Riik üritab võidelda autostumise vastu, me oleme hetkel
17'nes riik maailmas sõidukite arvus 1000 elaniku kohta, näiteks Lätis on sõidukeid elaniku kohta pea poole vähem. Mõistan, et autoregistris on sõidukeid, millest on ammu sulatud midagi muud, kuid see pole riigi asi, et autoomanikud sõiduki korrektselt laseksid lammutada. Kui hõlptulu teenimise eesmärgil on mindud muud teed (näiteks sõiduk on lammutatud mittesertifitseeritud lammutuskoja poolt), siis las need autoomanikud lurbivad ise enda jama nüüd kokku, pole mõtet neile kaasa tunda.
Ühel härral seisab juba teist aastat Audi 80 vastasgaraažiboksi ees, lageda taeva all, rehvid tühjad, värv koorub, kere roostetab. Teine härra laiutab nelja sõiduautoga korteriühistu parklas, seeläbi teistel pole parkimiskohti, korteriühistu juhatus on vilets (nepotism) ning ei võta midagi ette. Loodetavasti automaks paneb asjad liikuma paremuse suunas.
Automaksust võiksid olla vabastatud rariteedid, ajalooliselt olulised sõidukid, musta numbriga jms eksemplarid. Kus hobiautonduses kiil vahele lüüa, on minul raske öelda.
Maksta ca 120 rutsi aastas auto kohta on köömes, kui läheb paljuks, käige jala. Ca 100 aastat tagasi autosid põhimõtteliselt polnudki tänavapildis, nüüd jääb mõnel vennal sajast ekipaažist kuuri all väheks. Võib-olla oleks aeg saata mõned isendid pressi alla, igat roima pole vaja säilitada.