Ikka ja jälle seda automaksu!

https://www.err.ee/1609031087/kristjan-j...ri-huvides  
Tsitaat:Nii küsin minagi: kas Bolti omanike annetused kõigile valitsuserakondadele on seotud automaksu kehtestamisega?
Et siis bolti ärimudel!!!

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(11-07-2023, 10:06 AM)aavu Kirjutas:  https://www.err.ee/1609031087/kristjan-j...ri-huvides  
Tsitaat:Nii küsin minagi: kas Bolti omanike annetused kõigile valitsuserakondadele on seotud automaksu kehtestamisega?
Et siis bolti ärimudel!!!

Bolti ärimudelist moodustab Eesti turg kaduvväikse osa. Nii et ärilises mõttes on neil küll sügavalt suva, mis maksud Eestis on või ei ole.
Vasta

(11-07-2023, 10:25 AM)olli Kirjutas:  
(11-07-2023, 10:06 AM)aavu Kirjutas:  https://www.err.ee/1609031087/kristjan-j...ri-huvides  
Tsitaat:Nii küsin minagi: kas Bolti omanike annetused kõigile valitsuserakondadele on seotud automaksu kehtestamisega?
Et siis bolti ärimudel!!!

Bolti ärimudelist moodustab Eesti turg kaduvväikse osa. Nii et ärilises mõttes on neil küll sügavalt suva, mis maksud Eestis on või ei ole.


Maailma mastaabis küll aga kohaliku tšinovniku võileiva peale toob paksema vorstiviilu küll.
Oli ju hiljuti telekas üks nende esindaja kes õhinal rääkis kui roheliseks kõik muutub kui nende käest autosid hakatakse rentima.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Selle asja nimi on reklaam, mitte vandenõu. Vandenõuks võiksite seda keevitama hakata alles siis, kui Prantsusmaa, Saksamaa, Läti, Leedu ja Aafrika järgi jooksevad samade skeemidega. Venemaal pakkisid nad oma putka kokku juba mõned aastad tagasi.
Vasta

(30-05-2023, 18:22 PM)tõnn Kirjutas:  Keegi ei tea veel ju mida, kudas ja kui palju maksustatakse.
Kuidas saab allkirja anda kui selguse asemel on oletused?
...
Tuleks tiiruga tagasi selle automaksu vastase petitsiooni juurde. Seni kuni keegi veel täpset maksu sisu ei tea, seni toimuvadki ümarlauad ja huvigruppide ärakuulamised jms. eeltöö. Kui konkreetne plaan valmis saab ja rahva ette tuuakse, siis on tegu juba väljatöötatud asjaga ning kõik kellel midagi öelda või arvata oli, on eelduslikult oma hääle juba ammu teatavaks teinud.

Seega minu arvates tulekski oma meelsus ja hääl igatepidi ja võimalikult varakult kuuldavaks teha. Kasvõi selle umbmäärase petitsiooniga, mis hetkel veel käib. Muidu võib juhtuda nii, et ühelt maalt kui on konkreetne plaan, on kõik arvamused justkui juba ära kuulatud ning enam pole arutada midagi.

Omamoodi analoogia oli 25 aastat tagasi nt. hoonete aluse maa erastamisega riigilt, väga paljud suutsid kuidagi õige aja ja protseduurid maha magada, mis nüüd tagantjärele on täiesti mõistuse ja loogika vastane. Ei kujuta ette, et mida ja miks oodati või minna lasti.
Vasta

Mõistlik oleks teha motikad ja mopeedid kuni 125cc mootoriga b-kat juhilubadega sõidetavateks.

Mootorrattad jäävad niikuinii automaksu alt välja kuna neil on süsiniku heide alla miinimumi.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

See on täiesti kohutav idee, tänapäevane 125ne on suht igas mõttes "päris" tsikkel ja kui inimene tahab päriselt tsikliga sõita, siis ta võtab selle aja ning teeb load. Kui ei taha, siis istub oma kirstus edasi ja ei häiri teisi. See veel puudus, et lisaks tõuksidele ja mopeedautodele tekib linnapilti veel eraldi rendivõrride masinaklass, millega iga pooletoobine saab kaaskodanikke hirmu all hoida...

Ma näiteks istusin üldse elus esimest korda mootorratta selga esimeses sõidutunnis aastal 2014 ning põhimõtteliselt kogu kohustuslik 10 tunni pikkune sõidukursus kulus platsieksami elementide, nagu põige, pidurdus ja kaheksa, lihvimise peale. Linnas käisin ühe korra ja sedagi Keilas. Tsikkel tundub paandunud bkatile lihtsa asjana, ainult keera rulli ja hoia kinni, aga tegelikult nõuab esmaseks ellujäämiseks vajaliku tunnetuse tekkimine kõvasti aega, isegi kordades rohkem kui see kohustuslik 10h. Ja noh ega see protsess päriselt ei lõppegi kunagi ära.
Vasta

Riik üritab võidelda autostumise vastu, me oleme hetkel 17'nes riik maailmas sõidukite arvus 1000 elaniku kohta, näiteks Lätis on sõidukeid elaniku kohta pea poole vähem. Mõistan, et autoregistris on sõidukeid, millest on ammu sulatud midagi muud, kuid see pole riigi asi, et autoomanikud sõiduki korrektselt laseksid lammutada. Kui hõlptulu teenimise eesmärgil on mindud muud teed (näiteks sõiduk on lammutatud mittesertifitseeritud lammutuskoja poolt), siis las need autoomanikud lurbivad ise enda jama nüüd kokku, pole mõtet neile kaasa tunda.
Ühel härral seisab juba teist aastat Audi 80 vastasgaraažiboksi ees, lageda taeva all, rehvid tühjad, värv koorub, kere roostetab. Teine härra laiutab nelja sõiduautoga korteriühistu parklas, seeläbi teistel pole parkimiskohti, korteriühistu juhatus on vilets (nepotism) ning ei võta midagi ette. Loodetavasti automaks paneb asjad liikuma paremuse suunas.
Automaksust võiksid olla vabastatud rariteedid, ajalooliselt olulised sõidukid, musta numbriga jms eksemplarid. Kus hobiautonduses kiil vahele lüüa, on minul raske öelda.
Maksta ca 120 rutsi aastas auto kohta on köömes, kui läheb paljuks, käige jala. Ca 100 aastat tagasi autosid põhimõtteliselt polnudki tänavapildis, nüüd jääb mõnel vennal sajast ekipaažist kuuri all väheks. Võib-olla oleks aeg saata mõned isendid pressi alla, igat roima pole vaja säilitada.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta

Kolme eelneva postituse võtmes:

1) Kui poliitsotsiopaatide silmis tekib liiklusesse kriitiline mass säärekamehi (ka üle 125 kuubiku), siis hakatakse neidki maksustama.

2) Absoluutselt nõus, et rendisäärekaid pole meile siia tuhat aastat tarvis. Talumatult palju ahastust ja meeleheidet suudavad pakkuda ka praegused poltdraiverid.

3) Varamaks on totaalselt ebaõiglane, selle vara soetamiseks kasutatud vahenditelt on (valdavalt) maksud juba makstud. Ja mittevähe makstud.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(14-07-2023, 02:22 AM)hendrik Kirjutas:  ...
Automaksust võiksid olla vabastatud rariteedid, ajalooliselt olulised sõidukid, musta numbriga jms eksemplarid. Kus hobiautonduses kiil vahele lüüa, on minul raske öelda.
Maksta ca 120 rutsi aastas auto kohta on köömes, kui läheb paljuks, käige jala. Ca 100 aastat tagasi autosid põhimõtteliselt polnudki tänavapildis, nüüd jääb mõnel vennal sajast ekipaažist kuuri all väheks. Võib-olla oleks aeg saata mõned isendid pressi alla, igat roima pole vaja säilitada.

Ma võin mõista frustratsiooni tiheasustusalade täissittujate suhtes, aga kõigi karistamist selliste oinaste korralekutsumiseks ei pea õigeks. Kas järgmiseks hakkame arutama vägistamismaksu kõigile, kel till püksis?

Millest selline helesinine unistus, et see vaid kümnekaga kuus piirdub? Läbikäinud soovitud summa kokkukraapimiseks peab see olema ikka suurujärgus 500 aastas. Ja siit tekib nüüd küll vahe sisse.

Jah, minus räägib praegu maal elav autopede, kellel jaoks on normaalne teha rasked kohalikud veod ebamugava ja lärmaka kastikaga, pikad maanteesõidud pereuniversaaliga, koerad-lapsed  ujutada ja muud kohalikud lühisõidud teha berlinksiga ja kelle naisel tõesti on linnamaastur. Rääkimata kuuris katte all olevast suursedaanist, mida pühapäeviti (veel) jalutama viia jaksad. Need kõik on "vanad, saastavad ja koledad" ehk kõige kallima maksuklassi sõidukid. Samas on mul nende parkimiseks piisavalt hektarit kasutada ja metsaselaja ei sega mitte kedagi ega mitte kuidagi oma sõidukitega. Sõidukipargi tootmiseks on  jääkarud ammu sulatatud, need on kõik mitmenda ringi omad ja saavad minu käe läbi olulist elupikendust. Mille kuradi pärast pean mina maksma linnameeste saamatuse eest tegelda pohhuistidest saastajatega?

Seda juttu, et maarahvas saab mingi sisulise erandi, ma ei usu. Meil on nüüdseks juristide riik, kus ilma paragrahvi taha peitu pugemata keegi midagi otsustada ei julge ja paragrahv keelab diskrimineerida, muu hulgas elukoha alusel. Mingi vormilise muutus stiilis: Wändras elajad maksavad 97% maksust võivad ju teha. Suur vahe küll, kas maksad viis korda 500 või viis korda 485Sad
Vasta

(14-07-2023, 02:22 AM)hendrik Kirjutas:  ...
Ühel härral seisab juba teist aastat Audi 80 vastasgaraažiboksi ees, lageda taeva all, rehvid tühjad, värv koorub, kere roostetab. Teine härra laiutab ...

Vaat' see on uus tase, mida tuleks minister Võrklaevale soovitada. Et kui mingi korteriühistu oma maja ees parkimisega hakkama ei saa, siis kehtestame üleriigilise maksu.
Vasta

Automaksu kehtestamine on üks asi, teine asi on kehtestada maks kõigile sõidukitele mis on registris,hoolimata sellest, et nad on ajutiselt arvelt maha võetud. See kõlab rahva vägistamisena. Suure tõenäosusega toob kaasa rahva pahameele ja võlgade laine. Ajakirjandusest on korduvalt läbijooksnud ,et eesti autoregistris on umbkaudu paarsadatuhat "surnud" masinat. 
  Riik on sellest teadlik,ei võta sellevastu midagi ette ja kehtestab veel automaksu. Kuidas see on õiglane kodanike vastu? Kuidas võlgade laine riigile vähendab tarbimist? Kuidas see säästab keskkonda? Kuidas selline käitumine riigipoolt vähendab CO heidet?  Küll aga annab see aimu, et riigil on lihtsalt raha vaja ja Exceli tabel näitab, et nii saab. Ehk siis see on Excelitabelipõhise juhtimise tulemus ,mitte maks millega midagi reguleerida ja parendada.

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta

(14-07-2023, 02:22 AM)hendrik Kirjutas:  me oleme hetkel 17'nes riik maailmas sõidukite arvus 1000 elaniku kohta,

Statistika on huvitav mängukann. Palun tõstke käsi püsti kes ilma guugeldamata, selle tabeli esimesed viis riiki kaardi pealt näidata oskab. 
Väga ei imestaks kui sellistel täppidel kaardi peal, vabandust riikidel, autoregister üldse puudub, kui ebavajalik. Kui meie registrist need 200 tuhhi olematut autot kustutada võiksime platseeruda vabalt kusagile Jersey ja Brunei vahele.  

Päris mitmes riigis saab inimene  rahaliselt premeeritud kui ta oma auto utiliseerib. Meil valitakse prääniku asemel piits.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

hendriku suhtumine on midagi hirmutavat. Sama põikpäine nagu Võrklaeval ja tema tsunftil.
Põhjapanevate seisukohtade põhjendused on lihtsalt  emotsionaalsed väljaütlemised. Tuju vist halb.
See kui te seal oma ühistus ei saa parkimist korraldada ja loodate mingi müstilise juhatuse poolt lahendust siis see pole küll põhjus üleriigilist automaksu kehtestada.
Milles mina süüdi olen teie saamatuses?

Aquila captas non muscas.
Vasta

Imestan peaaegu kui viisakaks on jäädud siin keskkonnas selle maksuasja kohta, teisele poole kaalu seades kui rumalaid asju tuuakse põhjendamaks automaksu sellist põhistamist. Minul on auto, mis on liikluses 20 aasta jooksul osalenud 1 aasta. Seisab minu garaažis, kellelegi jalgu ei jää, kellelegi heidet ei tekita. Sellises seisus ootab ta minu jaoks oma aega ja muu ei tohikski olla kellegi teise asi. Jõuab jälle habememaksuni välja see asi, kes tahab habet kanda, maksku, mille poolest see siis erineb praegusest situtatsioonist, habememaksu tuuakse aga tihtilugu kurioosseks näiteks kui lolliks võib minna.
Kas tõesti nii väheseid kotib, kas paljud ei tea või on käega löödud, eelpool oli ka põgusalt juba mõni aeg tagasi juttu https://petitsioon.ee/ei-automaksule

Ford Granada
Vasta

Kuna riigil on raha vähe ja olukord kehv, siis ilmselt maksust me ei pääse. Minu mõte on,et see maks oleks tarbimise põhine nagu on näiteks maantekasutustasu, kus sa saad ise valida kauaks loa ostad. Või raskeveoki maks mida mastakse kvartali kaupa,ning kui auto ajutiselt arvelt maha võtad, siis maksu ei pea maksma. 
 Minuarvates on autoomanikeliit võtnud natuke äärmusliku hoiaku. Pigem peaks üritama suunata riiki selle paarisajatuhande auto probleemi lahendamisele ja automaksu kui  tarbimismaksu kehtestamisele mitte kui varamaksule. 
  Rääkides summadest, siis algul räägiti kuumaksust suurusjärgus 5-20 eur kuu. Viimases Postimehe intervjus oli juba jutuks summa umbes 300 eur aasta. Võrdluseks, 18 tonnise täismassiga euro 0,00 heitmega 5,5 liitrise ,152 kw diisliga veoka raskeveokimaks on 32 eur kvartal. Kas tundub õiglane? 
  Muidugi meie riigi lahendus oleks, et tõstame selle veokaomamise hinna taevasse ja veel natuke edasi. Big Grin 
  PS veokad on juba kahekordselt maksustatud. Kui võtta veel kütuseaktsiis, siis on veokad juba kolmekordselt maksustatud.

AU neile meestele, kes veel hoiavad vanaveokate kultuuri meie maal elus. Hoolimata meie riigi vaenulikusest.

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta

See, et osad võtavad automaksu osaks, kui paratamatuse, nagu vihmasaju ilmastukunähtusena, on kergelt kummastav. Keegi ei tundu küsivat,  et milleks seda tehakse. Kuhu see kõik raha läheb, mis laekub aktsiiside- ja tulu/käibeka tõstmisest? 

Kui keegi veel seda artiklit lugenud ei ole, siis võiks teha.
https://www.err.ee/1609028228/neivelt-et...l-lopetada

Ps. Petitsioonil ei näe isiklikult mõtet,  sest see ei ole siduv. Kunagi korjati ka vist üle 150000 allkirja abieluks mehe ja naise vahel,  kuid omasooiharad saavad nüüd kohe omavahel abielluda. Seega suht meelelahutus või keegi allakirjutanu,  kes saab ennast hästi tunda, et panus on minu poolt antud. Kui rahvas tõesti tänavatele tuleks, siis ehk muutuks midagi, kuid asi see eestlasele nüüd maksta pole, ikka parem, kui tugitoolist üles tõusta.
Vasta

See petitsioon ei koti kedagi.
Autoomanike liit hakkas ka jaurama, et on igasuguse automaksu vastu. Tulemus, 99% sõidetakse neist nüüd lihtsalt teerulliga üle.
Muidu sellistel organisatsioonidel on teatud mõjuvõim olemas. Hotellid ju said esialgse plaaniga võrreldes maksuleevendust.
Sisulist debatti on vaja, siingi väljatoodud väga paljud mõistlikud ideed lähevad niisama jauramisega "ei automaksule" potist alla.
Vasta

(14-07-2023, 11:07 AM)spitfire Kirjutas:  
(14-07-2023, 02:22 AM)hendrik Kirjutas:  me oleme hetkel 17'nes riik maailmas sõidukite arvus 1000 elaniku kohta,

Statistika on huvitav mängukann. Palun tõstke käsi püsti kes ilma guugeldamata, selle tabeli esimesed viis riiki kaardi pealt näidata oskab. ...
Päris mitmes riigis saab inimene  rahaliselt premeeritud kui ta oma auto utiliseerib. Meil valitakse prääniku asemel piits.
Mina tõstan käed püsti, selle 2 koha saarekest küll ei suuda täpselt näidata aga teised on ju väga tuntud kohad ja peaks igale kooliskäinud ja geograafiat õppinud inimesele olema muretult näidatavad. Arvan ka, et paberimajandus on seal paremas korras kui meil, surnud hingi nimekirjas pole ja igaüks saab auto maha kanda ilma mingeid tõendeid esitamata.

Aga preemiad on tõesti palju parem variant kui maksustamine, positiivne lähenemine annab paremaid tulemusi, nii vähemalt väidab pedagoogikateadus.
Vasta

No ja olengi rahul.
Automaks tuleb mõistlikuks keerata, mitte ära jätta.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne