Ikka ja jälle seda automaksu!

Ei. Soomlased tarbivad lihtsalt lõpuni. Kui sa maksad 30k auto eest 60k . Siis sa hoiad ja hooldad ning tarbid. Lisaks veel iga aastased maksud.
Vasta

Automaks on  rahva kurjaks ajanud ning põhjusega sest me oleme liiga väike ja vaene riik et uutele autodele läbi maksu veel hinda otsa panna . Ennem kui automaks kehtestakse algab Eestis pöörane uute autode ostmine et seda maksu vältida .Mis  aga autode aastamaksu puutub siis selle  eest tuleks maanteid  remontida ja ehitada mitte aga suunata see riigieelarve aukude lappimiseks . Autode aastamaks 30-100 euri auto pealt oleks tegelikult jõukohane igale autoomanikule . Uutele autodele ei tohiks küll registreerimismaksu teha sest siis läheks autod nii kalliks et tavaline inimene ei jõuakski enam uut autot osta .

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Ma kunagi timmisin ühe 5tonnise bussi 3.5 tonniseks autoelamuks. Kõik ark eksperdid vaatasid kaalusid ja otsustasid. Tühimass koos istmete ja muu kolaga on 2800 kg. Sain teada, et keskmine inimese kaal on eestis 70 kg. Sain 8 kohta passi. 
Olles maksnud kõik ekspertiisi/kaalumise/ tüübikinnituse tasud sain arvele kui b kat sõiduk. 
Siis muutus seadus. Registrimassi enam ei arvestata. 
Uurisin mis värk on. Olen rämedalt maksnud igasuguseid lõive ja tasusid. 
Vastus: autoelamutele ei rakendu tagasiulatuvat seadust.
Vasta

(27-07-2023, 12:22 PM)E303 Kirjutas:  ... Autode aastamaks 30-100 euri auto pealt oleks tegelikult jõukohane igale autoomanikule . Uutele autodele ei tohiks küll registreerimismaksu teha sest siis läheks autod nii kalliks et tavaline inimene ei jõuakski enam uut autot osta .
Ekspressis on avaldatud kalkulaator kui suur maks tuleks:
KALKULAATOR | Kui palju peaksid sina automaksu tõttu oma kukrut kergendama? - Eesti Ekspress (delfi.ee)
Mis uue auto maksustamisse puutub, siis (näiteks) uue RAV4 registreerimisele lisanduks ca 2200€ autole, mis ise maksab ~35 000€ - naljanumber ma ütlen!
Vasta

Indrek Neivelt automaksust :

 https://www.err.ee/1609044935/neivelt-an...oliitikale
Vasta

Ühesõnaga me jõuame jälle sinna, et kõik autod omavad kümmet ostumüügilepingut ja lõpuks see esimene omanik kannab/viib selle surnud laiba romulasse. Kui sõita tahad maksad aastamaksu ja ja esimesele omanikule talumismaksu...
Vasta
Information 

Ja lisaks. Ma pole nii lolli juttu ammu kuulnud. Kui inimene on teinud avalduse auto mahakandmiseks ning siis selgub, et see auto on ikka alles saab täiega karistada. Nagu päriselt või?
Ma tahaks näha kuidas/kaua saab registrist kustutad registreerimis märkidega sõita.
Vasta

Oh andku neile, et mõni jurist kaineks saaks. Et jõuaks veidi nõu anda enne kui tagasi langeb.

Lisaks õigustatud ootuse põhimõttele on veel võrdse kohtlemise printsiip. Kas need, kes olemasoleva sõiduki lõpuni tarbivad ja müügitehingut ei tee, pääsevad teisest esmasest registreerimisest (on vist nii õige terminoloogia)? Või tuleb enne romulasse või kokkuostu loovutamist tasuda esmase registreerimise eest? Kas registrisse tuleb iga sõiduki juurde märge - esmaregistreerimine tehtud jah/ei? Sama müügiportaalidesse... Sõidukiga kaasas pakk o-m lepinguid selle asemel, et register korras oleks. Ja need, kellel oleks ressurssi soetada vähem saastav sõiduk (mis on kogu deklareeritud eesmärk), ei tee seda mitte, kuna olemasoleva müügihinnast arvaks ostja maha registreerimismaksu.

Midagi ei saa nendega välistada, aga vaatame ikka positiivselt ja ehk on kõik need helged aastad, millega võib tarkus kaasa tulla, alles ees...

Väike ülevaade, kus oleme, palju on märgata segadust, et nüüd selline seadus ongi meil olemas. Pln parandagu, kes oskab.

Kui õigesti olen aru saanud seadusloome käigust, siis hetkel oleme seisus, kus on avaldatud planeeritava mootorsõiduki maksu väljatöötamiskavatsus. Millele kõik saavad teha muudatusettepanekuid kuni 18. augustini k.a. Ei saa välistada, et konstruktiivsetel ja kaalukate isikute/organisatsioonide poolt tehtutel ka mingi mõju võib olla. Ettepanekud 'ei mingit automaksu' lähevad ilmselt otse prügikasti, sest koalitsioonileppes on selle kehtestamises kokku lepitud. Vältida saaks valitsuse vahetusega, aga hanerasvaklann oma tallalakkujatega oleks ilmselt veel hullem optsioon, on nähtud ja kogetud. Märgime siinkohal, et õnnestus neil headel aegadel (siis kui oleks vaja varusid säilitada ja juurde koguda), laiali jagada pea 4 aasta jagu eeldatavast mootorsõidukimaksust laekumise mahus varusid.

Sellele väljatöötamiskavatsusele peaks järgnema mingi tsunfti poolt koostatud seaduse eelnõu, mis saadetakse Riigikogule arutamiseks. Kui too juhtub töövõimeline olema, läbib see 3 lugemist, millest esimene peaks olema sisuline ning võimalike muutustega seaduseelnõus ja ülejäänud rohkem või vähem formaalsed. Siis tuleb lõpphääletus ja kui see positiivseks osutub, peab värgi kinnitama Vabariigi President. Asjalik riigiorgan õiguskantsler vaatab ka asjale otsa ja kui on põhjust, saadab pikalt. Avalduse esitamine tundub õige lihtne olevat: https://www.oiguskantsler.ee/
Vasta

(27-07-2023, 13:20 PM)hobiautod Kirjutas:  Ja lisaks. Ma pole nii lolli juttu ammu kuulnud. Kui inimene on teinud avalduse auto mahakandmiseks ning siis selgub, et see auto on ikka alles saab täiega karistada. Nagu päriselt või?
Ma tahaks näha kuidas/kaua saab registrist kustutad registreerimis märkidega sõita.
noh mina olen oma maal avalikele teedele ronimata oma kastikaga aastaid ja aastaid puid vedanud ja muid töid teinud ... egas siis kõik autod avalikel teedel ka sõida, põllurallikad nt saaks ka maksu alt välja jne
Vasta

(27-07-2023, 12:50 PM)maaks Kirjutas:  
(27-07-2023, 12:22 PM)E303 Kirjutas:  ... Autode aastamaks 30-100 euri auto pealt oleks tegelikult jõukohane igale autoomanikule . Uutele autodele ei tohiks küll registreerimismaksu teha sest siis läheks autod nii kalliks et tavaline inimene ei jõuakski enam uut autot osta .
Ekspressis on avaldatud kalkulaator kui suur maks tuleks:
KALKULAATOR | Kui palju peaksid sina automaksu tõttu oma kukrut kergendama? - Eesti Ekspress (delfi.ee)
Mis uue auto maksustamisse puutub, siis (näiteks) uue RAV4 registreerimisele lisanduks ca 2200€ autole, mis ise maksab ~35 000€ - naljanumber ma ütlen!
Ja minu auto liisingu lõpetamisel koos aastamaksuga VIIS TONNI auto eest, mis uuena maksis alla 30 000. Halloo, ebamõistlik ...ise arvasin et mingi tonn keeratakse kraesse aga see number ...

Mina ei leia, et 2200 oleks ka mingi naljanumber, vähemalt mina olen auto soetamisel ikka vaadanud iga € kaupa, kust hinda väiksemaks saada, millisest lisast loobuda jne, ainult hädavajalik et oleks olemas uus muretu auto, mis viiks iga kell punktist A punkti B, ilma luksuseta.
Vasta

(27-07-2023, 12:22 PM)E303 Kirjutas:  Automaks on  rahva kurjaks ajanud ning põhjusega sest me oleme liiga väike ja vaene riik et uutele autodele läbi maksu veel hinda otsa panna . Ennem kui automaks kehtestakse algab Eestis pöörane uute autode ostmine et seda maksu vältida .Mis  aga autode aastamaksu puutub siis selle  eest tuleks maanteid  remontida ja ehitada mitte aga suunata see riigieelarve aukude lappimiseks . Autode aastamaks 30-100 euri auto pealt oleks tegelikult jõukohane igale autoomanikule . Uutele autodele ei tohiks küll registreerimismaksu teha sest siis läheks autod nii kalliks et tavaline inimene ei jõuakski enam uut autot osta .

Pigem on kurjaks ajanud see erakordselt loll mõte et ka seisvalt autolt tuleb maksta ja põhjendused miks seda teha.
Omaette teema on veel mida selle maksu eest saama hakkab?
Soomes on automaks ja diislivero aga teadmiseks, et paned paar linnukest netis õigesse kohta ja kõik maksud peatuvad kui inimene näiteks ei taha talvel sõita.
Auto omanikuvahetus maksab netis 3 eur ja võtab aega 5 minutit.
Lisaks on erand, et puudega inimese jaoks ümberehitatud sõiduki eest ei maksa omanik.
Mingi erand oli veel mis hetkel ei meenu.

Soomes on teid kuipalju kilomeetreid elaniku kohta rohkem ja mis seisukorras need on meie vastavate numbritega võrreldes?
Seega mina tahaks ikkagi teada, et miks autoomanik, kes maksab aktsiisi, tekitab käivet ning maksab sellelt ka maksu peaks veel auto eest ka maksma millega ta seda teeb???
Ja miks peab Eestlase jaoks uuem-kaasaegsem auto kui ta seda tahab osta minema paartuhat eurot kallimaks kui tahetakse saada säästlikumaid-ökomaid autosid?
Panite ehk tähele, et ka kütuseliitri hind alustas kallinemise teed?
Vasta

(27-07-2023, 10:55 AM)Peeter2 Kirjutas:  Huvitav kelle haiges peas see esimese omanikuvahetuse maksustamise idee tekkis ja mis see põhjendus võiks olla?
Põhjendus on imelihtne - me teeme, sest me saame.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(27-07-2023, 13:13 PM)hobiautod Kirjutas:  Ühesõnaga me jõuame jälle sinna, et kõik autod omavad kümmet ostumüügilepingut ja lõpuks see esimene omanik kannab/viib selle surnud laiba romulasse. Kui sõita tahad maksad aastamaksu ja ja esimesele omanikule talumismaksu...
Esmaregistreerimist makstakse iga auto kohta ikka ainult 1x (uuena Eestist ostes või siis kasutatuna Eestis arvele võttes) Omanikuvahetusel automaks ikka vast ei lisandu :-)
(27-07-2023, 14:16 PM)honkomees Kirjutas:  Ja minu auto liisingu lõpetamisel koos aastamaksuga VIIS TONNI auto eest, mis uuena maksis 30 000. Halloo, ebamõistlik ...ise arvasin et mingi tonn keeratakse kraesse aga see number ...

Mina ei leia, et 2200 oleks ka mingi naljanumber, vähemalt mina olen auyto soetamisel ikka vaadanud iga € kaupa, kust hinda väiksemaks saada, millisest lisast loobuda jne, ainult hädavajalik et oleks olemas uus muretu auto, mis viiks iga kell punktist A punkti B, ilma luksuseta.
Ainult "hädavajalik" auto punktist A punkti B liikumiseks ja said kokku "ainult" 30 k€  Big Grin
Vasta

(27-07-2023, 14:39 PM)2715 Kirjutas:  
(27-07-2023, 12:22 PM)E303 Kirjutas:  Automaks on  rahva kurjaks ajanud 

Pigem on kurjaks ajanud see erakordselt loll mõte et ka seisvalt autolt tuleb maksta ja põhjendused miks seda teha.
Omaette teema on veel mida selle maksu eest saama hakkab?
Soomes on teid kuipalju kilomeetreid elaniku kohta rohkem ja mis seisukorras need on meie vastavate numbritega võrreldes?
Seega mina tahaks ikkagi teada, et miks autoomanik, kes maksab aktsiisi, tekitab käivet ning maksab sellelt ka maksu peaks veel auto eest ka maksma millega ta seda teeb???
Ja miks peab Eestlase jaoks uuem-kaasaegsem auto kui ta seda tahab osta minema paartuhat eurot kallimaks kui tahetakse saada säästlikumaid-ökomaid autosid?
Panite ehk tähele, et ka kütuseliitri hind alustas kallinemise teed?
Asjatu on küsida selliseid küsimusi, sest neile ei ole olemas mõistlikke vastuseid. Automaksu ainus tegelik mõte on riigieelarvesse raha saada. Sinna juurde aetakse mingit lolli jutumulli, sest seda ainust põhjust ei julgeta otse välja öelda - kuigi absoluutselt igaüks teab seda.
Vasta

(27-07-2023, 16:05 PM)maaks Kirjutas:  
(27-07-2023, 13:13 PM)hobiautod Kirjutas:  Ühesõnaga me jõuame jälle sinna, et kõik autod omavad kümmet ostumüügilepingut ja lõpuks see esimene omanik kannab/viib selle surnud laiba romulasse. Kui sõita tahad maksad aastamaksu ja ja esimesele omanikule talumismaksu...
Esmaregistreerimist makstakse iga auto kohta ikka ainult 1x (uuena Eestist ostes või siis kasutatuna Eestis arvele võttes
MA arvasin sama. AGA noh kalkun ka arvas.....
Vasta

(27-07-2023, 16:05 PM)maaks Kirjutas:  ... Ainult "hädavajalik" auto punktist A punkti B liikumiseks ja said kokku "ainult" 30 k€  Big Grin
Jätsid välja üliolulised sõnad "IGA KELL", st et ka talvel, kui minu juurde teed ei lükata, kuna suured sahad ei mahu teele, kevadel-sügisel teedelagunemise aegu kruusateel etc etc.

Lisaks peab auto olema piisavalt kõrge istekohaga (ei saa madalast sõiduauto istmeaugust oma seljaga kuidagi välja) ja lai, et mu kere ära mahuks. Ühesõnaga pärisnelikveoline suurem auto ja millega saab ka majapidamises asjad ära veetud elik kastikas.

See natu alla 30k€ maksev oli kõige soodsam lõpumüügi auto, ülejäänud samaväärsed ikka 10k€ kanti rohkem. Aga igasugu lukslisad, ekraanid ja juhiabid, need pole vajalikud. Ainuke kasutamistleidev lisa on püsikas. No aga mis sa hing teed kui tänapäeval ei tehta enam lihtsat autot nagu 1980.
Vasta

(27-07-2023, 13:13 PM)hobiautod Kirjutas:  Ühesõnaga me jõuame jälle sinna, et kõik autod omavad kümmet ostumüügilepingut ja lõpuks see esimene omanik kannab/viib selle surnud laiba romulasse. Kui sõita tahad maksad aastamaksu ja ja esimesele omanikule talumismaksu...

Talumistasu arvestus võib üpris keeruline olla kui mitmes-kümnes ostumüügilepinguga omanik registrijärgsele omanikule kiiruskaamera juurest tervituse saadab...
Vasta

(27-07-2023, 22:38 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  
(27-07-2023, 13:13 PM)hobiautod Kirjutas:  Ühesõnaga me jõuame jälle sinna, et kõik autod omavad kümmet ostumüügilepingut ja lõpuks see esimene omanik kannab/viib selle surnud laiba romulasse. Kui sõita tahad maksad aastamaksu ja ja esimesele omanikule talumismaksu...

Talumistasu arvestus võib üpris keeruline olla kui mitmes-kümnes ostumüügilepinguga omanik registrijärgsele omanikule kiiruskaamera juurest tervituse saadab...
Ära muretse küll mõeldakse ka see välja kuidas juht vastutama pannakse.
Vasta

(27-07-2023, 06:58 AM)alfredo Kirjutas:  Oi.....d, kas tõesti on mäe all selline idee tekkinud?
Siinpuhul arvaks, et kaugel soojal maal puu otsas kükitavatel ja üksteiselt kirpe otsivatel isenditel võiks midagi nii geniaalset pähe karata, aga et meie thinktank ennast ise rõõmsalt tanki viskab ja tikke küsib, poleks hästi uskunud. Veidi lohutab see, et hetkel ilmselgelt katsutakse meid, kui kaugele võib antud asjaga minna, ilma hiljem tänavatelt laga koristamata. Aga muretsema paneb mind rohkem see, mida selle kõige varjus vaikselt nahistatakse...
Kas on kahtlust, et see, mis plaanis, jääb tulemata?
Arvestades valimistulemust - loe välja huiatud mandaati, saaks plaani muutvaks jõuks olla vaid rahva käitumine prantslaste kombel. Paraku, olles siinilmas juba pea pool sajandit elanud, nagu ka tänased valitsejad, siis igasuguseks rahva arvamuse jõuga näitamise võiamlikkuseks usk puudub.
Vasta

(28-07-2023, 02:56 AM)ak75 Kirjutas:  
(27-07-2023, 06:58 AM)alfredo Kirjutas:  Oi.....d, kas tõesti on mäe all selline idee tekkinud?
Siinpuhul arvaks, et kaugel soojal maal puu otsas kükitavatel ja üksteiselt kirpe otsivatel isenditel võiks midagi nii geniaalset pähe karata, aga et meie thinktank ennast ise rõõmsalt tanki viskab ja tikke küsib, poleks hästi uskunud. Veidi lohutab see, et hetkel ilmselgelt katsutakse meid, kui kaugele võib antud asjaga minna, ilma hiljem tänavatelt laga koristamata. Aga muretsema paneb mind rohkem see, mida selle kõige varjus vaikselt nahistatakse...
Kas on kahtlust, et see, mis plaanis, jääb tulemata?
Arvestades valimistulemust - loe välja huiatud mandaati, saaks plaani muutvaks jõuks olla vaid rahva käitumine prantslaste kombel. Paraku, olles siinilmas juba pea pool sajandit elanud, nagu ka tänased valitsejad, siis igasuguseks rahva arvamuse jõuga näitamise võiamlikkuseks usk puudub.
Kui uskuda iganädalaseid erakondade uuringuid, siis Reformierakond ei kaota reitingut üldse. Võivad ükskõik, mis roppusi korda saata  - Rahvas kasvõi nuttes või värisedes ikka toetab neid.
On need numbrid õiged või mitte, kuid eestlane ise vabatahtlikult on nõus riigi põhjalaskmisele kaasa aitama. 
Prantsusmaal vms oleks märatsev rahvamass ammu tänaval. Eestlane teeb määä ja kõik.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne