27-07-2023, 12:17 PM
Ei. Soomlased tarbivad lihtsalt lõpuni. Kui sa maksad 30k auto eest 60k . Siis sa hoiad ja hooldad ning tarbid. Lisaks veel iga aastased maksud.
(27-07-2023, 12:22 PM)E303 Kirjutas: ... Autode aastamaks 30-100 euri auto pealt oleks tegelikult jõukohane igale autoomanikule . Uutele autodele ei tohiks küll registreerimismaksu teha sest siis läheks autod nii kalliks et tavaline inimene ei jõuakski enam uut autot osta .Ekspressis on avaldatud kalkulaator kui suur maks tuleks:
(27-07-2023, 13:20 PM)hobiautod Kirjutas: Ja lisaks. Ma pole nii lolli juttu ammu kuulnud. Kui inimene on teinud avalduse auto mahakandmiseks ning siis selgub, et see auto on ikka alles saab täiega karistada. Nagu päriselt või?noh mina olen oma maal avalikele teedele ronimata oma kastikaga aastaid ja aastaid puid vedanud ja muid töid teinud ... egas siis kõik autod avalikel teedel ka sõida, põllurallikad nt saaks ka maksu alt välja jne
Ma tahaks näha kuidas/kaua saab registrist kustutad registreerimis märkidega sõita.
(27-07-2023, 12:50 PM)maaks Kirjutas:Ja minu auto liisingu lõpetamisel koos aastamaksuga VIIS TONNI auto eest, mis uuena maksis alla 30 000. Halloo, ebamõistlik ...ise arvasin et mingi tonn keeratakse kraesse aga see number ...(27-07-2023, 12:22 PM)E303 Kirjutas: ... Autode aastamaks 30-100 euri auto pealt oleks tegelikult jõukohane igale autoomanikule . Uutele autodele ei tohiks küll registreerimismaksu teha sest siis läheks autod nii kalliks et tavaline inimene ei jõuakski enam uut autot osta .Ekspressis on avaldatud kalkulaator kui suur maks tuleks:
KALKULAATOR | Kui palju peaksid sina automaksu tõttu oma kukrut kergendama? - Eesti Ekspress (delfi.ee)
Mis uue auto maksustamisse puutub, siis (näiteks) uue RAV4 registreerimisele lisanduks ca 2200€ autole, mis ise maksab ~35 000€ - naljanumber ma ütlen!
(27-07-2023, 12:22 PM)E303 Kirjutas: Automaks on rahva kurjaks ajanud ning põhjusega sest me oleme liiga väike ja vaene riik et uutele autodele läbi maksu veel hinda otsa panna . Ennem kui automaks kehtestakse algab Eestis pöörane uute autode ostmine et seda maksu vältida .Mis aga autode aastamaksu puutub siis selle eest tuleks maanteid remontida ja ehitada mitte aga suunata see riigieelarve aukude lappimiseks . Autode aastamaks 30-100 euri auto pealt oleks tegelikult jõukohane igale autoomanikule . Uutele autodele ei tohiks küll registreerimismaksu teha sest siis läheks autod nii kalliks et tavaline inimene ei jõuakski enam uut autot osta .
(27-07-2023, 10:55 AM)Peeter2 Kirjutas: Huvitav kelle haiges peas see esimese omanikuvahetuse maksustamise idee tekkis ja mis see põhjendus võiks olla?Põhjendus on imelihtne - me teeme, sest me saame.
(27-07-2023, 13:13 PM)hobiautod Kirjutas: Ühesõnaga me jõuame jälle sinna, et kõik autod omavad kümmet ostumüügilepingut ja lõpuks see esimene omanik kannab/viib selle surnud laiba romulasse. Kui sõita tahad maksad aastamaksu ja ja esimesele omanikule talumismaksu...Esmaregistreerimist makstakse iga auto kohta ikka ainult 1x (uuena Eestist ostes või siis kasutatuna Eestis arvele võttes) Omanikuvahetusel automaks ikka vast ei lisandu :-)
(27-07-2023, 14:16 PM)honkomees Kirjutas: Ja minu auto liisingu lõpetamisel koos aastamaksuga VIIS TONNI auto eest, mis uuena maksis 30 000. Halloo, ebamõistlik ...ise arvasin et mingi tonn keeratakse kraesse aga see number ...Ainult "hädavajalik" auto punktist A punkti B liikumiseks ja said kokku "ainult" 30 k€
Mina ei leia, et 2200 oleks ka mingi naljanumber, vähemalt mina olen auyto soetamisel ikka vaadanud iga € kaupa, kust hinda väiksemaks saada, millisest lisast loobuda jne, ainult hädavajalik et oleks olemas uus muretu auto, mis viiks iga kell punktist A punkti B, ilma luksuseta.
(27-07-2023, 14:39 PM)2715 Kirjutas:Asjatu on küsida selliseid küsimusi, sest neile ei ole olemas mõistlikke vastuseid. Automaksu ainus tegelik mõte on riigieelarvesse raha saada. Sinna juurde aetakse mingit lolli jutumulli, sest seda ainust põhjust ei julgeta otse välja öelda - kuigi absoluutselt igaüks teab seda.(27-07-2023, 12:22 PM)E303 Kirjutas: Automaks on rahva kurjaks ajanud
Pigem on kurjaks ajanud see erakordselt loll mõte et ka seisvalt autolt tuleb maksta ja põhjendused miks seda teha.
Omaette teema on veel mida selle maksu eest saama hakkab?
Soomes on teid kuipalju kilomeetreid elaniku kohta rohkem ja mis seisukorras need on meie vastavate numbritega võrreldes?
Seega mina tahaks ikkagi teada, et miks autoomanik, kes maksab aktsiisi, tekitab käivet ning maksab sellelt ka maksu peaks veel auto eest ka maksma millega ta seda teeb???
Ja miks peab Eestlase jaoks uuem-kaasaegsem auto kui ta seda tahab osta minema paartuhat eurot kallimaks kui tahetakse saada säästlikumaid-ökomaid autosid?
Panite ehk tähele, et ka kütuseliitri hind alustas kallinemise teed?
(27-07-2023, 16:05 PM)maaks Kirjutas:MA arvasin sama. AGA noh kalkun ka arvas.....(27-07-2023, 13:13 PM)hobiautod Kirjutas: Ühesõnaga me jõuame jälle sinna, et kõik autod omavad kümmet ostumüügilepingut ja lõpuks see esimene omanik kannab/viib selle surnud laiba romulasse. Kui sõita tahad maksad aastamaksu ja ja esimesele omanikule talumismaksu...Esmaregistreerimist makstakse iga auto kohta ikka ainult 1x (uuena Eestist ostes või siis kasutatuna Eestis arvele võttes
(27-07-2023, 16:05 PM)maaks Kirjutas: ... Ainult "hädavajalik" auto punktist A punkti B liikumiseks ja said kokku "ainult" 30 k€Jätsid välja üliolulised sõnad "IGA KELL", st et ka talvel, kui minu juurde teed ei lükata, kuna suured sahad ei mahu teele, kevadel-sügisel teedelagunemise aegu kruusateel etc etc.
(27-07-2023, 13:13 PM)hobiautod Kirjutas: Ühesõnaga me jõuame jälle sinna, et kõik autod omavad kümmet ostumüügilepingut ja lõpuks see esimene omanik kannab/viib selle surnud laiba romulasse. Kui sõita tahad maksad aastamaksu ja ja esimesele omanikule talumismaksu...
(27-07-2023, 22:38 PM)CORRADOg60 Kirjutas:Ära muretse küll mõeldakse ka see välja kuidas juht vastutama pannakse.(27-07-2023, 13:13 PM)hobiautod Kirjutas: Ühesõnaga me jõuame jälle sinna, et kõik autod omavad kümmet ostumüügilepingut ja lõpuks see esimene omanik kannab/viib selle surnud laiba romulasse. Kui sõita tahad maksad aastamaksu ja ja esimesele omanikule talumismaksu...
Talumistasu arvestus võib üpris keeruline olla kui mitmes-kümnes ostumüügilepinguga omanik registrijärgsele omanikule kiiruskaamera juurest tervituse saadab...
(27-07-2023, 06:58 AM)alfredo Kirjutas: Oi.....d, kas tõesti on mäe all selline idee tekkinud?Kas on kahtlust, et see, mis plaanis, jääb tulemata?
Siinpuhul arvaks, et kaugel soojal maal puu otsas kükitavatel ja üksteiselt kirpe otsivatel isenditel võiks midagi nii geniaalset pähe karata, aga et meie thinktank ennast ise rõõmsalt tanki viskab ja tikke küsib, poleks hästi uskunud. Veidi lohutab see, et hetkel ilmselgelt katsutakse meid, kui kaugele võib antud asjaga minna, ilma hiljem tänavatelt laga koristamata. Aga muretsema paneb mind rohkem see, mida selle kõige varjus vaikselt nahistatakse...
(28-07-2023, 02:56 AM)ak75 Kirjutas:Kui uskuda iganädalaseid erakondade uuringuid, siis Reformierakond ei kaota reitingut üldse. Võivad ükskõik, mis roppusi korda saata - Rahvas kasvõi nuttes või värisedes ikka toetab neid.(27-07-2023, 06:58 AM)alfredo Kirjutas: Oi.....d, kas tõesti on mäe all selline idee tekkinud?Kas on kahtlust, et see, mis plaanis, jääb tulemata?
Siinpuhul arvaks, et kaugel soojal maal puu otsas kükitavatel ja üksteiselt kirpe otsivatel isenditel võiks midagi nii geniaalset pähe karata, aga et meie thinktank ennast ise rõõmsalt tanki viskab ja tikke küsib, poleks hästi uskunud. Veidi lohutab see, et hetkel ilmselgelt katsutakse meid, kui kaugele võib antud asjaga minna, ilma hiljem tänavatelt laga koristamata. Aga muretsema paneb mind rohkem see, mida selle kõige varjus vaikselt nahistatakse...
Arvestades valimistulemust - loe välja huiatud mandaati, saaks plaani muutvaks jõuks olla vaid rahva käitumine prantslaste kombel. Paraku, olles siinilmas juba pea pool sajandit elanud, nagu ka tänased valitsejad, siis igasuguseks rahva arvamuse jõuga näitamise võiamlikkuseks usk puudub.