Ikka ja jälle seda automaksu!

Mootorsõidukimaksu menetlus, sh eelnõu ja seletuskiri, muudatusettepanekud ja esitatud arvamused on kättesaadavad siin - https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud...ksu-seadus


Avalik arutelu, kuhu on kaasatud ka huvigruppide esindajad toimub 12.03.2024 kell 14.00. Veebiülekande link on selles artiklis - https://www.riigikogu.ee/pressiteated/ra...testamist/
Vasta

Vanadest V8 kastikatest rääkides, keegi kuskil jagab matsu Big Grin

Tsitaat:N1-kategooria mootorsõiduk, mille erivõimsus ületab 0,20 kilovatti kandevõime ühe kilogrammi kohta liiklusregistri andmetel, maksustatakse M1-kategooria mootorsõiduki mootorsõidukimaksu määraga, rakendades füüsiliste isikute puhul ka mootorsõiduki vanusest sõltuvat kordajat.
Vasta

Jäi silma lihtsalt üks niinimetatud sõiduauto!!!
801WLG.vaatasin just mnt lehelt palju selline siis aastamaksu maksma hakkaks,
Kuid oh üllatust,50 Eur miskit oli vist,
Ei saa aru kohe üldse...
Vasta

Ei, 560€ aastas on:
Tsitaat:M1-kategooria kategooria mootorsõiduk, mis on liiklusregistri andmetel kerenimetusega „elamu“ ja mille pikkus on rohkem kui 5100 millimeetrit, maksustatakse N1-kategooria mootorsõiduki mootorsõidukimaksu määraga, rakendamata mootorsõiduki vanusest sõltuvat mootorsõidukimaksu määra kordajat

Ma ei viitsi neid kilogramme kokku korrutama hakatagi, sest tingliku CO2 lagi on 350 g/km ja see 560€ peaks siis ühtlasi olema maksimaalne summa, mida N1 eest küsitakse.
Vasta

Kes pole vaadanud, siis mootoriga sõidukite maksustamise arutelu.

Minule jäi loogilise esinemisega silma härra Uusküla sõnavõtt.
Järgmine loogiline sõnavõtja oli härra Rosin, keda ma väga austan võime pärast omandada infot pimedana ja tema muret.
Härra Kaalu mõttega spordis kasutatavate jõuvankrite maksustamise kohta oleks ka täiesti ühel meelel.
Härra Meose sõnavõtt tegi aga paljud lennukiomanikud väga murelikuks, et äkki maksustavadki lennukid ka ära ja miks mitte ka rändlinnud? Muude argumentidega ka täiesti päri ja isegi oleks tahtnud midagi sellist ütelda.
Härra Seilenthal oli ka mõistliku jutuga ja ma ei kahtlegi, et igaühele kes kirjutab ministeeriumi vastataksegi mingit kokkulepitud jama ja need kirjad lähevad peldikusse tagumiste põskede kulutamiseks.
Härra Nahkuriga võiks ka täiesti nõus olla.
Siiski oli tegemist rohkem sellega, et igaühel oli nägemus kuidas köit seebitada et poomine mugav oleks kui välja arvata.
Maksu vastu olid konkreetselt härra Kokk.

Ma veel kodanik 13 Piisab vastaks, et kodanik 2715 ei korralda siin mingit korjandust pileti ostuks vaid väitis, et on ise võimeline selle ise ostma.
Kodanik 13 Piisab võib kodanik 2715 siit ka välja tõsta sest ei oma mina ei vanatehnikat ega ammugi mõnda vanatehnilist projekti.
Lõpuks olen registreerudes pannud linnukese nõustuda kasutustingimustega ja kes maksab tellib muusika.
Vasta

(12-03-2024, 16:29 PM)Jesper Kirjutas:  Vanadest V8 kastikatest rääkides, keegi kuskil jagab matsu Big Grin

Tsitaat:N1-kategooria mootorsõiduk, mille erivõimsus ületab 0,20 kilovatti kandevõime ühe kilogrammi kohta liiklusregistri andmetel, maksustatakse M1-kategooria mootorsõiduki mootorsõidukimaksu määraga, rakendades füüsiliste isikute puhul ka mootorsõiduki vanusest sõltuvat kordajat.
Sellega on säändne paha lugu, et marupaljudel üle 20 aasta vanustel kastikatel jääb 50-100 vatikilu puudu, et kvalifitseeruda sõiduautoks. N1 reegleid äraspidiselt rakendades, peaks olema võimalik veoseruumi vähendamisega kvalifitseeruda sõiduautoks. Aga miski pole kindel enne, kui see on kindel.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(13-03-2024, 09:01 AM)DevilDeVille Kirjutas:  
(12-03-2024, 16:29 PM)Jesper Kirjutas:  Vanadest V8 kastikatest rääkides, keegi kuskil jagab matsu Big Grin

Tsitaat:N1-kategooria mootorsõiduk, mille erivõimsus ületab 0,20 kilovatti kandevõime ühe kilogrammi kohta liiklusregistri andmetel, maksustatakse M1-kategooria mootorsõiduki mootorsõidukimaksu määraga, rakendades füüsiliste isikute puhul ka mootorsõiduki vanusest sõltuvat kordajat.
Sellega on säändne paha lugu, et marupaljudel üle 20 aasta vanustel kastikatel jääb 50-100 vatikilu puudu, et kvalifitseeruda sõiduautoks. N1 reegleid äraspidiselt rakendades, peaks olema võimalik veoseruumi vähendamisega kvalifitseeruda sõiduautoks. Aga miski pole kindel enne, kui see on kindel.

Automaksust pääsemiseks tuleb tigu vahele panna.
Vasta

(13-03-2024, 09:10 AM)zazik Kirjutas:  
(13-03-2024, 09:01 AM)DevilDeVille Kirjutas:  
(12-03-2024, 16:29 PM)Jesper Kirjutas:  Vanadest V8 kastikatest rääkides, keegi kuskil jagab matsu Big Grin

Tsitaat:N1-kategooria mootorsõiduk, mille erivõimsus ületab 0,20 kilovatti kandevõime ühe kilogrammi kohta liiklusregistri andmetel, maksustatakse M1-kategooria mootorsõiduki mootorsõidukimaksu määraga, rakendades füüsiliste isikute puhul ka mootorsõiduki vanusest sõltuvat kordajat.
Sellega on säändne paha lugu, et marupaljudel üle 20 aasta vanustel kastikatel jääb 50-100 vatikilu puudu, et kvalifitseeruda sõiduautoks. N1 reegleid äraspidiselt rakendades, peaks olema võimalik veoseruumi vähendamisega kvalifitseeruda sõiduautoks. Aga miski pole kindel enne, kui see on kindel.

Automaksust pääsemiseks tuleb tigu vahele panna.

Siis rikub ju selle dünaamika ära, kus 7L töömahust saab bensiini abil oma 100kw kätte, aga müdin on äge.
Vasta

Nojah, tegelt see reegel on ilmselt nende Cayenne'i "kaubikute" peale mõeldes tehtud, a lihtsalt vaimusilmas kangastuv pilt oli nii naljakas, Võrklaev nõuab kastikatele big-blocki Big Grin
Vasta

Tundub et ma pean ka siis Villise aastamaksu 50 euroseks saamiseks mootori vähemalt 120 kW vastu vahetama, kui võimsa mootori pirukamossele peab panema?  Big Grin
Vasta

Pikapitele tuleb lihtsalt vääga paksust metallist poltkinnitusega kastipõhjad teha. Ja passis tühimass vastavalt korrigeerida.
Vasta

Pirukamossele on vajalik ~100kW, eri isenditel on miskipärast veidi varieeruv kandevõime passis. Minuarust täitesti normaalne võimsus ju sellises suuruses autole, ei pea närvi minema spido järgi liikluse takistajate peale, vaid saab kenasti mööda sõita Smile

Kuidas see rakett pärast pidama saadakse, on muidugi küsimus minust oluliselt targematele...
Vasta

(13-03-2024, 09:01 AM)DevilDeVille Kirjutas:  
(12-03-2024, 16:29 PM)Jesper Kirjutas:  Vanadest V8 kastikatest rääkides, keegi kuskil jagab matsu Big Grin

Tsitaat:N1-kategooria mootorsõiduk, mille erivõimsus ületab 0,20 kilovatti kandevõime ühe kilogrammi kohta liiklusregistri andmetel, maksustatakse M1-kategooria mootorsõiduki mootorsõidukimaksu määraga, rakendades füüsiliste isikute puhul ka mootorsõiduki vanusest sõltuvat kordajat.
Sellega on säändne paha lugu, et marupaljudel üle 20 aasta vanustel kastikatel jääb 50-100 vatikilu puudu, et kvalifitseeruda sõiduautoks. N1 reegleid äraspidiselt rakendades, peaks olema võimalik veoseruumi vähendamisega kvalifitseeruda sõiduautoks. Aga miski pole kindel enne, kui see on kindel.
Eile seda koosviibimist kuulates jäi küll selline mulje, et FullThrotle esindaja küsimusest ei saadud aru vaid jaurati mingist pseudo kaubikust.
Vasta

Lihtsalt meeldetuletuseks - ka sellise asja eest tahavad tublid poliitsotsiopaadid koorida seitse nahka:



[Pilt: AKT_ID_9579_20240127081007_P1_2_72440137_cropped.jpg]


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(27-03-2024, 16:50 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Lihtsalt meeldetuletuseks - ka sellise asja eest tahavad tublid poliitsotsiopaadid koorida seitse nahka:
See kalkulaator võtab aluseks 09.10.2023 eelnõu. Vahepeal lisati N1-kategooria autodele sõltumata omandivormist ja juriidilistele isikutele kuuluvatele M1-kategooria autodele veel üks lisakomponent. Selleks on vanus - iga aasta vanust suurendab maksu (ca 20 euro võrra) ja nagu teada, siis juriidiliste isikute M1-kategooria ning mistahes omandivormiga N1-kategooria sõidukitele ei kohaldada ka "sotsiaalset komponenti" ehk vanusest tulenevat maksu vähendavat kordajat. Seetõttu on täna Riigikogu menetluses oleva eelnõu kohaselt selle konkreetse auto aastamaks 391 eurot ning see suureneb iga aastaga 20 euro võrra, kuni saavutab maksimaalse võimaliku suuruse, milleks on 563 eurot. 

Aga see oli lihtsalt remargi korras. Selgitustöö rahva poolt meie üle otsustama valitud inimeste seas jätkub ning tuleb vaid oodata, millise poliitilise valiku langetavad Riigikogu liikmed.

Seadus ja sellega seotud seisukohad ning Riigikogu liikmete muudatusettepanekud on nähtavad Riigikogu koduleheküljel.
Vasta

Indrek äkki sa oskad vihjata ka mingile kalkulaatorile mis näitaks hetkel ideeks olevat registreerimise maksu? Liigub erinevaid kalkulaatoreid ja järg on käest,et mis see hetkel neil päevakorras on.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

ERR kalkulaator paistab aastat arvestavat ja vana kaubikut iga lisa-aasta eest +20eur summas karistava. Samas on seal maksimaalseks summaks 651eur:

https://www.err.ee/1609128527/uuendatud-...u-automaks

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Seal kalkulaatoris on bensiinil ja diislil erinev maksimum, aga ma ei loe eelnõust küll välja, et see päriselt nii oleks. Pärast kõiki liitmisi-korrutamisi on 350g/km maksimum ja moos.
Vasta

(27-03-2024, 21:47 PM)13piisab Kirjutas:  ERR kalkulaator paistab aastat arvestavat ja vana kaubikut iga lisa-aasta eest +20eur summas karistava. Samas on seal maksimaalseks summaks 651eur:

https://www.err.ee/1609128527/uuendatud-...u-automaks
Minu sõidukitele annab ERR ja see codelab arvutus täpselt samad numbrid, aga viimases on lisaks eraisik/jur.isik valik, ehk siis see võib olla õigem Rolleyes
Automaksu kalkulaator (codelab.ee)
Vasta

(28-03-2024, 10:50 AM)maaks Kirjutas:  
(27-03-2024, 21:47 PM)13piisab Kirjutas:  ERR kalkulaator paistab aastat arvestavat ja vana kaubikut iga lisa-aasta eest +20eur summas karistava. Samas on seal maksimaalseks summaks 651eur:

https://www.err.ee/1609128527/uuendatud-...u-automaks
Minu sõidukitele annab ERR ja see codelab arvutus täpselt samad numbrid, aga viimases on lisaks eraisik/jur.isik valik, ehk siis see võib olla õigem Rolleyes
Automaksu kalkulaator (codelab.ee)
Ei saa neid usku, mul annab ERR 179 ja codelab 255, õiget kalkulaatorit vist polegi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne