Ikka ja jälle seda automaksu!

(11-04-2024, 17:39 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Automaks Taanis. 

...
CO komponent on väga marginaalne:

Private cars are subject to a surcharge added to the vehicle registration tax that is calculated on the basis of the number of grammes of CO2 the car emits per kilometre. 

[*]0-121 grammes CO2 = DKK 270 (2024) per gramme of CO2
121-155 grammes CO2 = DKK 539 (2024) per gramme of CO2
> 155 grammes CO2 = DKK 1,024 (2024) per gramme of CO2

[*]For vans and lorries, as well as motorhomes, the surcharge for CO2 emissions is calculated at the lowest rate of DKK 270 per gramme of CO2, irrespective of how many grammes of CO2 the car emits.
Ma lõin need "marginaalsed" CO2 numbrid €-ks, Eesti planeeritav automaks on selle kõrval kökimöki  Big Grin
0-121 grammes CO2 = 0-4 377,8€
121-155 grammes CO2 = 8 739,8-11 195,6€
>155 grammes CO2 = 21 269,1€ ...
Vasta

Matemaatika pole kõige tugevam külg mul olnud.Seega palun, mind kohe mitte risti lüüa. Üks abivahend kõigile on kursi kalkulaator.
https://www.xe.com/currencyconverter/convert/?Amount=1&From=DKK&To=EUR
Ma natuke lugesin valesti alguses CO osa aga see selleks. Nende numbrite alusel järeldub, et eesmärk on Taanis suunata inimesi ostma võimalikult väiksema CO heitmega autosid ning kes vaatas eelpool olnud linke on soositud ka hübriid ja elektriautod, millel on maksuerisused. Ehk automaks on Taanis suunatud teatud osas keskkonna, kliima eesmärkide täitmiseks.
Vasta

(10-04-2024, 12:42 PM)indreksirk Kirjutas:  Head hobikaaslased


1. Kas automaksu makstakse varamaksuna või üksnes sõiduki kasutamise aja eest? Mida tuleb teha, et mittekasutatava sõiduki eest ei peaks maksu maksma?
2. Kas automaksu määr on erinev füüsilisele isikule ja juriidilisele isikule?
3. Kas ja millises määras erineb M1 (M1G) automaks võrreldes N1 (N1G)?
4. Kas vanus vähendab maksu?
5. Milline on maksumäär 30+ autodele võrreldes uuemate autodega? Kas on mingi muu vanusepiir, millest maksumäär muutub või kaob?
6. Kas ajaloolise väärtusega sõidukitele (historic vehicle) on teistsugune maksumäär või maksuvabastus? Mis on sellise sõiduki kriteeriumid?
Tere.
Mina uurisin Šveitsi kohta.

1. Makstakse kasutatava masina eest. Tuleb viia nr registrisse ja öelda, et ei kasuta sõidukit.
2. Ei erine.
3. Ei erine.
4. Ei vähenda.
5. Alates 30+ autod on võimalik saada nö vanasõidukiks.
6. 30+ on võimalik reg vanasõidukiks, tasu 270CHF-i ja automaks väheneb umbes 25%-le täishinnast.

Šveitsi kohta ei ole ühest maksupoliitikat, ka automaks erineb regiooniti, aga suurusjärgud on õiged. On võimalus omada kahte autot ka nii, et neil on ühed numbrid, siis maksad kindlustust kallima järgi ja odavama automaksust ka ainult 30%.
Registreerimis tasud on umbes 30CHF, ei sõltu väga tehingust. 
Automaksu suurus on seotud mootori suurusega. Näiteks 2L mootor maksab 276CHF aastas, iga lisanduv 0,1L maksab 12CHF rohkem.
Vasta

https://arileht.delfi.ee/artikkel/120289...eb-koigile
Vasta

Eks siis siseriiklikud ostudmüügid hakkavad väljanägema vastutava kasutaja muutumisena registris.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(30-04-2024, 19:49 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Eks siis siseriiklikud ostudmüügid hakkavad väljanägema vastutava kasutaja muutumisena registris.
Ehk honkomehe õudusunägu saabki tõeks oma liisingus kastika väljaostmisel.
Vasta

(30-04-2024, 23:15 PM)hobiautod Kirjutas:  
(30-04-2024, 19:49 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Eks siis siseriiklikud ostudmüügid hakkavad väljanägema vastutava kasutaja muutumisena registris.
Ehk honkomehe õudusunägu saabki tõeks oma liisingus kastika väljaostmisel.
Julgen ennustada, et päris paljud liisingust väljaostud saavad juhtuma ennetähtaegselt enne röövseaduse jõustumist. Mis paraku N1 puhul ei päästa neeruhinnaga aastamaksust.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Kas kellegil on aega üles otsida, see EL õigusest need puntid, mis sellist võrdsust sätestab?

Huvitav, et Soome presidendile osteti uus Audi ja selle registreerimistasu(automaks) on pool auto hinnast ehk pool miljonit euri. Kuidas näiteks teistes riikides on nii, et üle 30a sõidukitel ei ole registreerimismaksu jne.

Kas EVKL ehk saaks teha enda liikmete hulgas ja ka üldisemalt hobiautode omanike seas küsitluse, et kui palju nad oma hobisõidukile kulutanud on 2023 aasta lõikes. Ainult arvetega tõestatud kulutused, remondile-hooldusele.
Vasta

See on kaupade vaba liikumise osa! EU ei luba nimelt erinevalt maksustada teistes liikmesriikides vs siseriiklikult toodetud/ müüdud kaupu/ tooteid.
EU-l ei ole mingit probleemi kui kõikidele sõidukitele lajatatakse ühtemoodi maks sõltumata sellest kus nad esmaregistreeritud on ja see maks võib olla erinevates liikmesriikides erinev.
Vasta

(01-05-2024, 06:24 AM)DevilDeVille Kirjutas:  
(30-04-2024, 23:15 PM)hobiautod Kirjutas:  
(30-04-2024, 19:49 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Eks siis siseriiklikud ostudmüügid hakkavad väljanägema vastutava kasutaja muutumisena registris.
Ehk honkomehe õudusunägu saabki tõeks oma liisingus kastika väljaostmisel.
Julgen ennustada, et päris paljud liisingust väljaostud saavad juhtuma ennetähtaegselt enne röövseaduse jõustumist. Mis paraku N1 puhul ei päästa neeruhinnaga aastamaksust.
Tehtud, kuna ka liising läks väga kulukaks võrreldes mõne aasta taguse lafaaga. Invaliidsuspensionil abikassa aitas. Aastamaks  Sad Sad Sad
Vasta

Huvitavad arengud. Ma ei hakka kommenteerima, mida ma asjast arvan. Kuid soovitan lugeda mõttega läbi.

https://www.err.ee/1609330671/maksu-ja-t...-keeruline
Vasta

Maksutahe kasvab kohe, see on ju edulugu, loob töökohti juurde, lõik err artiklist:

Maksu- ja tolliametile toob uus maks lisakoormust. "Esiteks on vaja ehitada rakendused. Täiesti uus maks, mis tähendab ka uute inimeste värbamist, nii selleks, kes seda rakendust haldab, kui aitab inimeste päringutele vastata, aga siis ka järelevalve osas peame tegelema nende kaasustega, kus siis üritatakse kõrvale hoidumisega," sõnas Laas.
Vasta

Minu ausa ja otsekohese arvamuse kohaselt peaks selle jama autoritest kõige hullemad ühel hetkel vastutusele võtma. Paljud inimesed arvatavasti ei osanud arvatagi, et meil võimul olijad nii brutaalseks muutuvad. Kui see pole sõda eraomandi vastu, siis mis see on?
Vasta

Ahnus ja ülbus on saanud võimutsema. Oleks siis teinud automaksu 1€ auto pealt esialgu ja keegi poleks kobisenud. Selle raha eest oleks saanud kohvitada küll ja küll... aga ei...
Ja kõige suurem mure on ikka selles, et me ikka kõrvale ei hiiliks maksudest. Oh, te vaesekesed! Tuleb välja, et me oleme üks suur pätikamp. Niipalju siis arvatakse oma rahvast.
Ma vahest olen siin mõelnud, et kas mitte suured muistsed kultuurid ei hävinenud samal põhjusel, kui nende valitsejad läksid hulluks oma ahnuses.
T.
Vasta

Müümine müümiseks. Aga kui ma ei taha oma autosid müüa? Ütleme, et olen elu jooksul kogunud mõnedkümned autod n.ö, pensionisambaks, et hakkan siis taastama kui tööpõli läbi ja pensil palju vaba aega. Ja nüüdseks on enamus neist üle 7 aasta juba garaazis seisnud ja kustutakse järgmine aasta nahaalselt automaatselt registrist. Et ma ENDA OMAD AUTOD Eesti registris uuesti arvele saaksin, peaksin maksma jõhkrat registreerimistasu? Eriti lahe plaan ju Big Grin
Vasta

(03-05-2024, 09:18 AM)wax Kirjutas:  Müümine müümiseks. Aga kui ma ei taha oma autosid müüa? Ütleme, et olen elu jooksul kogunud mõnedkümned autod n.ö, pensionisambaks, et hakkan siis taastama kui tööpõli läbi ja pensil palju vaba aega. Ja nüüdseks on enamus neist üle 7 aasta juba garaazis seisnud ja kustutakse järgmine aasta nahaalselt automaatselt registrist. Et ma ENDA OMAD AUTOD Eesti registris uuesti arvele saaksin, peaksin maksma jõhkrat registreerimistasu? Eriti lahe plaan ju Big Grin
Sõber, Sinu elutöö nullitakse! Samal põhjusel olen ise selle maksu vastane, sest minu "sõjavara" tahetakse hävitada! Ehk siis muditakse makse selles suunas, et Sa ise valid milline variant sulle parasjagu "hävitamiseks" sobib... Sad
Vasta

Paljude pensionifond nullitakse. Minu oma samuti. Kui asi oleks rohepöördes, siis minuarust maanteedele visatav sool teeb selle pöörde meil märksa kiiremini, kui mujal. 

Seega jääb põhjusena üle ainult raha. 

Mingit meeletut raha riik sellest ju ei teeni, kui vanadel masinatel on 50eur aastamaks. Riiki juurde vanu masinaid enam ei tooda ja omanikuvahetus on ka nii kallis, et enamuse masinate puhul skeemitatakse, kuni on aeg koski viia.
Samal ajal tuleb ametnikke tööle juurde võtta ja hoolega jälgida, et ükski normaalne maksumaksja ei saaks kõrvale hiilida. Pealtnäha sama kasumlik nagu Tallinna roheline kaart, mille ainus eesmärk on terve karja ametnike ja mupoga hoolitseda selle eest, et mittetallinlane ei saaks tasuta sõita.

Seega, kus on siis see meeletu plönn, mille nimel on parteid enda populaarsusega tõsiselt riskima? Ilma rahata ei tee keegi seal ju midagi.

 Isegi autoomanike liit tekitati,  70000 allkirja koguti automaksu vastu. Ikka pressitakse edasi. Euroliidu valimised ei tõota head tulemust automaksu pooldavatele parteidele aga ikka pressitakse seda maksu peale, omal ninast veri jookseb.

Küsin veelkorra - kus see raha on, mille nimel selline võitlus käib? Riigikassasse saaks bürokraatia vähendamise, kärbete ja mõnede projektide edasilükkamisega märksa rohkem teenida.

Mul on tunne, et tuleks vaadata sellele küsimusele otsa vähe pikemas perspektiivis ja mõelda, mis saab siis, kui vanu autosid enam ei ole, mida inimesed ise koostöös väiketöökodadega remontida saavad? Kas see?

Igatahes valima tuleb kindlasti minna, sellest ei pääse. Autoomanike liidu kodukal on veel mõtteid, mida teha. Nende hulgas kirja näidis, mida saate saata enda lemmikule rahvasaadikule. Või mitmele. Või kõigile - ega nemad tea, keda valisid.
Vasta

(04-05-2024, 14:14 PM)isandpauk Kirjutas:  Igatahes valima tuleb kindlasti minna, sellest ei pääse. Autoomanike liidu kodukal on veel mõtteid, mida teha. Nende hulgas kirja näidis, mida saate saata enda lemmikule rahvasaadikule. Või mitmele. Või kõigile - ega nemad tea, keda valisid.
Kõik õige, aga kus on siis need erakonnad, kelle poolt normaalne inimene puhta südamega hääletada võiks?
Neid lihtsalt pole. Isamaa või, kes tiblakrimierakonna ja lollpead võimule aitas? Tänan, ei.
Vasta

Lubavad ühistransporti.... 
Kas ühe inimese pärast 20km ring liinibussiga on mõistlik teha?
Kas pensionäär oma kaunis maakodus peab linna kõledate seinte vahele kolima?
Vasta

"tiblakrimierakond" , ma igaks juhuks küsin : Kas see on Eesti 200 ?

 On meil üldse mõni erakond , kelle mõne tegelase või tegevuse suhtes pole kriminaaluurimist olnud , irl oli elamislubade skandaal , reformaritel mingi kilekottide ja sidrunite jura , kesikutel muud polegi kui vaid üks uurimine teise järel , eesti 200 on annetuste jamas sees , sotsid , seal oli vist anveldil mingi lugu , ekre , seal on erinevate  seksuaalhälvetega tegelased , aeg oleks automeeste partei luua kuid , siin foorumis on enamus raske jalaga , kellel spidomeetrinäidust on ükskõik , kes sõidavad rind kummis gps i järgi ja ei saa automaksu möödapääsmatust vajadusest aru ehk ei mõtle riiklikult , lisaks ei näita ringristmikult paremale pöörates suunda , tekitavad liiklusohtlikke olukordi ja reostavad oma tossavate vanade autodega keskkonda , viivad sellega alla eesti näitajad euroopas , neid automeeste puudusi lõputult , neid ei jõua kokku lugeda .
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: diselist, 8 külali(st)ne