Identifitseerime sõidukeid Fotis andmebaasis.
#1

Tekkis idee Filmiarhiivi fotode kirjeldusi täpsustada seal figureerivate autode jms tehnika nimetamise läbi. Siis pärast hea otsida pilti mingist konkreetsest tehnikaimest.

Kuna ise kõikidele vanadele asjadele nimesid panna ei oska paluksin foorumist abi. Teen otsa lahti.

http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=332459

Olid vist olemas GAZ 53 A ja 53 F ja 52 suht sarnasena, mismoodi neil vahet teha ?

http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=212537

Kas neil mingi mudelinimetus ka ?

http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=576576

Kui keegi ise sealt midagi leiab, mis vajaks täpsustamist siis võib mulle kirjutada.





http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=136031

http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=257728


http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=113956

http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=114136

http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=114135
Vasta
#2

http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=332459
4-rattaline Tempo E600/V600/A600
http://www.tempo-dienst.de/Modelluebersicht/600.htm

http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=257728
Eesti kaitseväe REO, neid osteti 1930ndate keskel suurem partii.

http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=576576
Vasakpoolne veoauto ilmselt Fiat.

Lingid tasub ära nummerdada, siis on lihtsam viidata.

Vasta
#3

> http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=31049

Tavaline sõjaaaegne (kandiliste porilaudadega) ZIS-5.

Kuna see auto oli (tõenäoliselt algkujul taastamata) "elus" veel 1970. aastal, siis arvatavasti on ta alles senini ja osales (osaleb?) uunikumiüritustel, mida on korraldet alates 1975. aastast. Kas keegi teab selle auto edasisest saatusest midagi?[/align]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

200-seeria MAZ, nn. Piison
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=111726

"Tavaline" St. uuema ninaga GAZ-53A
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=212537


Vasta
#5

Viimane pole minu arust 53A. Pigem kapitaaltremondi üle elanud 53F, või siis 52-04.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6

http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=20037
Csepel D 45O N
Kunda tsemenditehase veokid sõbralikust Ungari rahvavabariigist
Vasta
#7

(02-11-2011, 18:19 PM)Aspelund Kirjutas:  Viimane pole minu arust 53A. Pigem kapitaaltremondi üle elanud 53F, või siis 52-04.

A.

Tundub olevat GAZ-53f, kua on pika raamiga,vedrud on kummipatjadel, veljed on Gaz51 omad ka rehvid siis samuti (kui 51 veljele monteerida 53 rehv 240/508, siis taga paarisrattad hakkavad kokku hõõruma ja sööb sisekülje ära) ja sumbuti väjund ots on peenike. Kui näeks tagasilda siis oli neil GAZ 51 tagasild. GAZ 52-04 olid vedrud puksidel ja kiigedega ja lühikese raamiga. Tagasild oli juba hüpoid ülekandega.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#8

Osa parandusi sisse viidud, tänud:

Jätkuvat äratundmist:

0-69462

http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=21331

0-156337

http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=213956

0-333286

http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=554733

0-198027

400 või 401? mis tsikkel?

http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=37835

0-326414

http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=548032

0-319082

Muuseas siin tekkis mul küsimus, kas selline keskküttetorust sooja vee mootorisse laskmise aretus oli tavaline praktika või oli tegu Valga Autobaasi
eesrindliku ratsionaliseerimisvõttega?
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=558534

0-318644

Mis selle pealisehituse eesmärk on ?

http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=558096

0-318674

http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=558126

0-318671

http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=558123

0-318697 jt

http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=558149
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=558150
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=558151

4-2579

http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=279962

0-218180

http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=610834

1-6196

http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=253052
Vasta
#9

0-318644

Mis selle pealisehituse eesmärk on ?

http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=558096

Ei tea küll mis pealisehitust silmas peetakse, aga "aukude/avadega asi" kongi kohal peaks olema ruumi sildkraana tala. Auto ise vast omaaegne "prügiauto".

Küttetrassist või muust kuumaveetrassist autodele jahutusvee võtmise väljaehitamine oli suuremates ettevõtetes omal ajal "ülimasslevinud"

Vasta
#10

(03-11-2011, 16:38 PM)stennadi Kirjutas:  400 või 401? mis tsikkel?

See foto on muide tehtud mitte 1955, vaid 1954 või enne - ta sisadub Tallinna 1954.a. albumis (mul olemas). Aastaarvu järgi võib oletada, et 401 - välimuse järgi neid eristada ei saa. Pigem võib "Almade" osas öelda, et pidevalt tehti mudelis muudatusi ja ühel hetkel, mil korraga neid rohkem tehti, asendati vana mudelitähis 400 401ga.

Tsikkel on 125ne "Moskva" ehk "võrr", st selle algsega võrreldes veidi modifitseeritud variant, kus esihark pole enam rööp, vaid teleskoop. Sarnaseid rattaid tegi kolm tehast - Minski (M-1-A), Kovrovi (K-125M) ja Moskva (M-1-A) tehas. Raske öelda, millise tehase täpsem töö ta on, paagi järgi pakuks Minskit või Moskvat. Kõik need mudelid olid Saksa DKW RT 125 replikad, st peaaegu üksteisega identsed. Võib-olla Urmas suudab mõne nüansi järgi selliselt üldiselt fotolt veel täpsemini arvata?

(03-11-2011, 16:38 PM)stennadi Kirjutas:  0-318697 jt

Tavaline kaevandus-BelAZ (540)

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

(03-11-2011, 19:30 PM)valdo Kirjutas:  
(03-11-2011, 16:38 PM)stennadi Kirjutas:  400 või 401? mis tsikkel?

Tsikkel on 125ne "Moskva" ehk "võrr", st selle algsega võrreldes veidi modifitseeritud variant, kus esihark pole enam rööp, vaid teleskoop. Sarnaseid rattaid tegi kolm tehast - Minski (M-1-A), Kovrovi (K-125M) ja Moskva (M-1-A) tehas. Raske öelda, millise tehase täpsem töö ta on, paagi järgi pakuks Minskit või Moskvat. Kõik need mudelid olid Saksa DKW RT 125 replikad, st peaaegu üksteisega identsed.

Moskva tehas selliseid teleskoophargiga M1A-sid kindlasti ei teinud, selleks ajaks oli M1A tootmine ammu Moskvast Minskisse kolitud.

Vasta
#12

> 1-6196

Škoda 706 / LIAZ

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#13

http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=558096S
Pealisehitis peaks olema harjamasin+tolmuimeja
Olid Spetsautobaasi relvastuses
Vasta
#14

tere,tegelikult ei võeta sealt keskküttetrassist vett,vaid aur suunati mootoribloki väljalaske kraani kaudu mootorisse ja niimoodi mulksus see öö läbi ja mootor oli hommikul töösoe,muidugi reguleeriti kraan miinimum avatud olekuks,et aur mootorit tuksi ei keeraks,Paides 70-ndate alguses autobaasis nr-10 Mündi teel nägin seda pilti iga päev kui sealt mööda kõndisin.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne