Postitused: 575
Teemad: 46
Liitus: Oct 2002
Maine:
3
Autoks Gaz69, aku töss, juhtmega hetkel ligi ei pääse. Meenus, et kuskil garaažis vedeleb autoga kaasa tulnud vänt. Et prooviks ehk sellega... Siis meenusid igasugu vanemate meeste poolt puistataud tarkuseterad, et mida tuleb teha, kuidas tuleb teha, mida ei tohi teha jne. Samas täpselt meeles need terad kah ei ole. Tean, et (vist) peab vänta üles tõmbama, mitte "allapoole lükata" - vastasel juhul võib kergesti vasta sihverplaati saada.... Aga mida veel tarka vaja teada (nipid, soovitused)?
Postitused: 263
Teemad: 3
Liitus: May 2004
Maine:
2
Minule õpetati, et sõrmed, pöial kaasa arvatud, tuleb hoida ühel pool vänta. Kui peaks tagasi lööma, on muidu oht, et väänab pöidla korralikult välja.
Postitused: 1,190
Teemad: 22
Liitus: Dec 2003
Maine:
6
Vända käepidemel tuleb pöial ja sõrmed samal poolel hoida, st. mitte haarata nii, et käepide asetseb peos, pöial ühel ja sõrmed teisel pool. Juhtub mootor tagasi lööma, võib muidu väga haiget saada. On aga pöial ja sõrmed samal poolel, libiseb vänt sel juhul lihtsalt suuremat pahandust tegemata peost välja.
Bensiin tasuks enne käsitsi üles pumbata, siduripedaali oleks kah kaval väntamise ajal all hoida, on natuke kergem vändata. Süütepooli lisatakisti võiks tugevama sädeme saamiseks mõne traadijupiga ära lühistada, aga nii seda muidugi pikalt (üle minuti) hoida ei maksa.
Puruks ja pool pööret tagasi!
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Kõik õiged ohutustehnika võtted on juba eelnevalt üles loetud, jääb üle vaid niisama muliseda.
Kui ZILi mootoril oli juba paar tiiru peale keeratud, siis "unusid" kõik ohutustehnika võtted ja sai vänta antud kahe käega. Kuspool need põidlad olid, kes seda enam teab. Ja üks käsi oli raudselt puudu, mis higi silmist ära viskaks.
Vändast tuleb hoida nii kõvaste kinni, et mootorit tagasi lüües ei tee käele haiget. Keerab kas vändale tiiru peale, või lööb auto kummuli.
Postitused: 3,776
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
(15-11-2011, 16:36 PM)motamees Kirjutas: Vändast tuleb hoida nii kõvaste kinni, et mootorit tagasi lüües ei tee käele haiget. Keerab kas vändale tiiru peale, või lööb auto kummuli.
Vot seda pilti tahaks küll näha, kuidas Kalevite kange poega seisab harkisjalu, ise põlvini maa sees ja kõver käivitusvänt peos nagu korgitser. Samas kõrval sapikas kummuli ja ajab suitsu välja.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
(15-11-2011, 17:33 PM)Basilio Kirjutas: ... kuidas Kalevite kange poega seisab harkisjalu, ise põlvini maa sees ja kõver käivitusvänt peos nagu korgitser. Samas kõrval sapikas kummuli ja ajab suitsu välja.
Kulla basilio. See eepos on sul nüüd väheke nihu läinud.
Kalevite kange poeg seisab ikke maa peal, kuna asvalt on selle koha pääl kõva. Ja et ikke teemas püsida, siis on kõrval tal GAZ69 katuse pääl. Katuseraamid keik purud ja massin rikut. Siil aga laseb piimakausi kõrval piima luusse ja õpetab "Poja, põial ikke näppudega ühele poole, siis ei lähe massin kummuli! Ja üleüldse mine osta see rullis aku, siis saad selle kasvõi serviti panna."
Postitused: 3,117
Teemad: 60
Liitus: Jan 2003
Maine:
34
Ja kindlasti mingi akutükk peale, mis süüteks vajaliku voolu välja annaks. 69 oli vist alalisvoolu genekaga?, aga isegi sellest voolu väljavõlumiseks peab vändaga rohkem tiire tegema kui paslik oleks.
kõikse ullem on siiani mosset olnud vändata. madalal, vändakaela tabamine keeruline, kätt pole kuskile toetada jms.
Muidu ajasime vändaga nõksu kaupa ringi, kuniks "vastu hakkas" ja siis polnud enam vahet kuspool sõrmed ja jalad ikka joonel oleks. mäletatavasti oli "kella 4-5 pealt" kõige parem alustada. (alt üles on ikka lihtsam tirida, kui ülalt alla suruda). Kui seest keegi starteriga aitas, oli palju abiks (suurte külmadega -35 ja alla).
h@mitu kuud vändates starterit oodanud...
Postitused: 3,466
Teemad: 24
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Koormarihmaga käivitades on muidugi elementaarne (aga meeldetuletamist väärt) faktor see, et kummaski rihma otsas ei tohi olla konksu! metallkonks ükskõik kummas otsas võib lõhkuda nii käivitatava auto, käivitaja kui ka lähedalasuva muu vara.
Riskimäär on piisavalt suur, et õnnefaktorile mängima minna pole mõtet.
Postitused: 1,456
Teemad: 41
Liitus: Jul 2003
Maine:
14
Vänta üles tõmmates saab rakendada rohkem jõudu kui alla lüües.
Alla lüües on maksimaalne jõud kehakaaluga piiratud ja jõudu kannavad üle ainult käed, üles tõmmates niipalju kui kehas-kätes-jalgades sitkust, mõnel mehel ikka mitmesaja kilo jagu tõstevõimet.
Aga kas akut maha võtma ka ei pääse? Kui aku käes, siis 10 minutiks teise auto pealt krokodillid külge, ja laeb niipalju küll, et vändaga võrreldes parem surakas kätte saada.
Postitused: 1,280
Teemad: 28
Liitus: Feb 2005
Maine:
10
Tuli meelde noorusaegadest, kui talvel üritasime käivitada toda väikest keskeltkeeravat tsehhi(?) traktorit, mida kirovitsi pojapojaks kutsuti. Tömmata ei saanud, kuna siduri lahutamisel rattad lihtsalt lohisesid, mootorit ringi tömbamata, starter oli tuksis. Tublid, nagu me olime, kerisime siis miski trossi ümber väntvölli esimese rihmaratta ja autoga tömabasime......toimis!
Karateturbo-kolm purki ja tigu
Postitused: 1,811
Teemad: 12
Liitus: Oct 2004
Maine:
17
Eks see erinevate mootorite võime tagasi lüüa ja kaotusi elavjõus ning tehnikas põhjustada on erinev, ega siis asjata polnud käibel termin ''nati-mees'' kodanike kohta, kes töötasid sel kaugel aal teatud marki masinate peal ning kes eristusid üldisest hallist massist just puuduvate esihammaste tõttu.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Postitused: 3,776
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
Komistasin ühe vändaga käivitamise video otsa. Kutt väntab seal just nii nagu ei tohi, aga ei midagi hullu. Tüüp ise tundub juba stx närvis olevat ja kujutan elavalt ette "matte" mis tavaliselt sel puhul lendavad.
http://www.youtube.com/watch?v=tNYgRWOo838
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.