Projekt: JUMZ EO 2621-Turbo ( ЮМЗ ЭО-2621)

Minu hübriidrussil tiksub juba üle aasta Mazda 45A genekas, pärit 1982. aasta 323 pealt. Samasugused on ka uuematel, lihtsalt neil on lisaotsi (mida vaja ei lähe traktori tarvis). Jõuab laadida, jõuab lisatulesid toita. Muud voolu ju vaja ei olegi.

Istus otse asemele, ka rihmasoon on piisavalt lai (võiks küll laiem olla, kuid ajab asja ära).

14Vx45 A teeb 14*45=630W.

(01-01-2013, 23:21 PM)ToMm Kirjutas:  Räägi genekast, lihtsalt jäi näppu või on saada olevatest parim? Võimsus tundub korralik aga kuidas hind on? Endal on ka vaja 50'le uus elektrisüsteem ehitada, mõtlen milline generaator oleks parima hinna/võimsuse suhtega.
Vasta

Viljandimaal on vanametall kullahinnaga... Toungue

http://www.soov.ee/viljandimaa/Jumz_jaga...m?ca=1&w=3

http://www.soov.ee/viljandimaa/Jumz_moot...m?ca=1&w=3

Jagaja 350€ ja vana utiil (mootor) 850€ ... Tule taevas appi Rolleyes

Sügisel saime vana kabiiniga töökorras soolo 850-ga. Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(01-01-2013, 23:21 PM)unimüts Kirjutas:  Sidurikoda oli poest osta- kui tekib mõnel küsimus. Kuid hammasvööd pidi jumzi puhul mälu järgi 2cm nihutama lähemale. (hammasvöö muidu pidi sama olema starteriga ja käivitusmootoriga variandil) niimoodi vähemalt öeldi mulle võru kaupluses.


Kellel plaanis jumzile starter paigaldada siis toon välja ka mõned hinnad.

Võru VK traktorikaubad:

JUMZ´ile starter maksab 146 €
hoorattakarter 420,- €
146+420=566€ + aku(160Ah näiteks)

Teisele mootorile saan sealt saaled jms näiteks.
Seda hoorattakarteri asja veel mõtlen... Toungue

kepssaale kompl. 18,- €
raamsaale kompl. 38,- €

Hinnad on koos käibemaksuga!

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(04-01-2013, 11:00 AM)mlsluik Kirjutas:  Viljandimaal on vanametall kullahinnaga... Toungue

http://www.soov.ee/viljandimaa/Jumz_jaga...m?ca=1&w=3

http://www.soov.ee/viljandimaa/Jumz_moot...m?ca=1&w=3

Jagaja 350€ ja vana utiil (mootor) 850€ ... Tule taevas appi Rolleyes

Sügisel saime vana kabiiniga töökorras soolo 850-ga. Wink

Käigukasti nägin ka kuskil müügis 600€-ga. Müstiline!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Huvitav,kas keegi on seda projekti lugenud ja mõtleb,et nüüd saab Jumzi meestelt raha pommima hakata või on tegu tüüpilise ärivõhikuga,kellel tagatipuks veel halvad soovitajad ka ümberringi?Rolleyes


Vasta

Selle asemel, et 600€ga mingi vana poolutiilne sammaldunud väidetavalt väga heas korras käigukast osta, siis mina võtan küll igal juhul vana katkise kasti lahti, uurin mis viga on, lähen võtan poest riiulilt uued vajalikud jupid, laon kokku ja töö jätkub. Selliste hindadega jäävadki kodanikud müüma oma asju!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Soovis ja börsis on jah miskipärast enamusel asjadel kirvehind.
Vasta

(04-01-2013, 12:12 PM)mlsluik Kirjutas:  Kellel plaanis jumzile starter paigaldada siis toon välja ka mõned hinnad.

Võru VK traktorikaubad:

JUMZ´ile starter maksab 146 €
hoorattakarter 420 €

Ukrainias sama asi maksab 130€ + saatmine

http://melitopol.prom.ua/p8335606-karter...-yumz.html

http://emarket.ua/objavlenie/karter-makh...Dk3T5.html


http://agrodizelsnab.com.ua/p9035836-mah...z-pod.html

http://zipcomplect.com.ua/ru/products/de...index.html




Veel jumzi varuosadest:

http://www.agrodetal.ru/products/p28.htm

http://shtufa.ru/Прайс-листы/Тракторы-ЮМЗ/

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(04-01-2013, 17:37 PM)muska71 Kirjutas:  Soovis ja börsis on jah miskipärast enamusel asjadel kirvehind.

Probleem pole ainult eseme hinnas aga just selles,et kelle eestis on selline palk,et võimaldaks sellise hinnaga asju osta? Kus on need müstilised säästud inimestel?
Huvitav,kas neist müüjatest seal keegi jagab üldse,kellele need osad peaks selle hinnaga suunatud olema??? Turumajanduses,kehtib reegel ja seda eriti kui me räägime vabaturumajandusest, et hind kujuneb vastavalt nõudlusele ja pakkumisele. Aga minul jääb tunne,et elame ikka sotsialismis,kus hind on fikseeritud ja palgad ei võimalda seda asja 2.a jooksul korjatud rahaga osta,kuna raha on väärtusetu.
Minu pärast sõimake mind või lööge maha nüüd....
OT Lõpp!


Vasta

(04-01-2013, 16:22 PM)saarrand Kirjutas:  Selle asemel, et 600€ga mingi vana poolutiilne sammaldunud väidetavalt väga heas korras käigukast osta, siis mina võtan küll igal juhul vana katkise kasti lahti, uurin mis viga on, lähen võtan poest riiulilt uued vajalikud jupid, laon kokku ja töö jätkub.

Aga kes see sul keelab teenusena remonditeenust pakkuda??
Eestis ju peale kapremont tehaste laialiminekut otsest teenust keegi avalikult ei paku. Külajorsid jah pudeli eest teevad. - sedagi aeglasemalt kui tigu.
Remontimiste kohapealt on sul TEOORIA ülitugev. Praktikat pole veel üheski teemas kohanud? Näita kõigepealt enda tugevused välja ja siis alles tule kõvatama, kui kõva mehaanik oled.

Tänapäeval "kiiretel aegadel, vaestel joodikutel" raha nii-nii vähe, et ei suudeta isegi uut detaili soetada. Poes poemüüja automaadiga sõjaveteran.
Reaalsus on pigem selline, et remonti ei tee keegi. Võimalusel ostetakse terve detail teine ja vahetatakse välja. Ma ei räägi nüüd konkreetsetest detailidest, vaid üldpildis. LIhtsalt palju on majandiladusid/kapremonte varuosadest tühjaks veetud ja vähegi otsides võib leida väga heas korras kasutatud/uue detaili soodsamalt kui detailide eest välja peaks käima poes.

Samaaegselt paraleelselt tulemuseks on ka see, et Eestis ei julge ju ükski tegelane traktoreid lammutada põhitööna. LIhtsalt raha ei tule tagasi (ostuhind- lammutamisele, detaili puhastamisele kulunud aeg ja lisaks müügitulu). Võttes arvesse, et traktoreid on tuhandeid siis lammutuseks läheb vast aastas poolsada- heal juhul. (ma mõtlen mille detaile edasi müüakse) Lihtsalt vahepeal on kasulik kuusakoskisse traktori viimine, sest ajaline kulu detail-detaili haaval müües on tohutu eriti kui detailid ka kulunud/vanad on.




(04-01-2013, 17:37 PM)muska71 Kirjutas:  Soovis ja börsis on jah miskipärast enamusel asjadel kirvehind.

Nende asjade kohapealt oleks isegi nõus, et detailid kallid. Arvatavasti lihtsalt kellegi tagavarasid müüv vanamees või noor naga, kes ei jaga mütsigi.

Kuid endal tekkis küsimus - keda selline teema peaks üldse huvitama?? Kas mõnel mehel tõesti sääsk hammustas. Tänapäeva turumajandus lihtne, kui ei meeldi astu edasi. Siinne teema aga on kõva maha tegija- huvi pärast tahaks teada palju müügitehinguid (soodsaid tehinguid jutt siis kuusakoski hinnaga võrdelises väärtuses) erinevate detailidega tehtud on? (detaili enda kaal võiks siis ka ikka 1tonn ja rohkem olla) Pakun et enamik kõvatajatel jäävad kõik või pooled sõrmed ühekäe loendusel ka üle.



(04-01-2013, 18:24 PM)MAZ Kirjutas:  Probleem pole ainult eseme hinnas aga just selles,et kelle eestis on selline palk,et võimaldaks sellise hinnaga asju osta? Kus on need müstilised säästud inimestel?

Sa ei kujuta ette, kuidas võib ka põllumeestel raha olla. Lihtsalt üks kontingent oskab teenida raha -teine laristada ja viriseda.
Enamjaolt ongi põllumajandustoetused asja tõsiselt kihva keeranud.
Toon näite: mtz82 väikse kabiiniga korralik 4500euri - müük paari päevaga.
t150k- suht korralik 3000euri - müük 2 tunniga.
t150k vähe töötanud 900tt hind 6000euri - peale toetuste saamist müük 1 päev.
t25a ilma kabiinita korralik 1000tt hind 3200euri müük 3 päeva.
1pts2 haagis hind 1500euri - müük 1 nädal.

Suure kabiiniga mtz mis vähegi viisakam - selle hind algab 6000eurist ja rohkem, kuigi töötunde on tal 3000 ja rohkem kellal.
Kombainidest parem ei tekita teemat, seal küsimus tehnilises olukorras ja lisavarustuses - miks üks või teine hind odavam/kõrgem.

majandikäkke nn masinaid, millel iga detail eri värvi ja rohkem mehi peal käinud kui litsil tipphooajal, neid jah ostetakse ka väga kiirelt - sest hind on odav. - teie mõistes 2-3x vanametalli hind.

Samas kodanik MAZ, ega te ise ka pole just kitsi küsima. 600euri piruka mosse eest, millel plekid laines, säästureziimis remonditud - Reaalne hind 1,5x kuusakoski hind - parimal juhul - sedagi kui paak kütet täis, ülevaatus värske ja kodu toomisega.
Küsija suu puhta ei pidavat löödama. Lolli ostja pihta aga küll.

Ühesõnaga, ma imestan et mõni kõvataja kõigepealt peeglisse ei kae. Pole ju mõtet end ärrituda mingi hullude hindade üle. Mina ütlen, et pigem olgu hullud hinnad- ega lollidelt ikka ei osteta. KUid samaaegselt on turg rohkem kaubarohkem. Kas siis oleks kasulikum kui iga viimane kui kasutatud osa- olgu ta nii heas või halvas olukorras kui tahes- rändaks esimese asjana kuusakoskisse. Sellisel juhul ju meie härga täis väikepotimehed istuksid ju päevad läbi kuusakoski hunniku otsas ja ootaks, et äkki äkki täna tuuakse talle hädasti vajaminev detail. Seega paluks solidaarsust teiste suhtes.




(04-01-2013, 17:55 PM)mlsluik Kirjutas:  Võru VK traktorikaubad:

JUMZ´ile starter maksab 146 €
hoorattakarter 420 €


Ukrainias sama asi maksab 130€ + saatmine

http://melitopol.prom.ua/p8335606-karter...-yumz.html

Olen ise ukraina toodangut näinud. Seal võib olla hiina või india metallist toode. Kunagi toodi üks hammakas näidiseks. Korra haamriga pihta lõin oli detail pooleks.
Kuid siinjuuures ega Eestis kauba maaletoojad (3tk) ei too otse tehasest. Enne käib iga detail ikka 10 varustaja juurest läbi kes igaüks tahab kõvat raha saada.
Samas kui selle hooratta karteri ikka sellise hinnaga kätte saaks ostaks enda uuele jumzile ka külge. Lennutaks koheselt käivitusmootori jõkke.





Teen ettepaneku tagasi jumzi ehituse juurde minna. Niisama teoretiseerimine ei vii ühtegi remonti ju lõpule lähemaleSmile

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Ma arvan,et kodanik Unimüts tahab öelda,et kõik on suhteline. Samas aga ega pole küll. Mind võid sa solgiga üle valada palju tahad,mul vahet pole kus sa seda teed.Big Grin Sellega näitad sa pigem ennast halvas valguses kui mind.


Vasta

(04-01-2013, 20:03 PM)unimüts Kirjutas:  Samas kui selle hooratta karteri ikka sellise hinnaga kätte saaks ostaks enda uuele jumzile ka külge. Lennutaks koheselt käivitusmootori jõkke.

Teen ettepaneku tagasi jumzi ehituse juurde minna. Niisama teoretiseerimine ei vii ühtegi remonti ju lõpule lähemaleSmile


Niisama mölisemine samuti... Toungue

Käisin kiiruga hydroscandist läbi ja seal tehti dosaatorile uued hüdrovoolikud. Fortschritt´i dosaatori stutsid M18 ja M20 keermetega ja sügava koonusega(DKSO, DKLO). Teise otsa "tavaline russi" M20 DKM. - see info rohkem mulle endale

   


Lisaks varusin hunniku uusi hüdrovoolikuid, kevad lähenemas...
Seoses sellega otsin mõistliku hinnaga pressi hüdrovooliku hülside pressimiseks. Hydroscannis on müügil kompaktne press aga see ikkagi suht suur, rootsis sai kasutatud sellist väiksest käepärast pressi millega hea masina juurde jalutada ja kohapeal voolikud valmis teha.

Miskit sellist putukat mõtlen, aga veel kompaksem ja lihtsam(ilma manomeetrita) Kasutasin ka ainult ühte komplekti pakke, tunde järgi pressisid, polnud seal kellegil aega tervet töökoda kaasa vedada.

   

(04-01-2013, 20:03 PM)unimüts Kirjutas:  Olen ise ukraina toodangut näinud. Seal võib olla hiina või india metallist toode. Kunagi toodi üks hammakas näidiseks. Korra haamriga pihta lõin oli detail pooleks.

Kuradi pärast sa seda haamriga kolkisid? Toungue Big Grin

Hammasvöö aetakse kuumaks ja vajub ise peale...




Enne oli juttu et kapitaal rem. eestis keegi ei paku NL masinatele. Nii see on sest ega sellisel ettevõtmisel poleks ka turgu. See aeg on möödas kui varuosi voolas peale ojadena, nüüd tuleb nende eest maksta... ja suht palju. Bakuu naftat ka peale ei voola ning kaua sa ühte ja sama sidrunit ikka pigistad.
Täiesti lambist jalutasin ümber masina ja tegin nimekirja mis kapitaalipuhul välja vahetatakse, varuosade maksumus (letihind) puusalt tulistades ca 5800€ miinimum. Ja see pole veel kõik, töö ja aeg ka maksab.
MTZ puhul ega need numbrid väga ei erinegi, hüdrosüsteemi arvel saab natuke alla. (hüdrovoolikud, pumbad, jagajad)

Teine asi on hobikorras ja endarõõmuks nokitsemine.
Kuid ka siinkohal tuleb tunnistada tõsiasja et sügisel olin haltuuradega praktiliselt omahinna tagasi teinud, siis kevadel tuleb otsast peale alustada Big Grin Toungue

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Raami külge sai siis selline kronsten. Väike auk raami sees vaja veel üle puurida ja sinna tuleb poltkinnitus poolraami külge.

Õhutamisega oli natuke tegu, tuli voolikud lahti keerata ja õhk välja lasta. Vett ei viitsind ka mootorisse sisse vedada, paar korda proovisin, rool toimib üllatavalt hästi. Dosaatoriga on ikka lust rooli keerata... Eks mõnipäev mõõdan surve ära, kui lahjavõitu siis panen uue roolivõimu pumba.

   

Üldpilt sai ise selline. Silindri külge keevitasin roolivarda otsa, sisemuse oli korralik-puhtaks ja uus määre. Määrdenippel sai ka uue asukoha, otse munaka taha vedru kohale.

   

Silindrile tuleb veel üks puks treida ja peale keevitada, et paremale poole keerates rattaid vastu raami ei tõmbaks. See jäi homseks, täna pühapäev ikkagi. Tund-kaks nokitsemist mõjub väga rahustavalt... kes käib baaris, kes suusatamas, kes garaasis. Rolleyes

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(04-01-2013, 20:03 PM)unimüts Kirjutas:  Remontimiste kohapealt on sul TEOORIA ülitugev. Praktikat pole veel üheski teemas kohanud? Näita kõigepealt enda tugevused välja ja siis alles tule kõvatama, kui kõva mehaanik oled.

Aga tule vaatama minujuurde mida tehtud on ja mis tegemisel. Kõik asjad on kodus omal ise tehtud, alalisvoolu elektritöödega olen korra hätta jäänud. Ma olen enam kui veendunud, et enamikel siin, pole kümnete hektarite põldude ja vilja tegemisks vaja traktoreid, kombaine jms tehnikat korras hoida. Palun olge inimesed ikka sallivamad ja saage aru, et ka teised teevad tööd.
Minupoolt OT End.

Kas Jumzile ei ole mõelnud tosooli sisse panna, jääks veega solgutamine ära? Omal Russil ka oli vesi, paar aastat tagasi sai tosool sisse ja väga mugav, muidu käisin ka koguaeg kastekannuga kaevu vahet.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(07-01-2013, 09:33 AM)saarrand Kirjutas:  Kas Jumzile ei ole mõelnud tosooli sisse panna, jääks veega solgutamine ära? Omal Russil ka oli vesi, paar aastat tagasi sai tosool sisse ja väga mugav, muidu käisin ka koguaeg kastekannuga kaevu vahet.

Jõudsid küsimusega ette, täna oleks selgunud miks mul siiani veel vesi sees... Radikas pole hetkel kõige usaldusväärsem, peab vett sees küll aga on lapitud ja kärg on ka selline... pude.

Tänane plaan oligi radikas ette võtta ning kabiinisoojendus lisada. Toungue

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Niisiis.... radiaatorist saab veel asja, puhastasin kärje ning jootsin mõned kriitilisemad kohad üle.
Kui juba ees rohkem ruumi oli siis eemaldasin ka tunnilugeja kuna klaas oli katki ja kettad kinni külmund. Loenduri asemele tegin plaadi ette ja sellega korras. Ei pääse vesi mootorisse(survepesu jms). Kasu tast nagunii miskit ei ole.

Mis veel?
Tegin algust keretöödega... Toungue
Tiivad on kabiini alt roostes ja augudki sees, tõstsin kabiini üles toimetama pääseks. Kui juba siis juba.

Katuse võtsin ka maha, sinna on vaja hinged teha et katust suvel üles tõsta saaks, umbes nagu russil.

   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(07-01-2013, 17:54 PM)mlsluik Kirjutas:  Katuse võtsin ka maha, sinna on vaja hinged teha et katust suvel üles tõsta saaks, umbes nagu russil.

Akvaarium russil avaneb katus tahapoole. Kiletajaga tõõtades ei saanud luuki lahti hoida, sest kile krabin kajas kuidagi väljakannatamatult. Arvan, et kopa kolksumine võib ka olla väljakannatamatu. Samas saad pea katusest välja pista, kui vaja laadida kuhugi kõrgele.
Vasta

...heh, oli paar tundi vaba aega, keevitasin paar paika tiivale ja kandsin pintsliga mingit suvalist värvi krundiks peale...

   
   

Oleks paar tunnikest veel leidnud siis saanuks ehk ka põranda korda teha, uued poldid-mutrid põranda plekkidele, puhastus, paar uut kronsteni jne. Masti pööramise kangi kinnitused tulevad uued ja konkreetsemad, muidu otsi pidevalt kangi kabiinist taga... Toungue Üks jagaja kang tuleb ka juurde teha, üks seksioon veel taga vaba. Haaratsi jaoks läheb vaja.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Vahepalaks silmailu...

   
   

Proovisin leida edasimüüjat kelle käest saaks soetada jumzile orginaalid plastikust tiivad aga seni pole veel midagi kindlat...
Jutt siis nendest lisadest:

   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Трактор марки ЮМЗ

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne