Lume lükkamine

(13-12-2022, 14:44 PM)klaave Kirjutas:  Loen ja panen ka kõrva taha nippe. Esimese lume tallamine on juba mitmeid aastaid kasutusel selleks üsna raske rull lausa olemas. Pole hiljem probleemi ära lükatud muru või killustikteega. Pole Eestis veel näinud, aga kuskil You tube kanalil oli kord video, kuidas linnas lund lükati. Nimelt oli viltuse (kindlasti pöörd, võib olla ka liblik) saha otstes küljeplaadid, mis imekiirelt hüdro abil eest kadusid ja jälle tagasi tulid (kui õigesti mäletan siis olid pööratavad.. Nimelt iga sissesõidutee kohal lasti plaat alla, ja ei lükatud kõrvaltee otsa lund täis. Kohe kui kõrvaltee otsast mööduti tõsteti otsaplaat ülesse ja lumi sõitis jälle viltuse saha pealt "murule" maha. Meil on kasutusel need libliksahad, kuid see tera liigutamine sissesõidutee kohal on aeganõudev (suhteliselt) ja enne kui tera nurk muutub on teeots juba möödas., ja lund täis lükatud. Lihtsalt paar postitust tagasi olnud sõnnikuroobi küljed tõid selle video jälle meelde.
Midagi sellist?
Puhtad teeotsad
Vasta

Jutuks hea küll. Selliselt mängides kiiremini sõita ei saagi, kui videos näha. Aga lumelükkajaid ja tehnikat ei ole meil lõputult ja kõik tahavad et nende kodutee oleks täpselt samaks ajaks lahti.
Vasta

Kuni 10 kilti tunniga pole minu aparaadiga probleemi sahk otseks ja tagasi õuevärava ees.
Kui muidu jääb valli 20cm siis nii jääb 5 aga meil see teenus ei taha nii töötada kui me seda eeldaks.
Kuidas seda aga tööle saaks on mõttekoht millele lahendust võiks käia välismaalt otsimas.
Meie ülemere naabritel näiteks töötas vanasti asi nii, et kuulutati sügisel välja võimalus teha lumetõrjet.
Selleks olid vallamajas trükitud blanketid, kus peal kaart teedega ja taga lahtrid kontaktandmetega ning koht kuhu sai hinna kirjutada.
Sinna kaardile sai igaüks kes soovis tõmmata pliiatsiga joone millist teed ja kuhuni ta sooviks lahti hoida ja hinnasoovi.
Need lasti ühte kasti, kust need tähtaja kukkumisel välja võeti ja kui teele oli mitu pakkumist võitis soodsam.
Polnud ühtegi tegi seda valla traktor.
Ja tegidki teid puhtaks vanemad inimesed, kel tehnika oli aga talvel muud tööd polnud ning hinnad olid märksa soodsamad.
Meil aga on hanke võitnud keegi, kes on paberil arvutanud traktori liikumiskiiruse olemata kursis kohalike oludega ning võitnud hanke pooles maakonnas ühe traktoriga, mis peaks tegema 200 km lumetõrjet et ring peale saada.
Nüüd tuleb natuke rohkem lund ja kõik see asi läheb käest.
Piisab kui juht magab alguse maha või juhtub näiteks saha kõveraks sõitma ja ongi kõik kummuli.
Jutu ilmestamiseks olid täna õhtuks mitmed Rõuge külad kas täiesti lükkamata või oli tehtud poolikult.
Linnas aga on kohustus kõnniteed lahti ajada saanud ootamatu tagasilöögi, kus väiksed minitraktorid on ajanud pidevalt meetrise riba sisse ja nüüd on need tuisanud vallidega tasa ning ka suurem traktor on hädas ja väike täiesti võimetu.

Ühesõnaga meil võiks ka proovida sellist väiksemahulist ja paindlikumat lahendust.
Mina ajaks heameelega oma linnaosa teed lahti enne oma objektidele minekut.
Kõrval lükkab näiteks laadur oma territooriumi puhtaks hommikul tööpäeva alguseks ja neil oleks võimekus ajada lahti ka territooriumini viiv tänav, kuid nad ei taha seda päris tasuta teha ja nii ta läheb.
Mõtlesin, et mis oleks see hind millega seda teha ja sain numbri 35 raha tund.
Tunniga oleks linnaosa sõiduteed puhtad täislaiuses, tupikutes ettenähtud kohad ümberkeeramiseks, mida praegu ei ole ja avalik teenus üle poole kallima tunnihindega jõuab meile õhtuks ning oma tupiktänava otsa pean ikka ise lahti ajama et kui keegi tuleb suurema bussiga ta saaks kuskil ringi keerata.
Vasta

Meie kehtiva õiguse raames pole sellist väikeostlemist lihtne ära vormistada. Ma ei kujutagi ette hästi, kuidas seda teha, kui kõik need väikeostud kokku lähevad üle riigihanke alammäära.
Vasta

(13-12-2022, 22:48 PM)Mahno Kirjutas:  Meie kehtiva õiguse raames pole sellist väikeostlemist lihtne ära vormistada. Ma ei kujutagi ette hästi, kuidas seda teha, kui kõik need väikeostud kokku lähevad üle riigihanke alammäära.

Vabandust, aga see on jama. Kõik on võimalik ja täiesti sääduslikult päälekauba, teha. Küsimus on selles tihendis, mis hommikul autos kandoorasse sõites rooli ja istme vahel on.
See võibki olla üks hange, mis on tänavate kaupa osadeks jaotatud ja pakkujaid palju. Keegi ei keela ka suurel palju tänavaid märkida Smile

Aga kesse suures vallas viitsib mingi kolkaküla pärast tõmmelda Sad (või siis lühikese kõrvaöise tupiktänava pärast).
Vasta

(13-12-2022, 17:39 PM)Meistrimees Kirjutas:  
(13-12-2022, 14:44 PM)klaave Kirjutas:  Loen ja panen ka kõrva taha nippe. Esimese lume tallamine on juba mitmeid aastaid kasutusel selleks üsna raske rull lausa olemas. Pole hiljem probleemi ära lükatud muru või killustikteega. Pole Eestis veel näinud, aga kuskil You tube kanalil oli kord video, kuidas linnas lund lükati. Nimelt oli viltuse (kindlasti pöörd, võib olla ka liblik) saha otstes küljeplaadid, mis imekiirelt hüdro abil eest kadusid ja jälle tagasi tulid (kui õigesti mäletan siis olid pööratavad.. Nimelt iga sissesõidutee kohal lasti plaat alla, ja ei lükatud kõrvaltee otsa lund täis. Kohe kui kõrvaltee otsast mööduti tõsteti otsaplaat ülesse ja lumi sõitis jälle viltuse saha pealt "murule" maha. Meil on kasutusel need libliksahad, kuid see tera liigutamine sissesõidutee kohal on aeganõudev (suhteliselt) ja enne kui tera nurk muutub on teeots juba möödas., ja lund täis lükatud. Lihtsalt paar postitust tagasi olnud sõnnikuroobi küljed tõid selle video jälle meelde.
Midagi sellist?
Puhtad teeotsad

Seesama jah.
Vasta

(13-12-2022, 17:58 PM)huvi5 Kirjutas:  Jutuks hea küll. Selliselt mängides kiiremini sõita ei saagi, kui videos näha. Aga lumelükkajaid ja tehnikat ei ole meil lõputult ja kõik tahavad et nende kodutee oleks täpselt samaks ajaks lahti.
Ega pole eriti kiirelt võimalik kuskil alevis kitsastel tänavatel ka kihutada, sest ega ei tohi kõrge kaarega seda lund kellelegi üle aia lükata. Hea küll kui asustamata muruplats siis aga muidu mitte.  Ja ega külateel pole ka teab mis ajakadu kõrvaltee ots hoida lahtisena ja mitte seda hooga kinni lükata. Inimlikkus võiks ka säilida.
Vasta

(13-12-2022, 22:05 PM)2715 Kirjutas:  ...
Meie ülemere naabritel näiteks töötas vanasti asi nii, et kuulutati sügisel välja võimalus teha lumetõrjet.
Selleks olid vallamajas trükitud blanketid, kus peal kaart teedega ja taga lahtrid kontaktandmetega ning koht kuhu sai hinna kirjutada.
Sinna kaardile sai igaüks kes soovis tõmmata pliiatsiga joone millist teed ja kuhuni ta sooviks lahti hoida ja hinnasoovi.
Need lasti ühte kasti, kust need tähtaja kukkumisel välja võeti ja kui teele oli mitu pakkumist võitis soodsam.
Polnud ühtegi tegi seda valla traktor.
...

Las ma arvan: see oli enne 2010? Või suisa eelmisel sajandil?

Soomes igatahes on väga vähe neid kohti, kus säärased kohalikud kogukonnad on toimima jäänud valla initsiatiivist. Teeühistud on teine teema.

Pööratava sahaga saab meetrikese kenasti valli madalas hoida. Kauem vist ei püsi, hakkab välja trügima? Liigutatavate tiibadega liblikaga on veel lihtsam - U-asendis saab päris muljetavaldavat kogust lund ees tõugata.
Vasta

(14-12-2022, 12:08 PM)v6sa Kirjutas:  
(13-12-2022, 22:05 PM)2715 Kirjutas:  ...
Meie ülemere naabritel näiteks töötas vanasti asi nii, et kuulutati sügisel välja võimalus teha lumetõrjet.
Selleks olid vallamajas trükitud blanketid, kus peal kaart teedega ja taga lahtrid kontaktandmetega ning koht kuhu sai hinna kirjutada.
Sinna kaardile sai igaüks kes soovis tõmmata pliiatsiga joone millist teed ja kuhuni ta sooviks lahti hoida ja hinnasoovi.
Need lasti ühte kasti, kust need tähtaja kukkumisel välja võeti ja kui teele oli mitu pakkumist võitis soodsam.
Polnud ühtegi tegi seda valla traktor.
...

Las ma arvan: see oli enne 2010? Või suisa eelmisel sajandil?

Soomes igatahes on väga vähe neid kohti, kus säärased kohalikud kogukonnad on toimima jäänud valla initsiatiivist. Teeühistud on teine teema.

Pööratava sahaga saab meetrikese kenasti valli madalas hoida. Kauem vist ei püsi, hakkab välja trügima? Liigutatavate tiibadega liblikaga on veel lihtsam - U-asendis saab päris muljetavaldavat kogust lund ees tõugata.
Põhjapool üllatavalt hästi toimib.
Vald ajab need teed kust ringiratast sõita saab ja kohalikud need mis lõpevad kuskil külas või tupiktänavad.
Sugulane seal omale pesa teinud ja nende farm ajab laaduriga lahti oma farmi, ühe puidu laoplatsi ja küla kus 17 maja.
Külast välja tuleb ka umbes 3 km teejupp mis ühendatud riigiteega.
Teisel pool järve on puhkeküla suvilatega mida hooldab 82 aastane taat oma Fiatiga millel taga kahemeetrine rootor ja temal on 5 km teed ajada ning ka umbes 10 maja kuhu läheb jupike teed.

Pööratava sahaga saab aga vähemalt väravaesise ilma vallita jätta.
Fenomen selles, et mul üks silinder keeramisel mis liigub kiirelt ja kui keerama hakata sahk kiirendab ning poole saha eest läheb lumi vähemaks enne väravat.
Värava ees lund niipalju pole et hakkaks uuesti valli tegema.
Vasta

Sai hiljuti üks kütusetsistern lõigatud selliselt, et ühest kaardus servast saaks teha kahveltõstukile lumesaha. Mingi hetk tuli terve mõistus siiski koju tagasi ja otsus langes hoopis lumepuhuri kasuks. Puhastatav ala ei ole lihtsalt ühesuunalist lükkamist soosiv. Kui kellelgi on siiski soovi endale lumesahk valmistada, siis 2,5m laiune ja 5mm kaardus tükk on nädala veel saadaval vanaraua hinnaga. Asi on varuga lõigatud ja vajaks lihtsalt vastavalt enda soovile sobivaks lõikamist. Ühes servas on ka kinnitused, mida saab kasutada alumisteks tugipunktideks. Lisaks saab veel teisest küljest ka juppe, kui vaja tugevduseks


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta

Sai ka lumetõrjega algust tehtud, eelmisel aastal sai lükatud esilaaduri kopaga, aga praegu kopa asemel ees aluste kahvlid(tõstukiga väga ei kannata toimetada) ja sai sinna aretatud sahk. Kinnitus samas stiilis nagu kahvel tõstukitel käib. loodetatavasti kestab ja kui ei siis rohkem rauda juurde keevitada. Oleks võinud ka saha taha panna aga ei viitsi jebida nii ja on esku variandi kabiin, nii et pole hästi näha ka.
 
 [Pilt: y4m3Dds4PVG8fMDgRscJouP9OoMNmK9tiMyPb-9r...pmode=none]
[Pilt: y4m2i8p7l_NRsm0VmBH5Mt_Fy8t5WGnc6jS5uZ9z...pmode=none]
[Pilt: y4mCgPcEMYD-knM2wtADnbierCt-kSNF6Xf21-54...pmode=none]
Vasta

(13-12-2022, 22:05 PM)2715 Kirjutas:   
Mõtlesin, et mis oleks see hind millega seda teha ja sain numbri 35 raha tund.


35€ tund saab mees kes läheb käed taskus objektile ja teeb seal tellija tööriistadega tööd. 
Nüüd korruta see summa kahega enne kui kavatsed end ja teisi vaeseks töötada.  Ilma naljata.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Eestis saab minuteada töömees lumelükkamisega 7-12e/h. Firma alates ca 70e/h. On seda vähe või palju, ei oska öelda, sest lumelükkajal peab paks nahk olema- ta on külavanamooride arvates kõigis maailmaasjades süüdi Smile
Vasta

Senini kohev lumi suht õnneks, kui nüüd sula teeb siis tuleb raskem tehnika appi võtta.

           

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(17-12-2022, 09:37 AM)mlsluik Kirjutas:  
(13-12-2022, 22:05 PM)2715 Kirjutas:   
Mõtlesin, et mis oleks see hind millega seda teha ja sain numbri 35 raha tund.


35€ tund saab mees kes läheb käed taskus objektile ja teeb seal tellija tööriistadega tööd. 
Nüüd korruta see summa kahega enne kui kavatsed end ja teisi vaeseks töötada.  Ilma naljata.
Eestis? Kus?
Alates 40eur/h Avantiliste jms näol on Tallinnas valikut omajagu. Suurem traktor kallim, aga suurem ei sobi igale poole jne..
Võrus ma arvan, see jõuline järele aidatud Belarus 35eur/h on pakkumine, millega mehel kalender bronnitakse lumesadude ajal ja järel kiirelt täis.
Vasta

(18-12-2022, 02:05 AM)ak75 Kirjutas:  ...35eur/h on pakkumine, millega mehel kalender bronnitakse lumesadude ajal ja järel kiirelt täis.

Asi pole ju selles, et töö puudust ei saaks olema. Keegi ei keela otseselt samariitlast mängida. Küsimus on turu solkimises. Selliste ''pakkumistega'' keeratakse korralikult neile, kes teenusest elatuvad. Ma ei arvagi, et üks 4-tonnine Belarus erilist konkurentsi pakuks aga mis sõnumi selline hind turule jätab...? Sarnast nähtust kohtab tihti ka põllumajanduses. Pealegi - kui ikka on vaja korralikku tuisuvaalu lahti rammida, muutub sellest 35 €-st kiiresti min. x3. Kergemates oludes muidugi - abiks ikka.

Eelneva peale pole lärmama mõtet hakata. Jutt oli ajendatud tõigast, et enda silma ei ole juba aastaid hakanud ühtegi lumetõrje-Bellat. Ju sellel mingi põhjus on (käin vist vähe väljas vms Smile).
Vasta

Meil (Kose vald) lükkab küll üks vähe uuem bella talude teeotsi lahti. Nii et ikka on veel.
Vasta

(19-12-2022, 13:47 PM)Mahno Kirjutas:  Meil (Kose vald) lükkab küll üks vähe uuem bella talude teeotsi lahti. Nii et ikka on veel.
Endises Albu vallas ka lükkab punane Bella lahti. Proua onupoeg. Ratas kopp-laadur ei ole kuidagi parem pill selleks. Käisin ühega lükkamas, raudtera mitte kummiservaga - sellega oled paras õnnetus tiheasustuses ja lükkad "maakera" ka minema kui valesti läheb. Ja enim häirib ekskavaator seljataga! Juba pööramine ja nökerdamine täni oluliselt suuremale ruumivajadusele... 
"Akvaariumiga", kuskohast tõesti näed igasse suunda ja mis ei püüa kogu Eestis ühe korraga hunnikusse lükata, on ikka oluliselt rahulikum. Ahjah, suure kopplaaduriga lükatud Rahumäe on ajaloo kõige halvemini hooldatud ever! Juht on ka eilane aga see on lihtsalt liiga kobakas ja ohtlik võõra vara suhtes. Siiani lükkas aastaid Zetor Forterra, 5 tonni ja seda ohtu polnud et aiad ja postid ka kuhja lükkab! Tundub et selline 5 tonni kaalu ongi optimaalne ja ohutu. Jõhkram tehnika siis, kui on vaja eritöid teha.
Vasta

(19-12-2022, 13:19 PM)Aare72 Kirjutas:  
(18-12-2022, 02:05 AM)ak75 Kirjutas:  ...35eur/h on pakkumine, millega mehel kalender bronnitakse lumesadude ajal ja järel kiirelt täis.

Asi pole ju selles, et töö puudust ei saaks olema. Keegi ei keela otseselt samariitlast mängida. Küsimus on turu solkimises. Selliste ''pakkumistega'' keeratakse korralikult neile, kes teenusest elatuvad. Ma ei arvagi, et üks 4-tonnine Belarus erilist konkurentsi pakuks aga mis sõnumi selline hind turule jätab...? Sarnast nähtust kohtab tihti ka põllumajanduses. Pealegi - kui ikka on vaja korralikku tuisuvaalu lahti rammida, muutub sellest 35 €-st kiiresti min. x3. Kergemates oludes muidugi - abiks ikka.

Eelneva peale pole lärmama mõtet hakata. Jutt oli ajendatud tõigast, et enda silma ei ole juba aastaid hakanud ühtegi lumetõrje-Bellat. Ju sellel mingi põhjus on (käin vist vähe väljas vms Smile).

Nii igaks juhuks, et selle hinnaga ei osutata teenust vaid ollakse valmis oma linnaosa lahti ajama.
Teistele linnaosadele minu hammas ei hakka.
Võrus muidu pole ka majandus nii edumeelselt arenenud sest tegemist ikkagi 2 Eestiga ja meil on 50 raha tund selline keskmine number.
Tehakse nii 40 kui 60 ning on ka erandeid kuni 90 välja aga see on selline aianduspiirkond kus ei tahaks mingi raha eest teha.
Belarus ajab meil umbes 80 km teed lahti ja kui peaks tuiskama siis kukub see teenus kokku.
Vasta

(20-12-2022, 10:46 AM)2715 Kirjutas:  
(19-12-2022, 13:19 PM)Aare72 Kirjutas:  
(18-12-2022, 02:05 AM)ak75 Kirjutas:  ...35eur/h on pakkumine, millega mehel kalender bronnitakse lumesadude ajal ja järel kiirelt täis.

Asi pole ju selles, et töö puudust ei saaks olema. Keegi ei keela otseselt samariitlast mängida. 

Nii igaks juhuks, et selle hinnaga ei osutata teenust vaid ollakse valmis oma linnaosa lahti ajama.
Teistele linnaosadele minu hammas ei hakka.
Võrus muidu pole ka majandus nii edumeelselt arenenud sest tegemist ikkagi 2 Eestiga ja meil on 50 raha tund selline keskmine number.
Tehakse nii 40 kui 60 ning on ka erandeid kuni 90 välja aga see on selline aianduspiirkond kus ei tahaks mingi raha eest teha.
Belarus ajab meil umbes 80 km teed lahti ja kui peaks tuiskama siis kukub see teenus kokku.
Kaks lumist nädalavahetust Võrus ja ei ütleks ei linn oleks liiga hästi lahti lükatud Wink Vald küll. 

Aga 35, 40 , 50, 60 või 90 €/tund. Küsida saab ja makstakse kallima spetstehnika eest! OK, hädaolukorras tehakse ka imeasju aga Tellijad üldiselt ei ole päris opakad ja teeavd vahet Russi ja suure Avandi hinnal! Ja teistpidi ongi, et mida suurem seda odavam peab tund olema. Peentöö spetsiifiliste väikemasinatega ongi kallis. Kiirkolakaga, minu lemmikuga, panedki hullu aga see ju maksab ka vähe! 35 masabki kirie hädapärane triibu sisse lükakmine, 90 aga makstakse lumefiligraani eest, kus lõpuks on kuhi ka kujundatud Wink Ma kujutan ette, et tõesti mitme tööriistaga varustatud ja kohale toodava Avandi töö eest, mida on kilulinnas näiteks peenemate restode esiste ja parklate juures näha, täpsemalt tehti ka meil Snoobi ees ja ületee parklas nii, maksadi 90 tunnist! Kui seapõsk maksab 23rutsi, siis on ka lumelükkamise teenuse hind vastav. Sellise tiibkopaga töö eest maksadki ja vaat et veel rohkem tunnis aga töö saab ka hea! Aga et tuled õlist leemendava "neljakümnega"... või ka vähe kultuursemaga aga sa lihtsalt ei saa kalli edeva tehnika tööhinda küsida!  Aga ma pean ka ütlema, et kas lükatakse 2 korda tihedamalt-paremini sellise Russiga või sitasti Case'i kopplaaduriga sama raha eest, siis elanikuna annaks ka hääle ja raha russimehele! Lõppeks sõltub asi ikka Mehest roolis.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne