(14-05-2015, 22:24 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  No minu Perkinsil sihuke sarnane asi küljes. Seal lausa nooled küljes,kust sisse ja kust välja kütus jookseb. Nimelt on ju asi nii,et ega küttepump ei jõua kõike kütust ära jagada ja laseb osa tagasi filtrisse. Filtrist üks ots läheb tagasivoolu paaki. Pihustite tagasivool jookseb ka sinna kokku. Eks pead siis seal aretama nii,et asi õige saaks ja Marta üleliigsest "joogist" tempe tegema ei hakkaks... Big Grin

Ok, sellest küsimusest hiilivad kõik kõrvale, aga ma küsin veelkorra Big Grin : kui tagasivool läheb filtrisse ja seguneb seal niikuinii pealevooluga, mis tuleb paagist, siis mis pagana mõte on sellel, et sealt veel üleüldse mingi tagasivool veel paaki läheb. Pumb saab kütuse ju niikuinii filtrist kätte ja sinna jõuab see paagist ja tagasivoolust mõlemast ühte kohta ???? Võiks ju veel paagist ganistrisse toru panna ja siis saab jälle paaki valada Big Grin .
Vasta

(14-05-2015, 22:31 PM)maitus Kirjutas:  
(14-05-2015, 22:24 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  No minu Perkinsil sihuke sarnane asi küljes. Seal lausa nooled küljes,kust sisse ja kust välja kütus jookseb. Nimelt on ju asi nii,et ega küttepump ei jõua kõike kütust ära jagada ja laseb osa tagasi filtrisse. Filtrist üks ots läheb tagasivoolu paaki. Pihustite tagasivool jookseb ka sinna kokku. Eks pead siis seal aretama nii,et asi õige saaks ja Marta üleliigsest "joogist" tempe tegema ei hakkaks... Big Grin

Ok, sellest küsimusest hiilivad kõik kõrvale, aga ma küsin veelkorra Big Grin : kui tagasivool läheb filtrisse ja seguneb seal niikuinii pealevooluga, mis tuleb paagist, siis mis pagana mõte on sellel, et sealt veel üleüldse mingi tagasivool veel paaki läheb. Pumb saab kütuse ju niikuinii filtrist kätte ja sinna jõuab see paagist ja tagasivoolust mõlemast ühte kohta ???? Võiks ju veel paagist ganistrisse toru panna ja siis saab jälle paaki valada Big Grin .

No minu arusaamist mööda on see selleks,et mis sest,et kõik ühte kohta kokku jookseb,ära ei suuda mootor seda ikka tarbida ja ülejääk peab ju kuskilt välja paaki pääsema. Kui Sul ka taguots kinni panna ja ülevalt lasta koguaeg peale kallata....kaua siis jaksad..... Big Grin  Kuigi mingi surve tekkides peaks näiteks etteandepump ka töö lõpetama ja ei pumpa enam juurde.... aga ega see paha ei tee,kui kütus ringleb. Samalajal ju ka soojeneb...külmal ajal.
Vasta

(14-05-2015, 22:44 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(14-05-2015, 22:31 PM)maitus Kirjutas:  
(14-05-2015, 22:24 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  No minu Perkinsil sihuke sarnane asi küljes. Seal lausa nooled küljes,kust sisse ja kust välja kütus jookseb. Nimelt on ju asi nii,et ega küttepump ei jõua kõike kütust ära jagada ja laseb osa tagasi filtrisse. Filtrist üks ots läheb tagasivoolu paaki. Pihustite tagasivool jookseb ka sinna kokku. Eks pead siis seal aretama nii,et asi õige saaks ja Marta üleliigsest "joogist" tempe tegema ei hakkaks... Big Grin

Ok, sellest küsimusest hiilivad kõik kõrvale, aga ma küsin veelkorra Big Grin : kui tagasivool läheb filtrisse ja seguneb seal niikuinii pealevooluga, mis tuleb paagist, siis mis pagana mõte on sellel, et sealt veel üleüldse mingi tagasivool veel paaki läheb. Pumb saab kütuse ju niikuinii filtrist kätte ja sinna jõuab see paagist ja tagasivoolust mõlemast ühte kohta ???? Võiks ju veel paagist ganistrisse toru panna ja siis saab jälle paaki valada Big Grin .

No minu arusaamist mööda on see selleks,et mis sest,et kõik ühte kohta kokku jookseb,ära ei suuda mootor seda ikka tarbida ja ülejääk peab ju kuskilt välja paaki pääsema. Kui Sul ka taguots kinni panna ja ülevalt lasta koguaeg peale kallata....kaua siis jaksad..... Big Grin  Kuigi mingi surve tekkides peaks näiteks etteandepump ka töö lõpetama ja ei pumpa enam juurde.... aga ega see paha ei tee,kui kütus ringleb. Samalajal ju ka soojeneb...külmal ajal.

No kuskohast see ülejääk tekib? Mootor ju ikka tarbib kütust, mitte ei tooda Big Grin . Kui mootoril lõug kütust läbi hakkab lasma ja see tagasivoolutorust filtrisse satub, siis satub ta ju sealt filtrist  jällegi ringiga pumpa tagasi ja paagist küsib lisagi veel. Ettendepumpa mul ju pole olems filtrist paagi pool, see asi on KSP sees ja imeb filtrist kütust nagu ma aru saan. Midagi üle jääda seal ju ei saa kui tagasivool ringiratast käib- ikka pigem puudu jääb.....Ainuke asi jah- kui keegi teadja mulle ütleks, et tagasivoolu satub silindrist natuke õhku, siis ma saaks aru miks tagasivool paaki peaks voolama. Kui tagasivoolust õhku (gaase) ei tule, siis võib see muidugi filtrisse suubuda.

Põhjus, et miks ma seda jura ajan, on see, et palju lihtsam on vedada ja ühendada paagist filtrisse ühte voolikut kui kahte- eriti veel siis kui teisel voolikul võib-olla veel igasugune mõte puudub- seda mõtet ma siin üritangi leida. Kui ei leia, siis toon ühe vooliku filtrisse ja tagasivoolu ka filtri ringlusse teisele ringile ja tagasivoolu paaki ei teegi. Kui aga selgub, et sinna satub õhku, siis teen nii nagu aigark soovitas.
Vasta

Teema selles, filtrist peab paaki minema tagasi vool siis ei tekki filtrise ülerõhku kuna pihustite pealt pekstakse ebaühtlaselt küttust tagasi ja kui pumbal on kah omal lisa tagasivool siis tekkiks filtrise ülerõhk, jah sul tekkib küsimus filtrise ei saa tampida rohkem küttust kui sealt võetakse, aga ometi see nii on mümbal on inertsid korda tallad pedaali nii ja naa aga etteande pump rügab alati rohkem kui pihustitese presitakse seega kui filtrist tagasi paaki ei lähe üngi ülerõhk.
Vasta

Nu maitus, mesasja sa jaurad... Big Grin
Talupoeg ju seletas mokaotsast:
Tsitaat:...aga ega see paha ei tee,kui kütus ringleb. Samalajal ju ka soojeneb...külmal ajal.

See on ainult hää  Cool.

Tsitaat: Teema selles, filtrist peab paaki minema tagasi vool siis ei tekki filtrise ülerõhku...

Ärge nüüd üle ka tjuunige seda asja. Filtrisse ei saa iialgi ülerõhku tekkida, kui paagi ja filtri vahele just lisapumpa pole keegi aretanud. 
Ehk teisisõnu - imipoolel ei ole rõhku. "Rõhku ei ole ja rõhku ei tule!", parafraseerides klassikuid (Ita Ever Big Grin).
Vasta

(14-05-2015, 23:50 PM)Janka Kirjutas:  Nu maitus, mesasja sa jaurad... Big Grin
Talupoeg ju seletas mokaotsast:

Tsitaat:...aga ega see paha ei tee,kui kütus ringleb. Samalajal ju ka soojeneb...külmal ajal.

See on ainult hää  Cool.

Ma jauran seda asja sellepärast, et kui üks asi valmis tehakse, siis peab sellel asjal ka mõte sees olema Smile . Miks vedada siis paagist filtrisse sellepärast kaks voolikut, et keegi kunagi ühele vene massinale sellise lahenduse on leidnud, kui saab ka ühega. Mida rohkem vidinaid, seda halvem mu meelest, seda enam, et tagasvool läheb niikuinii teistkorda filtrist läbi ja voolik maksab ka midagi ja paagile tuleb ka rohkem vidinaid külge keevitada ja see kõik on töö pealeselle ja võtab aega. Milleks seda kõike kui sellel puudub mõte. Marta puhul on veel asi ka nii, et kütuse ja hüdropaagid on nagu üks paak, mis vaheseinaga eraldatud on ja hüdroõli peaks seda kütust piisavalt soojendama. Küsimus ongi selles, et kas nendel kahel voolikul, millest üks on tagasivool, Marta puhul mõtet on...võib ju kolm ja rohkem voolikut ka vedada, et kui näiteks üks umbe peaks minema, aga see oleks ju jabur ja samajabur on ka kaks voolikut kui teist tegelikult vaja ei ole Big Grin
Vasta

tagasivoolu pead igaljuhul panema, kas siis otse paaki või läbi filtri paaki
Vasta

Lihtne teema ju. KSP's olev etteandepumba tootlikus on suurem kui Ksp pump tarbib. Sellest tulenevalt on pumbast tagasivool. Ja kunagi ei pihusta pihusti kõike pressitud kütust silindrisse, sellepärast on pihustitelt tagasivool. Miks peab läbi filtri käima - ei peagi, aga nagu mainiti siis ta soojendab kütust külmal talveilmal ja mootor saavutab parema töötamise kiiremini. Jah, ka kuumal suvepäeval võiks jahutada, kuna kütuse temp läheb üle normaalse töötemperatuuri (ca 40C) , sellepärast on ka uuematel suksudel eraldi jahuti.

Ja see filtrist paaki minev peab olema just seetõttu, et etteandepump imeb tunduvalt rohkem, kui mootori ära tarbib.

Lihtne, mis siin keerulist!
Vasta

(15-05-2015, 00:08 AM)Power Kirjutas:  tagasivoolu pead igaljuhul panema, kas siis otse paaki või läbi filtri paaki
Jah, seda kirjutavad kõik, aga keegi ei kirjuta, et miks just paaki, mitte uuesti pumpa Smile
(15-05-2015, 00:44 AM)Dexter Kirjutas:  Ja see filtrist paaki minev peab olema just seetõttu, et etteandepump imeb tunduvalt rohkem, kui mootori ära tarbib.

Lihtne, mis siin keerulist!

Jesver, ... ma saan ju aru, et pump toodab rohkem kui mootorile vaja on ja ülejääk läheb tagasivoolutoru kaudu uuesti filtrisse, ma aga ei saa aru miks peab see filtrist uuesti paaki minema kui see kütus võib läbi filtri uuesti pumpa voolata ja tõenoliselt voolabki ja võtab paagist ainult niipalju lisa kui mootor ära on tarbinud??? Ikka filtrist pumpa ja pumbast läbi tagasivoolu uuesti filtrisse ja sealt uuesti pumpa jne jne- tagasivoolust ei tule ju enam niiapalju tagasi kui filtrist pumpa läks. Kas on raske mõista, et kui tagasivoolust tuleb niipalju kütet tagasi, et filter on täis, siis on filter täis ja pump  ei võta lihtsalt paagist juurde, vaid kastutab seda kütust mis tagasivoolust tuli ja filtri täitis ja filtris on. Kõigi vastustest võiks järeldada, et pump imeb filtrist ainult tühise koguse ja tagasivoolust lausa purskab Big Grin . Filtrisse ei saa ju tekkida sellist survet, et kütus paaki tagasi hakkaks voolama, sest pumba teises otsas tekib hõrendus- muidu ta ei oleks pump ja see hõrendus imeb tagasivoolust tulnud kütte jälle endasse ja võtab paagist lisagi- vot see on minu meelest lihtne Big Grin Minumeelest on aga keeruline mõista, et miks ja kuidas see kütus, mis tagasivoolust tuleb, peab paaki tagasi sattuma kui ta suubub samasse filtri kambrisse kuhu paagist tulev voolik ja seguneb seal paagist tulnud kütusega ja selle kütuse imeb pump jälle endasse ja sealt ei jää paaki tagasisaatmiseks midagi üle. Nii nagu koer ei saa kunagi oma saba kätte Smile . Kas keegi on üldse oma silmaga näinud, et sellises süsteemis, kus tagasivool filtris paagist tuleva voolikuga kokku läheb ja etteandepump kõrgsurvepumbas on, üldse midagi filtrist läbi selle tagasivoolutoru paaki tagasi voolaks ? Läbi filtri peaks nagu saama paaki tagasi voolata ainult sel juhul, kui ettendepump on paagis ja see toodab rohkem kui kõrgsurvepump tarbib, siis läheb see kütus läbi filtri (kus on ka väike kuulklapp rõhu hoidmiseks) tagasi paaki.

 No paremini puust ette ja punaseks ma ei oska enam seletada, et mida ma silmas pean- ehk olen loll Big Grin . Ma ei väidagi, et tagasivool ei ole vajalik aga ma tahan aru saada, et miks see on vajalik, aga antud näited ja põhjendused mulle seda ei seleta...
Vasta

Seda filtrit näpuvahel keerutades tekkis veel selline küsimus, et miks peaks antud filtri puhul, tagsivoolutoru olemasolul pump üldse kütust läbi filtri imema kui tagasivool filtrist paaki ja pumbale pealevool, filtrist pumpa, saavad kokku ühes filtri kambris (nii nagu pildil filtri peal nooltega näidatud on)? Siis peaks pump imema tagasivoolutorust kas siis kütust otse filtrit läbimata, või siis õhku, juhul kui tagasivoolutoru kütusest väljas on, sest seda on lihtsal teha kui läbi filtrielemendi imeda Smile ? Minu filtril on seal tagasivoolu otsas kuulklapp, mis ei lase otse imeda. Sel juhul aga ma ei mõista ikkagi, et mis sunnib sega kütet sinna tagasivoolutorusse minema filtri poolt paagi poole kui seal on see klapp, mis ei lase pumbal filtrisse ei õhku ega kütust otse imeda? Järelikult on seal vaakum mitte surve- vastasel juhul ei oleks seal sellist klappi ka. No kas on ikka veel lihtne Big Grin ?
Ja veel, kui mingi anomaalia tagajärjel peakski tagasivoolus mingi surve tekkima, siis on tagasivool pumbast filtrisse ja pealevool paagist filtrisse ka ühe filtri kambriga ühendatud ja kütus liiguks lihtsalt paaki tagasi.
Vasta

Kas ehk kütuse (õhu, solgi jms.) tagasivool paaki lihtsustab õhu kütusesüsteemist eemaldamist?
Vaid mu JUMZil (millel kütuse tagasi/ülevool just filtrisse, mitte paaki läheb) erinevalt teistest diiselmootoriga masinatest (DT75, UNC-060, Volvo 740) kulus peale kütuse lõppemist "terve igavik" enne mootori käima saamist...

Kui peres on GAZ-52, ei ole 4x4 autot (ka Talveralliks) vaja
Vasta

Kui tagasivool ei lähe otse paaki ja tahetakse tagasi ringlusesse suunata, siis peab seal vahel olema mõned keerulisemad asjad, mis tagasivoolust tuleva vedeliku kogust ja survet jne reguleerivad. Ühislatiga mootoritel on see sagedane nähtus. Vaadates seda sistemi skeemi tekkiski mõte, et mille pagana pärast neid seadmeid sinna vahele tarvis - kindlasti ka kallim, kui lihtne voolikukene. Aga teisiti tõenäoliselt ei saa ajule andmeid pihustite, pumba ja muude seadmete toimetamiste kohta, veateateid jms. Reaspumbaga mootoritel pole seda tavaliselt kasutatud. Ja milleks asja keeruliseks ajada, küllap on sel ka oma põhjus. Kui pihusti tagasivool näiteks üles ütleb, siis uhab tagasivoolust kütust tulla mis mühin.... Keevita aga paagile nippel tagasivoolutoru tarbeks ja unusta need noolekesed seal filtrikaanel. Oleks teadnud, oleks need ebavajalikud nooled ise sealt maha viilinud Smile .


Vasta

(15-05-2015, 03:30 AM)Andres_k Kirjutas:  Kas ehk kütuse (õhu, solgi jms.) tagasivool paaki lihtsustab õhu kütusesüsteemist eemaldamist?
Vaid mu JUMZil (millel kütuse tagasi/ülevool just filtrisse, mitte paaki läheb) erinevalt teistest diiselmootoriga masinatest (DT75, UNC-060, Volvo 740) kulus peale kütuse lõppemist "terve igavik" enne mootori käima saamist...
Vat sellest jutust ma saan aru ja see oli ka mu enda esimene mõte täna üles ärgates kui kujutasin ette esimest käivitust. Just nimelt- selleks, et õhk ei satuks uuesti ringlusse, vaid väljuks paaki, on seda tagasivoolutoru vaja. Ja mitte läbi filtri, vaid otse. Tänan Smile ! Läbi filtri tagasivooludel ei saa mootor ennast puhtaks "köhida", mitte asi ei ole selles, et kõrgsurvepump toodab kohutavates kogustes kütust juurde, millel kusaigle mujale kui tagasivoolu, minna ei ole Cool
(15-05-2015, 07:43 AM)Tift Kirjutas:  Oleks teadnud, oleks need ebavajalikud nooled ise sealt maha viilinud Smile .

Jumal tänatud, et ei viilinud, tänu neile nooltele sain lõpuks ka asja sisust aru Smile . Huvitav kas sellel ka mingit vahet on kas tagasivool läheb paaki alt või ülevalt- vast ei ole, või kui siis on ehk parem ülevalt, et paak mingi anomaalse lekke puhul tühjaks ei jookseks.. ?
Vasta

Ongi naljakas, et tagasivool lähebki tavaliselt ülevalt sisse ja kütust võetakse paagi põhja ligidalt, kus tavaliselt ka saast loksub Smile .


Vasta

(15-05-2015, 08:19 AM)Tift Kirjutas:  Ongi naljakas, et tagasivool lähebki tavaliselt ülevalt sisse ja kütust võetakse paagi põhja ligidalt, kus tavaliselt ka saast loksub Smile .

Kahe otsaga asi. Mul oli kunagi Fiat Ducato mis ükskord eriti käiia ei tahtnud. Pika otsimise peale selgus, et paagis oleva sõela ette oli tekkinud selline "sülditükk", ja kui mootor kõvemini imema hakkas, siis tõmbas selle tüki nagu klapi sinna sõela ette ja kui mootori pöörded siis maha tõmbas, siis vajus oma raskusega jälle lahti. Ja tegelikult oli terve paak sellist saasta täis. Praegu tagantjärgi mõeldes oli selles süüdi just see sõel seal paagis, mis ei lasknud saastal paagist väljuda, et see filtrisse kinni jääks ja nii aastatega see sodi sinna paaki kogunebki kui tal kusagile minna pole. Parem kui paak on puhas ja sodi just filtrisse kinni jääb ja seda ju annab vahetada. Ja loomulikut tuleks paaki valada kütust läbi sõela.
Vasta

(15-05-2015, 08:19 AM)Tift Kirjutas:  Ongi naljakas, et tagasivool lähebki tavaliselt ülevalt sisse ja kütust võetakse paagi põhja ligidalt, kus tavaliselt ka saast loksub Smile .

Vaat see on hea,et võetakse altpoolt...muidu ei saakski sodi kunagi paagist välja.... Big Grin
Vasta

(15-05-2015, 08:51 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(15-05-2015, 08:19 AM)Tift Kirjutas:  Ongi naljakas, et tagasivool lähebki tavaliselt ülevalt sisse ja kütust võetakse paagi põhja ligidalt, kus tavaliselt ka saast loksub Smile .

Vaat see on hea,et võetakse altpoolt...muidu ei saakski sodi kunagi paagist välja.... Big Grin

Eksju Big Grin Big Grin ! Väike sarkasm hommikul annab kohe terveks päevaks hea tuju Big Grin .....
Vasta

(15-05-2015, 02:09 AM)maitus Kirjutas:  Seda filtrit näpuvahel keerutades tekkis veel selline küsimus, et miks peaks antud filtri puhul, tagsivoolutoru olemasolul pump üldse kütust läbi filtri imema kui tagasivool filtrist paaki ja pumbale pealevool, filtrist pumpa, saavad kokku ühes filtri kambris (nii nagu pildil filtri peal nooltega näidatud on)?
...

Kuidas filterelement ja tagasivoolukanalid paiknevad? Kas pumbast sisenenv tagasivool satub puhta kütuse tsooni või paagist pealetuleva filtreerimata kütuse tsooni?

Millise masina pealt kütusefilter üldse pärineb?

Tagasivool ei pea minema paaki, võib ka pumba sisendisse või filtrisse. Aga huvitavaks läheb siis, kui tagasivoolus on õhuleke ja kütusenivoo paagis pumbast allpool... Katsu siis õhk kätte saada.

Miks ta tavaliselt paaki läheb, on eelkirjutajad juba ära öelnud.

Väga mõistlik oleks kütuse peenfilter panna etteandepumba ja KSP vahele - nii ei teki huvitavaid õhuilminguid ja kütuse lõppemisel paagist kaotab mootor varakult võimsust filtrit tühjendamata. Aga kuna Martal on kütusepaak pumbast kõrgemal niikuinii, siis säti lihtsalt filter kütuse miinimumtasemest allapoole ja teeb üsna sama välja. Lihtsalt filtri ummistumisel hakkab jõukadu varem.
Vasta

(15-05-2015, 09:35 AM)v6sa Kirjutas:  Millise masina pealt kütusefilter üldse pärineb?
See on suht universaalne asi, oli kasutuses tõenäoliselt mingil sotsialistlikul toodangul.


Vasta

No näiteks siin: http://www.autoopt.ru/auto/catalog/truck...az-608/33/
Üldiselt on paar ava punnidega kinni pandud. Ehk need polegi tagasivoolule, vaid kasutatakse siis kui on vaja sisenev-väljuv ots ära vahetada, et mitte toru või voolikut risti käima panna.
Tsitaat:Väga mõistlik oleks kütuse peenfilter panna etteandepumba ja KSP vahele
Seda väldib etteande asumine KSP korpuses.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne