ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister
#6

Oli üks päikseline suvepäev, kus ma panin sapikale kirja ülevaatuse aja. Enne ülevaatust oli plaan ära vahetada õli ja filter. Esmapilgul ma filtrit ei leidnudki ja võtsin taas kätte raamatu "Sõiduautod". Sealt sain teada, et sapikal polegi klassikalist õlifiltrit. Selle asemel on tsentrifugaalfilter alumise rihmaratta taga. Kuna läksin seda õli vahetama ülevaatuspunktiga samas majas olevasse remonditöökohta, siis seal oli sapika nägemine suur haruldus ja õlifiltri puhastamisest ei teadnud keegi midagi. Võtsin kõne Sapikaklubisse ja sain täpsed juhtnöörid. Sealt alt rihmaratta korpusest sai välja koogitud umbes 1cm paks kiht musta väga tahket ollust. Pesime asjad puhtaks, tegime uue tihendi ja panime kokku tagasi. Autosse läks sisse poolsünt Valvoline toodangust 10w40.

Edasi oli probleemiks lõdva genekarihm. Kuna ma varem tudeerisin selle pingutust raamatust, siis teoorias oli tegemist päris lihtsa asjaga. Praktikas oli selleks vaja spets võtit, mida remonditöökojas ei olnud. Kuna sain autoga kaasa hunniku tavaari, siis leidsin ka kogemata vajaliku võtme ühest võtmete taskust. Võtsime rihmaratta vahelt ära kaks seibi ja rihm oli täitsa ok pingul. Probleem oli aga rihmaratta esimese poolega, st taguotsa poolsega. Kuna see ratas on kunagi jäänud lahti ja logisenud, siis oli rihm selle ratta ringi tõmmanud ja sees olev ist oli täitsa ümaraks lihvitud. Kuna see oli ümar siis jäi välimine ratas logisema. Tagant järgi võib öelda, et see oli ka ebameeldiva kilina põhjuseks. Panime sinna vahele lisaseibe, rihtisime ära ja keerasime selle välimise ratta tugevalt kinni. Aga see on selline poolik lahendus ja vaja oleks saada seda välimist rihmaratta poolt!

Edasi puhastasime ära selle õhufiltri ja panime sinna sisse uue õli. Lisaks said paika tühikäigu pöörded.

Aeg oli küps ülevaatuse uksest sisse sõita ja peale mõnigast kontrolli veeres sapikas teisest uksest välja sees tempel ülevaatuse eduka läbimise kohta. Aga ukse taga ta enam käima minna ei tahtnud, kuna aku oli tühi. Kiirel mõõtmisel selgus, et laadimine on ümar null ja aku pinge oli 11,2. Leidsin varuosade hulgast uue laadimisrelee ja keerasime selle külge, probleem jäi endiselt alles. Vaatasin üle need kaks kaitset kapoti all ja need olid ka ok.

Nüüd ongi autol ülevaatus, aga puudub laadimine ja ei oska saatega edasi minna. Vaatasin armatuuri alla ja seal jäid silma kollane ja punane juhe, mis on otsast isoleeriga kaetud, ja ripuvad niisama. Samuti ei põle armatuuris laadmise tuli. Kas nende juhtmete, laadimistule ja puuduva laadimise vahel võib olla seos?

Kuna mul endal testrit ei ole, siis jäi täna see laadimise probleem lahendamata. Võtsin teiselt autolt aku ja tegin ühe väikse sõidu. Kilomeetreid tuli 10 ringis. Kuna vihma sadas siis oli üsna varsti juhi jalgealune ja ka kõrvalistuja jalgealune päris märjad. Juhi jalgealla tilgub vesi siduri pedaali juurest, kõrvalistuja juurde sellest kapoti all olevast suurest august. Siit ka küsimus, et kuidas peaks olema lahendatud vee äravool. Kas kuskil peaks olema kanalid ja augud? Praegu vajub vesi kapotiääre juurest läbi kapotikinnitus kronsteinis oleva augu kapotialla ja voolab sealt täpselt sinna siduripedaali augu juurde ja tilgub sealt salongi. Kõrvalistuja poolel kapoti ülaservas olev auk on lahti. Kas see peabki nii olema, või käib sinna mingi kate peale?

Kuna masin oli seest päris märg ja varasemalt haises kopituse ja hallituse järele, siis otustasin ta seest tühjaks visata. Eemaldasin istmed, kummimatid, põrandal olevad papid, lisaks tagumise istme ja tagumised uksepolstrid. Vaatepilt oli päris ok, mõnes kohas oli kerge rooste ja mõnes kohas oli plekk täitsa ilus. Imelik oli see, et puudus heliisolatsioon. Kas sel mudelil ei peakski seda olema? Taga istmete all oli ainult plekk ja ainult rattakoobastel on liimitud mingisugune materjal.

Kuna auto on seest laiali, siis vajaksin nõu, et millega see põrand üle teha? Soov oleks talle lisada ka helisummutust? Mida olete selleks kasutanud või mida oskate soovitada?

Küsimus oli ka veel kojameeste kohta. Mul mõlemas reziimis käivad need sama kiiresti. St väga aeglaselt. Teine küsimus oli salongi ventilaatori kohta, et kust ma selle käima saan, kui selline asi üldse olemas on? Ise ei suutnud seda välja nuputada.

Kuhu ma sõitsin, on näha pildilt:
   
Vasta


Sõnumeid selles teemas
ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: Seiklusminister - 13-08-2015, 07:23 AM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: Jossu - 13-08-2015, 08:28 AM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: zazik - 13-08-2015, 10:03 AM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: Seiklusminister - 13-08-2015, 12:48 PM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: aavu - 13-08-2015, 17:13 PM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: Seiklusminister - 14-08-2015, 06:46 AM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: aavu - 14-08-2015, 18:17 PM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: Seiklusminister - 07-10-2015, 14:44 PM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: v6sa - 07-10-2015, 15:20 PM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: Qunts - 07-10-2015, 16:11 PM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: zazik - 07-10-2015, 19:50 PM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: Qunts - 07-10-2015, 20:14 PM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: zazik - 07-10-2015, 21:15 PM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: olevtoom - 08-10-2015, 13:12 PM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: zazik - 08-10-2015, 19:03 PM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: Jossu - 08-10-2015, 09:19 AM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: umm - 08-10-2015, 10:31 AM
RE: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister - Autor: olevtoom - 08-10-2015, 19:14 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne