08-10-2015, 19:03 PM
(08-10-2015, 13:12 PM)olevtoom Kirjutas:(07-10-2015, 21:15 PM)zazik Kirjutas: ...966, 966B, 968 ja 968A peaks kõik olema erinevate mootoritega. 966 oli 965A mootoriga, 966B kohta ei tea. Ma pole päris kindel, kas 966 eraldi mudelina üldse (suurtootmises) eksisteeris või tuligi kohe 966B ja indeksit lihtsalt ei kasutata eriti.Ma olen kogu teadliku eluaja teadnud, et 966 oli 1200-kuubikulise 40-hj mootoriga ja 966B (vene "V") sai muhu 900-kuubikulise 30 hobujõuga uude keresse kohandatud mootori. Kontrollisin asja Aleksiuse ja Palu 1972. aastal ilmunud raamatust "Sõiduautod", mida võib pidada väga usaldatavaks allikaks. Selle järgi on automudelite ja mootorite vastavus järgmine:
ЗАЗ-965A МеМЗ-966 (887 ccm, 30 hj)
ЗАЗ-966В МеМЗ-966A (897 ccm, 30 hj)
ЗАЗ-966 МеМЗ-968 (1197 ccm, 40 hj).
Ka mõned venekeelsed võrgulehed räägivad sarnast juttu. Ühes kohas tõlgendatakse V-tähte kui "временный" e. ajutine. (See ajutine periood kestis õhkjahutusega sapikate tootmise lõppemiseni ).
Vot, nii ta ilmselt oligi. Ma just teadsin, et osadel 966-l oli muhu mootor, ju need siis olidki 966B-d.