Gaz M1 EMKA

(31-12-2020, 13:57 PM)vassiili jaava Kirjutas:  ikka eriti loll on selliseid autosid kubatuuri järgi maksustada. nagu nendega hakataks igapäevaselt ringi sõitma, et nö loodust oleks vaja kaitsta
Maksustamine pole kunagi loll. Selle silmis, kellele maksud laekuvad. Pole mingit vahet mis alustel maksuarvestus toimib ja mille üle. Kubatuuripõhine auto impordimaks on täpselt samahea, kui bojaaride habememaks või linnade aknamaksud.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Viies aasta läheb nende M1V8 projektidega, jõudnud pole õieti kuhugi. Tegemist raske, isegi üliraske projektiga. Tööd originaalse M1V8 juures panin seisma, jätkan replikaga. Lootuses, et Moskva seltsimehed ta ikkagi ära ostavad ja seeläbi vabanevad finantsid suunata juba originaali taastamisele. Jaanuari kuuga loodan transmissiooni ja kere tööd lõpetada. Kuna sõna otseses mõttes tuleb sitast saia teha. Originaalseid juppe sellele masinale saada pole. On mingid maast välja kaevatud, sõjast vedelema jäänud jupid. Paar näidet.
   
   
   
   
   
Aga PER ASPERA AD ASTRA, detailid tuleb värvida, tsinkida, taastada ja see transmissioon kokku sättida.
   
   
   
   
   
Vasta

USA-st jõudsid kohale esi poritiivad. Kvaliteet mitu pügalat kõrgem kui Vene uustoodangul ja hind ka hulga madalam. Kahjuks ei sobi need üks ühele ja tuleb kohandada, mis selle hinna vahe ära sööb. Selle eest on nad nii kvaliteetsed, et värvitööd on hulga lihtsamad. Paralleelselt on toimunud ka tinatööd kere kallal. Paari nädala pärast peaks saama värvitöödega pihta alustada. Esialgu muidugi pahteldus.
   
   
   
   
Vasta

Täna siis juttu sellest, mis tuleb teha, et Model B Ford esiporitiivad sobituksid GAZ M1-le. Tegelikult erinevus on poritiiva esi osas. GAZ-i insenerid millegi pärast tahtsid seda esi osa tuua madalamale ja kinnitada raami ette otsa, kuhu kinnitub ka kaitseraud. Tegu muidugi väga rumala lahendusega. Iga väiksemgi lumehange sõit rikkus poritiiva täielikult ja see esimene poldiauk kandilise raami otsas muudkui rebenes. Aastate jooksul on mulle pakutud kümmekond paari poritiibu, väidetavalt originaalseid aga kõik on kohutavalt vormist väljas ja see esi kinnitus on mitmeid kordi paigatud. Kuna Gaz tehas pole vähemalt 70 aastat neid poritiibu tootnud, siis ei jäänudki muud üle, kui kiigata USA poole. Aga ega see poritiiva ümberehitus lihtne ei ole. Pildilt on näha, milline see kuju peaks tulema. Kõrval siis Fordi oma, nii et hea võrdlus olemas.
   
Vasta

Kas see juurdelisatav plekiosa on kuju saanud mõnest originaalosast võetud vormi alusel või on tunnetuslik looming plekimeistri poolt?
Vasta

(22-01-2021, 01:34 AM)TeeTL Kirjutas:  Kas see juurdelisatav plekiosa on kuju saanud mõnest originaalosast võetud vormi alusel või on tunnetuslik looming plekimeistri poolt?
See ikkagi vana poritiiva pealt tehtud šablooni alusel. Kuigi see vana oli vormist väljas, siis vana ja uut ühildades saab õige kuju kätte.
Vasta

Täna jälle sammuke edasi. Kuigi minu silmale olid Fordi poritiivad stiilsemad, siis midagi pole teha, tuleb ikka M1-te teha, kui selline asi juba ette võetud sai.
   
Vasta

Ainuke asi mis suudab seda kuju selgitada on vast venemaa põhjatud teed millel sõites loopis vähem pori autopeale kui tiivad eest kaetud...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Kuskil eespool oli juttu, et TV3 käis külas. Ma tavaliselt telekat ei vaata aga seda saadet tahaks küll näha. Kas on kuskil üleval?

Overkill is just about enough...
Vasta

(24-01-2021, 23:41 PM)Xim Kirjutas:  Kuskil eespool oli juttu, et TV3 käis külas. Ma tavaliselt telekat ei vaata aga seda saadet tahaks küll näha. Kas on kuskil üleval?
 Käis külas nii TV3 kui Kanal 2. Saated peaks tulema kusagil varakevadel +.  Üks saade on sarjas Ziguliga Eestimaal või midagi sellist nagu neil oli Ziguliga idaplokis aga teist ma ei teagi, lubati teavitada. Eks siis teavitan siin ka. Loodan, et ikka informeeritakse ega mul ka palju aega pole telekat vahtida.
Vasta

Poritiivad enam vähem valmis. Järgmisena ja loodan et viimasena tuleb käsile võtta iluvõre. Praegu sai ta niisama ette tõstetud ja tiba viltu.
   
   
   
Vasta

Ega uue projekti puhul saa vana armastust ära unustada. Jupid sain tsinkimisest kätte ja nüüd tuleb tasapisi transsmissioon kokku saada aga juba uues lõppvariandi kuues.
   
   
   
   
   
   
Vasta

GAZ M1 keretööd ikka kraadi võrra raskemad. Iluvõre osutus pahtli plönniks ja tuleb käte vahel uus teha. Lootus, et Jaanuari lõpuga saame plekitöödega ühele poole varises kokku. Vähemalt veel üks nädal kannatust.
   
   
Vasta

85 aastat on rooste selle M1 kallal hävitustööd teinud. Samuti on auto selle aja jooksul lugematuid kõkse saanud. Kuigi plekitööd Jaanuariga läbi ei saanud, siis võib mingitki kokkuvõtet teha. Töö maht on olnud meeletu. Välja on tulnud vahetada praktiliselt kõik. Eks see kõik siin eelnevalt kirjas. Homsega pool Veebruari ka läbi ja tõenäoliselt jääb ikka midagi veel kere kallal teha. Uksi küll juba pahteldatakse. Paralleelselt proovin ka transmissiooni ja alusvankri korda saada. Kunagi, vist juba mitu aastat tagasi sai ta kokku pandud lihtsalt veendumaks et kõik vidinad ikka olemas on. Nüüd sai siis kõik uuesti lahti võetud ja käib peenhäälestamine. Värvimine, tsinkimine, sobitamine.
   
   
   
   
Vasta

Plekitööd M1 kere kallal ei taha kuidagi lõppeda. Jumal üksi teab kuidas neid autosid tehases kokku pandi aga paistab, et erilist kvaliteeti taga ei aetud. Ükski vahe ei taha normaalselt välja paista. Kapotti ja esivõre ning kere vahed täiesti paigast ära. Kapoti servad tuli kõik üle lihvida, et asi ilus paistaks. Samuti on aeg oma halastamatut tööd teinud ja kapoti lõpuste ääres mitmeid pragusid tekitanud, mis kõik vajavad parandamist.
   
   
   
Vasta

"Homme" loodan saab plekitöödele joone alla tõmmata  ja pahteldusega pihta hakata. Täna sai siis radiaatori korgi auk valmis ja embleemi augukesed ka. Plus igasugu pisitöid käpatäiega otsa.
   
Vasta

Sõgedad inimesed... Seda heas mõttes muidugi. Big Grin

Lood neist autodest ja taastamistest on paremad kui mistahes juturaamat, nii kirjas kui pildis on näha lõputu śitt, sülg, higi ja pisarad mis sillutavad teed tõetatud maale ehk auto valmimiseni.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(25-02-2021, 14:51 PM)mlsluik Kirjutas:  Sõgedad inimesed... Seda heas mõttes muidugi. Big Grin

Lood neist autodest ja taastamistest on paremad kui mistahes juturaamat, nii kirjas kui pildis on näha lõputu śitt, sülg, higi ja pisarad mis sillutavad teed tõetatud maale ehk auto valmimiseni.
Olen seda ammu tahtnud öelda aga hr. Luik võttis sõnad ära.Müts maha selliste vendade ees.Tänapäevases maailmas kus kõik peab käima sõrmenipsuga on selline püsivus,kannatlikkus ja sihikindlus erakordne.
Vasta

Kogu aur ja toss on praegu M1 projektile suunatud. Käib detailide eemaldamine ja nende pahteldamine. Selle nädala lõpus saab ka kogu kere pahteldusse antud. Loodan, et märtsi kuuga on kõik ettevalmistused värvimiseks tehtud. Sõltub ju selle auto valmimisest ja kliendile üleandmisest võime seni veel poolikute projektidega edasi minna. See ei puuduta küll peaaegu valmis olevaid GAZ A ja ZIL 115 projekte, küll aga ZIS 110 ja M1V8 originaali, mis mõlemad on üpris pikaks ajaks seisma jäänud. L-1 projekt on ka tasapisi vindunud. Selle plekitööga tahaks ka Märtsi jooksul ühele poole saada. Eks siis saab näha, kas vahendeid jätkub ka värvitöödeks.
 Enne värvitöid vaja paigaldada ka puit osad. Keevitustöödele joont alla veel ei saanud, kuna selgus, et mõned puitdetailide kinnituseks vajaminevad kõrvad on murdunud ja need tuleb asendada.
   
   
   
Vasta

Plekitööd lõpetatud ja kuna momendil kogu ramm M1 peal, siis käib detailide pahteldamine. 2 ust sai juba ka proovivärvi peale. GAZ A postituses juba mainiti, et sellise kvaliteediga need autod küll tehasest välja ei sõitnud. Aga mina teen sellist autot, mis sobis ka Stalinile näitamiseks. Millegi pärast arvan, et need eksemplarid olid veel rohkem lakutud kui minu omad.
   
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne