Metsakohin-2
#41

Tänud, tundub õige asi olema.

Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#42

Panen üle pika aja siia ka midagi, mitte, et vahepeal poleks midagi muutunud, lihtsalt viitsimises asi. Katselend on tehtud, kõigi16 edaspidi ja 8 tagaspidi käiguga. Võis rahule jääda: edaspidi (2000 pöörde juures) saab liikuda 0,6 kuni 20 km/h, tagaspidi jääb valik ja ka kiirus natuke kesisemaks 0,6 kuni 4,5 km/h. Need on arvutuslikud kiirused. 
Nüüd saab pisikesi puudusi likvideeritud, teises teemas püstitatud generaatori lahkamine ja pisut tilkuv veepump. Lahendamist vajaks jõuvõlli lülitamine, selle võtaks mootori küljes oleva käigukasti difrist. Kui muud välja ei mõtle, siis toon lihtsalt ette välja ja saab ju rihmsidurit ka kasutada. Raami esimese otsa külge tegin neli kinnituskohta, mille iganes külge riputamiseks. Lumesahka või -puhurit pole ilmselt tarvis, mõtted liiguvad niiduki suunas, võimsust peaks piisama.
Pidurid ka lõpuni lahendamata, see tähendab, et klotsid-silindri on olemas, pedaalid ka, puudu torud ja peasilindrid. Kuna mõlemad pooled eraldi, siis peaks sobima siduri peasilindrid, olen otsinud, millel oleks õlipotsik ka küljes, valik üpris niru. Hüdropump, jagaja ja mõned torud, silindrid ka vaja kusagile paigutada. Praegu vaidlen ise-endaga, et kas kolme- või neljasektsiooniga jagaja. Rool on lahendatud dosaatoriga, odavamast hinnaklassist ja mootori küljes oleva pumbaga, üldiselt olen rahul. Keerab päris kähku ja kergelt, pöörderaadius on ka võrreldav murutraktori omaga. Roolisammast saab vähesel määral kallutada ka. Asukoht ei ole päris keskel, kui ikka projekti ei tee ja kõiki asju korraga ei kalkuleeri, siis tuleb ruumist puudu. Tahtsin sileda põranda saada ja lükkasin dosaatori põranda alla, seal tuli käigukast vastu ja lükkas vähe kõrvale. Pedaalid on rippuvad, ainul gaas tuleb põrandast välja. Õlipaagi tegin punasest gaasimahutist, kaks sisendit ja kaks väljavoolu. üks roolile, teine muudele asjadele, korgini täis oleks 20 liitrit.
Aku ja kütusepaak on istme all. Akujuhe vähe pikk on, aga keerab isukalt. Kütusepaak on korgini täites 28 liitrit. Kuna üritan kasutada aastate jooksul kogunenud osi ja materjale, siis tagasivoolu toru on kahtlaselt peenike - 4 mm seest. katselennul, mille ajal mootor töötas 20 minutit järjepanu, midagi üle ei ajanud ja lõhki ei läinud. Radikat ka soojaks ei saanud. Termomeeter näitas 80 pügalat, õlirõhk külmalt on 4 tühikäigul, pöördeid andes 6, mõõteriistad veneaegsed, täpsus ilmselt ka. Ventilaator praegu manuaalselt juhitav, üritan anduri ka tuvastada, selleks vaja mootor korralikult soojaks saada. Tühikäigul suitseb natuke rohkem, kui natuke, pööretel mitte.
Üks väheütlev pilt ka.

   

Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#43

Tuleb välja, et mootori rihmad ja tihendid said samuti Aeromotorsist tellitud, tundub asjalik koht olema, asjad tulid kiiremini, kui lootsin. Genekat pole veel jõudnud ellu äratada, sai veepump vahetatud, see paras jama - esiots täiesti puhtaks vaja rappida ja nukkvõlli rihm ka.
Pidurid said ka aretatud Opel Frontera siduri peasilindrite varal, head pisikesed ja täiesti piisavad ühe poole pidurile, vähemalt Volga omale. Head, kerge vajutamisega, siduri peaks ka sellise peale tegema, seal praegu mingi tundmatu ja jämedama kolviga isend, lahutab järsult ja ühendab ka ruttu, Valisin sellised, mis suht odavad ja koos õlipotiga. 
Ehk jõuab nädalavahetusel liikumises ka proovida. Kui kellelgi vedeleb jalus 16 tolliseid tagaratastele sobivaid rehve, võiks pakkuda.

Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#44

(07-10-2020, 23:26 PM)metsakohin Kirjutas:  Tuleb välja, et mootori rihmad ja tihendid said samuti Aeromotorsist tellitud, tundub asjalik koht olema, asjad tulid kiiremini, kui lootsin. Genekat pole veel jõudnud ellu äratada, sai veepump vahetatud, see paras jama - esiots täiesti puhtaks vaja rappida ja nukkvõlli rihm ka.
Pidurid said ka aretatud Opel Frontera siduri peasilindrite varal, head pisikesed ja täiesti piisavad ühe poole pidurile, vähemalt Volga omale. Head, kerge vajutamisega, siduri peaks ka sellise peale tegema, seal praegu mingi tundmatu ja jämedama kolviga isend, lahutab järsult ja ühendab ka ruttu, Valisin sellised, mis suht odavad ja koos õlipotiga. 
Ehk jõuab nädalavahetusel liikumises ka proovida. Kui kellelgi vedeleb jalus 16 tolliseid tagaratastele sobivaid rehve, võiks pakkuda.
Siduri kiirust saad reguleerida kui paned enne töösilindrit mingi läbivoolu kiirust takistava elemendi.
Vasta
#45

Jah, see on hea mõte, aga kas kiire lahutamine on paha nähtus?
Kiire haakumine kohati küll, tegelikult kõike alati võrreldakse eelnevate kogemustega ja kui ma võrdlen sõiduautoga, siis võiks olla pedaal pehmem, kui ma võrdlen traktoriga, eriti mõne rögiseva isendiga kadunud suurest riigist, siis pole viga. 
Peenem ava ei muuda käiku kergemaks, siin aitab kas võimendi või peenem peasilinder või klapp, mis laseb ühtepidi vähem läbi.

Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#46

Mõtlesin eile, et genekas ka vaja lõpuks kokku panna, kõik sujus kenasti, asjad sobisid nagu tädile. Laagrite pesadest tuli ainult liimi jäägid eemaldada, uue läksid ilma keemiata, minu meelest piisavalt tihedalt.
   
Rõngastega oli ka lihtne, polnud toorest jõudu vaja, piisas kergest survest. Otsad ühendasin pehme joodisega, sest muid riistu terase ja vaselaadse materjali ühendamiseks pole. Veneaegne jootekolb aitas hädast välja.
   
Alaldiplokk pidi samuti jootmise üle elama. Lahtine värv lendas suruõhuga minema.
   
Seejärel tagumine kaas otsa ja siis rihmaseib ja siis oli jama majas. Ei liigu üht- ega teispidi. Tavaliselt jääb ikka midagi üle nii-öelda puhas kasu, seekord jäi puudu - seib rootori ja laagri vahelt, täiesti ära auranud.

Seega tuli eelnevaid protsetuure korrata kaks korda, alul vastupäeva ja seejärel jälle päripäeva, seekord koos seibiga. Homme selgub ehk tõde ka, kas sellel jamal oli mõtet või ei olnud, nimelt kontaktrõngad viskavad pisut, aga mis sa pisikese raha eest ikka tahad.

Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#47

Katsetused tehtud. Piduritega olen rahul, veepump peab talvist vedelikku kinni. Genekas laadima ei hakanud, ilmselt on lihtsam aretada mõni töötav isend külge. Praegu ei saa proovida, sest harutasin natuke asja laiali, nimelt murdsin käiguhoovastikku kooshoidva poldi, sai ümber tehtud, praegu kokkuladumata.

Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#48

Üks väheseid juhtumeid, kus Googel ei aidanud, tuli natuke kooliraha maksta ja sain generaatori laadima. Seega tasus laagrite, harjade ja rõngaste vahetus ära. Kooliraha all mõtlen teist genekat, mille romulast pika otsimise peale leidsin.
Mõni pilt piloodi kohalt ka.

   
   

Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#49

Lahendamist vajab üks lihtne probleem - nimelt liidetavaid seadmeid käivitava võlli lülitamine. Plaan on talve kestel aretada niiduk, kas ette või küljele, aga kusagile kindlasti.
Võll saaks alguse lukus difrist ja seni kasutamata poolteljest. Sinna oleks vaja aretada midagi. Mõtlesin korra mahutada kusagile pildil näidatud piirkonda autoroller ET-1,5 kasutatud reversi kasti. Seda oleks lihtne sisse- ja väljalülitada, lisaks saab muuta pöörlemise suunda. Võll oleks siis suunatud esiotsa poole.
   
Kahtluseks jääb kasti vastupidavus väändele. Ehk on kellelgi mõned head ideed varuks.

Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta
#50

Sai toodud seltsiline põkale. Peab vist hakkama ristsetele mõtlema, mõlemad punast karva, tuleks kuidagi eristada.
   

Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne