Projekt: Fortschritt E514 renoveerimine, vla 1990
#21

(28-08-2019, 16:16 PM)E303 Kirjutas:  Käes on augusti lõpp ja viljakoristus on jõudmas lõppfaasi . Küsimus teema autorile /  Kas  selle kombaini (E-514) oled saanud   töökorda  ja viljapõllul seda proovimas käinud.

Täiesti õigustatud küsimus. Seda kombaini pole veel põllul töötamas nähtud. Seda väga lihtsal põhjusel, ei ole selle aastanumbri sees kombainile kätt külge pannud, kuna tuli valida, kas panna püsti kaarhall või remontida kombaini. Sel hooajal teen kaarmaja, uuel hooajal pühendun ainult kombainile.
Küllaga olen otsinud juurde palju varuosi, mida teadaolevalt on vaja ja olen loonud ka palju uusi ja huvitavaid kontakte. Lisaks on ühte E512 käinud ka vaatamas, mis on mootorimurega, et võibolla tuua veel üks doonor lisaks. Tegelikult huvitaks põhiliselt üks komplektne heeder, aga natuke kahju on ka kombainiosa pressialla lasta viia, et kruvib enne ehk midagi vajalikku maha ja siis pressib.
Väga huvitatud olen ka komplektsest IFA W50 töökorras mootorist. Kõiksugu muid juppe võib ka pakkuda sellele kombainile.
Asi saab kindlasti täiesti töökorda ja aastateks truuks töökaaslaseks.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#22

Nägin kuskil netiavarustes, et E514 oli pandud mingi Scania mootor kuskil. On keegi Eestis ka sellist asja kohanud või ise teinud?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#23

(31-12-2019, 11:12 AM)saarrand Kirjutas:  Nägin kuskil netiavarustes, et E514 oli pandud mingi Scania mootor kuskil. On keegi Eestis ka sellist asja kohanud või ise teinud?
Viljandimaal Paistus oli üks tehtud. Eelmine kevad pandi müüki. Kas müüdud ei tea.
Vasta
#24

(01-01-2020, 11:15 AM)meesmetsast Kirjutas:  
(31-12-2019, 11:12 AM)saarrand Kirjutas:  Nägin kuskil netiavarustes, et E514 oli pandud mingi Scania mootor kuskil. On keegi Eestis ka sellist asja kohanud või ise teinud?
Viljandimaal Paistus oli üks tehtud. Eelmine kevad pandi müüki. Kas müüdud ei tea.
Oskad ehk kontakti jagada? Oleks väga huvitatud sellist isendit lähemalt uurima.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#25

Kasutan enda kombaini teemat, et uurida  Niva mootorite kohta. Jutt siis ikka Niva kombaini mootorist, mis mootoreid seal kasutati ( mark) ja milliste parameetritega? 
Nägin nimelt Leedus üht E514, millel oli peal Niva mootor ( ise pandud, mitte tehasest). Keegi siinmail ka näinud on? Tea, kas lahjaks ei jää? Kuigi kombain samalaadse suurusega vist, samas E514 koos heedriga ca 10500kg, Niva peaks kergem olema.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#26

Mis selle E heedri laius on,peksu laius,trumli läbimõõt,punkri suurus,purusti?
Vasta
#27

(30-01-2020, 00:45 AM)mutikas Kirjutas:  Mis selle E heedri laius on,peksu laius,trumli läbimõõt,punkri suurus,purusti?
Minul oleva E514 heedri laius on 4,2m (aga olemas on neid  ka 5 ja 6m laiusega, tollel Leedu isendil, mis Niva mootoriga, ongi nt 5m heeder). Peksu laius 1,28m, trumli läbimõõt 0,6m. Punker 3600L. Purusti on ka küljes. Datasheet: http://harvestop.eu/browse/Fortschritt/E500


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#28

Pildilolev Niva mootor on vanem mudel, sest pole vahejahutit. Uuematel Nivadel ja kõikidel Jenisseidel on peal smd 21, mis on vahejahutiga ja 140 HJ.
Selline peaks sobima hästi, sest Jenissei on 5 meetrise heedri, kahe peksutrumli ,purusti ja 4,2 m3 punkriga.
On kunagine tähelepanek, et kõik vanemad lääne kombainid on väga kerge "käiguga" Ma kunagi üllatusin, kui ma suutsin 3 meetrise heedriga kombaini hasplist ringi ajada. Vene kombainidel ei suuda seda paljal heedril ka rääkimata tervest kombainist. Juba vikatit on raske liigutada.
Vasta
#29

Tänan info eest. Täitsa huvitav plaan. Oskad sa kommenteerida, kas see osa, mis on mootorilt jõu ülekandmiseks kombainile, on ka Niva osa või mõni muu aretus? Endal Niva kokkupuude viimane vast umbes aastast 1995...

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#30

(30-01-2020, 13:33 PM)saarrand Kirjutas:  Tänan info eest. Täitsa huvitav plaan. Oskad sa kommenteerida, kas see osa, mis on mootorilt jõu ülekandmiseks kombainile, on ka Niva osa või mõni muu aretus? Endal Niva kokkupuude viimane vast umbes aastast 1995...
See pildil on ja originaal sidurikoda koos pikendiga. Rihmaseib on originaalis nelja soonega(mootoripoolne) ja lisaks teine seib purusti tarbeks(purustiga masinaid oli väga vähe ja need ratsiti hiljem kinnituspoltide alla ise) Hüdroveoga Jenisseil on see pikendi lühem ja mootor on nihutatud enam masina keskele, sest mootori teises otsas radikate all on veomootori pump.
Lisaks on erinevus sidurikodades sõltuvalt kas on starteri või käivitusmootoriga variant. Kõik jupid on vahetatavad. Midagi aretama ei pea.
Vasta
#31

Kui sul Rando võimalus on, siis soeta jenissei mootor koos alusplaadi ja radikatega.
Pruunide 1200.1 masinatel olid suht head mootorid. 10x paremad kui nivadel. Kas seal oli seos Sampo'ga koostöös või mitte ei tea.  Hinnaklass neil mootoritel kuigi  seal 600-1000euri vahel.  
Meil hoovipeal hunnik nivasid käinud läbi. Kõigil mootorid kehvad. Jenisseidel aga väga korralikud. Olgugi, et mõnel vist sai viimati mootor hooldust tehases.
Kuna akud on kallid. Siis ainukesena ma pooldan SMD 21/22 mootoritel  käivitusmootorit. Sest neid vaja 1 kuu aega aastas ja selle jaoks oleks nutune osta 2 suurt 130st akut.

1200.1 ja 1200N masinate põhupurustid sobivad omavahel 1:1. Selleks oli vaja mootori siduripoolses otsas rihmaseib vahetada ja kaks lisarullikut/pingutit panna.  Kuigi see originaal jenissei purusti on ilgem nikaldus. Jõuetu märjema vilja/heina puhul.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#32

Tänan viimatiste infokildude ja abi eest. Kiire Googeldamine telefoniga hetkel ühtegi head smd-21 mootori müügikuulutust ei andnud. Täitsa vaataks mōne üle ja peaks endaga pisut aru. Tundub täitsa hea mōte ühele oma E-dest ära katsetada. 
Kuigi ka originaal IFA W50 juppe on lausa 4 mootori jagu, tahaks ühele proovida mingit teist lahendust. Hetkel tundub see smd-21 kōikse huvitavam olema. Seega kui keegi siinsetest teab olema mōnda smd-21 mootorit kuskil üleliigsena, vōib julgelt märku anda!
Kuidas see smd-21 muidu käivitub, starteriga versioon, on nö hea käivituja? Muidu üldse tundub pommikindel lahendus olema. 
Milliseid hüdropumpasi Nival kasutati, kas seda käitati otse mootorilt vōi rihmajamiga?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#33

(30-01-2020, 23:30 PM)saarrand Kirjutas:  Tänan viimatiste infokildude ja abi eest. Kiire Googeldamine telefoniga hetkel ühtegi head smd-21 mootori müügikuulutust ei andnud. Täitsa vaataks mōne üle ja peaks endaga pisut aru. Tundub täitsa hea mōte ühele oma E-dest ära katsetada. 
Kuigi ka originaal IFA W50 juppe on lausa 4 mootori jagu, tahaks ühele proovida mingit teist lahendust. Hetkel tundub see smd-21 kōikse huvitavam olema. Seega kui keegi siinsetest teab olema mōnda smd-21 mootorit kuskil üleliigsena, vōib julgelt märku anda!
Kuidas see smd-21 muidu käivitub, starteriga versioon, on nö hea käivituja? Muidu üldse tundub pommikindel lahendus olema. 
Milliseid hüdropumpasi Nival kasutati, kas seda käitati otse mootorilt vōi rihmajamiga?
Kui sa teraselt vaatad seda mootori pilti, siis ümara hüdropaagi kõrval on kaks pumpa täitsa olemas. Ikka hambumises ja puha!
Vasta
#34

(30-01-2020, 23:50 PM)Meistrimees Kirjutas:  
(30-01-2020, 23:30 PM)saarrand Kirjutas:  Tänan viimatiste infokildude ja abi eest. Kiire Googeldamine telefoniga hetkel ühtegi head smd-21 mootori müügikuulutust ei andnud. Täitsa vaataks mōne üle ja peaks endaga pisut aru. Tundub täitsa hea mōte ühele oma E-dest ära katsetada. 
Kuigi ka originaal IFA W50 juppe on lausa 4 mootori jagu, tahaks ühele proovida mingit teist lahendust. Hetkel tundub see smd-21 kōikse huvitavam olema. Seega kui keegi siinsetest teab olema mōnda smd-21 mootorit kuskil üleliigsena, vōib julgelt märku anda!
Kuidas see smd-21 muidu käivitub, starteriga versioon, on nö hea käivituja? Muidu üldse tundub pommikindel lahendus olema. 
Milliseid hüdropumpasi Nival kasutati, kas seda käitati otse mootorilt vōi rihmajamiga?
Kui sa teraselt vaatad seda mootori pilti, siis ümara hüdropaagi kõrval on kaks pumpa täitsa olemas. Ikka hambumises ja puha!
Täitsa super lahendus tegelikult. Kui nüüd keegi mõne mootoripakkumise ka teeks, võiks juba rõngaid viskama hakata.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#35

(31-01-2020, 14:55 PM)saarrand Kirjutas:  
(30-01-2020, 23:50 PM)Meistrimees Kirjutas:  
(30-01-2020, 23:30 PM)saarrand Kirjutas:  Tänan viimatiste infokildude ja abi eest. Kiire Googeldamine telefoniga hetkel ühtegi head smd-21 mootori müügikuulutust ei andnud. Täitsa vaataks mōne üle ja peaks endaga pisut aru. Tundub täitsa hea mōte ühele oma E-dest ära katsetada. 
Kuigi ka originaal IFA W50 juppe on lausa 4 mootori jagu, tahaks ühele proovida mingit teist lahendust. Hetkel tundub see smd-21 kōikse huvitavam olema. Seega kui keegi siinsetest teab olema mōnda smd-21 mootorit kuskil üleliigsena, vōib julgelt märku anda!
Kuidas see smd-21 muidu käivitub, starteriga versioon, on nö hea käivituja? Muidu üldse tundub pommikindel lahendus olema. 
Milliseid hüdropumpasi Nival kasutati, kas seda käitati otse mootorilt vōi rihmajamiga?
Kui sa teraselt vaatad seda mootori pilti, siis ümara hüdropaagi kõrval on kaks pumpa täitsa olemas. Ikka hambumises ja puha!
Täitsa super lahendus tegelikult. Kui nüüd keegi mõne mootoripakkumise ka teeks, võiks juba rõngaid viskama hakata.
Aga uuri seda.https://www.kuldnebors.ee/search/pollumajandus/pollumajandusmasinate-varuosad/jenisei-1200-varuosadeks/search.mec?pob_post_id=80080976&pob_action=show_post&pob_cat_id=10832&pob_browser_offset=0&pob_view_language_id=et&search_evt=onsearch&search_O_string=jenisei
Vasta
#36

Nii, uuritud ja helistatud erinevatele mootoripakkujatele. Neid Jenissei mootoreid ei ole ka kõige lihtsam paigaldada. Selleks on tarvis leida Niva mootori alusraam, sest Nival on mootoripadjad alusraami ja mootori vahel, mis sobiks oluliselt paremini kui see variant, nagu Jenisseil on, et padjad on mootori alusraami ja kombaini kere vahel. Lisaks oleks siis vaja leida Niva starteriga sidurikoda ja õlivannis õlivõttur ringi tõsta, õlitsentrifuugi asukoht jms. Lisaks veel Jenisseil kahte tüüpi otsavõlle - hüdroveoga ja käigukastiga variant. Pusimist kui palju.
Lihtsam tunduks siiski leida uuema Niva SMD-22 ja sellega edasi liikuda.  Praegu muidugi sõelal üks Jenissei SMD-22 ka, mis Väike - Maarja kandis ootab. Samast saaks ka Niva mootori alusraami. Tuleb see kooslus üle vaadata ja mõelda, mis kuidas teha saab.
Iseenesest mulle väga meeldiks see mootori vahetuse mõte küll, keegi midagi oskab veel aidata/õpetada, laske julgelt tulla Smile Samuti kellel starteriga Niva lammutamiseks, andke teada.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#37

Täna helistas mulle keegi kodanik, kes jagas Viljandimaa Fortschritti spetsialisti numbrit. Et on installeeritud nii Scania kui Volvo FM mootorit. Mōlemad variandid tunduvad samuti eriti magusad. Antud juhul küll E516 on mootoreid vahetatud, aga ega seal suurt vahet pole. Igatahes dilemma on suur ...

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne