Fiat 133
#1

Tere!

Olen foorumit päris pikalt jälginud, mõtlesin teema teha antud putukast. Masinaks Fiat/Seat 133, aastaks 1978. Kuna eelmine rajatarbeks kohandatud auto sai müüdud siis päris pikalt häiris mõte, et pole autot kus saaks lasta fantaasial lennata. Auto soetasime vennaga kahepeale, et talvel kätt harjutada. Kuna eelmine omanik on autoga päris palju ratsi teinud, siis otsustasime, et originaaliks pole mõtet autot jätta. Edasi veab 800cc 4 silindriline mootor, 4 käiguline manuaal kast, 4 trummelpidurit, loomulikult tagamootor ning tagarattad veavad. 

Ostuhetkel:
   

Keretööd tegin enamvähem ära, kuna põhi on eelnevalt üsna kehvasti keevitatud siis ei hakkanud vastu talve väga põhjalikult tegema, liivaprits, mõni lapp ja roostemuundur peale. 

   

Muidugi häiris ka jubedalt lada pütist ringi ratsitud summuti. Viskasin minema ja tegin korraga kolde ka uue.

   


Uus.

   
   
   
Pidurid said korda tehtud 

   

   

Järgmiseks asjaks tahan esisilda veidike kaasa aidata. Tehasest on ees risti lehtvedru mis on ka nö alumise õõtshoova eest, esiratastel on päris suur positiivne kalle. Muud ei suuda välja mõelda kui, et leida väike vedruga amort ja teha lehtvedru asemele õõtshoovad. Aga esimesed tiirud on tehtud ning emotsioon on hea!
Vasta
#2

Kahjuks ei näe ühtegi pilti. 

Aga 133 on muidu vahva putukas, jõudu igal juhul!
Vasta
#3

Mul küll pildid näha ja pean zazikuga nõustuma- see on üks neist autodest, mille nägemine tuju alati heaks teeb Smile
Vasta
#4

Palju önne, mul oli selline pmtselt esimeseks päris oma autoks sada aastat tagasi.
Mootor muidu istub 127 oma sinna ka, kui tahad jöudu juurde vms.Küll aga on käigukast tegelikult üsna nörk, sellega peab veidi ettevaatlik olema sest juba vanasti ei vedelenud neid iga nurgapeal.
Esisild on pmtselt sama mis c4 corvette'l, lohuta ennast sellega Smile

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#5

Tänud.

Käigukast pidavat olema tõesti nõrk lüli, seni aga veel toimetab ja olen suhtumisega, et "kos tal menna om, esi olet ju mann". Nii kaua kui täisgaasiga paigalt starte ei tee, ei juhtu vast midagi. Eks mootorit pole plaaninud eriti järgi aidata, pole lihtsalt mõtet. Tulevikus vaatab niikuinii sinna midagi kaherattaliselt. Täna sai õhufilter külge, loomulikult tsaina tükk, maksis 3.50, suuremad tuvid, kärbsed peab kinni, küll aga säästab kõvasti ruumi kapoti all. Ostsin ka sõbralt vanakooli võluveljed. Kirja järgi hundivõidusõidu veljed (wolfrace). Peale venitan continentali naastud mis sai eelmine sügis valmis varutud. Temp andur on tal huvitava lahendusega, andur ise on miskise alu tüki küljes ja kinnitub kaane poldi alla. Ehk mõõdab kaane temperatuuri ning ülekuumenemise korral vilgutab armatuurist tulukest. Asemele tegin lõdviku vahele toru koos lada anduriga, kell tuli ka lada pealt.

   
   
   
   
Vasta
#6

(08-10-2020, 17:39 PM)Ervnroo Kirjutas:  ...
Täna sai õhufilter külge, loomulikult tsaina tükk, maksis 3.50, suuremad tuvid, kärbsed peab kinni, küll aga säästab kõvasti ruumi kapoti all. 
...

Eks see moraalseks toeks on, sisulist puhastamist säärane edev sõel ei tee. Aga nagu jutust läbi kumas, siis mootori heaolu pole oluline. Pealegi on meil vaba maa ja igaüks võib oma vara (ära) kasutada talle sobival moelWink

Muidu wägew putuk.
Vasta
#7

https://www.facebook.com/groups/13847572...0953925876

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#8

See õhufilter näeb välja pestav, kasutatakse koos spetsiaalse õhufiltri õliga, millega vaja üle lasta peale pesu ja kuivatust. Ilma õlita peab tõesti ainult tuvisid ja rändtirtse.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#9

Õnneks on K&Ni filtriõli täitsa riiulis olemas, muidugi ei tea kuidas hiinlane sellele reageerib  Smile

Häiris jubedalt gaasipedaali lõtk, eks ta on vanusega lihtsalt ära kulunud. Tegin uue, puksid ladalt, pedaal sapikalt. Samuti paigaldasin gaasitross, sest enne oli sinna pandud mingisugune traat, ei oska öelda kas originaal või mitte. Pedaal läks tunduvalt paremaks.

   

Kuna põranda pinda on suhteliselt vähe, seoses mersu ja selle jubinate kogunemisega, nikerdasin kiirelt riiuli velgedele ja rehvidele.

   
Vasta
#10

(10-10-2020, 20:29 PM)Ervnroo Kirjutas:  Õnneks on K&Ni filtriõli täitsa riiulis olemas, muidugi ei tea kuidas hiinlane sellele reageerib  Smile

Häiris jubedalt gaasipedaali lõtk, eks ta on vanusega lihtsalt ära kulunud. Tegin uue, puksid ladalt, pedaal sapikalt. Samuti paigaldasin gaasitross, sest enne oli sinna pandud mingisugune traat, ei oska öelda kas originaal või mitte. Pedaal läks tunduvalt paremaks.



Kuna põranda pinda on suhteliselt vähe, seoses mersu ja selle jubinate kogunemisega, nikerdasin kiirelt riiuli velgedele ja rehvidele.
Sellist 401? nina olen juba ammu enda sauna seinale tahtnud Big Grin

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta
#11

Kuna vahepeal otsustas veepump ära surra, uurisin interneedusest uut, välismaa kaup, hinnad alates 60-300 euri, pluss saatmine. Seedisin veidi ja otsustasin teha lihtsalt elektripumpade peale ringi. Pumbad pärit W210 mersudelt, tootlikus mõlemal kokku 30L minutis, vast on hea..

Mootoriplokile tegin flantsi

   

Radikas pärit Golf kahelt, viisin ette. Aku tuleb tuppa kolida, akuraam ära lõigata ja asemele õhuvõtt teha. Suurem töö on veel veetrassid vedada, ilmselt 38mm roostevaba torust.

   

Pumpadele nikerdasin raami, ei viitsinud erilist vaeva näha..

   

Ja juhuslikult ostsin ühe 133e veel juurde, tehnikapool suhteliselt komplektne, miski kangem weberi karburaator peal, kerekoorik süütu (kaht vasakut kätt omav keevitaja pole ligi saanud).
Läheb osadeks ja kere jätan alles, minust jäi maha veel üks esivedune fiat, papi lubas veel kaasa anda teise mootori. Kes huvitatud siis võin kontakti anda.

   

Vennasel õnnestus soomemaalt veel vanaraua hinnaga osta jooks velgi, ühte velge on soomlane küüneviha sisse ajanud, ilmselt suurema piduri tarbeks seest treinud, kätte saan siis vaatan kas kannatab kasutada..

   
Vasta
#12

Nii, pole jupp aega kirjutanud. Jahutus sai lõpuks valmis, veidi vaja veel voolikuid sättida, ventikale juhtmed vedada. Põhja all on nüüd 4 meetrit toru, eest koristasin aku kasti ära ja tegin õhuvõtu. Külm õhk tuleb esipõlle alt, visuaalselt õnneks midagi silma ei riiva. Kasutusse läks golf 2 radikas, 2x MB w210 väikest el.veepumpa, tundub et toimib ilusti.

   

Aku kolisin salongi.

   

Talverattad panin prooviks alla, õnneks 4x98, flantsi vajadus jääb ära.

   


Rooliotsad peab ära vahetama, silla laskma stendis otseks kruttida, läbipesuks pandud zhiguli õli veel ära vahetama ja võib talve oodata. Pisiasju on muidugi veel teha.
Õnnestus hea diiliga veidi parem tig saada, nüüd saab fiatile osa detaile alumiiniumist teha.

   

Veidi sai ka mersut tehtud, sõber tahtis turbo asukohta paika panna, mul õnneks sobiv mootori ja kerekombo garaazis olemas Smile

   
Vasta
#13

Kuhu see radikast läbikäinud õhk kapotialt rändab?

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#14

(06-12-2020, 18:23 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Kuhu see radikast läbikäinud õhk kapotialt rändab?
Luuke väga lõigata ei taha, esialgu võtan tihendi ära, kui ei aita siis tuleb luuk veidi irvakile jätta.
Vasta
#15

Vahepeal putukas käima aetud ja platsipeal veidi painutatud. Häirib see, et pidurid on ikkagi kehvad, tagumised võtavad ilusti, esimesed ei tee midagi. Ilmselt vanad trumlid ikkagi nii palju ära kulunud, et värskete klotsidega koostööd teha ei taha, tuleb ette uued tellida. Tegin paari kilomeetrise tiiru ja jahutus tundub, et toimetab ilusti, kuigi üks mersu pump hakkab koledat seakisa tegema kui soojaks käib, ilmselt lihtsalt otsa saanud. Juhitavus endiselt eriti ei meeldi, tuleb ajaviiteks teise fiati peal esisild koos õõtsadega valmis teha, ilmselt läheb ette ka ketaspidur..

Naelad viskasin alla, sest ähvardas juba jahedama ilmaga. Ühte velge oli somm küüneviha sisse ajanud, ajasin käe vähe soojaks ja lasin augu kinni, jäi õnneks pidama. Pole alumiiniumi vast 2 aastat keevitanud.

   

   

   

Lisandus garaazi alla ka üks kart, muidugi pisike ja norma toodang. Koht riiulil juba leitud  Smile

   

Häid pühi!
Vasta
#16

Piduri trumlitel on lubatud kulumispiir enam-vähem kõikidel sõiduautodel ühesugune.
Keskeltläbi 2mm originaalist. Sinu käulal 1,8mm. Kui see number on suurem, ongi arusaamatused platsis ning töökindlus puudub.
Muidugi, katete paksuse- ja/või muude konstruktsiooniliste muutmisega saab seda ka modida, kui väga tarvis...
Vasta
#17

(23-12-2020, 20:31 PM)Janka Kirjutas:  Piduri trumlitel on lubatud kulumispiir enam-vähem kõikidel sõiduautodel ühesugune.
Keskeltläbi 2mm originaalist. Sinu käulal 1,8mm. Kui see number on suurem, ongi arusaamatused platsis ning töökindlus puudub.
Muidugi, katete paksuse- ja/või muude konstruktsiooniliste muutmisega saab seda ka modida, kui väga tarvis...
Tõsi, ei vaevunud mõõtma. Õnneks on neid saada ja 16e/tk on selline summa, et pole mõtet katete ja liimiga võimelda.
Vasta
#18

Päris tükk aega on masin seisnud, kontrollisin mahlad ära, värske 98 paaki ja tuld. Eile sai 4 tundi jääd ja pidas ilusti vastu. Esisilla peab ikkagi ära tegema, ei taha kohe üldse kurvi keerata. Peab jõuga kurvi sisse viskama või käsipiduriga aitama. Suvel tuleb teine käigukast alla panna, simmerid vahetada ja ehk kontaktivaba jagaja, jõust jääb ikkagi pisut puudu.

   

   

   
Vasta
#19

piltidelt tundub,nagu oleks esiots liiga kõrgel.esiotsa alla lastes peaksid saama vähendada alajuhitavust
Vasta
#20

(20-02-2021, 23:52 PM)sturmbannführer Kirjutas:  piltidelt tundub,nagu oleks esiots liiga kõrgel.esiotsa alla lastes peaksid saama vähendada alajuhitavust
Raskuskese jääb ju samaks  .olgu nina või vastu maad. Rolleyes
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne