Tagaotsitav: Д-12 mootori hooratas ja dempfer
#1

Et kõik ausalt ära rääkida alustan sellest, et Järva-Jaani vanatehnika varjupaika jõudis ligikaudu 10a tagasi МАЗ 7310 ”Ураган”/АА-60 160 tuletõrje auto.

МАЗ 7310 ”Ураган”/АА-60 160
   

Masina mootor oli demonteeritud. See tuli küll masinaga kaasa, kuid ilma hooratta ja dempferita ning pealegi oli originaalmootor niivõrd kulunud, et õlikulu hakkas võrdsustuma küttekuluga. Mootor Д12 on 12 silindriline, u. 39 liitrise töömahuga V kujuline diiselmootor, mille erinevaid modifikatsioone kasutati tankidel, laevadel, raketikandjatel jne. ning ka statsionaarselt generaatorite ja veepumpade käitamiseks.

Д12 mootori ülevaade - pilt laenatud internetist
   

Originaalmootori Д12А-525 pirka:
   

Asenduseks ON OLEMAS justnimelt pumbajaamalt pärit Д12 modifikatsioon 2Д12Б-02, kuid sellel puudub dempfer ning ka hooratas on teine.
Mootor on küll mõnevõrra väiksema võimsusega, kuid spetsialistide kinnitusel on selle taga vaid kõrgsurvepumba seadistus.
Mootori kinnitused on samad ning antud tuletõrjemasina ajaloost on teada, et sellel on juba ühe korra olnud peal samasugune veepumbalt pärit mootor, mis kahjuks samuti demonteeriti ja haihtus.
Asendusmootor 2Д12Б-02 ja pirka:
   
   

Mootor istub sellise vahekasti otsa
   

Ja nüüd jõuamegi kõige olulisema infoni - mootori ja vahekasti vahelt on puudu hooratas ning dempfer.
Dempferi varuosakood on 543-1605010-01 , venekeelne nimetus Демпферное соединение ning see sobib МАЗ 543 ja ka MAZ 7310.
Internetist koodi järgi otsides tuleb vasteid mitmeid, kuid kahjuks puuduvad kontaktid, et seda idanaabrite juurest hankida.
Lisaks on vaja hooratast, mille varuosakoodi hetkel ei ole.

Dempfer ja hooratas:
   

Dempferi joonis varuosakataloogis - pilt laenatud internetist.
   

Umbes 10a tagasi pakuti sobivat hooratast ja dempferit väidetavalt Jõgeva kandis, kuid siis kadus pakkuja kuhugi ära. Telefoninumber ei ole kasutusel ning nime ei ole teada.

Tagaotsitavate tundemärgid:
Hooratas tõenäoliselt ligikaudu sama diameetriga, nagu asendusmootoril ~543mm, millele lisandub hammasvöö.
Kinnitub väntvõllile kuue poldi ja kolme jämedama tihvtiga. Vastastikku asetsevate poldiaukude vahe 150mm.
Demfer istub osaliselt hooratta sisse ja kinnitub hooratta külge 12 poldiga. Demferil on 36 nuuti.
Pildid tagaotsitavate kohta ülal.

Pöördun AM foorumi tarkade klubi poole abipalvega - palun aidake leida hooratas ja demfer, et saaksime Orkaanile juba sel aastal hääled sisse!
Kui tead kedagi, kes teab kedagi - palun anna sellest märku. Ettepanekud ja head mõtted palun postitage siia teemasse. Kontakte võib jagada mulle otse privaatsõnumiga.

Argo Ellisson
5 1 1 4 2 3 8

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta
#2

Mingil ajal tegeles vene tankidega Lagedi sõjamuuseumi omanik Johannes Törs. Tal isegi üks tank sõitis ringi seal saare peal.
Ehk on tal mingeid juppe järgi jäänud, või mäletab, kust kaudu need liikusid.
Ma ainult arvan, et sealt võib uurida. Ehk on abiks.
https://esap.ee/eesti-vabadusvoitluse-muuseum/
Edu!
Vasta
#3

Värskeim tankikogemus Eestis peaks olema Eesti Sõjamuuseumil ja Margus Sinimetsal. Pigem alustaks sealt, kuigi tõesti - kui meenutada, siis Lagedi tanki siduripõletamise järel varuosasid Venemaalt sebiti, sebijad aga omasid kontakte ning rääkisid sealset keelt vabalt.
Vasta
#4

https://ru.wikipedia.org/wiki/ТУ7
Kas mitte kitsarööpalise diiselvedurid sama mootorit ei kasutanud? Äkki Lavassaare raudtee muuseumis on miskit? Tootsis on kõik ma arvan vanaraua jumalale ohverdatud.
Vasta
#5

Kas kuskil veel Belaz 540 kasutatakse või nende vrakke vedeleb? Väo, Vasalemma, Ida-viru?

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta
#6

(25-01-2021, 23:43 PM)isandpauk Kirjutas:  Kas kuskil veel Belaz 540 kasutatakse või nende vrakke vedeleb? Väo, Vasalemma, Ida-viru?

Mina olen Belaz-i peal näinud ainult MAZ-i mootori baasil tehtud V12 diislit. Ka dr Googel väidab, et tankimootoreid kasutati neil kalluritel ainult 1967. aastani. Nii et Belaz-i peale vist väga ei panustaks.

When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.
Vasta
#7

Jah, D12 mootoreid kasutati ainult vanemal, Belaz 540 seerial, mida toodeti väidetavalt kuni 1967. Momendil ei ole keegi kinnitanud, et selle masina hooratas ja pöördemomendi leevendi on identsed meie otsitavatega. Belaz kirjelduses on hüdrauliline käigukast nagu on ka Uraganil. Hüdrauliline käigukasti tüüp ja sama mootor (kuigi erinev modifikatsioon) on põhjused, miks siin Belaz teemal üldse arutelu toimub. Kui keegi on mõnda ülalkirjeldatud belaz mootorit käigukastist eraldanud, andke teada.

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta
#8

iseenesest harkus belazid vuravad,aga mes margid ei tea.
Vasta
#9

Saatsin selle palve oma Ukraina ja Vene tuttavatele, tuli küsimus, kas käigukast sellel masinal on automaat või manuaal.
Vasta
#10

(03-02-2021, 19:45 PM)Formika Kirjutas:  Saatsin selle palve oma Ukraina ja Vene tuttavatele, tuli küsimus, kas käigukast sellel masinal on automaat või manuaal.

Automaatkast.
Vasta
#11

Mõnedel UKR saitidel kopika täpsusega isegi hind ära toodud:

https://selm.com.ua/katalog-selhoztehnik...6&group=93

https://banga.ua/acat/gruzovye_avtomobil...z_543_7310

http://m.auto.inforico.com.ua/zapchasti-...77012.html

Seal, kus lõpeb asfalt...seal lööme laagri ja Zillisauna püsti!
Vasta
#12

On mingeid arenguid?
Vasta
#13

Antud hetkel ei ole. Igasugu kuulutusi võib venemaa avarustest leida ja nagu siin mainiti, ka hindu kopika täpsusega, kuid kahjuks on puudu keelebarjäärita persoon, kes müüja juures kauba sobivuse üle kontrolliks, ära ostaks ja korraliku lisatasu eest siia toimetaks.
Kui leevendi kannataks ka tavapostiga saata, siis ~70 kilost hooratast ilmselt mitte.
Lisatud on pdf dokument tagaotsitavate detailide inglisekeelsete kirjelduste, piltide, mõõtude ja varuosakoodidega. See peaks olema igati piisav, et pädev inimene suudaks kauba mõõdulindi ja nihikuga üle kontrollida. Kui leidub keegi, kes käib sageli üle piiri ja viitsib pisut tööd teha, siis andke teada ja lepime töötasus kokku.


Manustatud failid
.pdf parts_for_MAZ_7310.pdf Suurus: 1.16 MB  Tõmbamised: 135

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta
#14

See demfer ei ole V12 puhul hädavajalik, võib kasti ühenduse jaoks teha ilma demferita ühenduslüli. Töötasin kunagi kohas, kus analoogiline jäik, ilma demferita ühendus oli R4 mootoriga frontaalkopal. Väljasuretamisel veidi kolises, muud "probleemi" sellest ei olnud.
Ülevalpool on kirjas, et on olemas doonormootor, millel ka hooratas. Mul tekib küsimus, kas teema tekitaja ei ole piisava Vene aja karastusega või puudub tutvusringkonnas pädev mehaanik, kes paari tunniga nuputaks välja antud hoorattale sobiva demferita ühenduslüli kasti ja hooratta vahele? Mootori pildil on lisaks näha hoorattale kinnituv generaatori veolüli, selle peaks saama lihtsalt aluseks võtta.
Suure võimsuse erinevuse korral (525 vs 300 Hj) tuleks selgeks teha, mida täpselt tähendab pumba seadistuse erinevus? Näiteks võivad sellel olla väiksema läbimõõduga plunzheripaarid. Lisaks võivad pihustite otsad olla väiksema läbimõõduga.
Vasta
#15

(08-07-2021, 09:51 AM)kunn24 Kirjutas:  See demfer ei ole V12 puhul hädavajalik, võib kasti ühenduse jaoks teha ilma demferita ühenduslüli. Töötasin kunagi kohas, kus analoogiline jäik, ilma demferita ühendus oli R4 mootoriga frontaalkopal. Väljasuretamisel veidi kolises, muud "probleemi" sellest ei olnud.
Ülevalpool on kirjas, et on olemas doonormootor, millel ka hooratas. Mul tekib küsimus, kas teema tekitaja ei ole piisava Vene aja karastusega või puudub tutvusringkonnas pädev mehaanik, kes paari tunniga nuputaks välja antud hoorattale sobiva demferita ühenduslüli kasti ja hooratta vahele? Mootori pildil on lisaks näha hoorattale kinnituv generaatori veolüli, selle peaks saama lihtsalt aluseks võtta.
Suure võimsuse erinevuse korral (525 vs 300 Hj) tuleks selgeks teha, mida täpselt tähendab pumba seadistuse erinevus? Näiteks võivad sellel olla väiksema läbimõõduga plunzheripaarid. Lisaks võivad pihustite otsad olla väiksema läbimõõduga.
Tegemist on siiski üsna suure silindrimahuga mootoriga ja kuna liigutatav masin on ka üsna massiivne, siis pole väga veendunud, et ilma leevenduseta töötamine pikema aja jooksul töökindel on.
Oli ju vene tankidelgi probleeme jõuülekande purunemistega ja mis töötas T-34 peal ei kestnud pikalt raskemal tankil IS, kuhu tehtigi väidetavalt seepärast leevendus vahele.
Tankil muidugi on roomikute ja suure massi tõttu ülekanne väga jäik, mida ta kummiratastega ei ole.
See muidugi teooria ja praktikas võib ka kuidagi teisiti olla.
Vasta
#16

Praeguseks hetkeks ei ole veel maha maetud lootust leida õige leevendi ja hooratas. Kui see ei õnnestu, siis mõtleme isetegemisele. Mul ei ole midagi selle vastu kui mõni veneaja karastusega või pädev mehaanik aitab leida sobiva tüki käigukasti otsas oleva muhvi otsa, mida saaks isetegemiseks kasutada.
Muhvil on 36 hammast, välisdiameeter 184,5mm.

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta
#17

Kunn24 on väga pädev mehaanik. Ja selliste teemadega hästi kursis.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#18

(08-07-2021, 12:46 PM)Marko Kirjutas:  Kunn24 on väga pädev mehaanik. Ja selliste teemadega hästi kursis.

Selle üle on ülimalt hea meel. Kui isetegemiseks läheb, siis teame, kuhu pöörduda. Mis KS pumpa puutub, siis tõenäoliselt sellega ei tee esialgu midagi. Kui see masin liigub siis liigub ka veidi väiksemate pööretega.

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta
#19

Mulle ei meeldi, kuidas selle foorumi script vastamisel käitub- keeras mu vastuse täiega pekki.

Lühidalt kirjutan uuesti, et tuleb leida, kus sisehambaid saab hööveldada. Paha ei teeks ratta hammaste moodul määrata jne. Ma pole mitukümmend aastat h-rattaid arvutanud, sellest ülesandest ma ennast taandaksin.
Masina mass, mida mootor veab, ei oma erilist tähtsust sõlme tugevuse arvestamisel. Olulisem parameeter on mootori moment, selle saab võimsuse ja nimipöörete järgi välja arvutada.
Vasta
#20

Kõnealuse seadme mootor genereerib kirjanduse andmeil vahemikus 1100-1400rpm momenti 2200 Njuutonmeetrit.
Mõneliitrine R4 frontaallaaduril genereerib kui palju? Ilmselt ~ 200 Njuutonmeetrit

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne