Kuhu kadus Meister K21 teema?
#61

Sellist toru on lihtsam eemaldada ja paigaldada.
Vasta
#62

[Pilt: BH-u-Leitung---700breit_9_6660_1.jpg]
keerd peab olema horisontaalis et ei tekiks nö- ummiklookasid kuhu saaks sodi sadestuda.

"Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega" /Iid-Tõstamaa/
Vasta
#63

(08-06-2021, 10:25 AM)Walter Kirjutas:  keerd peab olema horisontaalis et ei tekiks nö- ummiklookasid kuhu saaks sodi sadestuda.
Põhimõtteliselt täitsa õige tähelepanek. Kui vaadata internetis leiduvaid pilte, siis umbes pooltel on spiraal horisontaalselt ja teistel vertikaalselt millegipärast
Vasta
#64

Hallooo!
Midagi uut asjalikku teemasse kirjutada ei ole, püüan tasapisi tädi Magda rahvuskaaslasi provotseerida, Sander andis eelnevalt hea mõtte seda asjalikku teemat googletõlkijaga neile serveerida, siiani reageeringuid pole, kas nad ei saa midagi aru, on sügavalt šokeeritud või lihtsalt vaatavad eemalt matsirahva rähklemist pealt ja ei vaevu sekkuma. Panin neile ka ühe seibitäpsusega Poolas taastatud K21 pildi, panen ka siia, Sander on seda ilmselt põhjalikult uurinud ja analüüsinud, teised mitutuhat foorumlast ilmselt mitte. Jällegi 1939 ja esihark nagu K17 mudelil ja Venemaa Esweco K21-l, millele eelnevalt olen viidanud.

[Pilt: qgw-2d-b891.jpg]
https://archiwum.allegro.pl/oferta/unika...99543.html

Seda K21, mille me Pika Toomase käest ära võtsime, pole veel sõitma saanud, lubab, aga ei käivitu ja polegi täpselt aru saanud, kas on viga vales bensiinikraanis või mitteoriginaalsetes jalatoe kummides. Magister Tii kahtlustab kõige rohkem Führersatteli valet nurka summutaja suhtes, me pole veel suutnud tuvastada, palju see peab olema, et mootor normaalselt töötaks.
Vasta
#65

Suure saladuse katte all ma ütlen, et teie mototsüklett ei käivitu, kuna sellel puudub mootor.
Vasta
#66

(10-06-2021, 17:41 PM)kass Kirjutas:  Hallooo!
..... Panin neile ka ühe seibitäpsusega Poolas taastatud K21 pildi, panen ka siia, Sander on seda ilmselt põhjalikult uurinud ja analüüsinud, teised mitutuhat foorumlast ilmselt mitte. Jällegi 1939 ja esihark nagu K17 mudelil ja Venemaa Esweco K21-l, millele eelnevalt olen viidanud.

https://archiwum.allegro.pl/oferta/unika...99543.html
Sellel pildil köidab minu tähelepanu sadula vedrustus, mis minu arusaamist mööda on ikka täitsa mööda. Lenksu kinnitus ka on niinimetatud jalgratta tüüpi. Sellist kinnitust üldiselt kasutati mootor-jalgratastel, st. pedaalidega võrridel. Kuid on nähtud ka selliseid K17 mudeli pilte, kus lenksu kinnitus on nagu mudelil K21. Pedaalidega võrridel sai ka sadula kõrgust reguleerida vastavat väntaja kasvule, seetõttu K17 mudeli sadul kinnitub nii nagu jalgrattal, aga K21 nagu mootorrattal
Vasta
#67

Ja veel segaduse tekitamiseks mõned pildid. Olen need varastanud ei tea millal ja ei tea kus. Umbes nii, nagu Anna Haava luule:
Käisin metsas,
ei tea kus?
Seal sain suhu,
ei tea mis?

Piltidel peaks siis olema Meister K21 mudel, aga Ilo (Jlo) mootoriga. Lihtsalt mõningate tehniliste nüansside võrdlemiseks.                                        

Viisakas oleks siin viidata piltide algsele päritolule ja seda ma ka kindlasti teeks, kui ma teaks, kust need pildid pärit on. Kahjuks ei tea. Kui keegi juhuslikult teab, siis palun lisage viide.
Vasta
#68

(10-06-2021, 20:13 PM)Raudpats Kirjutas:  Suure saladuse katte all ma ütlen, et teie mototsüklett ei käivitu, kuna sellel puudub mootor.

Hallooo!

Täiesti avalikult vastan, et mees, kes restoreerib antiikmootorratta valede õhukummide ja esilaterna klaasiga, ei ole meile mingi autoriteet ja me tema oletusi tõsiselt ei võta! Katsume ikkagi kusagilt laenu peale saada originaalse pensukraani ja jalatoe kummid asendada võimalikult originaalilähedastega ning pildi järgi sadulakalde nurga õigeks ajada, vb viimase asjana siis kontrollime seda mootori olemasolu värki... tegelikult, kui visuaalselt võrrelda meie võistlusratast reklaambukleti pildiga, siis tundub meie omal paagialune tõesti kuidagi õhulisem olevat.
Poola K21 peale ütleks (sootehnika) magister Tii sõnadega - pullsitt, neid taastatud eksemplare tasub tõsiselt vaadata ainult siis, kui nende olek sobib meie kontseptsiooniga.
See ILO mootoriga K21 on kena lisainfo meie Meistri maailma tajumise müsteeriumisse, kahju, et pole teada väljalaske aastat või raaminumbrit, paagilogo järgi võiks see jääda minu arvates kusagile 1940/41, või kui tõesti K21 tehti peale sõda veel natuke edasi, siis 1949/50 (mida ma ei usu).
Meister muidugi ILO mootoreid kasutas, nii enne, kui pärast sõda, peale sõja mudelitel oli isegi mudeli tähises lõpus S (Sachs) või J (ILO), kuigi nagu ka eesti reklaamides kirjas oli, meil nad ilmselt olid Sachsi mootoriga, mis olid üldse neil 98 ccm võrridel enne sõda rohkem levinud.
Kui 1937 aasta reklaamis oli kirjas, et värvus must või "meistrihall", siis paistab, et kusagil 1940 oli juba mingi rohekas ja sinakas värvus Meistri võrridel kasutusel, Eesti omad olid ilmselt ikkagi kõik konservatiivselt mustad.
Järjest rohkem tuleb välja K21 isendeid, milledel on sama esihark nagu K17 mudelil.
Riistakastide kohalt on mind hakanud vaevama küsimus, et kuidas nad pakiraami vahel "Püsti püsivad"? Kohusetundest tahtejõu abiga? Mingisuguseid klambreid/kinnitusi piltidelt pole näha? Keevitatud pakiraamitorude külge, imelik?

Aga üldiselt on mot maas, selgus, et Vanatehnika Suursõit on sihilikult viidud Türilt suure kaarega mööda ja lootus, et saan mõne etapi (Tolli mets - Kalevi tänava Konsum - Maksimarket - Grossi Äri) kolonni peas K21EE-ga kaasa teha, on luhtunud.
No ja veel lõpetuseks - kellel on juhtumisi Sachs M32K mootor jalus vedelemas, tooge see ära Türile, vastuvõtt iga päev Kalevi Konsumi parkimisplatsi juures muruväljakul, alates kl 10.00 -st. Ma ütleks Teile selle peale Eesti Jalgrattamuuseumi looja ksf! Valdo sõnadega - "Aitähhh!" Kui mind kohal pole, võite jätta Taaraautomaadi juurde, siis pole Teil mitu korda käimist, aitähhhhi saadan sel juhul kindlasti e-posti teel 3 nädala jooksul.
Vasta
#69

(11-06-2021, 11:45 AM)kass Kirjutas:  
(10-06-2021, 20:13 PM)Raudpats Kirjutas:  Suure saladuse katte all ma ütlen, et teie mototsüklett ei käivitu, kuna sellel puudub mootor.

Hallooo!

Täiesti avalikult vastan, et mees, kes restoreerib antiikmootorratta valede õhukummide ja esilaterna klaasiga, ei ole meile mingi autoriteet ja me tema oletusi tõsiselt ei võta! Katsume ikkagi kusagilt laenu peale saada originaalse pensukraani ja jalatoe kummid asendada võimalikult originaalilähedastega ning pildi järgi sadulakalde nurga õigeks ajada, vb viimase asjana siis kontrollime seda mootori olemasolu värki... tegelikult, kui visuaalselt võrrelda meie võistlusratast reklaambukleti pildiga, siis tundub meie omal paagialune tõesti kuidagi õhulisem olevat.
Kõigepealt suured tänud minu kompetentsi hindamise eest! Üritasin siin mõtiskleda teemal : Kuidas käivitada mootorit, mida olemas ei ole? Olen oma  elu jooksul ka mõned mootorid käima pannud, aga eelnimetatud kunsti ma ei valda. Seda tahaks kohe oma silmaga näha. Priit, ostan Sulle Kalevi tänava Konsumist 2-liitrise Bocki õlle, kui Sa mulle näitad, kuidas läheb käima mootor, mida olemas ei ole.

Mõtlesin veel natuke ja tegin postituse paranduse - tõstan panust - kolmeliitrise Bocki ostan
Vasta
#70

(11-06-2021, 11:45 AM)kass Kirjutas:  
(10-06-2021, 20:13 PM)Raudpats Kirjutas:  Suure saladuse katte all ma ütlen, et teie mototsüklett ei käivitu, kuna sellel puudub mootor.

Hallooo!

Järjest rohkem tuleb välja K21 isendeid, milledel on sama esihark nagu K17 mudelil.
Riistakastide kohalt on mind hakanud vaevama küsimus, et kuidas nad pakiraami vahel "Püsti püsivad"? Kohusetundest tahtejõu abiga? Mingisuguseid klambreid/kinnitusi piltidelt pole näha? Keevitatud pakiraamitorude külge, imelik?
Seda et, .....seoses nende riistakastidega, tuli esmalt meelde, et keegi klassik siin mõni leht varem soovitas - Ja kui ei tea, kus või kas on tõde, siis usu mind, mina usun Jumalat. 
Vasta
#71

Arvuti ei lase eelmist posti edasi kirjutada, jätkan siis siin. Seoses Jumalaga tuleb meelde lugu, kuidas kaks munka hakkasid minema pardijahile ja üks nunn tahtis vägisi kaasa tulla. Mungad ei tahtnud teda kaasa võtta aga suure kauplemise peale ikkagi võtsid selle kaubaga, et nunn istub vaikselt ja ei sega jahti. Isusid siis varitsuses ja esimene munk laskis pardi. Pani vaikides püssi maha ja läks pardile järgi üle vee. Tuli tagasi, istus maha ja jäi ootama. Siis laskis teine munk pardi, see kukkus ka poolde järve. Teine munk tõusis, läks üle vee ja tõi pardi ära. Seejärel laskis nunn pardi. Pani püssi maha ja läks pardi järgi. Jõudis peaaegu kohale, aga siis vajus vee alla ja uppus ära. Peale pikka vaikust ütles esimene munk: " Jah, usk oli tal päris kõva". Ja teine munk lisas :" Usust ei ole kasu, kui ei tea, kus veealused kivid asuvad."

Nende riistakastidega on ka sarnane situatsioon. Kui usk on kõva ja südametunnistus puhas, siis ilmselt kinnitada ei ole vaja. Teades ennast, ma pigem keevitaks mõlemalt poolt ja lisaks paneks ka poltidega.
Vasta
#72

Jätkan samal teemal. Mõned leiud.

               
Мотоцикл MEISTER с двигателем Sachs объемом 98 сс, произведенный компанией Meister Fahrradwerke из Bielefeld в 1939 году.
Мотоцикл окрашен в эмалированный черный цвет с хромированными элементами . Оснащен 15 Ваттной осветительной системой с регулируемой яркостью .
Бак объемом 7.5 л. Шины размером 26 х 2.25.
https://360carmuseum.com/ru/museum/57/exhibit/3040
Vasta
#73

(20-05-2021, 21:41 PM)Raudpats Kirjutas:  Õigete osade otsimise protsessis sai hangitud ka paar vidinat, mis praegu ei ole külge pandud.

See siis porilauale kinnitatav kaunistus. Jalgratastel neid kasutati, kuid kas ka võrridel? Mingil taastatud Meistril ma nägin küll sellist vigurit porilaual, kuid pigem käib sinna number. Minu võrri esimesel poriplekil ei ole igatahes seal mingeid auke. Vist ei ole seal siis midagi olnud. Äkki ei ole ka poriplekid õiged?
Selgunud on , et sellised porilauakaunistused tõesti käisid Meistri külge. Aga alles aastal 1951 ja Jlo mootoriga mudelile M55J. Ja see peaks vist olema 125ccm mootor.



Ja siis ma ikkagi otsisin lahendust paagil olevate embleemide probleemile, kuna Priidu arvates on need valed. Ka mulle endale kohati tundub, et need on valed. Vanasti oli olemas mingi Meister-forum vms. lehekülg, ei leidnud seda enam üles ja kuidagi keerulisi teid mööda leidsin õige koha, aga linkida on keeruline, see igas arvutis ei avane millegipärast
https://291824.forumromanum.com/member/f...1156973867

Siin siis väidetavalt 1939.a. taastamata Meister K17 Jlo 118ccm mootoriga:

           



https://291824.forumromanum.com/member/f...orrad.html



Embleemid tunduvad olema sellised, nagu minul, kuigi värvid on teised.

Menüüst saab valida ka Galerie ja seal läheb asi päris keeruliseks - on taastamata Meistreid aastatest enne 1940, ja nendel on kasutusel sellised embleemid, nagu minul. Kuid on ka vana tüüpi embleeme. Hiisema aja Meistrid on valdavalt selliste embleemidega, nagu minul, kuid on ka paar pilti vana malli embleemidest. Taastatud Meistritel on üldiselt kõigil sellised embleemid, nagu minul.
Vasta
#74

Peale viimast postitust on palju vett merre voolanud. Ja Priit on päris sõnatuks jäänud. Võtan siis ise sõna ja annan teada, et on toimunud mõningaid arenguid. Kõigepealt, täna viisin oma võrri Vanaautode Suursõitu vaatama, ajasin garaažist välja tee äärde ja seal me siis vaatasime. Suured tänud korraldajatele ja osalejatele, väga ilus ja inspireeriv vaatepilt oli.
  Teine uudis on see, et jõudis kohale ostetud karburaator. Ostsin selle vanade karburaatorite tootmisega tegelevast firmast
Olen sealt ka enne mõne asja ostnud ja kvaliteediga rahule jäänud. Praegu nad pakuvad seda siin:
Tellimise hetkel oli hind 270€ ja paari päeva jooksul saadeti arve, siis oli hind 295€, nüüd siis juba 340€, lisaks saatmine. Igatahes 330€ eest sain ma paki kätte. Panin külge, ujutasin ja teisest paugust läks käima. Töötab ilusasti, käivitub ka soojast peast. Kindel värk ja 5+! Kui ma sealt Horexile karburaatori ostsin, siis see nägi pealt välja väga uus, läikis ja pind oli väga hästi töödeldud. Sachs´i karpa nii hea välja ei näe, ilus puhas küll ja kõik toimib laitmatult aga väljanägemine on nagu vanal. See mulle sobib ja meeldib isegi rohkem. Ei oska öelda, kas on tulnud kusagilt teisest tehasest või on spetsiaalselt tehnoloogiat muudetud, igatahes ma arvan, et spetsialisti silmale ei tundu see uus karpa uuena, pigem väga heas korras vana. Ei oska öelda, kuidas teistele, aga minule selline lahendus sobib. 
   Mõni uudis on veel. Liikuva pildi ootajatele on rõõmusõnum. Pilt liigub ja võrr tegelikult ka, aga pildi peal ta siiski seisab. Ilmnesid veel mõned anomaaliad, millega tuleb tegeleda. Esmalt see, et veohammasratas on liiga suur. Oli valida, kas 11 hammast või 13 ja sai pandud 13, kuna see tundus olema üsna heas korras. Siiski on see liiga suur ja tuleb panna väiksem, jõudu ei jätku nii suure hammaka jaoks. Paigalt läheb ära ja  sõidab, aga teise käiguga ei jaksa eriti minna. Ja ega paigalt ära minekul on kiirendamine ka vaevaline. Tuleb osta uus hammakas. Või siis vanal hambad maha treida ja panna mõne vene võrri oma Sachs südamiku külge. Teine probleem on see, et kett kipub vastu raami käima. Lükates ei käi ja aeglaselt sõites ka ei käi, aga kui kiirus suurem , siis kett natuke laperdab ja käib vastu raami. Jällegi saab seda viga veohammasrattaga muuta, tuleb hammasratas umbes 5mm mootori poole saada. Neid hammakaid on müüa mitut sorti erinevaid. Ei ole kindel, kas õnnestub õige leida või tuleb ikkagi südamik lahti treida ja uuesti kinni keevitada õige koha peale. Variandid on olemas, aga mõõte kahjuks mitte:
Video:
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne