VANASÕIDUKITE REGISTER

(Seda postitust muudeti viimati: 20-02-2025, 20:40 PM ja muutjaks oli Andres_T.)
03.02.2025 väljastati akt nr 1479 sõidukile Mercedes-Benz Unimog-S 404.1, 1962, registreerimismärk 29ZJU
07-03-2025, 22:36 PM
(16-02-2025, 08:22 AM)Andres_T Kirjutas: 16.01.2025 väljastati akt nr 1473 sõidukile BMW R 35, 1948, registreerimismärk 57YB
Tervist!
Sooviks kommenteerida mõnda rida hindamisaktist:
1. Puntk 5.1.2 - "... esihark vanemalt mudelilt (-2)“ - Tegelikult pärineb see esihark hoopis uuemalt mudelilt R35/2 ehk selline esihark ilmus alates raaminumbrist 223310 ehk 1951. aasta teisel poolel.
2. Punkt 5.1.5 – visuaalselt selline süütepool koos kinnitusega pärineb ka uuemalt R35/2 mudelilt või on lihtsalt mõni muu süütepool sobitatud kinnitusega.
3. Punkt 5.1.6 – lisaks sellele, et heeblid on kroomitud, pärinevad need ka hoopis M-72, K-750 või C-J 750-lt. Saksa päritolu heeblid on oluliselt sirgemad. Tõenäoliselt pärinevad ka kinnitused mõnelt eelnimetatud mootorrattalt.
4. Punkt 5.1.6 – signaali paigutus ja kronstein mittekorrektsed. Signaal kolis raami alla samuti R35/2-ga, aga asetus oli risti sõidusuunaga (90-kraadi pööratud võrreldes praegusega). Kroomitud kaas on ka vaieldav. Pildid on väikesed ja neid on vähe, aga mulle tundub, et käigukasti korpusel puudub ka signaali kronsteini kinnitus (sh tikkpoldid ja/või nende keermestatud pesad), et signaali aastakäigukohaselt kinnitada. See on jällegi üks R35/2 tunnus.
5. Esitulega on küsitavus kolme asjaga - hästi ei saa aru esitule klaasi mustrist, aga meenutab ka R35/2-l ja hilisematel kasutatut. Süütevõti on hilisem ning tulelüliti trossi läbiviik on pole originaalile sarnane.
Pisidetaile on veelgi, mida võiks kommenteerida, aga see suurt pilti ei mõjuta. Kõike seda kirja pannes tekkis mul endal küsimus, et mis aastakäigu R35-ga siiski tegu on. Mõistan, et NL aegadel oli võimalik tellida kõikvõimalikke uusi varuosi ja neid oma vanema aastakäiguga R35-le paigaldada, kuid siin on juba uuemale mudelile kuuluvate osade hulk märkimisväärne - esihark koos porilauaga, käigukast, tagumine sadul, süütepool, bensiinikraan, esitule detailid. Naljaga ja meeldevaldne võrdlus automeestele VAZ-ide näitel – 2101, millele on paigaldatud 2103 iluvõre koos tuledega. Muidugi mul puudub info, kuidas omanik seda hindajatele põhjendas, aga hindamisakti oleks märkuse lisamine olnud asjakohane. Paluks minu märkusi mitte võtta isiklikult, soovin lihtsalt vältida võltsoriginaalsuse teket ja R35 vallas taset hoida. Julgen väita, et pärastsõjaaegne R35 on üks keerulisemaid mudeleid, mida hinnata. Lõpetuseks ka üks raamatusoovitus R35 huvililistele - Andy Schwietzer'i Eisernes aus Eisenach: Die BMW- und EMW-R35 Geschichte.
13.03.2025 väljastati akt nr 1488 sõidukile Porsche-Diesel Super Export 329, 1961, registreerimismärk A652
« Järgmine vanem | Järgmine uuem »
Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne