Vanad bussid2

Aga mis sai sellest Kuusalu bussist ?
Vasta

Martin256 Kirjutas:Alles pole neist kindlasti midagi, aga fotod ja muu ajalugu nende kohta oleks vaja kokku koguda. Minul mõnikümmend pilti on, aga seda on vähe, et tüüpi täielikult tunda. Vanades albumites on kindlasti pilte, aga enamik kodanikke kehitab selle peale vaid õlgu

EAG-s väljas olevad pildid on pärit Eero Olanderi pildikogust, mis on muidugi väga põhjalik, pilte on kokku otsitud juba 80ndatest alates - vanade bussijuhtide albumitest, muuseumidest, arhiividest jne. Galeriis on väljas osa pilte, mitmesugused topelt- ja detailvaated on üles panemata jäänud.
Aga sellegipoolest tuleb mitmelt poolt veel uusi linnavalitsuse busside pilte välja.

Regardman Kirjutas:Aga mis sai sellest Kuusalu bussist ?

Kuusalu Scania-Vabise saatus on mul galeriisse lisamata jäänud, teen paranduse varsti ära. Algul oli arvamus, et kui buss Musta mere äärde sõitis, siis sinna ta jäigi. Hiljem selgus, et millalgi 1960ndatel (!!) Kundast Tallinna sõites olevat buss Kiiul katki läinud ja siis pikka aega seal kusagil tee ääres või läheduses seisnud. Sel ajal bussi kõvasti rüüstati ja lõpuks viidi vanarauda.
Vasta

Pildistasin täna ühte Läänemaal asuvat ümarat LAZ-i (varem olen seda siin foorumis maininud),paraku pärast esimest pilti viskasid fotoka akud pildi eest ja ainuke õnnestunud foto ei ole ka kõige teravam.Lisakommentaariks mainiks,et võrreldes kevadega (minu eelmise luurelkäiguga) on bussi asukoht õues muutunud,lisaks kevadel olid mäletamist mööda sel veel klaasid ees ja sisemus tundus rohkem kolu täis olevat.Ise kardan,et seda isendit on ootamas kah Kuusakoski-EMEX...Sad Küsida polnud kah paraku kelleltki...
Paistab olevat tuuleklaasipealse \"nokaga\" ehk hilisem variant,kunagi oli tol konkreetsel isendil minu teada ikka ZIL-130 mootor peal.
Täpsemad koordinaadid annan huvi korral privas.

[Pilt: ymarlaz.JPG]
Vasta

Ei tea, kas Liaz 677-ned on kõik Vanarauaks läinud? Vanasti sai nendega iga päev Kohtla-Järvelt koolist koju sõidetud. Ägedad aparaadid...
Vasta

Miski aeg möödunud aastal liikus siit samast foorumist läbi inf,et Narva Bussiveod müüs LiAZe (ju siis 677). Igapäevakasutuses-ei usu,kuna tegu kohutava bensuröövliga ja kahekäiguline automaatkast tegi rohkem vilinat ja kolinat kui tööd...Big Grin
Venemaal aga komplekteeritakse neid mingil hulgal vist siiamaani?!?


ATS007 Kirjutas:Ei tea, kas Liaz 677-ned on kõik Vanarauaks läinud? Vanasti sai nendega iga päev Kohtla-Järvelt koolist koju sõidetud. Ägedad aparaadid...
Vasta

Selline teema LiAZ-idest: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=5200

pokk10 Kirjutas:Millal neid siis müüdi?
Vasta

Nii, otsustan kunagised levinud bussid ette loetleda, milledest on säilinud midagi.
ZIS-154 (\"denis23\" vihjete järgi 1 peaks olema)
ZIS-155 (Kui palju, ei tea, tean 1te Võhmas)
ZIS-127 (Pärnus)
IK 60 (Kirov-i endine)
IK 620 (Neid ikka leidub, Tartus on lühendatud kerega masin isegi töökorras)
IK 556 (Vahepeal oli pilt netis, ei tea kus olla võiks, kui keegi teab siis ootan vastust)
IK LUX (TARBUS-i sõidukorras+kered)
IK 66 (See mida müüakse)

Niipalju siis tean mina, eriti huvitaksid veel ka IK 180, IK 556 ja muud.
OT, aga tekkis idee, et võiks kirjutada kuskile üldloetavasse ajalehte artikli, ehk keegi annab mõne asukoha Smile

viga parandatud Smile
Vasta

Sa oled ajanud segamini Zis-155 ja Zis-154-

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Mina näiteks hetkel ei tea küll ühtki \"luust ja lihast\" ZIS-154 Maarjamaal...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta

Regardman, sul on veidi asjad segamini. Smile

Mõlemad on tänapäeva mõistes linnaliini bussid. Erinevused on detailides. 154 omas diiselmootorit bussi päras, mis ajas ringi elektrigeneraatorit, see omakorda toitis bussi kõhu all olevat elektrimootorit. ZIS-155 puhul mindi aga üle tavapärase lahenduse juurde, jõudu andis Zis-150 rida kuus bensiinimootor.

Sisuliselt oli Zis-155 154 lihtsustatud edasiarendus. Muutus bussi pikkus, samuti uste asukoht.

Tallinnas olid Zis-154 kasutusel. Kui ei usu, võta lahti näiteks 1949.aasta Noorte Hääled raamatukogus ja loe ise.

Vastuseks Valdole: Tartus oli 1996 veel kere garaažina. Kas ka praegu, ei tea. Denis23 andmetel oli(on) üks kere ka Keilas.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

kas see elektrimootoriga isend tehti selleks, et mitte käigukasti kasutada?Oli tal veel eeliseid?
Vasta

cesium Kirjutas:kas see elektrimootoriga isend tehti selleks, et mitte käigukasti kasutada?Oli tal veel eeliseid?

Tolleaegse N.Liidu kohta (1940.aastate teine pool) oli 154 vast liigagi revolutsiooniline...Wink
Arvata võib,et tol ajal tekkis tihedalt hädasid selle jõuajamiga,igatahes 154 tootmisaeg ei olnud väga pikk (1946-49),võrdluseks 155 puhul 1949-57.
Praegu mul ees Entsüklopeediakirjastuse \"20.sajandi kroonika\" teine osa ning leheküljel 273,aasta 1948 juures selline tekst (koos fotoga):\"Moskva Stalini-nim.autotehasest saadetakse Tallinna neli diiselelektriautobussi ZIS-154,mis hakkavad sõitma liinidel Tallinn-Nõmme ja Tallinn-Kloostrimetsa. Bussidel on kaks mootorit:naftaküttel töötav diiselmootor annab energiat elektrimootorile,see aga paneb sõiduki liikuma.\"
Seega esimesed 154-d tulidki Eestisse vast 1947-48?? Ja siin samas foorumis kuskil varem käis läbi number,et kunagi oli liikvel kokku 33 ZIS-154 bussi Eesti peale.Vast keegi siit foorumist oskab täpsemalt öelda,millal viimased liinidelt kadusid...
Vasta

Regardman Kirjutas:Nii, otsustan kunagised levinud bussid ette loetleda, milledest on säilinud midagi.
ZIS-154 (Kui palju, ei tea, tean 1te Võhmas)
ZIS-155 (\"denis23\" vihjete järgi 1 peaks olema)
ZIS-127 (Pärnus)
IK 60 (Kirov-i endine)
IK 620 (Neid ikka leidub, Tartus on lühendatud kerega masin isegi töökorras)
IK 556 (Vahepeal oli pilt netis, ei tea kus olla võiks, kui keegi teab siis ootan vastust)
IK LUX (TARBUS-i sõidukorras+kered)
IK 66 (See mida müüakse)

Niipalju siis tean mina, eriti huvitaksid veel ka IK 180, IK 556 ja muud.
OT, aga tekkis idee, et võiks kirjutada kuskile üldloetavasse ajalehte artikli, ehk keegi annab mõne asukoha Smile

Lisaks veel:
-algusperioodi (ümara kerega,tagumise õhuvõtjaga) LAZ-695-d (mudelid B ja E):üks Raplamaal,üks (vb ka kaks) Läänemaal.
-alguse LAZ-697 ja 699-???
-ZIL-(LiAZ-)158-???,kas ja kui palju neid Eestis üldse kasutati?
-651-seeria bussid (GZA,PAZ,KaVZ):umbes viis tükki on foorumist läbi käinud,Paliveres seda vrakki aga enam pole.
-PAZ-652:paar vrakki ja üks sarnane sõitev,foorumist läbi käinud.
-RAF-251:üks siit foorumist läbi käinud,kuskil Tartu-Viljandi kandis.Palju neid üldse siinkandis liikus?
-TA-6:vt tehase lehte...
Vasta

cesium Kirjutas:kas see elektrimootoriga isend tehti selleks, et mitte käigukasti kasutada?

Loomulikult.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta

mrali Kirjutas:Tolleaegse N.Liidu kohta (1940.aastate teine pool) oli 154 vast liigagi revolutsiooniline...Wink
Arvata võib,et tol ajal tekkis tihedalt hädasid selle jõuajamiga,igatahes 154 tootmisaeg ei olnud väga pikk (1946-49),võrdluseks 155 puhul 1949-57.
Praegu mul ees Entsüklopeediakirjastuse \"20.sajandi kroonika\" teine osa ning leheküljel 273,aasta 1948 juures selline tekst (koos fotoga):\"Moskva Stalini-nim.autotehasest saadetakse Tallinna neli diiselelektriautobussi ZIS-154,mis hakkavad sõitma liinidel Tallinn-Nõmme ja Tallinn-Kloostrimetsa. Bussidel on kaks mootorit:naftaküttel töötav diiselmootor annab energiat elektrimootorile,see aga paneb sõiduki liikuma.\"
Seega esimesed 154-d tulidki Eestisse vast 1947-48?? Ja siin samas foorumis kuskil varem käis läbi number,et kunagi oli liikvel kokku 33 ZIS-154 bussi Eesti peale.Vast keegi siit foorumist oskab täpsemalt öelda,millal viimased liinidelt kadusid...
Esimesed 154-d tulid Tallinna 1948.a., viimased uued tehasest augustis 1950, kokku 30. Tartus oli neid 2, kuid masinapargi ühtsuse huvides anti needki 1951.a. Tallinna (vahetati 2 ZIS-155 vastu). Nii et 32 bussi minu arvestuse järgi. Ja siis 1954-56 tulid kasutatud 154-d Frunzest, Ashabadist ja Leningradist (vist 36, nimekirja pole käepärast praegu). Viimased kanti maha 1961. aastal.
Vasta

valdo Kirjutas:
cesium Kirjutas:kas see elektrimootoriga isend tehti selleks, et mitte käigukasti kasutada?

Loomulikult.

Ikkagi imelik lahendus.Diiselmootor+generaator+elektrimootor, see on juba midagi raudteenduse vallast kuid seal on see loogiline.Aga kasutada sellist kaadervärki bussil on juba \"kõrgem pilotaaž\".Olgugi, et el.mootori kasutegur on 98-99%.Sellise bussi ülevalpidamine pole vist ka kõige odavam.Ilmselt jäigi see mingiks eksperimenteerimiseks, sest rohkem pole sellistest bussidest kuulda olnud.Venelased tegid sama skeemi järgi ka mingi roomiktraktori.
Vasta

Lätis, Murmastiene külas on väike bussiettevõte \"Celavejs\", seal pildistasin mina halb pilt http://fotovalanne.fujikuvat.fi/album/us...8&from=138 kas see on vana Tartu Autoremonditehase bussi ?
Vasta

anttiporo Kirjutas:Lätis, Murmastiene külas on väike bussiettevõte \"Celavejs\", seal pildistasin mina halb pilt http://fotovalanne.fujikuvat.fi/album/us...8&from=138 kas see on vana Tartu Autoremonditehase bussi ?

Linki ei avane.
Vasta

anttiporo Kirjutas:Lätis, Murmastiene külas on väike bussiettevõte \"Celavejs\", seal pildistasin mina halb pilt http://fotovalanne.fujikuvat.fi/album/us...8&from=138 kas see on vana Tartu Autoremonditehase bussi ?
Ei näe pilti kahjuks. Ega selline buss ei olnud?
Vasta

õige aadress on selline,esimene oli vigane, uus proov http://fotovalanne.fujikuvat.fi/album/sh...?id=133475 ja seal \"celavejs depo\"
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne