07-01-2005, 13:17 PM
Aga mis sai sellest Kuusalu bussist ?
Martin256 Kirjutas:Alles pole neist kindlasti midagi, aga fotod ja muu ajalugu nende kohta oleks vaja kokku koguda. Minul mõnikümmend pilti on, aga seda on vähe, et tüüpi täielikult tunda. Vanades albumites on kindlasti pilte, aga enamik kodanikke kehitab selle peale vaid õlgu
Regardman Kirjutas:Aga mis sai sellest Kuusalu bussist ?
ATS007 Kirjutas:Ei tea, kas Liaz 677-ned on kõik Vanarauaks läinud? Vanasti sai nendega iga päev Kohtla-Järvelt koolist koju sõidetud. Ägedad aparaadid...
pokk10 Kirjutas:Millal neid siis müüdi?
cesium Kirjutas:kas see elektrimootoriga isend tehti selleks, et mitte käigukasti kasutada?Oli tal veel eeliseid?
Regardman Kirjutas:Nii, otsustan kunagised levinud bussid ette loetleda, milledest on säilinud midagi.
ZIS-154 (Kui palju, ei tea, tean 1te Võhmas)
ZIS-155 (\"denis23\" vihjete järgi 1 peaks olema)
ZIS-127 (Pärnus)
IK 60 (Kirov-i endine)
IK 620 (Neid ikka leidub, Tartus on lühendatud kerega masin isegi töökorras)
IK 556 (Vahepeal oli pilt netis, ei tea kus olla võiks, kui keegi teab siis ootan vastust)
IK LUX (TARBUS-i sõidukorras+kered)
IK 66 (See mida müüakse)
Niipalju siis tean mina, eriti huvitaksid veel ka IK 180, IK 556 ja muud.
OT, aga tekkis idee, et võiks kirjutada kuskile üldloetavasse ajalehte artikli, ehk keegi annab mõne asukoha
cesium Kirjutas:kas see elektrimootoriga isend tehti selleks, et mitte käigukasti kasutada?
mrali Kirjutas:Tolleaegse N.Liidu kohta (1940.aastate teine pool) oli 154 vast liigagi revolutsiooniline...Esimesed 154-d tulid Tallinna 1948.a., viimased uued tehasest augustis 1950, kokku 30. Tartus oli neid 2, kuid masinapargi ühtsuse huvides anti needki 1951.a. Tallinna (vahetati 2 ZIS-155 vastu). Nii et 32 bussi minu arvestuse järgi. Ja siis 1954-56 tulid kasutatud 154-d Frunzest, Ashabadist ja Leningradist (vist 36, nimekirja pole käepärast praegu). Viimased kanti maha 1961. aastal.
Arvata võib,et tol ajal tekkis tihedalt hädasid selle jõuajamiga,igatahes 154 tootmisaeg ei olnud väga pikk (1946-49),võrdluseks 155 puhul 1949-57.
Praegu mul ees Entsüklopeediakirjastuse \"20.sajandi kroonika\" teine osa ning leheküljel 273,aasta 1948 juures selline tekst (koos fotoga):\"Moskva Stalini-nim.autotehasest saadetakse Tallinna neli diiselelektriautobussi ZIS-154,mis hakkavad sõitma liinidel Tallinn-Nõmme ja Tallinn-Kloostrimetsa. Bussidel on kaks mootorit:naftaküttel töötav diiselmootor annab energiat elektrimootorile,see aga paneb sõiduki liikuma.\"
Seega esimesed 154-d tulidki Eestisse vast 1947-48?? Ja siin samas foorumis kuskil varem käis läbi number,et kunagi oli liikvel kokku 33 ZIS-154 bussi Eesti peale.Vast keegi siit foorumist oskab täpsemalt öelda,millal viimased liinidelt kadusid...
valdo Kirjutas:cesium Kirjutas:kas see elektrimootoriga isend tehti selleks, et mitte käigukasti kasutada?
Loomulikult.
anttiporo Kirjutas:Lätis, Murmastiene külas on väike bussiettevõte \"Celavejs\", seal pildistasin mina halb pilt http://fotovalanne.fujikuvat.fi/album/us...8&from=138 kas see on vana Tartu Autoremonditehase bussi ?
anttiporo Kirjutas:Lätis, Murmastiene külas on väike bussiettevõte \"Celavejs\", seal pildistasin mina halb pilt http://fotovalanne.fujikuvat.fi/album/us...8&from=138 kas see on vana Tartu Autoremonditehase bussi ?Ei näe pilti kahjuks. Ega selline buss ei olnud?