automoto.ee foorumid

Täisversioon: KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(05-05-2016, 17:56 PM)alfredo Kirjutas: [ -> ]Küsiks teadjamatelt, et kas keegi on sarnast freesi kuskil kaubanduses kohanud, eelistatult pealinnas või selle lähedal. Sobiks ka 25mm läbimõõduga vurr, küll aga ei sobi festtooli poolt küsitav hind. Külastatud on bauhofi, handimänni, stokkerit, espakit, kaarauda, haamerjacki ja tööriistamarketit. Viimases oli küll kunagi olnud 25-st, aga millal uuesti tuleb, täpselt öelda ei osatud. Kasutatakse sellist asjandust kipsplaadist igasugu vigurite meisterdamiseks, väike näide.

Siin vähe odavam,
http://puidutera.ee/product_page.php?lng=et&g=12&m=1657
Navas on kindlasti ka CMT terasid samas valikus olemas.
(05-05-2016, 17:56 PM)alfredo Kirjutas: [ -> ]Küsiks teadjamatelt, et kas keegi on sarnast freesi kuskil kaubanduses kohanud, eelistatult pealinnas või selle lähedal. Sobiks ka 25mm läbimõõduga vurr, küll aga ei sobi festtooli poolt küsitav hind. Külastatud on bauhofi, handimänni, stokkerit, espakit, kaarauda, haamerjacki ja tööriistamarketit. Viimases oli küll kunagi olnud 25-st, aga millal uuesti tuleb, täpselt öelda ei osatud. Kasutatakse sellist asjandust kipsplaadist igasugu vigurite meisterdamiseks, väike näide.

vaata- http://puidutera.ee/product_page.php?lng=et&g=12&m=1657
Olen ise sealt tellinud- väga asjatundlik teenindus, alati võid nõu küsita, kirja teel saad tellida esimene tellimus saadetakse pakiautomaati tasuta. Tera hinnad küll kallimad kui bauhof, kuid kvaliteet ka vastav ja odavam kui festool...
Purevas oli ka igasugu freese.
(05-05-2016, 06:55 AM)Basilio Kirjutas: [ -> ]
(05-05-2016, 00:23 AM)viplala Kirjutas: [ -> ]Kuhu see tahm elektri juhib?
Loomaaeda!  Big Grin

 Ja otsejoones ahvipuuris oleva rubilniku külge! Big Grin
(05-05-2016, 18:20 PM)maisalup Kirjutas: [ -> ]eelsüüte ehk hõõg küünaldest oli jutt ja mootor ei ole nagu tavaline wolksvaagen vaid ford (PSA group)kus hõõgküünlad asuvad tulemüüri ja mootori vahel...
Ja kontrolli mõte oli selles, et tehas annab elueaks 80 000km, mina olen selle maa nendega maha sõitnud ja ei tea kui palju need ennem mind on sõitnud kuna auto tulnud hispaamiast, ning eel süüteküünlad rakenduvad alles -6 kraadist, ehk siis originaalid võibolla alles. Alates -16 ja alla on käivitumine nagu raske, kerib ringi küll, aga aega läheb... Aga tundub, et ma saan ise nende eemaldusega kiiremini hakkama kui see kogenud remondifirma.

Kui käivitumine raske siis väib ka mõni andur või juhe või juhtmekinnitus pees olla kuigi küünlad korras.
(05-05-2016, 18:20 PM)maisalup Kirjutas: [ -> ]eelsüüte ehk hõõg küünaldest oli jutt ja mootor ei ole nagu tavaline wolksvaagen vaid ford (PSA group)kus hõõgküünlad asuvad tulemüüri ja mootori vahel...

Olen kohanud kahte juhust kus mainitet mootoril oli tuntav jõukadu kui kõik küünlad läbi olid - mootorituli oli muidugi kustu.
Ja sellel mootoril on pikad ning peeniksed küünlad seega soovitan olla ettevaatlik.

Ega mõlksvagengi targem pole - kes paneb hõõgküünlad klapikambrikaane alla.

Tsitaat:Kuhu see tahm elektri juhib?
Küünla elektroodilt miinus poolusele - kõik liikuri plekkdetailid.
Tänud viidete eest, proovime homme siis nendest kohtadest kah uurida....


.... paar päeva hiljem...Uurisin-puurisin siis ka sealt ja veel kusklit - nihujaatki saanud mõistliku raha eest(minu puhul max 10-15€). Lõpuks tulin koju tagasi ning tegin selle pisikese asja ise valmis. Toorikuks läks tarvis ühte vana 25mm tapipuuri(kui nimega eksisin siis sorry), sel on taga 12mm saba ja materjalist jätkus ilusti mulle vajaliku suurusega prooviasja valmimiseks. Tegi vajaliku faasi ilusti, kuigi nurk pole nüüd täpselt-täpselt 90, vaid paar kraadi rohkem, pole hullu. Resümee - Hiinast saab mõne euriga tehaseasja, meil tahavad 45-75, käsi kohe ei tõuse oma vähest raha põletama.
[attachment=57860]
(05-05-2016, 16:16 PM)Envir Kirjutas: [ -> ]
(05-05-2016, 15:39 PM)Qunts Kirjutas: [ -> ]Aga äkki on kasutatud vähe teist terast või käevahel suudad ka terase marke kindlaks teha? 

Mul äi ütleb, et äkki tuleb püksi. Tegelikult nägin kuulutustelehes konkreetset kuulutust, kus pakuti kinnitusketti ning pildid olid juures. Konksudele sisse valatud 2T. See kuulutus on vist maha võetud ja ma ei tea, kuidas pildi kopeerimise õigustega muidu oleks, sestap pead mu sõnu uskuma Smile Pealeselle on konksu värvil tähendus, eelpool toodud viite abil saab uurida, millise kandevõimega konksud on. Seega kui eemalt on näha, et kollane ja väike konks, siis on teada, millega tegemist.

Tootja annab garantii, et võib ohutult tõsta nimikoormust. Minu arvates minnakse kinnituskettide puhul teadlikule riskile ja ületatakse nimikoormust. Seda ilmselt just selle pärast, et tegelikkuses töötab kinnitusketi konks vähe teises situatsioonis kui seda on raskuse tõstmine. St peaks tekitama piisava haardumise detaili ja auto kasti vahel, et detaili paigal pidada. Aga kui 2t konksudega tõmmata kinni terve punt raskeid kolakaid, siis see on minu arust liiast. Kes ütleb, kui kaugel ohutusvaru on?
 Lisaks tekib veel küsimus, kui mõistlik on kui 8 tonnise koorma vedamise kast peab kannatama veel 8 tonni kuna see tõmmatakse lisaks juurde. Tundub ka kuidagi imelik Big Grin 
(05-05-2016, 20:34 PM)Tegelane5 Kirjutas: [ -> ]Lisaks tekib veel küsimus, kui mõistlik on kui 8 tonnise koorma vedamise kast peab kannatama veel 8 tonni kuna see tõmmatakse lisaks juurde. Tundub ka kuidagi imelik Big Grin 

Sellega saame vuntsi muiates toime. Üks on mass ja teine on paindekoormus, sõltuvalt koorma asetusest võivad mingil määral isegi tasakaalustada üksteist.
(05-05-2016, 20:48 PM)Envir Kirjutas: [ -> ]
(05-05-2016, 20:34 PM)Tegelane5 Kirjutas: [ -> ]Lisaks tekib veel küsimus, kui mõistlik on kui 8 tonnise koorma vedamise kast peab kannatama veel 8 tonni kuna see tõmmatakse lisaks juurde. Tundub ka kuidagi imelik Big Grin 

Sellega saame vuntsi muiates toime. Üks on mass ja teine on paindekoormus, sõltuvalt koorma asetusest võivad mingil määral isegi tasakaalustada üksteist.

Sooviks näha kohe sellist valemit mis kompenseerib paindekoormuse massiga ?
Samas tahaksin teada palju raskeveokijuhte arvutab ennem midagi kui hakkab oma koormat kinnitama? 
Tavaline on, et kinnitatakse sellega mis ülemus on raskeveokisse ostnud või kaasa antud.
(05-05-2016, 20:00 PM)Dexter Kirjutas: [ -> ]
(05-05-2016, 18:20 PM)maisalup Kirjutas: [ -> ]eelsüüte ehk hõõg küünaldest oli jutt ja mootor ei ole nagu tavaline wolksvaagen vaid ford (PSA group)kus hõõgküünlad asuvad tulemüüri ja mootori vahel...

Olen kohanud kahte juhust kus mainitet mootoril oli tuntav jõukadu kui kõik küünlad läbi olid - mootorituli oli muidugi kustu.
Ja sellel mootoril on pikad ning peeniksed küünlad seega soovitan olla ettevaatlik.

Ega mõlksvagengi targem pole - kes paneb hõõgküünlad klapikambrikaane alla.


Tsitaat:Kuhu see tahm elektri juhib?
Küünla elektroodilt miinus poolusele - kõik liikuri plekkdetailid.

Kaks päeva tagasi oli mul remondis Volvo V50 sarnase õlipõletajaga. Küünalde korrasolekut saab testida lihtsalt ja suht usaldusväärsel meetodil. Mõõda aku pinge ära tavalise multimeetriga ja siis miinus ots eelsüüte küünalde pistiku iga küünla vastavasse pini. Võid üritada ka otse küünla otsa ühendada aga sinna ligipääs pea võimatu niisama. Pluss jääb aku külge. Küünal mille pinge erineb oluliselt akult pinget mõõtes, on suure tõenäosusega vigane. Minu puhul mõõtmine näitas kolme vigast küünalt ja hiljem loomtest kinnitas seda. Kolme vigase eelsüüte küünlage see pada enam isegi praeguste ilmadega ei käivitunud. Omanik lõpetas tänu sellele ka starteri piinad. Kui kõik küünlad vahetatud, läks masin poolest pöördest tööle. Küünalde vahetamine kuskil paar tundi, päris palju kola tuleb eemaldada, et nendeni viisakalt jõuda. Läbi perse hambaravi ei ole mõtet proovida, sest kui katki keerad vale nurga tõttu, siis nutad mitu päeva.
Mida siin nutta, et küünlad kinni ?
Kui auto mõni küünal läbi ei käivitu ta nagu peab ja omaviga kui sõidad mingi pool aastat ja kõrvetad küünlad kinni.
Väga lihtne on mõõta eelsüüte küünlaid tester/multimeetriga neid maha monteerimatta ja nende juurde pääsematta.
Tuleb lihsalt välja arvutada mittu oomi on taksisus näiteks 4 eelsüüteküünla takistus.
Samas ei saa mõõtmata jätta kas üldse vool jõuab peale eelsüüte küünalde releed ja uutel audodel ei pruugigi eelsüüte küünlad rakenduda üle +5 kraadi.
Loodan, et saad korda.
(05-05-2016, 08:24 AM)_rein_ Kirjutas: [ -> ]
(05-05-2016, 08:12 AM)motamees Kirjutas: [ -> ]TALUPOEG TALUJA
Lisaks veel et siinses foorumis võiksid "vindid " metsa jääda.

Lubasin endale, et järgmise korra saadan sellise targutaja peesse. 
Enne targutamist võta lahti ÕSS ja vaata. Vint ja keere on sünonüümid.

Mai äss, tark mees taskus.
Et siis ikkagi on võimalik mõõta ilma kõike lahti lõhkumatta kuid lihtsalt autotöökoda ei saanud hakkama ja ennustas kohvipaksu pealt. Käivitub mul hetkel umbes 3-4nda mootori pöördega ja eelsüüte tuli hakkab esimest korda põlema -5 juures. 
Ma katsun otsida mõne pädevama koha lihtsalt kes ära mõõdab selle. Ma kipun ka kahtlustama, et need võiks kõik ära vahetada. 
Vast saab viljandi Rael sellise tööga hakkama, nad ju remondivad neid peugeotte, mootor on sama, ehk ka enamus elektrit
(05-05-2016, 22:07 PM)Qunts Kirjutas: [ -> ]...
Väga lihtne on mõõta eelsüüte küünlaid tester/multimeetriga neid maha monteerimatta ja nende juurde pääsematta.
...

Ja saada väärpositiivne tulemus. Toungue

Mõõtmisega saab tuvastada vaid läbipõlemise (takistus lõpmatus) või lühise (takistus olematu). Samas ei tähenda normi piires olev number veel korrektselt töötavat küünalt. Korduvalt läbi elatud teema.
http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=16659

Aga julgelt pooltel juhtudel on hõõgküünal tõesti läbi põlenud (ehk multimeeter annabki ühese vastuse ära). Lühises küünalt pole veel ette tulnud, aga olemas nad kindlasti on.
Tsitaat:Samas tahaksin teada palju raskeveokijuhte arvutab ennem midagi kui hakkab oma koormat kinnitama? 

Tavaline on, et kinnitatakse sellega mis ülemus on raskeveokisse ostnud või kaasa antud.

Selle pärast ma püüangi arutelu tekitada, et asjast veidi paremini sotti saada. Põhimõttel "teha nii, sest nii tehakse" käib praktikas palju asju, aga teinekord on mõttekas tiba mõistust asjadele ligi lasta. Väike jama on muidugi ka selles, et raske on alati kõik ülemuse kaela ajada, sest kõigil ei ole ülemusi.

(Huvitav, kust ülemus teab? Küsib ülemuse käest?)
Koormakinnituse teemal on sobilik edastada oma küsimused jyri.piigli@certex.ee

Esialgselt tõstatati küsimus, miks on konksud ebaproportsionaalselt nõrgad. Sellele on vastus, et tegelikult need seda ei ole!
10mm klass80 keti näitel on selle lubatud maksimaalne koormus tõstmisel 3150kg
Koormakinnitusel märgitakse ära LC- lashing capacity ning katkekoormus. Katkekoormus on koormakinnituskettidel 4x lubatud tõstekoormus ehk konkreetsel juhul 12,6 tonni.

Kisub küll reklaamiks ära, aga autojuhtidele võiks ülemused tellida koormakinnitusalase koolituse ning tagada piisavad kinnitusvahendid ning selle, et need oleksid normide kohaselt kontrollitud.
Kõige eelnevaga Certex igapäevaselt tegelebki ning tehnilistes küsimustes soovitan ülaltoodud e-maili peale pöörduda.
Selge pilt, tänan!

PS. Vahepeal mainitud 2T konksudel oleks siis katketugevuseks 2x4=8t, mis arvestades 10mm tõsteketi katketugevust 16t on aladimensioneeritud. Aga see rohkem niisama targutamiseks.
(06-05-2016, 05:25 AM)maisalup Kirjutas: [ -> ]Et siis ikkagi on võimalik mõõta ilma kõike lahti lõhkumatta 

Nagu mainisin, multimeer ei pruugi anda sulle 100% kindlat tulemust ja samamoodi ka "särtsu" test. Aga saad mingi aimduse mis seal toimub.
Pistik paremal mootori peal tulemüüri pool küljes - 4 valget jämedamat juhet läheb sisse ning tuleb välja.