Haagise valik

see seaduse rägastik on tore aga 9,3 tonni peaks ka eestis sõidumeerikut omama. Ja see 50km jutt pidi nüüd kehtetu olema. vähemalt ei kehti see enam saksamaal, koolitusel nii kontrollorgani esindaja väitis.
Vasta

(17-11-2017, 23:10 PM)v6sa Kirjutas:  
(17-11-2017, 18:58 PM)PlyVal64 Kirjutas:   Sellisele jagub Eestis tööd ja leiba alati(seks). See ju ei karda ei libedat ega pehmet, vähemalt mitte nii nagu sadulad. 

Tööd ja leiba jagub tegijale ka tavalise traktoriga. Ja libedat kardavad ka need, lihtsalt kinni jääb tavalisest sadulast sitema koha peal Big Grin

Meil peaks Fastrac registreerimisel saama 50 km/h kiirusepiirangu, kuna kangemat traktorit ei saa veel registreerida. Vanimatel mudelitel puudub ka ABS, mistõttu neid ei saa üle 40 registreerida. Kui sakslaste märjad unelmad tõeks saavad, siis hakkab varsti nalja saama, kuna >40 peaks olema ESP  ka haagise jaoks... Täna on see vaid Fendti lisavarustuse nimistus, teistel on arenduses.

No esialgu ei ole see direktiivimuudatus veel jõustumas.

EL sees on väga huvitavaid kohalikke reegleid... Big Grin

Sõidumeeriku teema tekib siis, kui tehakse teenust. Oma kauba veol ei ole vaja. Samuti ei ole vaja ettevõttesisesel veol, kui avalikke teid ei kasutata.

Aga me solgime praegu hüva haagiseteemat. Teen ettepaneku Ply kirjutisest alates teha uus teema.
Fastrac saab sellise kiiruse nagu tehas ette näeb,see on olnud siin korra juba päevakorral kui sulle oli vaja teh.passi pilt tõestuseks siia panna.Samuti saab ka vanemaid reg.kiiremini kui 40,ise istusid mul kõrval millel on 50.
Vasta

Kes fastraci ostab siis soovitan paide arkist eemale hoida,nende jaoks on see masin ulmeSmile
80+ kilti tunnis sõidavad 24 tolli rattaga.Miskit hullu tunnet sellistel kiirustel selle traktoriga pole sest tegu pole traktoriga selles mõttes mida rahvas traktoriks peab.
Ja kui Priit tahab neid lähemalt näha siis peab ahulasse tulema.
Vasta

(17-11-2017, 23:10 PM)v6sa Kirjutas:  ...

Sõidumeeriku teema tekib siis, kui tehakse teenust. Oma kauba veol ei ole vaja. Samuti ei ole vaja ettevõttesisesel veol, kui avalikke teid ei kasutata.

Aga me solgime praegu hüva haagiseteemat. Teen ettepaneku Ply kirjutisest alates teha uus teema.

Kui ei ole põllumees jm erandid, siis kõik üle 3,5tn  kaubaveoks mõeldud veokid peavad kasutama taadeldud tahhograafi ja järgima töö ja puhkeaja seaduse nõudeid. (seda siis seadusekuulekatele).
Käisin täna oma asjus L.Eestis, enne sõitu trükkisin "tõendi tegevuste kohta", milles kinnitasin oma allkirjaga, et pole 5p veokijuhina tööd teinud.

Haagistest.
Vana ja pisike 94a torsioonidel Respo vahetus kevadel Respo 3x1,5m PLH vastu. Lehtvedrudel sild, pikem tiisel ja ... 100+kg rohkem tühimassi. Sõites peab peeglisse vaatama, et veenduda haake olemasolus, olgu siis koormaga, või tühjalt. Kogemata on lühidistantsidel ka 1tn peal olnud. Rehve on hale vaadata, olgugi, et 3at sees.
Pikem kast tekitab kiusatust ja kevadel tuleb vist ikkagi piduritega "polutorka" soetada.
Vasta

Maadlemist oli aga passi sai õige kiiruse ja ka kandevõime. Peale "mäepealsel" käiku sai ka kandevõime õigeks. Peast ei mäleta aga äkki 2500 kg peale.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

(19-11-2017, 20:11 PM)mutikas Kirjutas:  Kes fastraci ostab siis soovitan paide arkist eemale hoida,nende jaoks on see masin ulmeSmile
80+ kilti tunnis sõidavad 24 tolli rattaga.Miskit hullu tunnet sellistel kiirustel selle traktoriga pole sest tegu pole traktoriga selles mõttes mida rahvas traktoriks peab.
Ja kui Priit tahab neid lähemalt näha siis peab ahulasse tulema.

Ma homme kohe ei viitsi aga jätan meelde! Nii ongi ämma külastusel ka mõte sees Big Grin 
Seda ma kartsingi, et üle 65 km/h on teised rattad, minu arust trakatsile üle 65 km/h rehve ei tehta. Sealt ka kiiruse piirang. Maailma esimene nn.kiirtraktor oli ju Unimogi-põhine MB Trac, kes võis sõita 50 km/h. Aga Euroopas loetakse ka Unimogid T5-kati traktoriteks, vähemalt osaliselt, ja kiirused on ka 85 ning suisa 95 km/h aga rehvid "veoauto" omad.  Eestis vist mitte? 

Aga mõte sai alguse ju üldse sellest, et tihtipeale veetakse B-kati autode sabas ilma juhtimisõiguseta ja/või täiesti mõeldamatuid haagiseid aga lihtsam on ju võtta selleks traktor! A nüüd "natuke seadusandlust". Nimelt ei ole traktoritel sõidumeerik ega ka selle juhil kaart nõutud, kui:
§ 130.  Nõuded mootorsõidukijuhi töö-, sõidu- ja puhkeajale
...
(12) Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruses (EÜ) nr 561/2006 sätestatud nõudeid ei rakendata juhtide suhtes riigisisesel maanteeveol, kui:
...
7) sõidukiks on põllu- või metsamajanduslik traktor, mida kasutatakse põllu- ja metsamajandustöödeks ettevõtte asukohast kuni 100 kilomeetri raadiuses;

Ja siis, miks pole "tavalisel traktoril" ketast/kaarti vaja:
§ 131.  Sõidumeeriku kasutamine
...
(4) Sõidumeerik ei ole kohustuslik sõidukil:

 1) mis on valmistatud enne 1985. aasta 1. jaanuari, kui sõidukit ei kasutata veose- või sõitjateveo tasulise teenuse osutamisel;
 2) mida kasutatakse Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EÜ) nr 561/2006 artikli 3 ja käesoleva seaduse § 130 lõike 12 alusel nõuete täitmisest vabastatud vedudel;

Jah, tehes linnadevahelist maanteevedu, on ka traktoril meerikut ja traktoristil juhikaarti vaja. Aga see kuni 100 kilti on ju täiesti mõistlik tingimus traktoriga sõitmiseks Big Grin 
Näiteks Türil regatud trakatsi "legaalne" sõiduala oleks selline Big Grin 
[Pilt: c8LyLftlliEqoJMF45drYV-bqXewLFeQK2UFlCNx...82-h774-no]
Vasta

Tere tere kõik see kärupere.

Kas on üldse mingi variant saada o1-kategooria kerghaagis täismassiga <750kg mis on piduritega? Smile

Põhjuse mõtlemiseks andis liiga lahja hommikukohv ja Nissan Micra.
Vasta

(20-07-2018, 13:43 PM)Erik Kirjutas:  Tere tere kõik see kärupere.

Kas on üldse mingi variant saada o1-kategooria kerghaagis täismassiga <750kg mis on piduritega? Smile

Põhjuse mõtlemiseks andis liiga lahja hommikukohv ja Nissan Micra.

Absoluutselt! Rootsi on neid täis ja olen ise sanud sellist kasutada. Eesti pass, O1, 750 kg ja piduritega. Ei pea talvel ka talvekaid kasutama. 
See släpkärra on küll 800kg täismass ja seega O2 aga samasugused on ka 750kg. Kui on vajadus piduritega väikehaagise järele, tasub Rootsi poole kiigata. Rootsist saab ka 50-aastaseid uunikume piduriga väikehaagiseid!
Vasta

(20-07-2018, 13:43 PM)Erik Kirjutas:  Tere tere kõik see kärupere.

Kas on üldse mingi variant saada o1-kategooria kerghaagis täismassiga <750kg mis on piduritega? Smile

Põhjuse mõtlemiseks andis liiga lahja hommikukohv ja Nissan Micra.

Mul on selline asi täitsa olemas, kunagine Statoili rendihaagis.

Mingil ajal liikus neid piduritega rendihaagiseid palju, viimasel ajal on vist mindud lihtsamat teed ja pakutakse peamiselt tavalisi kerghaagiseid. Olemas need 750-sed piduritega igal juhul on.


Rendihaagised ise elavad muidugi lõbusat elu. Ülemöödunud nädalavahetusel sai paar tunnikest Espaki parklas passitud, selle aja jooksul käis ikka päris mitu olerexi haagist sealt läbi. Kellele läks täismõõdus kipsialus peale, kellele 2 alust segu. Ehk siis 750-se piduriteta käru peal 2 tonni vedada pole ööbikute jaoks mingi teema.
Vasta

(20-07-2018, 13:43 PM)Erik Kirjutas:  ....
Kas on üldse mingi variant saada o1-kategooria kerghaagis täismassiga <750kg mis on piduritega? Smile
...

Enda harimiseks: miks peaks see piduritega haagis just O1 olema? Micra puhul ei tohiks ka 1300 kg O2 veel 3500 kg B-katiga lubatut veel lõhki ajada.

Odavam oleks ilmselt mingi laiatarbekaup, aga Blyssi valikus on säärane aluhaagisekene täitsa olemas:
https://www.blyss.de/produkte/anhanger/v...anhanger-1
Vasta

Uus Micra  piduritega haagis...

http://www.auto24.ee/new/model.php?id=3772&m=3

veel üks Micra...

MASSID

Täismass
1475 kg
Registrimass
1475 kg
Tühimass
1055 kg
Kandevõime
420 kg
Piduritega haagise lubatud mass
800 kg
Piduriteta haagise lubatud mass
510 kg
Autorongi mass
2275 kg
Lubatud koormus haakeseadmele
50 kg

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

(20-07-2018, 14:06 PM)v6sa Kirjutas:  
(20-07-2018, 13:43 PM)Erik Kirjutas:  ....
Kas on üldse mingi variant saada o1-kategooria kerghaagis täismassiga <750kg mis on piduritega? Smile
...

Enda harimiseks: miks peaks see piduritega haagis just O1 olema? Micra puhul ei tohiks ka 1300 kg O2 veel 3500 kg B-katiga lubatut veel lõhki ajada.

isand Võsa - sest aastal 2018 leiad pealtnäha "automoodi moodustise" või "autolaadse toote", kus on ISEGi tolmuste teede varustus peal Big Grin , tehpassis isegi PIDURITEGA haagise lubatud massiks naljanumbreid. 400/1000 on ju naljanumber. 
Kuna Sina oled üks esimesi, keda Politsei on väikehaagisega kaalunud, siis see aasta olen ma seda pulli juba korduvalt näinud! Kõnealuses näites oleks max.lubatud autorong ikkagi kenasti B-lubadega.
Aga O1 - siis ei ole rehviprobleemi EGA probleeme selle sama haagise kasutamisel 3500kg täismassiga auto sabas. Nimetatakse "universaalsuseks" Wink
Vasta

(20-07-2018, 13:54 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Absoluutselt! Rootsi on neid täis ja olen ise sanud sellist kasutada. Eesti pass, O1, 750 kg ja piduritega. Ei pea talvel ka talvekaid kasutama. 
Rootsis pole ma maapiirkondades ringi reisinud, aga paar kuud tagasi Norras liikudes imestasin esiti, et (vist) igal kööbakal haagisekesel (mil laiust alla pooleteist meetrigi) on pidurid. Põhjus on ilmselt mägedes Smile
samas arusaamatuks jäi, miks haagised üldiselt kõrgeks ehitatud olid - kast oli silla (sh rattad) kohal, mitte nagu meil levinud kerghaagistel, millel kast on rataste vahele paigutatud.
ka jäi arusaamatuks, miks peab kasti (sh küljed) vineerist ehitama ja eriti arusaamatud olid haagised, millel ükski porte lahti ei käinud. Milleks on hea ebamugavalt kõrge laadimisega haagis, millesse saab asju ainult sisse tõsta...

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(20-07-2018, 16:20 PM)13piisab Kirjutas:  
(20-07-2018, 13:54 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Absoluutselt! Rootsi on neid täis ja olen ise sanud sellist kasutada. Eesti pass, O1, 750 kg ja piduritega. Ei pea talvel ka talvekaid kasutama. 
Rootsis pole ma maapiirkondades ringi reisinud, aga paar kuud tagasi Norras liikudes imestasin esiti, et (vist) igal kööbakal haagisekesel (mil laiust alla pooleteist meetrigi) on pidurid. Põhjus on ilmselt mägedes Smile
samas arusaamatuks jäi, miks haagised üldiselt kõrgeks ehitatud olid - kast oli silla (sh rattad) kohal, mitte nagu meil levinud kerghaagistel, millel kast on rataste vahele paigutatud.
ka jäi arusaamatuks, miks peab kasti (sh küljed) vineerist ehitama ja eriti arusaamatud olid haagised, millel ükski porte lahti ei käinud. Milleks on hea ebamugavalt kõrge laadimisega haagis, millesse saab asju ainult sisse tõsta...

Niinimetatud kõrge haagis annab rohkem kasti siseruumi sama kogulaiuse juures ja rattad saab auto jälgedes jooksma. Vineerist küljed on kerge ehitada ja hea vahetada, kui kipud viga tegema. Samuti ei tekita näiteks halupuud loopides mõlke sisse. Avamatu tagaporte on lihtsalt odavuse või laisa ehitaja küsimus. Esiluugi avatavust pole endalgi 99 prossa vaja läinud, sama kallutamist.
Vasta

(20-07-2018, 15:56 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Aga O1 - siis ei ole rehviprobleemi EGA probleeme selle sama haagise kasutamisel 3500kg täismassiga auto sabas. Nimetatakse "universaalsuseks" Wink

Universaalsusest rääkides, siis alla 3*1.5 kastimõõduga haagist ei ostaks. Need 750Kg piduritega aga eriti selles mõõdus silma ei hakka.
Rehviprobleem on väga teisejärguline võrreldes "harju keskmise" vajatava kastimõõduga.
1300KG täismassiga piduritega haagisega saab ringi sõita pea 3tonnise vedukiga. Võlusõnaks kood 96. Tegin selle ära, naljategu. Ja rahaliselt väljaminek sisuliselt mitte midagi.
Aga koormat võrreldes selle 750Kg saab ikka oluliselt rohkem peale laduda. Seaduslikult.
Lihtsalt minu arvamus.

Teises suunas küsimus. Vahetasin autol haagise pistikut ja selline imelik oli küljes olev. Sees on lisa ühendusklemm, mis siis haagise pistiku auto küljest lahti ühendades sildab selle lisaklaemmi udutulega. Auto 2000 alguse Audi A4. Miks see vajalik on?
               
Vasta

Meil ei müüda piduritega haagiseid mille reg-mass750 sest see maksab raha ja eestlane ei taha seda välja käia kui seadus ei nõua. 
Isegi olen mõelnud, et eriti talvel võiks ka kerghaagisel pidurid olla kuid kuna hinnavahe 1200-1300kg haagistega oleks pea olematu, siis ise võtaks pigem suurema kandevõimega haagise
Vasta

(21-07-2018, 20:19 PM)meli666 Kirjutas:  Teises suunas küsimus. Vahetasin autol haagise pistikut ja selline imelik oli küljes olev. Sees on lisa ühendusklemm, mis siis haagise pistiku auto küljest lahti ühendades sildab selle lisaklaemmi udutulega. Auto 2000 alguse Audi A4. Miks see vajalik on?
  

 Vbolla selle ratsiga kustub käru pistikut sisse pannes(pigem katte luuki üles tõstes) auto udutuli ära, mida nagunii pole käru korral vaja?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

paari sõnaga Brentex´i haakest.
Pealtnäha täitsa ok asi. Kodanik kellele see kuulub ostis isendi uuena, poole aastaga murdus telg pooleks... GArantii jutud värgid, lubati korda teha. Läks umbes täpselt 6nädalat kui tehtud sai, aga... ainult üks pool. Tunnistavad, et tootmise/projekteerimise praak...
ps. haage ehk maks 600kg koormat vedanud.
Vasta

(21-07-2018, 22:15 PM)maisalup Kirjutas:  Meil ei müüda piduritega haagiseid mille reg-mass750 sest see maksab raha ja eestlane ei taha seda välja käia kui seadus ei nõua. 
Isegi olen mõelnud, et eriti talvel võiks ka kerghaagisel pidurid olla kuid kuna hinnavahe 1200-1300kg haagistega oleks pea olematu, siis ise võtaks pigem suurema kandevõimega haagise

http://www.haagis.ee/janno/index.php/piduritega
Vasta

(21-07-2018, 22:24 PM)Tegelane5 Kirjutas:  
(21-07-2018, 20:19 PM)meli666 Kirjutas:  Teises suunas küsimus. Vahetasin autol haagise pistikut ja selline imelik oli küljes olev. Sees on lisa ühendusklemm, mis siis haagise pistiku auto küljest lahti ühendades sildab selle lisaklaemmi udutulega. Auto 2000 alguse Audi A4. Miks see vajalik on?
  

 Vbolla selle ratsiga kustub käru pistikut sisse pannes(pigem katte luuki üles tõstes) auto udutuli ära, mida nagunii pole käru korral vaja?
Enamus normaalsetel pistikutel on nii, et kustutatakse udutuli ära. Auto udutuli tekitab kärult peegeldades taha punase seina, mis pikapeale on väsitav. Küll ei viitista pistiku paigaldamisel selleks õigeid ühendusi luua. Seda ka autoesinduses järelturu konksu paigaldades. Kogemus Fakto autoga olemas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne