K-750 M, 1965, Marko
#21

Niipalju, kui mina neid kandilise siibriga(K302) karburaatoreid olen kohanud ning proovinud, siis 80% neist kasi tilguvad või jooksevad. Oma K-750M asendasin need tilkuvad karpad K-37-te vastu ning olen väga rahul - ei tilgu, käivitub hästi ning töötab hästi.
Vasta
#22

(03-06-2010, 11:43 AM)ats97 Kirjutas:  Niipalju, kui mina neid kandilise siibriga(K302) karburaatoreid olen kohanud ning proovinud, siis 80% neist kasi tilguvad või jooksevad. Oma K-750M asendasin need tilkuvad karpad K-37-te vastu ning olen väga rahul - ei tilgu, käivitub hästi ning töötab hästi.

Kui ma sama teed lähen, kas uute karpade häälestus on keeruline tegevus ? ja kas gaasitross tuleb ka ära vahetada ?
Vasta
#23

Kas k-37 ei ole mitte vähemefektiivsem (vanem), sellega pidi suurenema kütusekulu. Mul praegused k-302 jooksevad ka ja nö õhutusaugust siibri külje peal.
Vasta
#24

Mis seal siis jookseb?Ujukid ei pea või tilgub kuskilt läbi? Tegelikult oleks aeg regada ennast ümber Eesti sõidule,saab päris mitu jaanipidu ära pidada.Seltskond tundub olevat viimase peal!
Vasta
#25

(03-06-2010, 21:47 PM)uko Kirjutas:  Mis seal siis jookseb?Ujukid ei pea või tilgub kuskilt läbi? Tegelikult oleks aeg regada ennast ümber Eesti sõidule,saab päris mitu jaanipidu ära pidada.Seltskond tundub olevat viimase peal!

Tilgub alt , kolme suurema kruvi vahelt peamiselt.. ja ilmselt ka tuulutustavast nagu paar posti tagasi välja tuli.. see ei häiri mind sest sõita on ikka väga uhke.

Jaanitule sõit on tore aga minu jaoks liiga pikk.. kuna esiratas viskab hetkel päris toredalt ja mõnusalt väsitab lenksu hoidmine. Lisaks on midagi ka laadimisega - laadimise tuli põleb õrnalt kogu aeg ja tühjalt kohapeal töötades ühel hetkel sureb välja. Ilmselt vähese sõidu viga ja aku ei saa piisavalt surtsu pääle.

Terv.,
Marko
Eelmine aasta sai küll kodarad puhastatud kuid talvega on nad jälle rooste tõmmanud. Sai siis lihtsamat vastupanu teed mindud ja üle värvitud - tulemus on hea ja eemalt vaadates "nagu uus". Rehvi äär sai silikoonitatud ja ise olen küll väga rahul:

[Pilt: large_22961027_iktM.jpg]

[Pilt: large_22961031_GCya.jpg]

[Pilt: large_22961033_Myfj.jpg]

Kuna ilmselt minek on mootoril nii hea ja velg ise suht vana, hakkas ükspäev järjest kodaraid lendama, lõppes sellega et pinksus kadunud ja kõik logises:

[Pilt: large_22961037_KTCv.jpg]

ja selline näeb välja 800km sõitnud rehv ( ilmselt on segu nii pehme mitte et ta koguaeg "põleks" all ):

[Pilt: large_22961035_USkO.jpg]

Asendasin selle peaaegu uue veneaegsega mis paistab tugevamast segust, eks siis näis kuidas edasi läheb.

Terv,
Marko
Vasta
#26

Kui õhutusest tilgub ei pea ujuk vist päris hästi,kruvidele pane vasest seibid .Laadimist otsi süütelukust kui oled relee karbi sisse ära vaadanud.Nüüd Sul hea võimalus uued kodarad osta ja saad korraliku ratta.
Jõudu!
Vasta
#27

(03-06-2010, 18:07 PM)yllar21 Kirjutas:  Kas k-37 ei ole mitte vähemefektiivsem (vanem), sellega pidi suurenema kütusekulu. Mul praegused k-302 jooksevad ka ja nö õhutusaugust siibri külje peal.

k-37 on väiksema lõõriga, kui k-302, kuid omadest ja ka tuttava omadest lähtuvalt töökindlamad ning töötavad hästi. Ega niikuinii vana masinat ei piina ning siibrit pärani ei keera ning sellisel juhul pole lõõri suurusel niipalju tähtsust. Kütusekulu vahe - ma ei oska öelda milline see võiks olla, kuid kaldun arvama, et seel pole niivõrd suur, et seda oluliseks pidada(eriti kui need teised veel lekivad Toungue ). Pealegi on minule see külka hobimasin ning hoolimata sellest, kas ta võtab 5 liitrit sajale või 10 sõidan ma temaga niivõinaa. Seega eelistan vanematüübi k-37 karburaatoreid.

Marko ratas on ikka ilus küll. Ise sõitsin talvel ka ja peale sõite sai ratas loputatud, kuid tulemuseks ikka väljapressiv rooste. Ka minul "sööb" aku tühjaks, kui sõita lühikesi madalapöördega otsi, kuid kiiremini sõites probleemi pole.
Vasta
#28

Kuna esimene ratas viskab meeletult ja vibratsioonist on villand - oskab keegi öelda, kas kusagilt on võimalik soetada uusi kodaraid ? Laseks korraliku kodarvelje koostada.
Vasta
#29

Vii äkki hoopis vana Kloostrimetsa, seal vähemalt vanasti aeti rattaid sirgeks. Ehk saab vanade kodarate õige pingutusega velje enam-vähem joondu.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#30

Uko triipe tegemas - nii tehtud ka minu ratas - lihtsalt imeline!
Hooldusest.

Kuna mõni aeg ratast omanud ja üksjagu ka sõidetud, sooviks tema tervise eest head hoolt kanda. Tekkis rida küsimusi, mida võiks kontrollida, vahetada ?

Internetist leidsin sellise huvitava lehekülje:
uue mootori sissesõit.

Sai siis esimese asjana klapivahed üle käidud, mida soovitas teha ka eelmine omanik kui teatud kilometraaz läbitus. Esimest korda elus tegin ja õnnestus hästi - vahe 0.1 on õige ?

* õlivahetus - kas seda võiks/peaks tegema teatud aja tagant ? Hetkel otseselt vahetanud ei ole, pigem peale valanud seega pmts koguaeg "uus õli sees". Kui jah kas peaks alt kaane avama ja õlifiltri ka puhastama/vahetama ?

* käigukakasti õli - peaks vahetama ? aegajalt lisatud uut peale.

Ennist antud lingil lisatakse õli ka kahvlisse, õhufiltrisse ja tagasilda - kas ma peaks ka seda kontrollima mingilviisil ja vajadusel lisama ?

Küsimused võivad tunduda "lapsikud" kuid kahjuks ei ole hooldusmanuali leidnud ja endal puudub eelnev kogemus analoogsete aparaatidega.

Laadimise "viga" sai ka hetkel avastatud - nimelt avastasin sumbutajalt aku happe jäljed - arvasin et kruusateel on ilmselt aku ülevoolu pesast välja jooksnud - kuid tegelt hetkel laadimis ahela kruve/mutreid üle käies avastasin et aku korpus on alt puruks - hape tilgub välja. Seega üks müsteerium jälle lahendunud!

Terv.,
Marko
Vasta
#31

Ei ,mingi muu kala on.Tegelikult helista mulle,proovime käima saada.Ega see asi nii keeruline ka pole.
Vasta
#32

Sarnane sümptom ilmnes ka mul, lõplikult viga selgitada ei õnnestunudki. H4 pistik kippus sulama ja mõningase sõitmise järel läksid tuled seasilmaks ja mootor suri välja. Tulede kustutamine pani mootori taas tuksuma. Siiski tundub, et pistiku sulamine on mingi eraldiseisev probleem, sest raske ette kujutleda lühist tule korpuses, mis mootori välja suretab aga juhtmeid maha ei põleta...
Minu probleemid kadusid peale süütepooli vahetamist, sel oli näha ülekuumenemise märke. Ei oska seda fenomeni seletada, aga mure selleks korraks murtud.
Vasta
#33

Foorumit uurides ja seda teemat lugedes ( seal küll 12V elektrisüsteem kuid eeldan et minu 6V võiks vähemalt 6-7V ikka näidata) uurisin enda generaatorit ja selgus et välja annab healjuhul 1V [ kui sedagi, rohkem 0.5V ( ja töötava mootoriga akupealt "+" lahtiühendamise järel sureb välja )].Seega generaator õhtal - harjad on mingil määra olemas kuid kontaktpind, mille vastu nad käivad on kraabuline ja ühe kohapealt suisa tume.

Tuleb otsida asjalik generaatorite remondimees.

Siit teemast leitud vastus, miks nii juhtunud on:

Dnepri kuuevoldised genekad hävinevad põhiliselt harjade piirkonnast. Veaks kollektori viskamine. Harjad lihtsalt ei jõua liibuda sellise vibraga, Kollektori lamellid tuleks väga täpselt treipingis üle trida ja asi on lahendatud.

Tore et siin on palju abivalmis inimesi!

Terv.,
Marko
Vasta
#34

[Pilt: k750m.jpg]

Elektriskeem meelespeaks.

Pill toimib! Generaatori kollektor sai treitud, uued harjad ja käib kui kellavärk!

Päev oli ilus ja sama auruga sai ka uus piduritulede lüliti külge monteeritud - ka pidurituled töötavad nüüd ideaalselt! Tondi motopoodi külastades jäi silma palju "läikivaid" asju niiet tuleb uuesti minna.
Vasta
#35

Oskab keegi aidata - millise "valuvõttega" käib sadula raamistlik lahti ?

[Pilt: large_23434747_h6eC.jpg]
Vasta
#36

Tagumisest otsast katsu torude seest vardad välja tõmmata,need on seal otsapidi paar kolm sentimeetrit sees.Kui need otsad kuidagi välja saad pudeneb lihtsalt juba laiali .
Vasta
#37

Aitäh, Uko, katsetan!

Kuna aparaat sai sõitma jälle ja sõidab "nagu siidi", sai külastatud Tondi Moto´t ja mõned jupid toodud:

[Pilt: large_23435663_H3Qx.jpg]

Enne ja pärast:
[Pilt: large_23435667_lC4f.jpg]
[Pilt: large_23435675_We0o.jpg]

[Pilt: large_23435679_SohJ.jpg]
[Pilt: large_23435687_GIhz.jpg]

[Pilt: large_23435691_CZIJ.jpg]
[Pilt: large_23435697_BEkp.jpg]

[Pilt: large_23435705_tttf.jpg]
[Pilt: large_23435711_hn0I.jpg]
Kas pole mitte kena.

[Pilt: large_23435721_aB0L.jpg]
Dnepri akuklambrist sai väänatud sobilik kinnitus kuna kaablivits ei suuda paigal hoida ja aku nädalas osta pole ka meeldiv eriti kui kest puruks läheb ja hape mööda raami alla jookseb, võttes kaasa värvi ja sumbutaja kroomi - aga eks vigadest õpitakse !

Ilma tagumise sadulata on ka päris edev
[Pilt: large_23435727_FCpv.jpg]

Sai ostetud ka amordi pealmised uued mutrid aga need kahjuks vale keermega.

Ilmselt tuleb ka uus lenks koos uute eeblitega ja käepideme kummidega ( siis oleks väliselt "nagu uus" ).
Eeblite kinnitused kahjuks olid poes veel koledamad kui olemasolevad ja käepideme kummid olid nö kaasaegse välimusega.
http://www.motoonline.ee/index.php?id=12...ory_id=138

Kui keegi teab, kust sadua alust tihendit võiks küsida, võiks ka teada anda.
[Pilt: large_23435717_cnsa.jpg]
Ja karbutaatori gaasitrossi kummilutut:
[Pilt: large_23436399_nVKy.jpg]
ning klapikambrikaan koos õige kinnituspoldiga:
[Pilt: large_23436405_SSzV.jpg]
Vasta
#38

Sai siis üks "uus" sadul valmis tehtud:

[Pilt: large_23448539_KfIE.jpg]

Raami kahjuks avada ei õnnestunud ilma vana kummi katki lõikamiseta. Siiani kõige raskem ja aeganõudev ongi olnud uue sadula kokkupanek. Kui esimest korda teha, siis on selge, et kõik kohad on pärast katki, verised ja valusad. Aga õnnestus ja tulemus on ilus.

[Pilt: large_23448545_Dioo.jpg]

Sai poest toodud natuke lisanänni:

[Pilt: large_23448541_8hoN.jpg]

Uue lenksu valisin natuke kõrgema, et pöörates vastu paaki ei käiks. Samas sai ka uued käepideme kummid võetud kuna vanad olid siledaks kulunud ja väsitasid kätt - gaasi oma suisa tegi peopessa villid peale pikemat sõitu ( ja käis "võlli" peal ringi). Samas sai tellitud tagasadula alune uus tihend ja korviraami alused puksid.

Mõtled küll mis see lenksu vahetus on aga pea neli tundi läks ära:

[Pilt: large_23448557_8Lwt.jpg]

[Pilt: large_23448565_PIGu.jpg]

[Pilt: large_23448561_ii4P.jpg]

[Pilt: large_23448569_NsGY.jpg]

Vahetatud sai ka eeblid "jõnksuga" versiooni vastu - käik on suurem ja tänu sellele on sidur ja pidur natuke konkreetsem nüüd.

[Pilt: large_23448571_7Lcd.jpg]

Kuna uus lenks on vähe kõrgem, tuli kõik trossid ka uuesti häälestada.
Selle tulemusena on käigu ja gaasi käik väga konkreetne ja täpne, mille üle endal on väga hea meel - sõita on lausa lust!

Kõige suurem heameel on originaal vända kiilu üle koos õige mutriga - eelmised olid isetehtud ja loksud olid sees - ei taha ju et võll ära kuluks ja seda vahetama peaks hakkama.

[Pilt: large_23448549_LjLr.jpg]

Korvi puksi vahetades astus ligi üks eemalt naabrimees, kes uuris ja puuris ja kiitis ja mainis , et ta on omaaja eesti meister krossis ja kas ma ei tahaks endale krossi urali, millel mootor tehtud ja iga käiguga pidi nokka rebima. Eks käib vaatamas teinehomme.

[Pilt: large_23448551_DWwi.jpg]

[Pilt: large_23448553_vIN1.jpg]

Esitule veale sain ka lähemale - tundub et jukerdab pirni tagune pesa, mis ei lukusta õigesti vms ja ei anna pirnile kontakti. Eks tuleb see ka uus otsida.

Tänane päev igatahes jälle korras ja meel on hea. Eks uus sõiduasend ja välimus vajab nüüd harjumist aga eks natuke parem ikka välimuselt ja olemuselt kui ennem.

Järgmisena tuleb teine sadul valmis ehitada ja siis tõenäoliselt tulevad uued kodarad ja üks-kaks ratast sirgendada lasta.

Marko.
Vasta
#39

Tore leid osta.ee´st:

[Pilt: large_23489525_RDs3.jpg]

[Pilt: large_23489527_jqTF.jpg]

[Pilt: large_23489529_2Gmz.jpg]

Külastasin Tondi motopoodi:

[Pilt: large_23489535_7tEK.jpg]

[Pilt: large_23489547_6wfx.jpg]

Ennem kui asjameeste juurde kodaraid pingutama minna, prooviks ise. Kas on mingi valem, millises järjekorras neid pingutatakse ?

Marko
Vasta
#40

Lähtudes selle teema kuldsetest sõnadest:

"Igatahes, võrreldes oma baigi ratastega jäävad need rattad küll kõveraks, kui kuldi kusi..!

lappasin oma ratta ise kokku ja ei hakanud spetsialistide juurde viima ( Kodarvelgede rihtimine, pingutamine, koostamine - 30-120 min - 200-800 kr - selle rahaeest saan juba teise ratta ise koostada ).

[Pilt: large_23511317_aq5A.jpg]

Tulemusega olen rahul, tegin ise koduse rihtimispingi ja sai parem kui ennem - peamine, et ise sai kõik ära tehtud. Proovisõit näitas, et enam käsi ei väsita ja "jõuga" ei pea enam lenksu otse hoida.

Marko
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne