Gaz 23 KGB variant

Jah valet ja suurustamist on idanaabri kirjanduses kohutavalt palju, ehk põhimõte selline kui poolt usud, siis poolega saad ikka petta. Eriti käib see Stalini aja kohta. Vanu selle aegset kirjandust ei saa üldse usaldada. Seni ajani pole täpselt selge palju kasutati näiteks GAZ A komplekteerimisel USA-st toodud juppe. Kui vaadata edasisi arenguid, siis näiteks Pobide sõidukõlbulikuks saamine võttis aastaid. Ja nüüd äkki tühjast kohast Volga ääres pandi aastaga püsti tehas, muretseti sisseseade, masinad, tööpingid, koolitati välja kaader kõige selle tegemiseks ja hakati tootma sadu vajaminevaid vidinaid auto jaoks. Pole midagi mõned mehed tõmbavad ka tühjast kaabust jäneseid välja.
Vasta

(16-09-2020, 16:31 PM)Formika Kirjutas:  Natuke ka postituse tegelasest, ehk GAZ 23-st.
Natuke ajaloost. 2 aastat tagasi sai see auto musta numbri komisjonilt hinnangu - 99% originaal. Ideaalist jäi puudu 7 möödapanekut.
1. Radika lõdviku klambrid valed - tänaseks vahetatud
2. Jagaja kaane kummilutid valed - nüüd korras.
3. Akuklemmid tänapäevased - olemas, kuid vahetamata.
4. kapotialune lamp uuem - vahetatud vanema vastu.
5. Relee regulaatori kaan aastast 71 - vahetatud 63 a. vastu
6. Tagumise poritiiva iluliistud uuema mudeli omad - vanemad olemas, aga pole leidnud motivatsiooni neid ära vahetada. Küllalt suur ettevõtmine.
7. VOLGA embleemid esiporitiibadel uuema mudeli omad - Võttis üle 2 aasta ja lõpuks leidsin ka need. Ühe sain Eestist, Võrust, kui üks huviline tahtis oma garaazist vana koli minema visata aga enne ikka otsustas mind kutsuda vaatama, et äkki on midagi vaja. Ja seal ta oli ja ka paariline aga kahjuks see pooleks murtud ja pool kadunud. Eks panen siia pildi siis õigest embleemist. Täielikkuset puudu siis veel üks embleem.
?!?! Kas piltidega on eksitud?  Postituse piltidel ju GAZ 24 embleem, ei lähe kuidagi 1963. a.  GAZ 23 (21) teemaga kokku.
Vasta

(11-11-2020, 19:50 PM)taruvaras Kirjutas:  
(16-09-2020, 16:31 PM)Formika Kirjutas:  Natuke ka postituse tegelasest, ehk GAZ 23-st.
Natuke ajaloost. 2 aastat tagasi sai see auto musta numbri komisjonilt hinnangu - 99% originaal. Ideaalist jäi puudu 7 möödapanekut.
1. Radika lõdviku klambrid valed - tänaseks vahetatud
2. Jagaja kaane kummilutid valed - nüüd korras.
3. Akuklemmid tänapäevased - olemas, kuid vahetamata.
4. kapotialune lamp uuem - vahetatud vanema vastu.
5. Relee regulaatori kaan aastast 71 - vahetatud 63 a. vastu
6. Tagumise poritiiva iluliistud uuema mudeli omad - vanemad olemas, aga pole leidnud motivatsiooni neid ära vahetada. Küllalt suur ettevõtmine.
7. VOLGA embleemid esiporitiibadel uuema mudeli omad - Võttis üle 2 aasta ja lõpuks leidsin ka need. Ühe sain Eestist, Võrust, kui üks huviline tahtis oma garaazist vana koli minema visata aga enne ikka otsustas mind kutsuda vaatama, et äkki on midagi vaja. Ja seal ta oli ja ka paariline aga kahjuks see pooleks murtud ja pool kadunud. Eks panen siia pildi siis õigest embleemist. Täielikkuset puudu siis veel üks embleem.
?!?! Kas piltidega on eksitud?  Postituse piltidel ju GAZ 24 embleem, ei lähe kuidagi 1963. a.  GAZ 23 (21) teemaga kokku.
Panin ja puusse, õigeid ikka pole. 
Vasta

Kas videos on konkreetne auto mida ühel näitusel vahetuseks pakuti, vist oli teemaksoleva vastu?

Vasta

(18-12-2020, 15:13 PM)cesium Kirjutas:  Kas videos on konkreetne auto mida ühel näitusel vahetuseks pakuti, vist oli teemaksoleva vastu?

Nii see oli. Ja pakkujaks sama härrasmees, kes seal intervjuud andis, hr Simonov isiklikult. Tegu Moskva kõige kompetentsema auto restauraatoriga. Hindab oma töid väga kõrgelt, nii kvaliteedi kui hinna poolest. Kuigi esimeses ma sügavalt kahtlen, sest mind on kutsutud paar korda tema töid hindama ja eriti KGB autode osas on ikka palju prohmakaid. Muidugi enamus tuleb sellest, et pole originaalset GAZ 23 mootorit ja see on asendatud GAZ 13 Tshaika omaga. Võib mürki võtta, et tegu replikatega, mis püütakse originaali pähe vähem teadlikutele seltsimeestele originaali pähe pähe määrida. On ju GAZ 23 tulemüür ja põhi tiba teistsugune.  Kogu ZIL-i tehase tagavara juppidele on ta käpa peale pannud ja hinda küsib oi, oi, oi. Viimase häda sunnil olen paar asja talt soetanud. On mul ka paar korda külas käinud ja minu GAZ M11-73 projekt läkski talle.
Vasta

Paljudel kaasfoorumlastel on tekkinud huvi Kgb autode vastu ja eriti GAZ 24-24 vastu. Tahetakse enesele ka sellist autot. Palutakse abi sellise auto loomisel või leidmisel. 
Panen siia oma mõtted kirja, et kõigile see asi puust ja punaseks ette teha. 
 Esiteks GAZ 2424 pole võimalik mitte millestki luua. Aastaid tagasi leidsime 2 autot, millest üks oli komplektne ja teine lammutatud. Komplektne sai juba aastaid tagasi valmis ja müüsime Venemaale, kuna teadmatusest ja oskamatusest sai selle auto juures palju vigu tehtud. Teise auto juures püüdsime neid vigu vältida aga see kergitas projekti hinda.
Tänaseks on see teine 2424 ka valmis ja kui poiss Jaanipäevaks kodu tuleb, küll siis paneme sellest korraliku pildiseerija ka üles. 
 Selle teise 2424 taastamistöö on olnud väga okkaline. Kõik, mis sellest originaalist säilinud oli see oli kohutavas seisus. Mõned pildid sellest algmaterjalist.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Piltidel on kõik sellised asjad mis peavad ühe 2424 ehitamisel vähemalt olemas olema. Puudu on veel radiaator. See on täiesti ainuomane 2424-l ja seda asendada pole millegagi. 
Radiaatori leidmine oli ka meie üks suuremaid peavalusid aga lõpuks õnnestus Venest see saada. 
Esisild koos roolivõimendiga. Jällegi ainuomane ainult 2424. Õnneks see oli seal prahihunnikus olemas. 
Roolivõimu pump, mis kinnitub generaatori otsa. Väga kapriisne sõlm, mille käimasaamiseks tuli hulga vaeva näha. 
Tagasild, täiesti erineva ülekandega võrreldes tava 24-ga. Dnipro mehed oma muuseumi tarbeks ehitatavale 2424-le õiget tagasilda ei leidnudki ja kasutasid tava 24 silda. No sõita selle autoga küll mingi lust ei olnud. 5,5 L mootori jaoks jäi ta ikka väga aeglaseks. 
Poolraamid on 2424 palju paksemast plekist. Tava Volga omad ikka sellele kaalule ja väändele vastu ei saa.
Ja muidugi mootor. Vaja on 2424 tähisega mootorit või 13 tähisega, aga siis tuleb muretseda teised kollektorid ja muud pisi vidinaid. 
Erinev on ka tulemüür aga selle saab hea plekksepp järgi teha. 
Samuti suurema paagi, väljalaske torustiku ja muude pisemate erisustega saab hakkama. 
Tegemist ikka väga haruldase autoga. Terves Baltikumis on meie oma ainuke, Ukrainasse on jäänud ka üks, Üks on Saksamaal ja Venes kusagil 10-kond eksemplari. See on kõik, mis on järgi jäänud kunagi u 2245 autost. Viimase paari aasta jooksul pole ühtegi eksemplari Venes müüki tulnud. Küll müüakse 2424 sildi all Venes igasugu Lääne mootoriga Volgasid, millel midagi ühist ei ole 2424-ga. Isegi passis ilutseb Mudel GAZ 24. Paistab, et ostjate tähelepanu tõmbamiseks. Aga sellise kuulutuse peale sain ma radiaatori. Seltsimees oli oma 2424-le mingi Mitsubishi mootori peale aretanud ja radikas oli üle jäänud. See oli ka ainus kuulutus, mis selle aja jooksul selle auto kohta on olnud.
Vasta

Natuke ka selle loo peakangelasest. Kuna sai kergekäeliselt lubatud selle aasta Tartu Moto messile KGB kollektsioon välja panna, siis Täna sai esimene sõit Tartusse tehtud. Korraga viisime 3 autot. KGB Pobeda läks ilusti käima aga sellel on suundumus kuumaks minna, siis ajasin ta treileri peale. Poisid tulid GAZ 23 ja 2424-ga omal jõul taga. Vanem poiss pole kunagi 23-ga sõitnud, ütles, et hirmus püss. Kuna autot polnud keegi kaks aastat liigutanud, siis pidurid algul viletsa võitu aga sõites läksid järjest paremaks ja Tartus juba päris head. Spidomeeter valetab ka hirmsasti. Sõitsime 90-ga aga ees oli 115,
Ei tea, kas 23-del oli teistsugune skaala või KGB vendadel oli pohhu mis see spidokas näitas. Tal ju tagasilla reduktor palju kiirem. Peaks just vähem näitama. Jahutus vedeliku temperatuur ka pidevalt tiba üle saja. Ilmselt näitab ka valesti, sest mingit ülekuumenemise märke küll ei olnud. Ka ei läinud põlema temperatuuri anduri tuli. Peale nende kolme siis reede hommikul veame kohale GAZ A ja GAZ 31013-ne. Nii, et kõik huvilised on oodatud vaatama. Püüan ise ka kohal olla.
Vasta

Küsimus ehk rumal, kuid milline ülekande arv on 23-l peaülekandes? Kas kogu peaülekanne temale omane?
Vasta

(08-09-2021, 08:32 AM)miilits Kirjutas:  Küsimus ehk rumal, kuid milline ülekande arv on 23-l peaülekandes? Kas kogu peaülekanne temale omane?
23-l oma peaülekanne 3,38 ja tava 21-l 4,45
Vasta

See siis veel kiirem, kui 24 oma, kas sillasukk on 21 oma, kuidas see peaülekanne sinna ära mahub? Kas oled kohanud varjanti, kus 21 silda oleks paigutatud 24 peaülekanne?
Vasta

(08-09-2021, 13:29 PM)miilits Kirjutas:  See siis veel kiirem, kui 24 oma, kas sillasukk on 21 oma, kuidas see peaülekanne sinna ära mahub? Kas oled kohanud varjanti, kus 21 silda oleks paigutatud 24 peaülekanne?
Sild muus osas täielik 21, ainult teol 13 ja taldrikul 44 hammast. Tava Volgal vastavalt 9/41 See ülekanne ongi spetsiaalselt tehtud GAZ 23 jaoks. Seda tuleb hoida nagu silmatera, uut võtta pole kusagilt
Vasta

Alati saab uue teha. Venemaal mehed olemas kes teevad igale autole soovitud ülekande kui viid teo ja taldriku näidise. Hind on lihtsalt kole. Rallimossele uurisin siis öeldi ca 3000€ üks tigu+taldrik. Aga see oli eelmine aasta.
Vasta

(08-09-2021, 22:06 PM)stern100 Kirjutas:  Alati saab uue teha. Venemaal mehed olemas kes teevad igale autole soovitud ülekande kui viid teo ja taldriku näidise. Hind on lihtsalt kole. Rallimossele uurisin siis öeldi ca 3000€ üks tigu+taldrik. Aga see oli eelmine aasta.
 Eks ta nii ole. Hinnad tõusevad nagu pärmi peal. Meenutab juba eelmise Liidu aegu kui rahatrükk algas. Finantsilises seisukorras oleme võrreldes N.Liiduga aastas 1988. E. Liit suurem monstrum, siin käivad asjad aeglasemalt ja kaupa ka on mida müüa. Aga riikide võlad on nii suured, et tagasi maksta neid keegi nii kui nii ei jõua ja ei peagi. Inflatsioon sööb need võlad ära.
Vasta

Ma kyll näitusele ei saa minna aga kõva töö on tehtud ja väga huvitavad autod on õnnestunud taastada.
Vasta

Tartu Auto - Moto Mess selleks korraks läbi. Tänan kõiki huvilisi, kes minu boksi külastasid ja neid oli sadu ja sadu. Kõigi nende kolme päeva jooksul polnud aega isegi lõunat pidada. Kohtusin paljude huvitavate inimestega, igal oma huvid ja meenutused. Kõige meeldejäävam oli kohtumine Gorki autotehase esindajaga, kes sõitis Tartusse spetsiaalselt uudistama GAZ 20G-d, mille olemasolust said nad teada juhuslikult ühte minu postitust lugedes. 
Neil seal tehases polnud aimugi, et neil ka selline auto tootmises oli. No muidugi sinna ka 65 aastat tagasi. GAZ 23, 2424 ja 31013 olemasolust oli ta vägagi teadlik. Tehase muuseumis neil kahjuks ühtegi KGB autot ei olevat. Nende autode tootmise aegu salastatud mudeleid rahvale ei presenteeritud.
GAZ 23, 2424 ja 31013 sõitsid Tartu omal jõul ja see väike 80 + 80 km tuli neile kasuks. GAZ A ja GAZ 20G sai kohale toodud treileril. Neid mootoreid ei julgenud 95 bensiiniga tülitada. Kohapeal halli sõitsid nad muidugi omal jõul. Tõeliseks publiku magnetiks kujunes siiski ZIL 115. Sellist autot polnud ju keegi näinud ja lummas kõiki oma suuruses ja mastaapsuses. Ja muidugi kümneid ja kümneid kordi tuli rääkida selle auto saamise ja taastamise lugu aga sellega on meie lugejad juba kõik tuttavad.
Vasta

Kas vahepeal on õnnestunud ka õigete esitiiva Volga kirjade suunas liikuda. Olen ise ka kuulutusi kammides alati vaadanud, et kas on ikka sileda alusega aga pole trehvanud. Oleks ju tore need asjad ka õiged saada.
Vasta

(13-09-2021, 21:45 PM)robi Kirjutas:  Kas vahepeal on õnnestunud ka õigete esitiiva Volga kirjade suunas liikuda. Olen ise ka kuulutusi kammides alati vaadanud, et kas on ikka sileda alusega aga pole trehvanud. Oleks ju tore need asjad ka õiged saada.
  Sul on absoluutselt õigus. Täielikust õnnest ongi puudu need VOLGA kirjad. Nüüd juba 4 aastat neid otsitud aga mida ei ole seda ei ole. 
Idanaabrid rahulduvad hilisema, ehk 1964 + kirjadega ja nende jaoks on need 100% originaalsed ka 1962-63 aasta masinatel.
Vasta

Tartus messil ei käinud, aga sai pühapäeva õhta poole Võrumaal käidud ja tagasi tulles tulid kolm Volgat vastu(oli ka teisi huvitavaid autosi), tekkis kohe kahtlus et eks need samad ole mis siin foorumis kirjeldatud. Nägid vinged välja küll
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne