Paljudel kaasfoorumlastel on tekkinud huvi Kgb autode vastu ja eriti GAZ 24-24 vastu. Tahetakse enesele ka sellist autot. Palutakse abi sellise auto loomisel või leidmisel.
Panen siia oma mõtted kirja, et kõigile see asi puust ja punaseks ette teha.
Esiteks GAZ 2424 pole võimalik mitte millestki luua. Aastaid tagasi leidsime 2 autot, millest üks oli komplektne ja teine lammutatud. Komplektne sai juba aastaid tagasi valmis ja müüsime Venemaale, kuna teadmatusest ja oskamatusest sai selle auto juures palju vigu tehtud. Teise auto juures püüdsime neid vigu vältida aga see kergitas projekti hinda.
Tänaseks on see teine 2424 ka valmis ja kui poiss Jaanipäevaks kodu tuleb, küll siis paneme sellest korraliku pildiseerija ka üles.
Selle teise 2424 taastamistöö on olnud väga okkaline. Kõik, mis sellest originaalist säilinud oli see oli kohutavas seisus. Mõned pildid sellest algmaterjalist.
Piltidel on kõik sellised asjad mis peavad ühe 2424 ehitamisel vähemalt olemas olema. Puudu on veel radiaator. See on täiesti ainuomane 2424-l ja seda asendada pole millegagi.
Radiaatori leidmine oli ka meie üks suuremaid peavalusid aga lõpuks õnnestus Venest see saada.
Esisild koos roolivõimendiga. Jällegi ainuomane ainult 2424. Õnneks see oli seal prahihunnikus olemas.
Roolivõimu pump, mis kinnitub generaatori otsa. Väga kapriisne sõlm, mille käimasaamiseks tuli hulga vaeva näha.
Tagasild, täiesti erineva ülekandega võrreldes tava 24-ga. Dnipro mehed oma muuseumi tarbeks ehitatavale 2424-le õiget tagasilda ei leidnudki ja kasutasid tava 24 silda. No sõita selle autoga küll mingi lust ei olnud. 5,5 L mootori jaoks jäi ta ikka väga aeglaseks.
Poolraamid on 2424 palju paksemast plekist. Tava Volga omad ikka sellele kaalule ja väändele vastu ei saa.
Ja muidugi mootor. Vaja on 2424 tähisega mootorit või 13 tähisega, aga siis tuleb muretseda teised kollektorid ja muud pisi vidinaid.
Erinev on ka tulemüür aga selle saab hea plekksepp järgi teha.
Samuti suurema paagi, väljalaske torustiku ja muude pisemate erisustega saab hakkama.
Tegemist ikka väga haruldase autoga. Terves Baltikumis on meie oma ainuke, Ukrainasse on jäänud ka üks, Üks on Saksamaal ja Venes kusagil 10-kond eksemplari. See on kõik, mis on järgi jäänud kunagi u 2245 autost. Viimase paari aasta jooksul pole ühtegi eksemplari Venes müüki tulnud. Küll müüakse 2424 sildi all Venes igasugu Lääne mootoriga Volgasid, millel midagi ühist ei ole 2424-ga. Isegi passis ilutseb Mudel GAZ 24. Paistab, et ostjate tähelepanu tõmbamiseks. Aga sellise kuulutuse peale sain ma radiaatori. Seltsimees oli oma 2424-le mingi Mitsubishi mootori peale aretanud ja radikas oli üle jäänud. See oli ka ainus kuulutus, mis selle aja jooksul selle auto kohta on olnud.