Ikka ja jälle seda automaksu!

(19-07-2023, 21:14 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Minusilmis ei ole see ei positiivne ega ka üllatus, kui poliitsotsiopaatidest väljapressijad tahavad varastada hobiautosid pantvangi võttes minu raha 40+ korda 30 euroruublit igal aastal.

Võib-olla ei tasuks sellist hunnikut rauda kokku ahnitseda, laske teistel ka midagi koguda. Hauda nagunii neid kaasa ei võta ja kui nooremat põlvkonda peale ei tule, kes nendega tegeleda tahaks, lõpetavadki utiilis.
Siinkohal on paslik tsiteerida härra Võrklaeva: „Jõuad koguda, jõuad ka maksta“.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta

(19-07-2023, 20:02 PM)raulex Kirjutas:  
(19-07-2023, 19:35 PM)deus Kirjutas:  5) Esikohal maksukoormuse poolest EU's ja seejuures on rahvas õnnelik takkapihta!
Lahe linnalegend. Tegelikkus, kümnendik EU keskmisest:

Veel märgib Euroopa Komisjon Eesti riigiaruandes, et transpordisektori keskkonnamaksud on Eestis ühed EL madalaimad (0,04% SKP-st, EL keskmine 0,42%) koos asjaoluga, et oleme üks väheseid ilma sõiduki aastamaksuta liikmesriik.
Eksid kulla mees, eksid. Juba aastal 2002 olime esikohal:

https://arileht.delfi.ee/artikkel/384690...hkem-makse

Oleme kukkunud kolmandale kohale aga järgmisest aastast koos käibemaksutõusu, aktsiisitõusu ja automaksuga on meil väga suur võimalus saada tagasi esikohale.

Ei tea, kust kohast sina selle linnalegendiks loed ja miks tood näiteks kohe transpordisektori, et oi näe, niigi madal meil, mis siis, et ümberringi kõik põleb särinal

https://epl.delfi.ee/artikkel/120209062/...oopa-tippu

Muidugi, ma saan aru tahtest maksukoormust liigitada selle sõna otsese tähenduse järgi, siis oleme tõesti kuskil seal, mida sa ütled aga mina poest saia bruto eest ei saa, ainult neto eest. Kui nüüd neto kallale ka minnakse, siis võetakse mõned viilud kotist vähemaks, jõuab kohale?
Vasta

(19-07-2023, 22:53 PM)hendrik Kirjutas:  Võib-olla ei tasuks sellist hunnikut rauda kokku ahnitseda, laske teistel ka midagi koguda. Hauda nagunii neid kaasa ei võta ja kui nooremat põlvkonda peale ei tule, kes nendega tegeleda tahaks, lõpetavadki utiilis.
Siinkohal on paslik tsiteerida härra Võrklaeva: „Jõuad koguda, jõuad ka maksta“.

Sa ilmselt ikka ei mõista, mis foorumis sa oled.
Mis rohud need sellist teksti aitavad genereerida?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(19-07-2023, 20:19 PM)Gravity Kirjutas:  Kui kõik peab "võrdne" olema siis võiks ju keskmine palk ka järgi tulla.
Eesti keskmine palk ongi juba ammu EL-i keskmike seas: https://ec.europa.eu/eurostat/web/produc...20221219-3

Tänaseks on sinna kahe aastaga veel mingi 15% juurde visanud.
Vasta

(19-07-2023, 23:12 PM)Marko Kirjutas:  
(19-07-2023, 22:53 PM)hendrik Kirjutas:  Võib-olla ei tasuks sellist hunnikut rauda kokku ahnitseda, laske teistel ka midagi koguda. Hauda nagunii neid kaasa ei võta ja kui nooremat põlvkonda peale ei tule, kes nendega tegeleda tahaks, lõpetavadki utiilis.
Siinkohal on paslik tsiteerida härra Võrklaeva: „Jõuad koguda, jõuad ka maksta“.

Sa ilmselt ikka ei mõista, mis foorumis sa oled.
Mis rohud need sellist teksti aitavad genereerida?

Või siis ravimid võtmata.
Vasta

(19-07-2023, 22:53 PM)hendrik Kirjutas:  
(19-07-2023, 21:14 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Minusilmis ei ole see ei positiivne ega ka üllatus, kui poliitsotsiopaatidest väljapressijad tahavad varastada hobiautosid pantvangi võttes minu raha 40+ korda 30 euroruublit igal aastal.

Võib-olla ei tasuks sellist hunnikut rauda kokku ahnitseda, laske teistel ka midagi koguda. Hauda nagunii neid kaasa ei võta ja kui nooremat põlvkonda peale ei tule, kes nendega tegeleda tahaks, lõpetavadki utiilis.
Siinkohal on paslik tsiteerida härra Võrklaeva: „Jõuad koguda, jõuad ka maksta“.
Kõlab väga praeguse valitsuse pooldaja jutuna. Teatud sorti kommunism, miks ühel võib teistest rohkem olla loogika, parem kõik ühtlaselt vaesed jne.
Mu arust siin foorumis ongi positiivses mõttes segaseid, kellel palju vara - Sest nad tahavad ja suudavad seda kuhugile mahutada.
Sinu lisatud tsitaati on ka üks värske reformierakondlane kasutanud. Ei tundu eriti mõistlik arvamus, kuna sellega solvatakse enamust siin.
Vasta

Nagu ma aru saan, siis "põlvega munadesse" said ka invasõidukid. Mitte mingit respekti mis iganes põhjusel tervise/jäseme kaotanu suhtes.
Vasta

Eks edaspidi lähevad mitte elavate hingekirjas olevad sõiduvahendid siis rohkem hinda. Vanatehnikat saab ka auto treileri peal vedada ilma,et ta peaks kordagi ratastega maanteed puudutama. 
Muidugi nali naljaks aga see juba ise näitab, kuidas bürokraatide omavoli soosib , teisipidi enam riigi tüssamist juba eos.
Ei maksa unustada,et Karl Marx oli progresiivse vara ja tulumaksu esiisa.  Big Grin
Vasta

(19-07-2023, 23:25 PM)Jesper Kirjutas:  
(19-07-2023, 20:19 PM)Gravity Kirjutas:  Kui kõik peab "võrdne" olema siis võiks ju keskmine palk ka järgi tulla.
Eesti keskmine palk ongi juba ammu EL-i keskmike seas: https://ec.europa.eu/eurostat/web/produc...20221219-3

Tänaseks on sinna kahe aastaga veel mingi 15% juurde visanud.
Jajah, ja ostujõus me muidugi kaotanud pole selle ajaga, sest ega meie inflatsioon polegi palgakasvu ületanud. Nüüd kohe maksustame endid rikkaks ka veel ja siis parun Münchhausen, olles end samal ajal juukseidpidi mülkast väljatõmmanud, aplodeerib kuniks käed otsastkuluvad Big Grin

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(19-07-2023, 23:53 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Nüüd kohe maksustame endid rikkaks ka veel
Eiei, ikka viriseme end rikkaks.
Vasta

Eelnõu ise on siin: https://embed.documentcloud.org/document...=1&title=1

Sellist sõna nagu "vanasõiduk" ei eksisteerigi eelnõus. Küll aga "romu"....
Vasta

(19-07-2023, 23:12 PM)Marko Kirjutas:  Mis rohud need sellist teksti aitavad genereerida?

Aus vastus – amoksitsilliin.


(19-07-2023, 23:35 PM)KertP Kirjutas:  Ei tundu eriti mõistlik arvamus, kuna sellega solvatakse enamust siin.

Kuidas solvatakse? Võib-olla mõned noored tahavad ka millegi kogumisega alustada, kuid vanamehed on kõik nende eest kokku rabanud, hoiavad kiivalt endale ja võõrandavad vaid ropu raha eest teistele.
Toon siia ühe elulise näite. Üks tuttav vanamees istub hulga teatud valdkonna spetstööriistade ja varuosade otsas. Ise ta tööd nendega ei tee, sest neljanda astme vähk ei luba. Teistele ta seda ka nõus pole müüma, vähemalt mitte mõistliku raha eest. Ta on nõus vaid sellega, et keegi tuleks talle sinna abitööliseks, loomulikult poolmuidu. Ja nii see ressurss seisab ja selle valdkonna kliendid kannatavad.

Lõppude lõpuks, asjad mida Te omate, omavad lõpuks Teid. Tõeline väärtus on lastes/pereliikmetes/lähedastes, kõik muu on asendatav tühi-tähi.


(19-07-2023, 23:45 PM)marz Kirjutas:  Kas järgmisena siis kinnisvara maks

Mina isiklikult pooldan varamaksu: nii sõidukitele kui kinnisvarale, sest see paneb omanikud liigutama: kes võõrandab liiga vähe kasutust saava vara ära või paneb selle enda jaoks efektiivsemalt teenima/kasu tooma. Mida rohkem vara, seda rohkem maksad. Samuti pooldan ma astmelist tulumaksu, sest maksuraha peab koguma peamiselt rikaste, mitte vaeste taskust, kes pole veel rikkaks saanud.
Üks eluline näide, miks varamaksu pooldada. Naaber võttis ilusa palkmetsa maha, sinna asemele midagi ei istutanud, looduslikule uuenemisele kaasa pole aidanud, hetkel laiutab seal neljameetrine sarapikuvõsa. Kuna maamaks on olnud aastaid väga madal, pole tal olnud stiimulit sinna panustada ja maa enda jaoks teenima panna. Loodetavasti maamaksu mitmekordne tõus aitab seda muuta.


(19-07-2023, 23:44 PM)spitfire Kirjutas:  Nagu ma aru saan, siis "põlvega munadesse" said ka invasõidukid.

Kas Te annaksite maksuvabastuse antud MERCEDES-BENZ S 500 omanikule?:

[Pilt: inva1.jpg]

Maksuvabastust saab lubada vaid siis, kui keegi hakkab tegema invasõiduki omanikele taustakontrolle, kuid kes selle kinni maksab?

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta

(19-07-2023, 20:36 PM)spitfire Kirjutas:  Jätkuvalt võime ka täna öelda, et midagi ei ole veel kivisse raiutud, aga kui lugeda ridade vahelt siis paistab, et on. Üks asi on mitte midagi teha, aga hoopis teine asi on üleskutse mitte midagi teha. Naudime tulemust.

Kas jätsid tõesti minu siin nn tühja kaagutamise keelu tõttu päris-elu niiditõmbamised tegemata? Kui nii, siis poleks vaja olnud - mõte oli siiski, et vahutada pole pointi.

Aga ole lahke tegutsema! Sa siin näpuga vehkinud ja "mina arvan" juttu vestnud küll ja enamgi veel - nüüd on aeg lisaks sõnadele ka muud toota. Või kui päris-elus suurt midagi välja ei tule, siis lihtsalt vähem sõnu toota.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Automaksu põhjendamisel on mindud täiesti pööraste ideedeni. Üks selline on soov romusid vähendada, üks eestkõneleja rääkis raadios tõsimeeli, et te ju kõik teate seda hullu romude probleemi, vedelevad iga nurga taga ja reostavad ning et registris olevad sajad tuhanded nn fantoomsõidukid ka reostavad hullult jne. Esiteks pole ma küll juba aastaid näinud romusid mis silma riivaks, nt. Tallinnas on omavalitsus sellega tegelenud ja romud kokku korjanud avalikelt maadelt. Kui romu seisab kuskil spetsiaalses autode hoiu kohas, ei tohiks see kedagi häirida. Samuti kui see seisab kellegi garaažis siis see pole ju võimeline reostama. Riik/valitsus öelgu otse välja, et oleme jobud ja ei suuda muidu tulusid tekitada, st nt ettevõtlust toetada, et rohkem nn. tavalist maksutulu tekiks ja lisaks tahame Brüsselile pugeda kuna oleme viimane automaksuvaba riik EL-s.

Do'nt panic
Vasta

Küsimus pole kas ja kuipalju erandeid teha vaid terve selle maksu vastu on vaja olla!
Autoomanikud maksavad niigi ebaproportsionaalselt palju makse, isegi niipalju, et teede ülalpidamise maksavad nad täielikult kinni ja sealt jääb veel ülegi.

Kui raha on puudu siis see puudujääk ei ole kütuseaktsiisi laekumises sest seda jääb üle ning see läheb mujale.
On vaja raha riigikaitseks siis pekki küll, tehke riigikaitsemaks mida maksavad kõik kodanikud mitte vaid need kes autot omavad.
Või miks peab ühte inimeste gruppi, kes on investeerinud liiklusvahendisse ja selle juhtimisõiguse saamiseks-hoidmiseks ning harrastavad tervemaid eluviise tulenevalt juba liiklusseadusest
karistama lisamaksuga?
Me ei ela Hollandis või Hong-Kongis kus enam autodele ruumi pole vaid päris palju inimesi elab maal hõredalt ning sellist maksu ei jõua keegi maksta et nad hakkaks bussiga saama omi asju ajama.

Kui see plaan peaks teoks hakkama saama et hakatakse maksustama vara mida ei kasutata ehk seisvat autot siis palju on siin foorumis kasutajaid?
Kui kolmandik on selle maksu poolt ja kolmandik passiivne siis kui ülejäänud rahvas võtaks vaevaks tulla paari plakati ja munadega Toompeale siis see maks jääks ära!
Kui sinna ümbruskonda koguneb 10 000 vihast autoomanikku siis kahtlane et julgetakse sellist asja teoks teha.
Vasta

(19-07-2023, 23:25 PM)Jesper Kirjutas:  
(19-07-2023, 20:19 PM)Gravity Kirjutas:  Kui kõik peab "võrdne" olema siis võiks ju keskmine palk ka järgi tulla.
Eesti keskmine palk ongi juba ammu EL-i keskmike seas: https://ec.europa.eu/eurostat/web/produc...20221219-3

Tänaseks on sinna kahe aastaga veel mingi 15% juurde visanud.

Oi, kui kena tabelSmile

Meist tagapool olevatele riikidel on üks ühine joon: sealne rahvas ei lase end väga segada seadustesse kirjutatust ja seetõttu on nende elujärg veidi parem, kui võiks sissetulekute järgi arvata. Meelelaad muidugi on ka vähem depressiivne ja muretsevSmile

Mediaanpalgaga, mis jagab palgasaajad pooleks, meil nii ilus pilt ei ole: https://www.stat.ee/et/uudised/keskmine-...1424-eurot. Keskmist palka kergitavad jõudsasti teistkümnetuhandesi kuupalkasid saavad "tippjuhid".

Praegune väljatöötamiskavatsus (https://eelnoud.valitsus.ee/main#RWXodkTm) on talutav, aga selle presenteerimise viis endiselt arrogantneSad

Lisan ka kirja sisu, kuivõrd tekstidel on kalduvus digimuunduda.
.pdf MSmaksu seaduse eelnõu VTK 19.7.pdf Suurus: 1.13 MB  Tõmbamised: 110
Vasta

(20-07-2023, 01:08 AM)hendrik Kirjutas:  
(19-07-2023, 23:35 PM)KertP Kirjutas:  Ei tundu eriti mõistlik arvamus, kuna sellega solvatakse enamust siin.

Kuidas solvatakse? Võib-olla mõned noored tahavad ka millegi kogumisega alustada, kuid vanamehed on kõik nende eest kokku rabanud, hoiavad kiivalt endale ja võõrandavad vaid ropu raha eest teistele.
Toon siia ühe elulise näite. Üks tuttav vanamees istub hulga teatud valdkonna spetstööriistade ja varuosade otsas. Ise ta tööd nendega ei tee, sest neljanda astme vähk ei luba. Teistele ta seda ka nõus pole müüma, vähemalt mitte mõistliku raha eest. Ta on nõus vaid sellega, et keegi tuleks talle sinna abitööliseks, loomulikult poolmuidu. Ja nii see ressurss seisab ja selle valdkonna kliendid kannatavad.

Lõppude lõpuks, asjad mida Te omate, omavad lõpuks Teid. Tõeline väärtus on lastes/pereliikmetes/lähedastes, kõik muu on asendatav tühi-tähi.


(19-07-2023, 23:45 PM)marz Kirjutas:  Kas järgmisena siis kinnisvara maks

Mina isiklikult pooldan varamaksu: nii sõidukitele kui kinnisvarale, sest see paneb omanikud liigutama: kes võõrandab liiga vähe kasutust saava vara ära või paneb selle enda jaoks efektiivsemalt teenima/kasu tooma. Mida rohkem vara, seda rohkem maksad. Samuti pooldan ma astmelist tulumaksu, sest maksuraha peab koguma peamiselt rikaste, mitte vaeste taskust, kes pole veel rikkaks saanud.
Üks eluline näide, miks varamaksu pooldada. Naaber võttis ilusa palkmetsa maha, sinna asemele midagi ei istutanud, looduslikule uuenemisele kaasa pole aidanud, hetkel laiutab seal neljameetrine sarapikuvõsa. Kuna maamaks on olnud aastaid väga madal, pole tal olnud stiimulit sinna panustada ja maa enda jaoks teenima panna. Loodetavasti maamaksu mitmekordne tõus aitab seda muuta.


(19-07-2023, 23:44 PM)spitfire Kirjutas:  Nagu ma aru saan, siis "põlvega munadesse" said ka invasõidukid.

Kas Te annaksite maksuvabastuse antud MERCEDES-BENZ S 500 omanikule?:

[Pilt: inva1.jpg]

Maksuvabastust saab lubada vaid siis, kui keegi hakkab tegema invasõiduki omanikele taustakontrolle, kuid kes selle kinni maksab?

Kadedus oli ennevanasti üks seitsmest surmapatust ja üks madalamaid tundeid üldse. Siin avaldab eesrindlik seltsimees varjamatult oma soovi teiste inimeste vara kontrollida ja maksustada.
Päris õudne võib olla niimoodi elada kui hingenärivaks probleemiks pole mitte see, et oma heaolus millestki puudu on, vaid see kui kellelgi teisel on rohkem.
Vasta

(20-07-2023, 01:38 AM)spitfire Kirjutas:  
(20-07-2023, 00:50 AM)DS-Reval Kirjutas:  Eelnõu ise on siin: https://embed.documentcloud.org/document...=1&title=1

Sellist sõna nagu "vanasõiduk" ei eksisteerigi eelnõus. Küll aga "romu"....

Kahetsusväärselt tuleb tõdeda, et Eesti Vanatehnika Klubide Liitu ei ole nimetatud kaasatud osapoolte nimekirjas. Loodetavasti päriselt siiski midagi tehti või tehakse.
Otseselt musta numbri autode puhul, mille minimaalne turuhind hakkab vast €10 000 juurest ja läheb ainult ülespoole pole see €30 aastas ka mingi eriline asi. Pigem on  ikka märkimisväärsem mõju vaesemale säästu-uunikumi omanikule (sh. mina), kelle masina turuväärtus on nt. ca. €1500.

20+ vanuse puhul aastamaksu €30 peale langemine võibki olla uunikumimeeste mõjutatud erisus, mis hõlmab nii musta kui ka "halli" numbrit ning lisaks vaese maamehe Audi 80. Kõik kärbsed saaks löödud omamoodi väga kavalasti ja universaalselt ühe hoobiga.

Ju see 20 aastat on piir üldisele mõistlikule keskmise sõiduauto kasutuseale. Otseloomulikult võiks hind vanusega veel väheneda, saadan ka ise vastava ettepaneku kuna ajakirjanduses oli muidugi juba näha ka uute autode müüjate kaebelaulu, et siin tuleb vanade romude soodustamise seadus. Selle vastukaaluks tuleks teha häält, et vanu autosid tuleks veel rohkem soodustada. Kuu aega on aega kirjutada, proovin rõhuda asjaolule, et 30+, 40+, 50+ jne. vanuses sõidukeid on vastavalt vanuse kasvule registris järjest tühisem hulk.
Vasta

(20-07-2023, 13:10 PM)mossepower Kirjutas:  Otseselt musta numbri autode puhul, mille minimaalne turuhind hakkab vast €10 000 juurest ja läheb ainult ülespoole pole see €30 aastas ka mingi eriline asi. Pigem on  ikka märkimisväärsem mõju vaesemale säästu-uunikumi omanikule (sh. mina), kelle masina turuväärtus on nt. ca. €1500.

Tänapäeval on musta numbri latt pisut allpool juba, seega ka hindade alumine piir. Aga see polegi väga oluline.

Ühest küljest ei ole see praegu välja käidud 30€/aasta mitte midagi hirmuäratavat, teisalt aga koguneb suuremate kollektsioonide/muuseumide pealt päris kopsakas summa. Näiteks Kurtna muuseumi ja Järva-Jaani varjupaiga kulud kasvavad vägagi kõrgeks.
Vasta

Hobiautode säilitamine muutub raskemaks, kuna varuosadeks mõeldud autode hoidmine muutub tülikaks ja automaks suunaks need kokkuostu.
Selle arvelt kannatab kasutatud A-varuosade kättesaadavus.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne