Projekt: JUMZ EO 2621-Turbo ( ЮМЗ ЭО-2621)

Tänud, said õigesti aru küll Smile Küsimus tegelikult sellepärast tekkiski, et mul on hetkel MTZ-il ainult üks hüdro väljavõte taga. Tahtsingi teada, kas see teine ots peaks olema ka süsteemiga ühenduses või piisab ka ühest lohvist.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Jumz'i kataloogid kui kellegil peaks vaja minema...

http://www.avtoall.ru/acat/index1.php?atype=3&mark=34

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Ega jumzi juures miskit suurt muutund pole, üks kaablikopp on lisavarustusse siginenud ning riiulis on soojemat aega ootamas üks Schwitzeri turbo. Arvutasin nii ja naapidi, ei kõlba see TKR8 ikka jumzile mitte kuidagi...
Schwitzeri jaoks on vaja üks väljalaskekollektor veel parajaks kohendada ja muid ratse teha. Mootori õlipump paneb mõtlema, kas survest jagub... CMD turbomootoritel on õlipump kiiremini käima pandud, jumzi juures selline võimalus puudub. Kuigi õlisurve on hetkel igati normis (3bar) ning probleeme ei tohiks tekkida. Eks näeb Rolleyes





[Pilt: 100_3445.jpg]


   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(22-02-2013, 12:11 PM)v6sa Kirjutas:  
(22-02-2013, 11:50 AM)mlsluik Kirjutas:  Paak sai sügisel enne pealepanekut pestud ning torust jookseb peale kenasti, käsipump lööb sammuti kütet üles paari korraga. Läbi filtrite tuleb vabalt. Võibolla etteande pumbal tihend ära surnud või vedru katki. Polnud eile aega vaadata kahjuks.

Ei ole loogiline - Sul on paak ju kõrgemal ja etteandesse peaks jooksma vabal voolul peale... Voolikud kah lühikesed.Rolleyes

Eile oli kiirelt jumzi vaja ning togisin siis ta käima, etteandepumba kolb ja tift olid kinni jäänud, nagu isegi arvasin. Lasin ühtlasi KSP karterist diisliseguse sodi välja ja panin õli asemele. Etteandepumba vedru vahetasin sammuti ära, polnud tegu orginaaliga ning oli üsna lahja isend. Wink
Vabajooksuga masin käima ei jäänud, täispaagiga oleks võibolla lootus olnud. Nüüd käib nagu Šveitsi kell..

1040kg paneele jõuab veel tõsta, jumzi puhul on tegu suht hea näitajaga. Smile

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Palju vett merre voolanud vahepeal... kuid jumzirindel muutusteta.

Seoses suurvee jätkuva pealetungiga panin täna siis jumzi käima ning käisin olukorda parandamas, enne viskasin topeltrattad alla.

Tuled-viled endiselt paigaldamata, ajan selle süüks et pole vahepeal eestisse sattunud...Sad Küll lähiajal saab ka need asjad tehtud.

Aga nagu ikka, parem üks pilt kui tuhat sõna.
Pildid lahjavõitu, aga aimu saab.

       
           

Selle kollase-rohelise rehvi sees oli kunagi liivakast kus ksf mlsluik autodega mängis... Big Grin Toungue

Seoses jumziga muretsesin endale hüdropressi voolikute tegemiseks, pressile oleks aga uusi vedrusid vaja. Niisiis otsin kohta kus müüakse laias valikus vedrusid...
   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Postituses 252 oli päevakorras JUMZ tüüpi trakale turbo paigaldamine. Kuna ma ei tea kui palju seal karteris ruumi on selle õlipumba juures ja millise ehitusega see pump on, siis küsin umbes. Kas pole võimalik selline variant nagu GAZ-51 mootoritel tehti, et pandi kaks õlipumpa kokku otsakuti ja sellega tõusis tootlikus 1,5 korda.
Sellist ratsi kasutati veobagide juures kui paigaldati õlijahutus radiaator.
Vasta

(24-04-2013, 18:10 PM)Daff Kirjutas:  Postituses 252 oli päevakorras JUMZ tüüpi trakale turbo paigaldamine. Kuna ma ei tea kui palju seal karteris ruumi on selle õlipumba juures ja millise ehitusega see pump on, siis küsin umbes. Kas pole võimalik selline variant nagu GAZ-51 mootoritel tehti, et pandi kaks õlipumpa kokku otsakuti ja sellega tõusis tootlikus 1,5 korda.
Sellist ratsi kasutati veobagide juures kui paigaldati õlijahutus radiaator.

Inimene õpib kogu elu... Rolleyes Jälle natuke targem.

Jumzil aga õlipump suht kompakselt ära mahutatud, teist pumba enam otsa ei pane. Tootlikuse poolest lahjaks ei tohiks jääda, kuna õlirõhk pidevalt 3bar peal, mis näitab et osa õli läheb läbi reduktsiooniklapi.

[Pilt: 19.gif]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

       

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Järjekordne päev õhtule jõudnud, jumz on saanud nüüd esimesed ristsed ning miskit küljest pole ära kukkunud, mis tundub hea märk olevatWink

Viimased ponnistused ongi veel jäänud, elekter, turbo, esimesed topeltrattad jms...

   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Mul on jäänud seda teemat lugedes, vist kahe silma vahele asjaolu, et millega kodanik mlsluik oma Jumzi mastipukse määrib? Eeldan,et ikka läänelikugaSmile


Vasta

Hetkel on kasutusel Valovolin´e ja Addinoli määrded, eks surun vahele seda mis parasjagu kätte satub.

Seoses määrdega, tee-ehituse aegadel käis paarimees tanklast määret otsimas, oli selline vanakooli mees ja vähe pikema vedruga... Küsis solidooli... Ei osatud aidata. Rääkis ka mulle, et näed, tahtsid masinat määrida, aga määret ei olnud müügil. Lõunapaiku sattusin isegi samasse tanklasse, erinevaid määrded oli riiulis kuhjaga. Võtsin siis paarimehele ka, tanklas müüja kurtis, "Hommikul tuli teie masinist ja muudkui nõudis seda s-tähega tosooli...."


Eks peale suuremat tööpäeva löön paar pritsitäit, ehk kestab kauem. Peale tööd on hea määrida, silindrid-puksid soojad ja määre läheb kergelt vahele...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Üldiselt need moodsad määrded on väga head, ise kasutan sellist.
[Pilt: 0100859399a197f.jpg]
Solidool on ehtne vankrimääre ja selle kasutamine õigustab end vaid teatud kohtades. Litool 24 on aga juba oma kvaliteedilt paremaks läinud ja natuke võrreldav läänemääretega.


Vasta

(28-04-2013, 08:21 AM)MAZ Kirjutas:  Solidool on ehtne vankrimääre ja selle kasutamine õigustab end vaid teatud kohtades.
Küsin kohe vahele, et kus see end sinu arvates õigustab? Mul vedeleb seda va solidooli vaatide viisi, aga kui kavatsesin metsamasina lihtsamaid sõlmi määrima hakata, tehti mu idee kohe maha. Seal hetkel muidugi lõtkud nii suured, et vahet pole kas määrid või ei - vahe on siis kui sõlmed korda tehtud saavad.

Herr Luik, kas JuMZ-i määrimisele päeva lõpus läheb määret kohe mitu pritsitäit? Ausalt öeldes, häbi tunnistada, pole enda närakat määrinudki. Nii vähe sellega toimetanud ka. Metsakale aga piisab ühest pritsitäiest, et saaks kõik niplid üle käia, eeldusel et igasse niplisse kaks-kolm matsu.
Vasta

Mina kasutan solidooli galvaniseeritud poldi peade katmisel samuti, need osad, mis jäävad pori ja soppa kätte. Kuna seda määret on odavalt ja palju käes siis niisama minema visata ka ei raatsi. Kunagi ammu kasutasin ka rattalaagrites aga siis polnud ainsatki läänelikku määret käepärast. Nüüd mõistagi enam ei kasuta seda seal.


Vasta

(28-04-2013, 08:35 AM)KristjanT Kirjutas:  
(28-04-2013, 08:21 AM)MAZ Kirjutas:  Solidool on ehtne vankrimääre ja selle kasutamine õigustab end vaid teatud kohtades.
Küsin kohe vahele, et kus see end sinu arvates õigustab? Mul vedeleb seda va solidooli vaatide viisi, aga kui kavatsesin metsamasina lihtsamaid sõlmi määrima hakata, tehti mu idee kohe maha. Seal hetkel muidugi lõtkud nii suured, et vahet pole kas määrid või ei - vahe on siis kui sõlmed korda tehtud saavad.

Herr Luik, kas JuMZ-i määrimisele päeva lõpus läheb määret kohe mitu pritsitäit? Ausalt öeldes, häbi tunnistada, pole enda närakat määrinudki. Nii vähe sellega toimetanud ka. Metsakale aga piisab ühest pritsitäiest, et saaks kõik niplid üle käia, eeldusel et igasse niplisse kaks-kolm matsu.

Parem natuke seda sama solidooli kui mitte midagi Wink Jumzile läheb ikka paar pritsitäit ära, ega ma eriti tagasi pole hoidnud ka. Löön niikaua, kui vahelt välja hakkab tulema. Asi nimelt selles, et valdav enamus sõlmedest olid aasataid määrdevabad ning nüüd tuleb kurja vaeva näha, et uuesti normaalselt liikuma saada. Mastile läheb peaaegu üks tuup, teine masinale(esisild, rool, hoovastikud jms) Vahest harva törts survelaagrile ning mujale.

Seoses metsakaga, kunagi põhjamaal metsa vedades sai lokomole juba ainuüksi tagasilla "kiigele" pea tuubitäis sisse tambitud, ülejäänud läks mastile. Oli teine juba vana ka ning määret sees ei hoidnud.

Päris igapäev nagunii masinat määrima ei hakka, ei tööta ju hommikust õhtuni. Kolme päeva peale tegin korra ühe hooldetunni, käisin klapid üle ning tõmbasin pumbast kütet vähemaks.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Üks, mis mulle isiklikult Jumz-ide juures irrmsassti meeldib, on vanemate isendite kabiin Rolleyes.. Lahe kuju ja ümaramad nurgad, kas seal sees aga kitsas on... see teine teema.
Lugesin asja ja ...tulin mõttele, et isand msluik teeb asja parajasti nii, nagu on normaalne teha - vastavalt vahenditele ja saadavusele. Ei aja taga "fancy"-t ja "glancy"-t, kui asi on vaadeldav ja töötab nagu tarvis... siis on hää küll. Ise teeks samuti. Vahest teen ka.
Vahel jooksis läbi teema õlide kohta. Vaadake, minul on kujunenud selline arusaam, et ega mootor ei ütle, mis talle rohkem meeldib, sünt vai poolsünt jne. Tema ajab ringi seda, mis talle sisse valatakse. Pole mu meelest tähtis, on see õli vene või lääne või krt teab kus valmistatud, nende kasutusala ja tehnilised tingimused on tähtsad. "Tehnilised tingimused" all mõtlen siis kokkuvõtvalt kõike, mis sinna alla kuulub, ka koostis. Kui mootori valmistaja on öelnud, et kasutada pool-sünti, siis ta ei ütle, et ei tohi kasutada mineraali või täissünti. Võib küll. Pane või vett sisse, kui ainult tehnilised näitajad on samad või paremad valmistajatehase soovitatud määrdeaine omast.
Üks mu tihe koostööpartner Rootsist soovitab oma masina mootoris, hüdrosüsteemis jne kasutada SHELL-i õlisid. Küsimuse peale "miks" sain vastuse - "sest SHELL-i määrdeainete ladu asub meie tehase kõrval!". Kogu lugu.
Ei tee reklaami, aga viimased 15 aastat olen kogu oma ja klientide tehnikapargi "soontes" kasutanud Addinoli vastavaid materjale ja pole veel kunagi olnud probleeme, mis oleks olnud õlist tingitud. Ka vene masinates.
Paksema määrdega on nats teine lugu, neid on koormustaluvaid ja mitte jne. seal tuleb vaadata pisut täpsemalt, mida kuhu panna. A muidu...kui on suvalist määrivat ollust taskukohaselt käes, siis töötavad igast sõlmed hästi ka sagedasema määrimise korral Smile. Aga muidu, intensiivsel tööl, ma mõtlen 24/7 töötavatel massinatel on ette nähtud määrimine kord 8 tunni jooksul Smile . Keskmäärdega isenditega on lihtsam..Cool
A see krd vana jumssi kabiin...vahel mõtlesin, et muretsen endale, lõigun teda natuke ja sobitan oma Bertale pääle..Big Grin


Vasta

Nõustun igati ksf Tift´i jutuga, vana kabiiniga jumz on tõesti meitriteos ning seal sees jagub ruumi piisavalt. Kõigutan siin vaikselt mõtteid endale vana kabiiniga soolo muretseda, lihtsalt masina enda pärast.
Mis puutub õlidesse, siis olen ikka rääkinud, et igale mootorile omad õlid. Miks ma ei soovita vene tehnikasse lääne õli sisse kallata, on elukogemus. Näinud piisavalt mootoreid, mis juba 10a surmale võlgu on, kui sinna veel korralik õli ka otsa kallata, ongi lõpp käesWink

T40 on mul suht kobe, sees loksub castrol. Mootor tundub väga rahul olevat. Lasen jumzil veel mõnda aega sisse töötada, siis teen kerge mootori pesu ja sammuti lääne poolsünt sisse.



Soolo jumz jms projektid jäävad hetkel tagaplaanile, rasketehnika projektidesse lisandub arvatavasti üks suurem kallur. Eks see on loogiline jätk jumzile... Wink


Ksf Tift saab vana jumzi kabiini võru tagant... seal neid lademes.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Jumzi kõrvale sobiks ZIL 130 isekallutaja, kas siis bensiini või diiselmootoriga.

Aga kui kodanik KristjanT on mõni solidooli tünn üle oleks huvitatud sellest.


Vasta

(28-04-2013, 12:00 PM)mlsluik Kirjutas:  Ksf Tift saab vana jumzi kabiini võru tagant... seal neid lademes.
Käisin ükskõrd sääl uitamas, nägin neid kabiine ka. Aga siis veel ei olnud mõtet tekkinud. Nüüd kõigun kahe võimaluse vahel - retsida Jumzi kabiin ää või ehitada ise. Eks me näe.


Vasta

Mis see "Ksf" eesliide peaks tähendama, mida te igalpool igale kasutajanimele ette panete?

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne