Ühe T-40'ne lugu

Täna avastasin veel ühe kuradi jama. Nimelt on tagumised veljed erinevad. Üks on poltidega kilbiga, teine on keevitatud kilbiga. Vahe väga silma ei hakkakski, kuid üks istub 3cm sees pool kui teine. Rehvid on peal 11x38. Huvitav kas russil on samad veljed?
Kas kellelgi vedeleb poltidega ülearust velge?

Poltidega kilp
   

Keevitatud kilp
   

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(29-11-2013, 00:28 AM)sndr81 Kirjutas:  minuarust pole sellel kabiinil midagi hullu häda,t-16-l palju hullem,minu 1,9 pikkuse juures ei mahu jalad t-16-sse ära aga 40-ga pole hullu,uksevahe võiks laiem olla ja ma pole kunagi aru saanud mis mõttega lõigatakse traktoril kabiin maha,korra juhtusin 16-ga lörtsi sajuga sõitma ilma esiklaasita ja ukseta ja peale seda sai ostetud uus klaas ette ja uks keevitatud.Et pika jutu kokkuvõtteks,vahet pole kui väike see kabiin on aga alati on parem kui ilma kabiinita!

Mina olin ka algul seda meelt. Kui T-40 ostu plaanid olid, siis mõtlesin, et esimese asjana viskan kabiini maha. Aga võta näpust, üsna kohe aga hakkasin otsima korralikku originaal kabiini ja leidsin selle ka (minu masinal olev kabiin oleks nagu tanki alla jäänud). Kabiiniga ikka parem, eriti sügisel, kui sajab mida iganes taevast alla, olgugi, et vaade sellest välja minu pikkuse juures (194cm) ei ole just parim.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(29-11-2013, 00:28 AM)sndr81 Kirjutas:  vahet pole kui väike see kabiin on aga alati on parem kui ilma kabiinita!

Mu kuut on seest ja väljast härmas.
Kuidas te enda omadest välja näete?
Mingid elektripuhurid pandud iga akna juurde?
Kel silindrite juurest õhutoru toodud, võiks seda lähemalt kirjeldada. Ma hästi ei oska seda õhku sealt püüdaRolleyes
Vasta

Ma saan aru,et see "kuldnokka puuri" meenutav kabiin ei ole paljude lemmik. Ise ei saa seda kabiini ei kiita ega laita. Kui teda üldse pole sis jookseb vesi igale poole vahele ja seal hakkavad, teadagi mis protsessid aset leidma.
Üle 178m pikkusel kodanikul võib kabiini ronides ja välja tulles olla probleeme.

Tänapäeval on olemas ka soojapuhurid elektri pealt seega nendega saab klaasid ,jääst puhtaks seest aga tüütu on see tegevus kohe kindlasti. Kuna millegi pärast kabiini soojendusele pole vene insenerid absoluutselt mõelnud.Sad Ilma vattijoppeta -15 kraadiga seal kabiinis istuda pole just meeldiv tegevus.


Vasta

Ma olen näinud, et kero on pandud peale, sooja puhuma. Arvatavasti kõige efektiivsem ja kiireim viis kuidas sooja saada, küll aga ei mahu minu ajudesse see kuidas aknad niimoodi puhtana püsivad.

Isegi kui tõmbad kõik luugid kinni ja kütad oma hingega, siis on 5 minuti pärast aknad nii jääs, et ei näe enam mõhkugi.

Kõige efektiivsem viis masinaga tööd teha on istudagi selles külmas puuris - korralik tööriietus seljas ja nautida vene inseneride saavutusi Big Grin. Ma ei tõmba isegi enam luuke kinni - nii uks kui ka kõrval olev luuk on lahti pidevalt - nähtavus paraneb korralikult ja udu ei teki klaasile. Küll aga kui mõni tugevam tuule iil on, siis väga kuhugi välja peale ronida ei taha - kuna iga päev tööd masinaga tegema ei pea, siis valin ilma millal teen mingeid töid.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

Mul oli ka talvel lund lükates sama mure,et kabiin on jahe ja klaasid jääs.
Sai aga paigaldatud vaibast tehtud kate üle mootori ( kapoti pealt) ja nüüd on see probleem kadunud. Mootori õli temp on 60 ringis ja kabiin on soe ja klaasid puhtad.Kate ulatub kuni poolraamide alla ääreni. Korstna jaoks lõikasin augu sisse, kuid muu soe jõuab kenasti kabiini. -20 metsa vedades hakkas seal lauas palav.

MTJ.EE
Vasta

Ma omalt poolt kiidan natuke seda t-40 kabiini. Metsas on täitsa hea askeldada omatarbeks ja tihti on kuskilt võsast vaja läbo sõita või kuusetihnikust. Seal on väike kabiin päris praktiline. Pole eriti ka seallised nurkasid kuhu oksad taha jääksid. Ilma kabiinita oleks ikka vastik märja lörtsise kuuseoksaga vastu nägu saada. Lisaks veel jookseb vesi käigukasti ja kuhu veel saab vahele. Mul on tööriistamarketist ostetud normaalne iste sisse ja jõuvõttuvõlli kang eemaldatud põrandalt. Üldiselt ruumi puudust pole. Probleem on pigem pisikese tagaaknaga ja vaateväljaga. Uks on ka tiba väike aga ega seda sisse välja ronimist väga mõnus nii või naa teha ei ole pigem on mure ,et kõrgelt on välja ronida ja see väsitab. Metsaveokäru küll sellisega ei vea ,sest sinna kabiini sisse küll midagi rohkem ei mahu. Samas näitkes palgihaaratsiga on originaal jagajaga täitsa enamvähem majandada.
Vasta

Ma tänan, et loksutasite mu juhtmed jälle õige koha peale. Sellega seoses ostsin vana russi kabiini, mille kavatsen 40'nele peavarjuks sobitada. Russi oma eelistasin just tema suuruse poolest. Linnupuuri välimuse ega ergonoomilisuse suhtes, ei suuda keegi mu meelt muuta, kole mis kole ja pisike kui hernes Big Grin.

   
   
   

Eks nüüd tuleb veits puhastada, keevitada, sobitada ja värvida. Iseenesest on ostetud kabiin vägagi kobe. Paar mõlki siin ja seal, mõned rooste kohakesed, kuid oma vanuse kohta ikka siga sirge ja puhas.
Lisadena võiks märkida nahksisu, el kojamehe, ning katuseluugi. Pole paha Big Grin

   
   
   

Vahepeal kiskusin veel kastil kaane maha, ning puhastasin seest nii palju kui võimalik. Täpsemalt 3l pruuni venivat ollust. Hammakad on sama ilusad, kui tehasest tulnud. Ühtegi kriipsu ega kraapsu nendelt ei leidnud. Rauapuru kasti põhjas ei esinenud. Visuaalselt on kõik ok. See vist üle pika aja esimene pluss Smile

   
   
   

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Lugedes teemat kuni kabiinini tekkis tahes-tahtmata küsimus et kas sa ehitad musta numbri kandidaadiks või customiks Big Grin
Milline põhjalik sõlmede hooldus-remont ja restauratsiooniprojekt.
Jõudu ja jaksu eesrindliku seltsimehe lumelabida projektiga!
Vasta

(02-12-2013, 00:56 AM)Kombimiis Kirjutas:  Lugedes teemat kuni kabiinini tekkis tahes-tahtmata küsimus et kas sa ehitad musta numbri kandidaadiks Big Grin
Milline põhjalik sõlmede hooldus-remont ja restauratsiooniprojekt.
Jõudu ja jaksu eesrindliku seltsimehe lumelabida projektiga!

Usu või mitte, ma ehitan siiani lumelabidat... ainult nats on asi käest ära kiskunud Big Grin. See on nagu mingi kuradi jada, mida rikkuda enam ei saa. Tahtsin teha mootorile remonti, alustasin mingist poldist, mille külge ei tahtnud enam sitast mutrit keerata, seega tuli ka mutter puhastada, ja nii ta läks. Tegelikult on siga mõnus hobiga tegeleda, kuid lumi hakkab sadama teist korda juba, ning labidas...

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

On sul mingid ideed juba rooliga ja hüropumbaga?
Vasta

(02-12-2013, 22:44 PM)Laurimetall Kirjutas:  On sul mingid ideed juba rooliga ja hüropumbaga?

Korra käis peast läbi, et vahetan originaal roolivõimu ühe vana Jeebu oma vastu. Samba jätaks alles, viskaks ainult võimu sealt maha, peale aretaks jeebu oma. See jätaks ülejäänud roolisüsteemid oma kohale.
Esialgu aga lükkan selle töö tulevikku, tahaks sõita juba.

   
   
   
   

Raskeks läheb roolivõimu pumba mahutamisega mootori ette. Sinna tuleb ka genekas ja ega palju ruumi üle ei jää.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Mul on traktoril peal kaks hüdropumpa. Saab rippsüsteemiga normaalselt tööd teha. Väikesem on roolivõimendi jaoks. Pmst sobib otse originaal pumba asemele vaja ainult õhupuhasti kinnitused keevitada rooli sambaküljes teise nurga alla. Kõik mahub väga täpselt ära ja kapott käib ka kinni. Panna pikem kummivoolik õhupuhasti ja kollektori vahele. Õlipaagile on vaja teha auk ja keevitada toru ,et väiksemale pumbale ka õli tuleks peale. Vana pumba küljes on klapp, see on vaja seest tühjaks teha ,et õli läheks suurest pumbast otse jagajasse. Roolivõimendisse minevale otsale vaja punn ette panna. Sellisel juhul ei pea originaal jagajasse mineva õlitoruga midagi tegema ja kõik sobib. Roolivõimu voolik sobib otse väikse pumba külge. Jagajal tuleb rõhuklapp kindlasti üle kontrollida ja vajadusel reguleerida. Esimest korda on mõistlik proovida tühikäigul ,siis hakkab mootor ära surema kui rõhk liiga suur on.
Võimalik ,et sulle ka sellist asja vaja.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

(03-12-2013, 22:31 PM)Laurimetall Kirjutas:  Mul on traktoril peal kaks hüdropumpa. Saab rippsüsteemiga normaalselt tööd teha. Väikesem on roolivõimendi jaoks. Pmst sobib otse originaal pumba asemele vaja ainult õhupuhasti kinnitused keevitada rooli sambaküljes teise nurga alla. Kõik mahub väga täpselt ära ja kapott käib ka kinni. Panna pikem kummivoolik õhupuhasti ja kollektori vahele. Õlipaagile on vaja teha auk ja keevitada toru ,et väiksemale pumbale ka õli tuleks peale. Vana pumba küljes on klapp, see on vaja seest tühjaks teha ,et õli läheks suurest pumbast otse jagajasse. Roolivõimendisse minevale otsale vaja punn ette panna. Sellisel juhul ei pea originaal jagajasse mineva õlitoruga midagi tegema ja kõik sobib. Roolivõimu voolik sobib otse väikse pumba külge. Jagajal tuleb rõhuklapp kindlasti üle kontrollida ja vajadusel reguleerida. Esimest korda on mõistlik proovida tühikäigul ,siis hakkab mootor ära surema kui rõhk liiga suur on.
Võimalik ,et sulle ka sellist asja vaja.

Kus selliseid ime pumpasid müüakse ja mis hinnaga?
Vasta

Mõte on hea. Kas tegemist on selle pumbaga? http://www.flintkaubandus.ee/a/hudropump...10-(parem)

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Ausalt öeldes on tegemist väga hea leiutisega. Peab kunagi ise ka ette võtma selle svapi.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

Pmst sama pump jah aga peab vaatama minumeelest on t-40 vasakpoolse pöörlemisega pump. Kui kõik on originaal ,siis mahub ilusti kõik kapoti alla ära. Kaob ära pöörete andmise vajadus, et mingit haakeriista liigutada. Roolivõimendiga on tunda ,et tühikäigul väga kiireid liigutusi teha ei saa. NZ 10 ei tooda piisavalt. Samas on t-40 sellise mootoriga ,millel tühikäigul jõudu pole ka. Tööajal praktiliselt koguaeg on tühikäigust kõrgemad pöörded. Pärast äraharjumist enam mingit probleemi rooliga ei ole. Eks see originaalvõimendi on selline pool pidune kui kunagi peaks nässu minema ,siis saab olemasolevale pumbale aretada juurde dosaatori ja silindri.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta

Vasak ka täitsa olemas ja odavam ka veits. http://www.flintkaubandus.ee/a/hudropump...0l-(vasak)
Selle lükke ma kavatsen kindlasti tulevikus ära teha, seda enam, et plaanis oli muretseda nagunii uus ns32 pump peale. Nüüd siis vaatab ns32-10 komplekti.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Nz10 pumbale vaja vastavad kõrvad (hüdroühendused) ka muretseda vaja.
Vasta

Nonii, nüüd olen kaks päeva juranud kabiiniga. Üks päev läks tervenisti paika ajamisele. Tuli leida õiged kõrgused, õiged kaugused jne. Paras peavalu.

   

Alustasin sellest, et ajasin traktori raami, tema loomulikku asendisse.

Siis proovisin kabiinile anda õige kõrguse. Selleks pidin lähtuma ninapleki kõrgusest, ning kabiini loodis olekust maapinna suhtes. Parim võimalikest variantidest oli 7cm tõstet kabiini põranda alt. Sinna keevitasin vinkli, tänu millele sai kabiini mõõdistustega veits konkreetsemaks minna.

   
   

Seejärel loodisin kabiini raamile. Kui kabiini oleks paigaldanud vastavalt raami norm asendile, oleks kabiin jäänud taha poole kaldu, täpselt nagu 40'ne originaal kabiin. See aga mulle eriti ei meeldinud.
Russil on arvestatud tagumise ratta kese, kabiini tagumise klaasi tihendi siseküljega kohakutti. Sealt oli hea vaadata kabiini piki asetust raami suhtes.

   
   

Vinkli külge sai keevitatud vastav kronsa, millega kabiin hakkas jäigalt istuma raamil. Ma mõtlesin tükimat aega, kas teen sinna mingid puksid ka vahele või mitte, kuid otsustasin jäiga ühenduse kasuks. Saab asju veits konkreetsemalt kinnitada.
Probleemid mis tekkisid koheselt olid järgmised:

Käigukang asetseb liiga taga, kuid see pole suur probleem.
   

40'ne kütuse paak ei mahu ära enam. Peab uue tegema.
Tagumised tõstehoovad ei saa liikuda piisavalt üles. 5cm jääb puudu. Sinna peab sisselõiked tegema.

   

Esimesed alumised nurgad, kuhu russi kabiini padjad toetuvad vist, sai toestatud 5mm plaatidega. Selleks ma lõikasin väljast lahti karbid, et saada sealt keevitada vähe tummisema metalli külge. Seest vaatab hiljem, olenevalt kabiini põhja ehitusest.

   
   

Kabiini esimese otsa panin käigukastile toetuma. Selleks lõikasin ja keevitasin sinna ühe kabiini raami läbiva vinkli, mis istus kastile pähe, ning kinnitub sinna mootori kinnituspoltidega.

   

Kabiini esimene parem nurk oli suht auklik ja roostes.

   
   

Selle nurga ma otsustasin üldse puhtaks lõigata ja uue pleki paigaldada. Nurgas asub ka kandev tala, mis tuli samuti taastada.

   
   

   
   
   

Ega ma kabiini millimeetri pealt paika saanudki. Tundus, et kabiin oli diagonaalis väändesse läinud. 5-10 mm, jäi asi paigast ära, kuid see ei ole häbiasi Big Grin, Tegemist siiski T-40'ga.
Kurat, kell juba nii palju. Eks homme vaatab edasi.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne