Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Neid labasid võiks jah parandada pisut näiteks liivapaberiga, mis klaaslaual näiteks.
Siis mikromeetriga mõõta ära väliskest ja labade pikkus ja kui vahe väga suur või ebaühtlane tuleb paraku nii labad kui ka korpus lihvida pingis.
Lõtku võiks jääda 2-3 sajandikku.
Võlli pikilõtku korral kindlasti kui on üle 5 sajandiku teha reguleerseib survelaagri alla.
Nüüd need tihendid õlikanalite vahel on spetsmaterjal ja neid saada on ainukesena võimalik ostes rotaatori remontkomplekti.
Paigaldamiseks-eemaldamiseks on soovitav soojendada 70-80 kraadini asjad näiteks vees ja siis on need tihendid näpuga paigaldatavad.
Siis kindlasti peavad vedrud olema kõik ühepikkused, et labad korralikult seinaga liibuks.
Ikkagi uus rotaator oleks kaval panna sinna.
See 600 rahane on piisava läbilaskevõimega lõugadele ja nagunii on seal düüs vahel, et saaks lõugu sulgedes ka masti tõsta koorma mahavõtmisel.
Postitused: 237
Teemad: 4
Liitus: Oct 2010
Maine:
5
Uus rotaator oleks muidugi õige lahendus, aga tead selle masina juures on kõik asjad nii lipa-lopa, et poleks kokkuvõttes uue paigaldamisel eriti jumet. Raha ta ju tagasi ei teeni. Ma vist proovingi liivapaberiga natuke seda asja seal rihtida, palju ruumi ei ole, külgmised kanalid tulevad kohe ette. Vedrud peab uued otsima, üks jah teistest lühem. Ega ma sellest uut ei loodagi teha, aga äkki natuke paremaks muutub. Endal mugavam lihtsalt, hetkeseisuga pööravad palgid ise sinna kuhu tahavad.
Aga tänan väärt nõuande eest, hea lugeda!
Postitused: 237
Teemad: 4
Liitus: Oct 2010
Maine:
5
12-02-2014, 12:03 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-02-2014, 12:16 PM ja muutjaks oli
KristjanT.)
Pole massinaga pikka aega erinevatel põhjustel midagi teinud, nokitsemiseks siiski taas kastitäis erinevaid detaile ostetud. Hetkel on masinalt maas rotaator, mis läks ühe meistri kätte lihvimisse. Seal tekib suur probleem uute tihendite saamisega, proovin midagi leiutada.
Praegu suurim mure aga starteriga. Kuna vahepeal oli üks võõras mees ka traktorit liigutada tahtnud, siis täpselt ei tea mis toimus, aga kui mina paar nädalat tagasi teda käivitada tahtsin, siis polnud starteril mitte mingit jõudu. Võtsin lahti, eks ta on iga nurga pealt kulunud, aga paistab, et veaks siiski põlenud mähis. Mähitud lapiktraadiga, seda ei pidavat liikuma enam. Ühest kohast siiski teatati, et uued mähised saaks, tükihinnaga 70 rubla. Kuna IKH-s on uus starter 230 rutsi, siis hakkasin kahtlema, kas surmale võlgu oleval starteril on mõtet neid mähiseid siis vahetada. Kahjuks IKH starter 12 V ja nõrgem samuti, 3,8 kW 4,6 kW vastu. Nimetatud mootorit kasutati osadel vanadel põllumajandustraktorit ja neid silmas pidades IKH osi pakubki, nood aga ju 12 voldi peal. Kui kellelgi on head mõtet, kust võiks mõistliku hinnaga starteri leida (mu poolest võib kasutatud ka vabalt olla), siis võib teada anda.
Postitused: 2,137
Teemad: 74
Liitus: Jan 2004
Maine:
14
Küsi veokate juurest. Noid Valmeti konesi pruugiti ka väikestel SISU SL ja SK veokatel 170ne sarjal oli mäletamistmööda 610-611 mootor, Starter usutavasti samane.
loll on loll olla.
Postitused: 10,898
Teemad: 38
Liitus: May 2005
Maine:
138
Miskandi mees oled?
Kui kilulinna asja, küsi Hiiu starterivanalt - tal on igasuguseid karvaseid ja sulelisi riiulil virnas...
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Kui on otseveoga starter, siis võib 12V ka panna 24 voldiga käima.
Paariaastane kogemus olemas Belarusi pealt.
Pealegi pandi vanasti neid käima ka keevitusgeneraatoritega ja seal on 35-40V pinge.
Lõppes 24V starteril pendiks ja sai kiiruga 12V pandud ning toimetab.
Uus 24V on riiulis olemas, kuid vaja pole läinud.
Postitused: 237
Teemad: 4
Liitus: Oct 2010
Maine:
5
Keevitusega käivitamise jutte olen kuulnud vanamehelt küll jah. Ma siin kaalun seda 12 V varianti. Õige starter paistab 560 eurorubla maksvat, seda on selle vanaraua peale palju kulutada. Kes selle masina lähedusse satub, saab aru. Liigub, jah...
Üks variant on proovida läbi läinud mähis lakist puhtaks ise põletada, kontrollida, et lühiühendust kuskil pole ja uuesti ise ära lakkida. Vaatan seda asja.
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 7,017
Teemad: 58
Liitus: Jul 2012
Maine:
99
See põletamise ja lakkimise jutt tundub miskipärast naljakas...
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 237
Teemad: 4
Liitus: Oct 2010
Maine:
5
Viimane pakutud 12-voldine jääb oma kolme kilovatiga sellele hõredale mootorile selgelt lahjaks.
Ma ei tea elektrist midagi. See põletamine võib ju naljakas tunduda, aga kui mähis kokku "keevitunud" ei ole, saaks sel juhul asja äkki ellu äratada. Kes on selliseid mähiseid taastanud, võib mu mõtte ju maha laita. Nii ma igatahes kuulsin, et neid lapiktraadiga mähiseid uuesti ei mähita vaid taastatakse.
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
(13-02-2014, 09:40 AM)KristjanT Kirjutas: Viimane pakutud 12-voldine jääb oma kolme kilovatiga sellele hõredale mootorile selgelt lahjaks.
Ma ei tea elektrist midagi. See põletamine võib ju naljakas tunduda, aga kui mähis kokku "keevitunud" ei ole, saaks sel juhul asja äkki ellu äratada. Kes on selliseid mähiseid taastanud, võib mu mõtte ju maha laita. Nii ma igatahes kuulsin, et neid lapiktraadiga mähiseid uuesti ei mähita vaid taastatakse.
Mis selle 870CK nii eriliseks teeb, et see konkreetne starter nõrgaks jääb? Kõik 411 mootorid on 4180 töömahuga. Sajad tuhanded Valmeti pajad on aastakümneid käivitunud 12v 3kw starteritega.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 237
Teemad: 4
Liitus: Oct 2010
Maine:
5
13-02-2014, 22:25 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-02-2014, 22:36 PM ja muutjaks oli
KristjanT.)
Polegi midagi erilist. Põllumajanduslikele paigaldatutest vist paar hobust on lisaks, muud midagi. Aga ma ju kirjutasin, et see mootor on täitsa kohviks sõidetud. Tahab natuke vunki kah saada käivituseks, 3 jääb selgelt lahjaks. Lisaks see, et ta võib töötada ka 24 voldi peal, aga äkki jääb nii eluiga lühemaks... Seda ei tea keegi.
EDIT: meenus, mis asi selle metsaka "eriliseks" teeb. Tal ju hüdropump väntvõlli otsas, külmalt ja kehva hüdroõliga käivitades on see ikka arvestatav takistus.
Postitused: 82
Teemad: 3
Liitus: Dec 2013
Maine:
0
Samamoodi olid ka VL-1600 frontaaliga Valmet 702-d otse väntvõllilt läbi kardaani ringiaetava hüdropumbaga. Olemas oli küll väljalülitamise muhv, aga mitte ühtegi lülituskahvlit lahtihaakimiseks. Läksid isegi väga kohviks aetutena talvel käima. Suurte külmadega oli vaja küll ka pisukest turgutust startgaasi näol, aga isegi tõmmates ei tahtnud ilma minna...
Postitused: 700
Teemad: 26
Liitus: May 2004
Maine:
10
Starter on ehk lihtsalt ale,kerib viletsalt,ega siis ei taha soojaga ka hästi minna.Pane uus,läheb ka külmaga käima.Kui starteris mingigi numbri saad võid proovida otsida uued tükid külge.AS Starters,löö googlisse,mingi poolakate värk .
Postitused: 237
Teemad: 4
Liitus: Oct 2010
Maine:
5
Nii, vahepeal oli masinat vaja ja käima panin ta nii, et tõstsin ühel poolel masinast kõik kolm ratast õhku ja keskmisele sai üks viis koormalinti kokku seotud, ümber ratta keritud ja pisikese 3,5tonnise veoautoga sõidetud, samal ajal kui mina traktori kabiinis sidurit üles lasin. Alguses edu mind ei saatnud, aga lõpuks sai käima kah. Probleeme oli mitmeid, lõpuks oli enim mure sellega, kuidas vältida vastaspoole ratta ringikäimist. Etteandepump vist oli ka taas ära küpsenud, kuigi see on seal uus. Panin kanistri kapotile.
Aga starterist siis. Variante on mitu. Üks uus mähis on 70 eurot. Uus odavaim 24voldine starter 4 kW 205 eurot, aga see on hiinakas, garantiid ka ei anta. IKH-st 12voldine 3,8 kW-ne 230 eurot, äkki on vaat et paremgi variant kui see hiinakas. Iskra starter 400 eurot ja kõige õigem variant, originaalilähedane Bosch 600 eurot. Raha palju kulutada ei soovi, mõtlen ja kaalun õiget varianti.