Teema on suletud

KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri

(03-08-2017, 22:32 PM)oltsberg Kirjutas:  Veel natuke sõiduki juhtimisest. Kes on juht siis, kui juhikohal toimetab mitu tegelast? Mina ja ilmselt paljud teisedki on esimesed roolikeeramised teinud kellegi süles istudes.

Meenub lugu, et juhiistmel toimetas kolm tegelast. Üks roolis, teine pedaalis, kolmas raius käike. Kõik olivad juhid?

Või selline lugu, et sõidu ajal vahetati kohad ära (kaine kunde napsise sohvri asemele, miilits ajas taga). Kes oli juht vahetamise hetkel?

Mitu juhti saab ikka olla. Näiteks õppesõidukitel loetakse nii õpilane kui õpetaja juhiks.

Aga mul on kutsikapõlves õnnestunud sõita isegi 4 inimese poolt juhitud autos (VW golf 1, 13 sõitjat). See nägi siis niimoodi välja, et juhiistmel istus kõrvuti 2 inimest, neist 1 haldas sidurit, teine pidurit ja gaasi. Nende süles istus roolimees. Käiguvahetamisega tegeles üks samuti eesistujate süles istunud neiu. Hullumeelne sõit oli, aga üle elasime, miski 10km kruusateid.

Kooliajast on meeles seik kui Paksu Margareta ees peeti mind kinni, autoks oli vana 2 ukseline mazda 323, kuna oli peole mineks ,siis tuli ju "kõik" kaasa võtta.

Politseiga sai kokkulepe sõlmitud,et autoga võib edasi sõita  ainult 5 'ne seltskond koos juhiga, teised pidid jalgsi edasi minema.

Nii saigi 4 üleliigselt välja visatud ... Big Grin Big Grin , kusjuures pagassis ei olnud mitte ühtegi.

Täpsustuseks : oli 90 keskel sügisene aeg ja klaasid olid seest pisut udused, ilmselt kui politsei oleks alguses teadnud palju meid kokku oli, poleks ma politsei näpu vibutuse ja 4 pahase sõbraga piirdunud

(19-07-2017, 22:13 PM)speedsta Kirjutas:  Kantmeetrine paak, nagu pildil - kas selle väljavõttele on sobivas mõõdus üleminekuid kusagilt võimalik osta? 
https://www.kuldnebors.ee/search/tooriis...id=5631009&pob_action=show_post&pob_cat_id=11127&pob_browser_offset=0&pob_view_language_id=et&search_X_cat_ids=10676
Siin on üleminekud tekstis mainitud.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

(03-08-2017, 22:32 PM)oltsberg Kirjutas:  Meenub lugu, et juhiistmel toimetas kolm tegelast. Üks roolis, teine pedaalis, kolmas raius käike. Kõik olivad juhid?
Meenus samalaadne olukord 90-ndate lõpul ühel metsavarumisplatsil, kus kolm purupurjus jorssi tegelesid kõik samaaegselt metsaveo Urali juhtimisega. Õnneks jätkus neil taipu mitte teele välja keerata ja liiklusse sukelduda ... või ei leidnud oma ähmaste silmadega enam teeotsa üles ja keerutasid palgivirnade vahel. Oleksid need sellid vahele jäänud, väitnuksid ilmselt, et keegi ei juhtinud, auto sõitis ise!

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.

(03-08-2017, 15:19 PM)Daff Kirjutas:  ...
Eesti liiklusseadust pole nii täpselt tudeerinud aga on alust kahtlustada, et meil on viidud joobeseisundi ja süüteluku suhe samale tasandile sest tean juhust kui mu tuttav jäi kinnisel territooriumil vindisena mootori soojendamise eest 6 kuuks jalameheks.

Kas AINULT selle üksikjuhtumi eest või oli seal ka midagi muud juures?

Ei kõla loogiliselt, et KINNISEL TERRITOORIUMIL säärane menetlus läbi viiakse. Või siis ei olnud ikkagi territoorium kinnine...

EDIT: ilmselt ikka ei olnud kinnine territoorium, kui patrull sinna hulkuma sattus. Või ei olnud auto siiski territooriumi sees, vaid aia taga avalikul teel.
Patrulli seisukohast vaadatuna kõlab kaunikesti uskumatult, et kui auto käis ja tagurdustuled põlesid, siis ei olnud plaanis sõitma hakata...

Minul on küsimus selle kohta, miks üleüldse peab juht alkoholi tarbima? Mille kuradi pärast ei ole inimestel sedapalju selgroogu, et kui kork on pealt võetud, siis liiklusega ei tegelda?

(03-08-2017, 16:29 PM)veix__ Kirjutas:  ...
Või mis siis on kui käivitasid auto kaine peaga ja jätsid auto tööle ning hakkasid jooma kõrvalistmel, rooli istus kaine juhtimisõiguseTA isik, kelle ülesandeks jääb vaid mootor seisatada... Toungue

Siit saab välja imeda omanikule karistuse üleandmise eest juhtimisõiguseta isikule ning isikule juhtimise juhtimisõiguseta. Kui auto uks oli lahti, siis ka alkoholi tarvitamise avalikus kohas. Kui ei suuda ära tõestada alkoholi tarbimise alguse täpset kellaaega, siis saab menetlusse lisada ka joobes juhtimise aspekti.

Paljusid asju saab välja mõelda. Aga mille kuradi pärast tuleb oma elu nii keeruliseks elada, et need halvad asjad realiseeruda saaksid?

Joobes juhtimise jaoks on siiski minu teada vaja sõidufakti. Üksi seadus ei keela mul autos niisama viina visata. Samuti ei tohiks keegi torkida, kui jood autos ja uks on lahti, pole see mingi avalikus kohas joomine. Selle loogika kohaselt ei tohiks suvel mu koduuks ka lahti olla, kui köögilaua taga õlut libistan Smile

(04-08-2017, 10:15 AM)ivoalaska Kirjutas:  Joobes juhtimise jaoks on siiski minu teada vaja sõidufakti. Üksi seadus ei keela mul autos niisama viina visata. Samuti ei tohiks keegi torkida, kui jood autos ja uks on lahti, pole see mingi avalikus kohas joomine. Selle loogika kohaselt ei tohiks suvel mu koduuks ka lahti olla, kui köögilaua taga õlut libistan Smile

Nõus. Aga siin kodanikud ju järjest toovad näiteid, kus keegi kunagi olla saanud säärase asja eest litaka.

Enamasti küll selgub uurimise käigus, et oli ka muid asjaolusid. Toungue

Siit võib pahatahtlikult edasi urgitseda, et mis on sõidufakt...

No isegi kui su tegevus on avalikku kohta nähtav (läbi autoklaasi), on see sama nagu teeks seda avalikus kohas.

Sõidufaktiks loetakse vast seda kui oled ka mootori käima pannud, mine võta kinni. Mul töökaaslane jäi kunagi autosse külmemal ajal peatäit välja magama ning jättis auto tööle, millimeetritki ei liikunud - sellest piisas et load hoiule võeti (kas oli ka kehtivaid rikkumisi all ei mäleta), aga eks ta suuresti tõlgendamise küsimus ole.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)

(04-08-2017, 10:30 AM)veix__ Kirjutas:  kui su tegevus on avalikku kohta nähtav (läbi autoklaasi)

Siin võibki koer maetud olla selle kõrvalistuja poolt õlleluristamisega. Sel juhul on keeld alkoseaduses, mitte liiklusseaduses. Paraku ma ei viitsi seda küll läbi töötada. Viplala ehk?
Parast räägid meile ka, kuidas sellega siis on?
Wink

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

A huvitav, mida võimuesindaja ütleks, kui töötava mootoriga autos peatäit välja magada kõrval- või tagaistmel?

(04-08-2017, 11:18 AM)stretch Kirjutas:  A huvitav, mida võimuesindaja ütleks, kui töötava mootoriga autos peatäit välja magada kõrval- või tagaistmel?

Tõlgendamise küsimus. Big Grin

Kui juhtub olema normaalne politseinik ja auto viisakalt pargitud ning ei ole õuealal (mäletate, tühikäik kuni 2 minutit!), siis pole see tema asi, kuidas keegi maakera soojenemisele kaasa aitab.

Peast miilits paneb muidugi täie rauaga kõigist seadusepügalatest. Eriti juhul, kui auto/magaja juhtuvad olema püsikliendid...

(04-08-2017, 10:52 AM)Walter Kirjutas:  Sõidufaktiks loetakse vast seda kui oled ka mootori käima pannud, mine võta kinni. Mul töökaaslane jäi kunagi autosse külmemal ajal peatäit välja magama ning jättis auto tööle, millimeetritki ei liikunud - sellest piisas et load hoiule võeti (kas oli ka kehtivaid rikkumisi all ei mäleta), aga eks ta suuresti tõlgendamise küsimus ole.
See lugu ja eelmine (tagurpidi käik sees autos magamine) on kas mõlemad mehed jätnud mingi osa loost rääkimata (auto mingisuguse liikumise vms.)  või siis ise politsei poolt pohmeluse-unesegasena ülesäratatuna ennast kogemata kuidagi sissse rääkinud autojuhtimisse.
Ei tahaks uskuda, et inimesed on nii seadusetundmatud ja minnalaskvad, et lasevad vabatahtlikult endale joobes peaga juhtimise eest karistuse määrata kui nad seda teinud ei ole.

Ise olen olnud kõrval ja tunnistanud oma silmaga, toetanud oma jutuga, kuidas üks inimene meie seltskonnas tahtis avalikus parklas proovida sõbra tsiklil rulli keerata ehk siis piirajasse lasta tsiklit kohapeal ise muidugi juhikohal olles. Ronis istmele, ühes käes õllepurk ning teisega keeras gaasi nii et mootor käis piirajasse. Samal ajal juhtus politseiauto meist mööda sõitma ning tulid kohe otseloomulikult inspekteerima, et õllepurk käes tsikli seljas niimoodi ja kiivrita. Aga sellisest rahulikust seletusest nagu asjad tegelikult ka olid piisas, tehti ainult märkus avalikus kohas alkoholi tarbimise kohta.
Eks meie versiooni kinnitas ka asjaolu, et kombekas seljas ja kiiver käes omanik seisis kõrval, samas kui tsikli otsas olev isik oli kiivrita ja varustuseta triiksärgis ja teksapükstes. No loogiline et bike`ga nii ju sõitma ei lähe ja tahtis lihtsalt proovida mis tunne on gaasi keerata. Samas eks meil oleks olnud ka palju tunnistajaid (sh. kaineid inimesi), et mingit sõitmist pole toimunud. Aga üksi (joobes olles) kahe politseinikuga sõna-sõna vastu oleks olukord kindlasti selles suhtes täbaram.

Juhtus see umbes 2008 aasta paiku, aga seadused pole selles osas siiani minu teada muutunud, et mootori käimapanemine ja pöörete tõstmine kohapeal oleks sõiduki juhtimine, sellist tähtsat muutust oleks kindlasti meedias jms. auto-moto ringkondades pikalt ja laialt kajastatud.

Rekkad juba aastaid automaatkäigukastiga. Kui valits on R peal ja auto tühikäigul käib, siis põlevadki tagurpidi käigu tuled. Haagid käru järgi, valits jääb R peale. Lähed keerad käpad üles, ühendad juhtmed/voolikud ja käid ringi autorongile peale, tagurpidikäigu tuled siravad.

kui istud autos ja võtmed on käepärast või lausa süütelukus ning ise oled juua täis, siis on ilmselge kavatsus minna sõitma ja politsei käsitleb seda kui joobesjuhtimist...

Kui istud täis peaga puulõhkumispakul ja kirves on käes, soovid sa ilmselgelt kellegi ära killida ja politsei käsitleb seda kui mõrvakatset.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!

(04-08-2017, 16:10 PM)maisalup Kirjutas:  kui istud autos ja võtmed on käepärast või lausa süütelukus ning ise oled juua täis, siis on ilmselge kavatsus minna sõitma ja politsei käsitleb seda kui joobesjuhtimist...

Isegi tagaistmel istudes?

Paistab, et kõigile on võõras rekkanduse asi. 
Tänapäeva rekkas on kõik mugavused. Autonoomne kabiini jahutus/soojendus, külmkapp, mikrouun, kohvimasin, 230 V jne. Aga see kõik tuleb kahe aku pealt. Rekkal ei ole vänta, et väntad käima naga zhiguli. 
Ok, ma joon ära mõned külmad õlled. Uusi vaja ju Big Grin Aga külmkapp on välja ennast lülitanud, aku pinge väike. Eks paned siis auto mootori tööle. 
Siis tuleb politseionu ja tembeldab su purjus juhiks!

Käivitamiseks tuleb kohale kutsuda kaine vastutav spetsialist pädevast akrediteeritud asutusest.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne