MTZ-05 ja MF-70 vs MB-1 jaMB-2 lisad

Kuna hetkel käsin ühe MTZ 05ga mässimine siis küsiks veel ära, et mis õli ja kui palju käib käigukasti.
Muuseas kuidas külg reduktorite määrimine on lahendatud? Kas seal ringib käigukastiga sama õli. 


Käigukasti ja külgülekannetesse läheb kokku 3.5l õli. Kasutusjuhendi järgi käib sinna vene M8xx karburaatormootori õli. Omal oli varem vene TAP, praegu on automaatkäigukasti õli. Sellel asjal on märgsidur ja mõnede õlide kasutamisel on oht, et sidur võib libisema hakata. Uuematest õlidest võiks sobida need, mis kasutuses märgsiduriga tsiklitel.

Käigukast ja külgülekanded on ühenduses. Et kõike õli kätte saada tuleb lasta tühjaks ka mõlemad külgülekanded. Kui kui kasti õige koguse õli valad voolab see ka külgülekannetesse. Õlitaseme kork on kasti küljel paikneval alumiiniumkaanel.
Vasta

(28-09-2016, 20:22 PM)Graviti Kirjutas:  Kuna hetkel käsin ühe MTZ 05ga mässimine siis küsiks veel ära, et mis õli ja kui palju käib käigukasti. Muuseas kuidas külg reduktorite määrimine on lahendatud? Kas seal ringib käigukastiga sama õli. 

Ma motoploki peensuste pealt suht võhik.

Ma olen kasutanud nii käigukastis kui ka mootoris autooli. Kui mälu ei peta, siis 5L kanku läheb täpselt ära (3,5+1,5)
Vasta

Keski härra osta.ee keskkonnas pakub sidurkettad ja varuosi
näiteks:
https://osta-ee.postimees.ee/mtz-05-sidu...rc=listing
Vasta

Suur tänud vastamast. 

Eraldi tänan kaasfoorumlast Talupoeg taluja-t kiire töö eest. Päev peale telefoni vestlust oli pakk siduriketastega juba kohal. 

Väikene projekt ehk MTZ motoploki päästmine on edukalt lõpule jõudnud.
MTZ 08 kui nüüd täpne olla. 08 tuleneb sellest, et tehasest veeres see motoplokk välja Briggs&Strattoni 8 HP mootoriga.

Halbade asjade kokkulangemise tulemusena kukkus puu õnnetult vana mootori peale ning lõhkus karburaatori,sisselaske kollektori jms. 
Jõudsime omanikuga järeldusele , et paneme uue mootori. Õnneks oli Subaru tootevalikus olemas 9HP mootor, mille väntvõll ja kinnitus flants istub 1:1-le . Isegi tollmõõdus poldid sobisid . 

 Mingit vaheflantsi või siduritrumlit polnud vaja vahetada. See on vist UD1 mootori teema rohkem. Siin kohal võiksid spetsialistid kommenteerida. Minu jaoks motoplokid harv nähtus. 

Tegin ka õlivahetuse käigukastis. 3 kohast lasin välja . Sisse läks mootoriõli Gulf 10w40 3,5L . Mingit anomaaliat mootoriõliga ei täheldanud. Sidur toimis ka ideaalselt.  1-2 minutit soojendamist on normaalne ma arvan. Vedelemat õli ma usun, et pole mõtekam sisse panna. Mingit mootoratta õli kus spets lisandid sees märgsiduri jaoks oleks ka ilmselge overkill . Esiteks hind ja teiseks ärme unusta mis aastast tehnika ikkagi on. 


Paar pilti ka lõpptulemusest. Vähemalt seekord jäi vanaraua hunt tühja kõhuga!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

Kumba pidi ja kuidas paigaldada MF-70 jõuvõtu võllile nö mutter, kooniline ots väljapoole? Jvv kangi hoogsal liigutamisel element eraldus ja ei soovi hõlpsasti tagasi minna.
Vasta

(08-10-2016, 23:32 PM)Gravity Kirjutas:  Suur tänud vastamast. 

Eraldi tänan kaasfoorumlast Talupoeg taluja-t kiire töö eest. Päev peale telefoni vestlust oli pakk siduriketastega juba kohal. 

Väikene projekt ehk MTZ motoploki päästmine on edukalt lõpule jõudnud.
MTZ 08 kui nüüd täpne olla. 08 tuleneb sellest, et tehasest veeres see motoplokk välja Briggs&Strattoni 8 HP mootoriga.

Halbade asjade kokkulangemise tulemusena kukkus puu õnnetult vana mootori peale ning lõhkus karburaatori,sisselaske kollektori jms. 
Jõudsime omanikuga järeldusele , et paneme uue mootori. Õnneks oli Subaru tootevalikus olemas 9HP mootor, mille väntvõll ja kinnitus flants istub 1:1-le . Isegi tollmõõdus poldid sobisid . 

 Mingit vaheflantsi või siduritrumlit polnud vaja vahetada. See on vist UD1 mootori teema rohkem. Siin kohal võiksid spetsialistid kommenteerida. Minu jaoks motoplokid harv nähtus. 

Tegin ka õlivahetuse käigukastis. 3 kohast lasin välja . Sisse läks mootoriõli Gulf 10w40 3,5L . Mingit anomaaliat mootoriõliga ei täheldanud. Sidur toimis ka ideaalselt.  1-2 minutit soojendamist on normaalne ma arvan. Vedelemat õli ma usun, et pole mõtekam sisse panna. Mingit mootoratta õli kus spets lisandid sees märgsiduri jaoks oleks ka ilmselge overkill . Esiteks hind ja teiseks ärme unusta mis aastast tehnika ikkagi on. 


Paar pilti ka lõpptulemusest. Vähemalt seekord jäi vanaraua hunt tühja kõhuga!

Täitsa kena tükk! Mis sellise mootori hinnaks on ka? 
Ja saan ma õigesti aru, et võtad vana maha ja uus asemele? St. et bolt on lahendus, ilma igasuguste vahetükkideta ning flansedeta? 
Mootori mudel EX27 Premium? Ja kuskohast sellist siinmail saada võib? Kuis uue mootori jõuga on? Äkilisem, kui vana Uudi?

Almost Again
Vasta

(20-10-2016, 07:59 AM)Necro Kirjutas:  
(08-10-2016, 23:32 PM)Gravity Kirjutas:  Suur tänud vastamast. 

Eraldi tänan kaasfoorumlast Talupoeg taluja-t kiire töö eest. Päev peale telefoni vestlust oli pakk siduriketastega juba kohal. 

Väikene projekt ehk MTZ motoploki päästmine on edukalt lõpule jõudnud.
MTZ 08 kui nüüd täpne olla. 08 tuleneb sellest, et tehasest veeres see motoplokk välja Briggs&Strattoni 8 HP mootoriga.

Halbade asjade kokkulangemise tulemusena kukkus puu õnnetult vana mootori peale ning lõhkus karburaatori,sisselaske kollektori jms. 
Jõudsime omanikuga järeldusele , et paneme uue mootori. Õnneks oli Subaru tootevalikus olemas 9HP mootor, mille väntvõll ja kinnitus flants istub 1:1-le . Isegi tollmõõdus poldid sobisid . 

 Mingit vaheflantsi või siduritrumlit polnud vaja vahetada. See on vist UD1 mootori teema rohkem. Siin kohal võiksid spetsialistid kommenteerida. Minu jaoks motoplokid harv nähtus. 

Tegin ka õlivahetuse käigukastis. 3 kohast lasin välja . Sisse läks mootoriõli Gulf 10w40 3,5L . Mingit anomaaliat mootoriõliga ei täheldanud. Sidur toimis ka ideaalselt.  1-2 minutit soojendamist on normaalne ma arvan. Vedelemat õli ma usun, et pole mõtekam sisse panna. Mingit mootoratta õli kus spets lisandid sees märgsiduri jaoks oleks ka ilmselge overkill . Esiteks hind ja teiseks ärme unusta mis aastast tehnika ikkagi on. 


Paar pilti ka lõpptulemusest. Vähemalt seekord jäi vanaraua hunt tühja kõhuga!

Täitsa kena tükk! Mis sellise mootori hinnaks on ka? 
Ja saan ma õigesti aru, et võtad vana maha ja uus asemele? St. et bolt on lahendus, ilma igasuguste vahetükkideta ning flansedeta? 
Mootori mudel EX27 Premium? Ja kuskohast sellist siinmail saada võib? Kuis uue mootori jõuga on? Äkilisem, kui vana Uudi?

Oi oi . Niipalju küsimusi ühe korraga.

1) Konkreetse mootori hind oli ligikaudu 550+KM . Kohapeal polnud ja siis eraldi pidime tellima. 

Ideeliselt kui sul huvi on ning asjaga pole kiiret siis saan tellimused üle vaadata ning pakkumise teha. Nii mõndagi saab alla näpistada kui asjaga ei põle. 

2) Kuna motoplokk oli MTZ 08  B&S mootoriga(ehk tehasest veeres juba Lääne mootoriga välja) siis oli tõesti poldid lahti ja kinni. UD puhul ju vahetükke vaja.

Gaasitross ja alumine jalg ka sobisis üks ühele.

3) Jep EX27 Jaapanis tehtud versioon ehk Premium . 

4) Minu käest saab. 

5) Jõudu on piisavalt iga pöörde pealt. Tegemist 9HP ning 270cc mootoriga, käib 3600rpm. Orginaalne UD on kahvatu vari ning üksi inimene pole seda peletist taga igatsenud. On ju ca 30-40a mootori ehitus edasi arenenud.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta

Valmis juba ammu aga mõtlesin, et näitan teistele ka. Maakoju sai korda tehtud üks motoplokk MB1.
Oli selline
[Pilt: 21768084_10155704865499814_2716040432929...e=5A3FFF0A]

Sai selline
[Pilt: 0111309457b372f.jpg]

[Pilt: 0111309455a6aff.jpg]
Vasta

Tere

Oskab keegi aidata äkki?
Nimelt mis rihm läheb MB-2 originaal lumepuhurile.
Kas sama mis veorihm A – 1180?
Veel parem oleks kui keegi saaks pildi teha, kuidas rihmad asetsema peaksid.
Hetkel veorihm niiöelda mootori poolel, nii reduktoril kui ka veovõllil.
Kuid milleks on veel reduktoril ning veovõllil teised samasugused sooned. Veovõlli kõige välimine peaks olema äkki ette käiva lisaseadme jaoks, kuid teised sooned?

Loodan, et seletasin arusaadavalt.

Parimat
M.

ZAZ965A 1968
Vasta

Rihmade asetuse kohta näiteks siit teemast:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid263664
Seal teemas kindlasti pilte rohkem.
Kõige sisemisse mootori rihmaseibi soonde käib edaspidikäigu rihm. järgmine rihm tagurpidikäigu oma. Tähelepanu pöörata, et paigaldada reduktori rihmarattale tagurpidi ehk seljaga. 
Nii edaspidi kui tagurpidi käikude jaoks vajalikud ka kaks liikuvat pingutusrullikut. Juhitavad emmast kummast sarvest vastavalt mispidi vaja liikuda.
Edaspidi käigule sobib A 1210 ja tagurpidi jaoks Z 1400 rihm.
Kõige välimine jah ees asetseva lisaseadme rihmasoon, lumepuhur, roottorniiduk hari jne.
Selle pikkusega lood nii ja naa. Kõige kavalam otsida vana pikem rihm ja vastavale pikkusele ära tükk vahelt välja lõigata. Siis ühendada traadiga ja minna poodi vastavat otsima. Miks nii ja naa, sest üldiselt vähegi tööd teinud masinatel kipub see esikinnituspulk mõneti kõver olema ja rihma pikkust raske öelda. Täpne peab ta aga suht olema, et korralikult mootorist ära lahutaks ja sisse lülitaks. Koos pooleldi taga oleva veoga tõmbab starteri puruks.
Vasta

(14-02-2018, 21:29 PM)meli666 Kirjutas:  Rihmade asetuse kohta näiteks siit teemast:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid263664
Seal teemas kindlasti pilte rohkem.
Kõige sisemisse mootori rihmaseibi soonde käib edaspidikäigu rihm. järgmine rihm tagurpidikäigu oma. Tähelepanu pöörata, et paigaldada reduktori rihmarattale tagurpidi ehk seljaga. 
Nii edaspidi kui tagurpidi käikude jaoks vajalikud ka kaks liikuvat pingutusrullikut. Juhitavad emmast kummast sarvest vastavalt mispidi vaja liikuda.
Edaspidi käigule sobib A 1210 ja tagurpidi jaoks Z 1400 rihm.
Kõige välimine jah ees asetseva lisaseadme rihmasoon, lumepuhur, roottorniiduk hari jne.
Selle pikkusega lood nii ja naa. Kõige kavalam otsida vana pikem rihm ja vastavale pikkusele ära tükk vahelt välja lõigata. Siis ühendada traadiga ja minna poodi vastavat otsima. Miks nii ja naa, sest üldiselt vähegi tööd teinud masinatel kipub see esikinnituspulk mõneti kõver olema ja rihma pikkust raske öelda. Täpne peab ta aga suht olema, et korralikult mootorist ära lahutaks ja sisse lülitaks. Koos pooleldi taga oleva veoga tõmbab starteri puruks.

Kuna tegemist MB-2, siis tagurpidi käik on lülitatav reduktorist. Seepärast ka küsimus? Kogu automoto materjali olen juba läbi lugenud.
Kuna vene keelt ei mõika, siis internetiavarustes piirdun videotega või siis niipalju kui suudab google tõlkida.
Seepärast ka küsimus, et miks mootori rihmaseibil 3 soont ja reduktori seibil ka 2 soont. Kusjuures, reduktori välimine soon on oma olemuselt kitsam kui sisemine.
Kas siis reduktori seib ja mootori rihmaseib on MB-1 ja MB-2 samad?
Pole ühtegi MB-1 küünega veel kraapida saanud.




M

ZAZ965A 1968
Vasta

Ei pannud tähele, et MB-2 tegu. See jah teistmoodi.
   
MB-1 ja MB-2 reduktori rihmaratas kindlasti sama pole. MB-1 on üks soon V kujuline, teine aga tasapinnaline. Viimasele lähebki rihm seljaga peale ja sealt saab niimoodi tagurpidi veo.
Kui nüüd sellel MB-2 pildil oleks üks soon mootori rihmarattal omajagu väiksem, siis oleks loogika, et saab omakorda kiirusega mängida. Aga soone ja läbimõõdu erinevus välistaks selle, kiiruse erinevust sealt eriti ei tule.

Jäi silma, et vist juba lausa tootmises roomikud, päris ahvatlevad teised:
https://www.youtube.com/watch?v=4WUE-PdN2Lg

 Roomikud töös:
https://www.youtube.com/watch?v=z_Q_BcHtwWw
Vasta

Mul hetkel mootori rihmaseib teistpidi peal. Mis pidi õigem oleks? Ega ta küll suurt midagi ei muuda peale jõu ja natuke liikumiskiiruse, eks ta toimib samal põhimõttel nagu käikudega jalgratas. Kuigi tuleb meelde, et kunagi proovisin panna mootori rihmaseibi suurema soone pealt jooksma, siis hakkas käivitades kohe edasi minema, sest rihm sai liiga pingule.
Kuid endiselt olen teadmatuses, et mis rihma peaks soetama, kui soovin originaal puhuri tööle panna?
Kui keegi ei tea, eks siis tuleb vana rihmaga mõõtma hakata ja selle järgi ostma minna.

M.

ZAZ965A 1968
Vasta

(15-02-2018, 10:30 AM)-maukar- Kirjutas:  Mul hetkel mootori rihmaseib teistpidi peal. Mis pidi õigem oleks? Ega ta küll suurt midagi ei muuda peale jõu ja natuke liikumiskiiruse, eks ta toimib samal põhimõttel nagu käikudega jalgratas. Kuigi tuleb meelde, et kunagi proovisin panna mootori rihmaseibi suurema soone pealt jooksma, siis hakkas käivitades kohe edasi minema, sest rihm sai liiga pingule.
Kuid endiselt olen teadmatuses, et mis rihma peaks soetama, kui soovin originaal puhuri tööle panna?
Kui keegi ei tea, eks siis tuleb vana rihmaga mõõtma hakata ja selle järgi ostma minna.

M.

Ära seal ise mõõda midagi, võta näppu vana rihm ja mine rihmamüüja juurde, pädevatel müüjatel on vastav mõõteseade kus mõõtes saab päris täpse vastuse..
Vasta

(15-02-2018, 12:55 PM)maisalup Kirjutas:  
(15-02-2018, 10:30 AM)-maukar- Kirjutas:  Mul hetkel mootori rihmaseib teistpidi peal. Mis pidi õigem oleks? Ega ta küll suurt midagi ei muuda peale jõu ja natuke liikumiskiiruse, eks ta toimib samal põhimõttel nagu käikudega jalgratas. Kuigi tuleb meelde, et kunagi proovisin panna mootori rihmaseibi suurema soone pealt jooksma, siis hakkas käivitades kohe edasi minema, sest rihm sai liiga pingule.
Kuid endiselt olen teadmatuses, et mis rihma peaks soetama, kui soovin originaal puhuri tööle panna?
Kui keegi ei tea, eks siis tuleb vana rihmaga mõõtma hakata ja selle järgi ostma minna.

M.

Ära seal ise mõõda midagi, võta näppu vana rihm ja mine rihmamüüja juurde, pädevatel müüjatel on vastav mõõteseade kus mõõtes saab päris täpse vastuse..

Pole ühtegi vana rihma, seega pean ikka ise kasvõi nööriga ära mõõtma ja siis selle järgi ostma/katsetama rihma, mis puhurit ringi ajab.

ZAZ965A 1968
Vasta

Näinud ka mõnda vahetatud mootoriga MTZ-05 müügis. Ei tea, kas ei ole Hiina mootor ikka päris õige asi siis või mille pärast ära müüa tahetakse?
Vasta

Mitme kodaniku müügisoovi ajendas pettumus poolrussi kontseptsioonis - ei ole ikka päris traktor.

Originaalmootori väändemoment on muidugi parem, kui hiina asenduspadadel. Aga vaevalt see nüüd määrav on. Lihtsalt inimesed ei viitsi jännata nende traktorilaadsete asjadega.
Vasta

(14-02-2018, 23:05 PM)meli666 Kirjutas:  Ei pannud tähele, et MB-2 tegu. See jah teistmoodi.

MB-1 ja MB-2 reduktori rihmaratas kindlasti sama pole. MB-1 on üks soon V kujuline, teine aga tasapinnaline. Viimasele lähebki rihm seljaga peale ja sealt saab niimoodi tagurpidi veo.
Kui nüüd sellel MB-2 pildil oleks üks soon mootori rihmarattal omajagu väiksem, siis oleks loogika, et saab omakorda kiirusega mängida. Aga soone ja läbimõõdu erinevus välistaks selle, kiiruse erinevust sealt eriti ei tule.

Jäi silma, et vist juba lausa tootmises roomikud, päris ahvatlevad teised:
https://www.youtube.com/watch?v=4WUE-PdN2Lg

 Roomikud töös:
https://www.youtube.com/watch?v=z_Q_BcHtwWw
Need lindid on päris asjaliku moega,aga kas neid siiakanti saab ka tellida?
Vasta

Juhuse tahtel sattus minu valdusse ka üks MB-1 komplekt. Polnudki siiani sellisega otsest kokkupuudet olnud, nüüd siis oli "avastamisrõõmu" kuhjaga. 



Komplekti kuuluvad ader koos selle haakeseadmega, mullafrees, raudrattad koos raskustega ning praktiliselt kasutamata käru. 
Paagist lasin välja kollase olluse, loputasin välja roostepuru, karbussi võtsin algosadeks ning puhusin läbi. Mootoris vahetasin õli, reduktorisse lisasin õli juurde, sest rattavõllide simmerid lekivad.
Selle mootori käivitamine on ikka paras tapmine! Ühe käega tõmmates lööb tagasi ja tõmbab käivituskäepideme näppude vahelt väga valusalt minema. Kindlasti peaks olema kindad käes ja tõmmata kahe käega korraga ning täisjõuga, toetades jalga poritiivale, sest muidu võib masina külili tõmmata. Ma ütleks, et Zid mootori käivitamine on lihtsam. 
Eks selle mootori töötamine on kah paras komöödia - pöörded ujuvad, madalaid pöördeid ei hoia vaid sureb välja, summuti lärmab valjult, mootorist kostub klappide poolt küljest kõva "jahvatamist". Lenksud logisevad ning painduvad läbi. Õhupuhasti alt torust tilgub karterituulutuset tulnud õli. Peale mõningast sõitmist kõrvus vilistab ning summutist tulnud läpatanud toore haisust pea valutab.
Vasta

Mootorit käivitades tõmba rahulikult survetaktist üle, siis saab normaalse tõmbega hoo sisse, et tagasi ei lööks. Ülejäänd probleemide vasta aitab 6.5hp hiinakas ja mõned tunnid tööd, et see vahele pookida.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 42 külali(st)ne