Küsimused t-25A-1 kohta

(15-02-2019, 20:51 PM)saarlane87 Kirjutas:  
(14-02-2019, 10:22 AM)v6sa Kirjutas:  Jah, omavoliline ümberehitus on teeliikluses keelatud. Elik kui ülekasvanud aiatraktor peab olema teelegaalne, siis iseenese tarkusest paigaldatud hüdrorool on paha. See, et normaalne paigaldus midagi halba ei tee, ei mahu ainult koolitarkust omandanud otsustajale pähe.

Kardetavasti hukkavad Maanteeameti peast miilitsad viimasedki normaalse ülevaatajad ära. Hoidke siis neid ja ärge neile sitta keerake. Cool

Müüakse ka kirveid ja nuge, mis ei tee ligimese tükeldamist mitte legaalseks. Rolleyes


Ning ei, vehkides naabrimehe maanteelegaalse hüdrorooliga põka pildiga Maanteeameti idiootide laua ees saavutate vaid selle, et  veel üks normaalse ellusuhtumisega ülevaataja saab klistiiri ilma määrdeta ning naabrimehe põkalt võetakse ülevaatus ära.

Ma ei tea kuidas traktoritega olukord on, aga auto peab olema ka siis juhitav, kui mootor välja sureb. Mis moodi seda põkal lahendada?

Probleem on hoopis selles, et ok, saad ülevaatuselt läbi - ostad või selle. Kuid kuidas maanteel hakkama saada. Iga ment peab sind kinni kuna sinu masin ju KARJUB juba vigadest. Ja riigi kassa tahab täitmist.  Näeb su roolivõimu politseinik küsib paigalduse paberit ja ongi sumpa ralli. Korduv ülevaatus, loata ümberehitus, luba mitteomava inimese poolt paigaldus ja 100 muud põhjust miks sulle korralik diplom saab vormistatud . Ühesõnaga oled koheselt kodust väljasõites "kassaaparaadiks" muutunud.

Ma siin jebisin 2a politseiga ise. Probleemiks oli, et haakekolmnurgale paigaldatud sõiduauto käru munakas algselt ei omanud euro tähist ( see sai poest ostutuga küll hiljem korda) siis järgmisena oli vaja keevitaja paberit, et kolmnurga keevitus on teostatud loaga/õppinud venna poolt.  Ütmeme nii, et mitu aastat sai jebitud. Nüüdseks jah paberid ja märgid olemas ja lubatakse, kuni leitakse midagi uut. Seetõttu ongi mõtekas hoida masin igati originaalis ja väga korras. (olgu siis tuled ja viled korras rääkimata rooste ja õlilaikudest masinal) Siin ei ole isegi teemaks, et äkki ei jää vahele või äkki olen mustas nimekirjas --- ei tohi lihtsalt anda põhjust diplimi vormistamiseks ja kõik. Hoiatused ja ettekirjutustest tuleb masin lihtsalt konkreetsesse tehnilisse seisu viia ja kõik.

Saage aru rahvas. Riik on vaene, ametnike palju ja tööd on neil vähe. Kas tõesti arvate, et omalooming on mingil määral aksepteeritav? Nemad saavad hoopis teile "ära keerates" riigile rohkem makse tuua ja ei koti kedagi - nuta või õhtul patja.


Siinjuuures on ainuke küsimus "originaal osadega uuendused" Näiteks mtzil on originaalis olemas hüdrorooli versiooniga esisild. Kui selle paigaldada siiis ei ütle ülevaatus ka mitte midagi. Politseil pole ka alust. Dokumentides seda otseselt kirjas pole. 
Gaz 53l on ka olemas hüdrorooli variant kõik tükid tehase poolt toodetud ja usun, et jällegi probleemi pole.

T25a masin omab ka kusjuures tehase poolt toodetud hüdrorooli. Kuid Eestis on seda esindatud üli-üli vähe. T30a70 (ilma esisilla veota t25, millel on hüdrorool.    t30a80-- esisilla veoga hüdrorooliga, t30a69- tavaline t25a ilma hüdroroolita---  seda siis suures plaanis)

Teema ongi, et omaloomingut (loe poola varuosi, või siis vanade E kombainide pealt osadega koostatud hüdrorool) ei ole aksepteeritav ei ülevaatuse ega ka politsei poolt. Nad lihtsalt ei saa kontrollida selle tootja sertifitseeritud tootmist/paberimajandust.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Politseil pole pädevust hinnata ümberehitusi, mõni arvab hirmsasti et on aga seaduslikku alust ei ole. Saab määrata korduvale ülevaatusele esitamise ja vsjo.  Kui leiab veel miskit viga siis see läheb juba sama tehnilise seisukorra alla ja kahte eri trahvi määrata ei saa.  Läbikäidud tee, taaskord on vajalik juriidiline sekkumine.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(16-02-2019, 22:01 PM)mlsluik Kirjutas:  Politseil pole pädevust hinnata ümberehitusi, mõni arvab hirmsasti et on aga seaduslikku alust ei ole. Saab määrata korduvale ülevaatusele esitamise ja vsjo.  Kui leiab veel miskit viga siis see läheb juba sama tehnilise seisukorra alla ja kahte eri trahvi määrata ei saa.  Läbikäidud tee, taaskord on vajalik juriidiline sekkumine.

Sul täielikult õigus. Kuid kuid siin on see teema, et politsei saab sulle panna kirja nö nimekirja, mis on kahtlust äratavad ja mis ülevaatuspunktis siis üle kaetakse.
Näiteks hüdrorooliga teema, et kui see on kirjas siis nad saadavad korduvale ja kõik. Eks sa tead Meelis seda enda käest ka ise. Jumzil ju enda aretatud hüdrorool peal+ topelt rattad. Ega sealgi kõik legaalne pole.  Aga sinu masin pole siin teemaks, vaid üldiselt võtame.

Üldiselt olgu või 10 viga tõesti kirja läheb nö üks, mille eest vormistatakse.  Aga seljapeale läheb 10 viga ja kui traktori omanik 1 vea kaupa parandab, siis politsei armastab diplomeid kirjutada 10x iga kord erineva vea eest Smile 

Ütleme nii, et tehniline olukord paneb kõik paika. KUi masin on risu ja igast otsast logiseb siis otsitaksegi vigu diplomeid kirjutada. - seda siis sital päeval mõlemale. Kui aga masin korralik, siis ei hakata kaua jebima. Kahjuks meie tehnikapark on selline, et kasulik oleks 99% masinatest (vene tehnikast) maanteelt eemale hoida.  Seda nii enda kui kaasliiklejate ohutuse mõttes.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Tahaks hoiatada traktoriomanikke kel masin õline on jamade eest sest sõbrale tehti just korduv ülevaatus kui ta Räpina maanteed tuli Valtra metsatraktori ja käruga.
Pidasid kinni, kontrollisid kütust, lõtke, dokumente ja lõpuks tegid pilte ka õlistest kohtadest ja mainisid, et hakkavadki tähelepanu pöörama igasugustele keskkonnaohtlikele leketele.
Eks tuleb masin homme ära pesta ja ülevaatus ära teha.
Vasta

(15-02-2019, 22:53 PM)2715 Kirjutas:  Hüdrorool toimib ilma mootorita ainult siis kui silinder on selline kus kolvivars mõlemalt poolt väljas.
Paar korda on Belarusiga juhtunud et mootor jääb seisma kui vabaga mäest alla läheb ja siis keerab vasakule täiesti normaalselt kuid paremale tagasi enam mitte sest kolvivars lükkab õli välja aga tagasi ta seda kuskilt ei suuda imeda ning siis käib rool tühja.

Sest russil on õli tagasivool õlipaagi pinna peale ja sealtkaudu ei saa orbitrol õli tagasi imeda. Orbitriolil on ükskõik, kummast pordist õli imeda. Lihtsalt seda õli peab torus olema.

See on üks põhjus, miks on lääne masinatel "mõttetult keeruline hüdrosüsteem"
Vasta

(16-02-2019, 22:19 PM)unimüts Kirjutas:  ...
Ütleme nii, et tehniline olukord paneb kõik paika. KUi masin on risu ja igast otsast logiseb siis otsitaksegi vigu diplomeid kirjutada. - seda siis sital päeval mõlemale. Kui aga masin korralik, siis ei hakata kaua jebima. Kahjuks meie tehnikapark on selline, et kasulik oleks 99% masinatest (vene tehnikast) maanteelt eemale hoida.  Seda nii enda kui kaasliiklejate ohutuse mõttes.

Nii on.

Või peab keegi normaalseks, et traktori taga sõites kattub esiklaas õlikilega? Ning ainus hämaras heledav tuluke on piloodi suunurgas hõõguv pabeross? Ning ärge tulge
 mulle rääkima, et sääraseid kemmerguid ei liikle - neid jagub oi, kui palju.
Vasta

(17-02-2019, 14:32 PM)v6sa Kirjutas:  
(16-02-2019, 22:19 PM)unimüts Kirjutas:  ...
Ütleme nii, et tehniline olukord paneb kõik paika. KUi masin on risu ja igast otsast logiseb siis otsitaksegi vigu diplomeid kirjutada. - seda siis sital päeval mõlemale. Kui aga masin korralik, siis ei hakata kaua jebima. Kahjuks meie tehnikapark on selline, et kasulik oleks 99% masinatest (vene tehnikast) maanteelt eemale hoida.  Seda nii enda kui kaasliiklejate ohutuse mõttes.

Nii on.

Või peab keegi normaalseks, et traktori taga sõites kattub esiklaas õlikilega? Ning ainus hämaras heledav tuluke on piloodi suunurgas hõõguv pabeross? Ning ärge tulge
 mulle rääkima, et sääraseid kemmerguid ei liikle - neid jagub oi, kui palju.

Aga selle sitakäki põhjuseks on see, et ülevaatusel läheb läbi argument "aga naabril on ju veel sitem" .   Olen ammu pooldanud poliitikat, et karmistada ülevaatus nõudeid.  Ümberehitused jah võiksid olla lubatud- kuid seda koos paberiga. (saksas ei tohi näiteks panna isegi suuremaid velgi autole alla, enne kui TÜF pole seda heaks kiitnud. muust tuuningust rääkimata) Meil aga sõidavad autod, millel istme alune on ehitatud laudadest ja kedagi ei koti. KUid Kuid õnneks see poliitika hakkab vaikselt muutuma ja rahvas hakkab vaikselt aru saama, et pasa peal ringi uisutada mõjub juba tervisele laastavalt.

Kui hakata välja tooma nüansse, mille tõttu liiklusvahendid ei tohiks saada ülevaatust, siis julgen öelda, et vabalt 50% autodest võiks selle ära võtta,  ja tõesti 99% veneaegsest tehnikast koheselt emexi poole saata. Samas eestlane on selline kerjus, et ta võtab selle vana raipe mis on igast otsast mäda (hea kui pole veel maa sisse mädanenud, maha põlenud) ja tahab sellest saada  kõige paremat asja - vabanduseks - et tahaks odavamalt.  Reaalsus aga see, et aastas mitmeid kordi kuuleme lugusid, kuidas mõni alaealine on uunikumiga surmasõidu teinud kuna tehniline seisukord  on katastroofiline aga vanematele on tehnika olnud ikkagi nagu pühade muna.


Siin aasta tagasi tegin ühele põllumehele küsimuse : et kui mees käib korra nädalas saunas pesemas, miks ta masinat vaid korra aastas - heal juhul - peseb.- Võiks ju ka puhtana hoida.  Vastuseks sain, et see ju mittetasuv töö ja keegi palka ei maksa.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

(17-02-2019, 17:22 PM)unimüts Kirjutas:  Siin aasta tagasi tegin ühele põllumehele küsimuse : et kui mees käib korra nädalas saunas pesemas, miks ta masinat vaid korra aastas - heal juhul - peseb.- Võiks ju ka puhtana hoida.  Vastuseks sain, et see ju mittetasuv töö ja keegi palka ei maksa.

Mis mittepesemisse puutub siis pigem kaldun arvama,et tegu sihiliku tegevusega ja üks põhjustest- säilib paremini. Egas ometi õli tohi maha pesta,läheb sunnik muidu rooste.... [Pilt: biggrin.gif]

T.
Vasta

nojah, rahvas nõuab iseendale piiranguid ja sanktsioone.
masendav muidugi.
Vasta

Kas väntvõlli kaelustihendiks sobib panna ka tavalist laagripoe mõõdujärgi simmerit või peab hakkama otsima midagi originaalilähedast? Küsimus ajendatud sellest et originaal simmer oma õli väljajooksu soontega on vene masina kohta kuidagi eriti high tech Smile ja vaevalt sinna päris niisama nii keerulist tihendit pandi?

originaaltihend

       

laiatarbe poekaup

   

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

nagu kõik teame siis väntvõll tasakaalus hoorattaga,hoorattal ühes servas nii 6-7 tasakaalustusauku ja hooratast saab keerata tiftidel 180 kraadi.kuna ei väntvõllil ega hoorattal märke pole siis kuidas panna see hooratas õiget pidi väntvõllile?
Vasta

(17-03-2019, 11:58 AM)muska71 Kirjutas:  nagu kõik teame siis väntvõll tasakaalus hoorattaga,hoorattal ühes servas nii 6-7 tasakaalustusauku ja hooratast saab keerata tiftidel 180 kraadi.kuna ei väntvõllil ega hoorattal märke pole siis kuidas panna see hooratas õiget pidi väntvõllile?
Tundub nagu sama asi MTZ-ga, et tihvti augud pole päris samade vahedega. seega saab panna ikka ainult ühes kindlas asendis
[Pilt: 3be13e04f9d2efc0617e0eb3d55d965f.jpg]
Vasta

(17-03-2019, 13:28 PM)Meistrimees Kirjutas:  
(17-03-2019, 11:58 AM)muska71 Kirjutas:  nagu kõik teame siis väntvõll tasakaalus hoorattaga,hoorattal ühes servas nii 6-7 tasakaalustusauku ja hooratast saab keerata tiftidel 180 kraadi.kuna ei väntvõllil ega hoorattal märke pole siis kuidas panna see hooratas õiget pidi väntvõllile?
Tundub nagu sama asi MTZ-ga, et tihvti augud pole päris samade vahedega. seega saab panna ikka ainult ühes kindlas asendis
[Pilt: 3be13e04f9d2efc0617e0eb3d55d965f.jpg]

t25l annab 100% panna hooratas vale pidi külge. Korduvalt seda raipe viga parandanud. Teema on selles, et hooratas pannakse otsa nurgaga ja sikutatakse 1-2 polti kinni ja ta jõuga väänab end diftide otsa. Ja oi seda pornot kuidas ta sealt siis hiljem kätte saada.  2 korda olen näinud isegi hooratta-koja purunemist, sest no ei tule otsast maha ja tõmmits vahele ei mahu.

Siinujuures teadmiseks, et poola väntvõll on ilma tasakaalustamata.  India omale võib viiliga ligi minna ja oleks nagu võist tehtud. Hiinlane on nagu juhtub üks on rabe, teine on pehme, kolmas on tasakaalust väljas.  Originaale (89a masinale) pole võtta. jne.

Otsin ise ka hetkel väntvõlli, kuna üks geenius suutis mullegi ühe masina sokutada millel väntvõll tasakaaust väljas - vibreerib nagu vibraator teatud pöörete vahemikus.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

ommiku ise võtsin võllilt ühe hooratta maha ja see mootor töötas normaalselt ja ilmselt pean panema orginaal hooratta analoogselt sellega mis maha võtsin.maha kangutamine oli ka paras tribla.panen peale ja maas käima ja kui vibra pole siis järelikult õige.ma ise muidugi võtsin ka selle orginaal hooratta maha ja märkisin mingit moodi,nüüd vahepeal oli teine hooratas peal ja õige seisis riiulis ja märgid kadunud ja ei suuda tuvastada.
Vasta

Selline küsimus kas vanatüübi 25e käigukast peabki kergelt sõidu ajal undama, või mingi suurem probleem?
Vasta

(17-03-2019, 19:07 PM)muska71 Kirjutas:  ommiku ise võtsin võllilt ühe hooratta maha ja see mootor töötas normaalselt ja ilmselt pean panema orginaal hooratta analoogselt sellega mis maha võtsin.maha kangutamine oli ka paras tribla.panen peale ja maas käima ja kui vibra pole siis järelikult õige.ma ise muidugi võtsin ka selle orginaal hooratta maha ja märkisin mingit moodi,nüüd vahepeal oli teine hooratas peal ja õige seisis riiulis ja märgid kadunud ja ei suuda tuvastada.

Suvalise hoorattaga käib tuvastamine tegelt kergelt. KUi oled näinud kuidas pannakse siduri ketast paika (abivahend tsentrisse) siis hooratta puhul käib asi sama moodi ainult 1 tsentri asemel on sul täpsed astmnega diftid poldi aukudesse. Sellisel juhul sul koheselt teada kuidas hooratas peab otsa minema. 
(17-03-2019, 19:28 PM)MadR Kirjutas:  Selline küsimus kas vanatüübi 25e käigukast peabki kergelt sõidu ajal undama, või mingi suurem probleem?

Üldjoontes jah. Kuid seda kõrvaga keeruline seletada. Ütleme nii, et mõlemad käimarid laulavad ühte moodi. Erinevus seisneb selles, et üks käimar on pealt tervenisti isolatsiooniga (poritiibadega ja põrandaga) kaetud, teine mitte.   Seega kostubki laulmine vanatüübilisel rohkem kõrvu. --- See jutt siis sel juhul kui viimasel ajal ei ole remonditud või masin ei vaja koheselt remonti.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

(17-03-2019, 14:01 PM)unimüts Kirjutas:  t25l annab 100% panna hooratas vale pidi külge. Korduvalt seda raipe viga parandanud. Teema on selles, et hooratas pannakse otsa nurgaga ja sikutatakse 1-2 polti kinni ja ta jõuga väänab end diftide otsa. Ja oi seda pornot kuidas ta sealt siis hiljem kätte saada.  2 korda olen näinud isegi hooratta-koja purunemist, sest no ei tule otsast maha ja tõmmits vahele ei mahu.

Siinujuures teadmiseks, et poola väntvõll on ilma tasakaalustamata.  India omale võib viiliga ligi minna ja oleks nagu võist tehtud. Hiinlane on nagu juhtub üks on rabe, teine on pehme, kolmas on tasakaalust väljas.  Originaale (89a masinale) pole võtta. jne.

Sai ka mitte väga ammu hooratast tagasi väntvõlli otsa pandud, kuna otsasimmer ka oli mõtekas ära vahetada juba poolitamisel. Ei tulnudki selle peale, et miskit omavahel ära märkida.
https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid453626
Kui ikka esmalt tiftide otsa puuhaluga hooratas koputada, siis valepidi olles poldid keermesse ei hakka. Veerandi jagu poldi jämedusest laias laastus vast ikka nihe mööda.
Nii et jah, kes natuke ikka süveneb, siis valesti panna ei anna. Kui aga jah polt tõmbab jõuga ligi ja vasaraga takka mõttemaailm, siis küll ka teisipidi võimalik.
Väntvõlli lihvimist ei ole kaalunud? Mul vanal Harkovil sai aastat kümme ja  rohkem tagasi võll kolmandasse remonti tehtud. Pole nagu häda midagi. Õlisurve tänaseks küll soojalt 1.5 kanti, aga arvan, et nukk-, tasakaaluvõlli ja jaotushammasrataste pukside vahelt paneb enamus survest ikkagi mööda.
Vasta

(17-03-2019, 21:26 PM)meli666 Kirjutas:  Sai ka mitte väga ammu hooratast tagasi väntvõlli otsa pandud, kuna otsasimmer ka oli mõtekas ära vahetada juba poolitamisel. Ei tulnudki selle peale, et miskit omavahel ära märkida.
https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid453626
Kui ikka esmalt tiftide otsa puuhaluga hooratas koputada, siis valepidi olles poldid keermesse ei hakka. Veerandi jagu poldi jämedusest laias laastus vast ikka nihe mööda.
Nii et jah, kes natuke ikka süveneb, siis valesti panna ei anna. Kui aga jah polt tõmbab jõuga ligi ja vasaraga takka mõttemaailm, siis küll ka teisipidi võimalik.
Väntvõlli lihvimist ei ole kaalunud? Mul vanal Harkovil sai aastat kümme ja  rohkem tagasi võll kolmandasse remonti tehtud. Pole nagu häda midagi. Õlisurve tänaseks küll soojalt 1.5 kanti, aga arvan, et nukk-, tasakaaluvõlli ja jaotushammasrataste pukside vahelt paneb enamus survest ikkagi mööda.


Mul on vale väntvõll sees.  Käe kapoti peale panen siis niii 1000-1400p/min vibreerib. Ma tunnetan selle käega ära, kaugelt asjatundmatu ei saa arugi.    Seega suht kindel, et mul mingi odav väntvõll mootorisse susatud. (mootoir tihendikomplekt on ka "karjuv")  Lihvida ei ole seal midagi. KUi muud peale originaal vända lihvid, siis see tulemus on kole. Väntvõllid on pehmed.  Kui mul hoovipealt lumi ära kaob ja maapind kõvaks muutub, võtan  karteripõhja korra alt ja kaen karule kõtualla - kuid ega seegi midagi anna.
Mul see tobe uuema mudeli vänt ka veel ehk m14 keermega poldid ja esimese rihmaseibil ka m18x1,5 keere. Need vändad tulid alates 89a ja praeguseni. Ainuke fekaal teema, et neid ei jõudnud varuosa ladudesse. Vana malli väntasid on mul mitmeid käest läbi käinud. Ei tahaks selle jebi pärast veel tervet mootorit ka välja vahetada. Aega lähen, kuid küll leian.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Jäi silma, et põkale ka pakutakse tsentrifuugi asemele õlifiltri lahendust:
https://www.pmkaubamaja.ee/et/pollumajan...07500.html
Peale pikemat täisgaasiga töötamist kohe seisates on tsentrifuugi kuulda. Aga ega seal nagu suurt ära kraabitavat kihti tekkinud pole, pigem puhas. Õliks on olnud 10W-40 poolsünt ja liiga agaralt vahetanud ka pole.
Ehk oleks mõtet õlifiltri lahendusele üle minna, puhastab paremini?
Vasta

(17-03-2019, 23:54 PM)meli666 Kirjutas:  Jäi silma, et põkale ka pakutakse tsentrifuugi asemele õlifiltri lahendust:
https://www.pmkaubamaja.ee/et/pollumajan...07500.html
Peale pikemat täisgaasiga töötamist kohe seisates on tsentrifuugi kuulda. Aga ega seal nagu suurt ära kraabitavat kihti tekkinud pole, pigem puhas. Õliks on olnud 10W-40 poolsünt ja liiga agaralt vahetanud ka pole.
Ehk oleks mõtet õlifiltri lahendusele üle minna, puhastab paremini?
tsentrifuugi puhastades on masin puhas,keerad selle filtri maha siis ilmselt esiots õline masinal seega mina isiklikult jään vana orginaali juurde.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 37 külali(st)ne