Postitused: 7
Teemad: 1
Liitus: Feb 2019
Maine:
0
Tänud kõigele, kes võtsid vaevaks arutleda ja lahendusi pakkuda.
Võibolla väljendasin end halvasti oma esimeses postituses... minu esimene eesmärk pole isegi lisaakule laadimist saavutada vaid lihtsalt saavutada lahendus, kus süüte väljas olemisel tuleks toide lisaakult ja kui autol süüde sees (sellisel juhul enamus ajast auto ka sõidab), siis toimub tarbimine auto genekalt. Minu enda kahtlus oli lihtsalt selles, et kui ühendan voolupesast otse lisaakule ja sealt edasi külmik, et kas siis sõidu ajal on see tagatud, et külmik veel samal ajal lisaakut ei tühjenda ja kogu tarbimiseks vajamineva voolu võtab voolupesa kaudu ainult genekalt. Laadimine oleks muidugi hea boonus, aga mõistan, et selleks on vaja toekamat süsteemi, lisaks küsimus, kas genekas ära toidab ja auto enda aku laadimine selle all ei kannata.
Auto ise on Volvo xc90 2016, diisel. Pagasiruumi voolupesa puhul lubatakse 120w ja kaitse tundub olevat 15A. Pagasiruumi voolupesast saab ju akuni viia sobiva ristlõikega juhtmed. Sigaretisüütajasse mõeldud pistikut ja pesa olen näinud müügil 15A.
Dioodi variant oleks iseenesest hea lihtne. See väike pingelangus külmiku enda tööd vist kuidagi mõjutada ei tohiks, sest mõõtsin auto käima pannes sealt peast 15V?
Üks asi jääb veel segaseks. Et kui külmik on lisaakut üksjagu tühjendanud ja nüüd auto käivitada, et kuidas siis see 14,5-15V sellisel juhul ohtlikum on võrreldes sellega, kui see sama 14,5V läheb otse külmikusse või muusse lisaseadmesse?
Postitused: 7,008
Teemad: 58
Liitus: Jul 2012
Maine:
99
Tühi aku küsib alguses rohkem voolu. Selle vastu aitab pirn järjestikku.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 10,893
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
138
28-02-2019, 13:13 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-02-2019, 13:37 PM ja muutjaks oli
v6sa.)
Kui pesa kaitse on 15 A ja lubatud maksimaalne võimsus on 120 W (ka minu pereuniversaalil on samad numbrid), siis 120/12 = 10 A kannatab see pesa muretult.
Külmiku tarve on 3 A, seega 7 jääks üle. 7 A on voolutugevus, mida selle auto generaator ei tunnegi. Selles osas pole muret.
Ainule murekoht on see, et 120W pirni autol ei kasutata ja isegi kui säärane oleks, siis see kuuumeneks ropult. Seega ei ole aku vahelepanek hea mõte.
Kui tahta odavalt teha, siis üks "viiejalaline" NC relee peaks kenasti asja ära ajama, nagu mainiti.
Lülituse võtad näiteks sõidutuledest, NC klemmile tood lisaaku plussi, NO klemmile tood pistikupesa plussi ja kõik miinused ühendad pistikupesa miinusesse kokku. Külmiku plussi võtad liikuvalt kontaktilt. Kuniks tuled ei põle, toidab külmikut lisaaku. Kui tuled süüdata, lülib relee toite ümber pistukupesale. Veel ehvem oleks lisalüliti muidugi.
Sama asja kirjutati klemminumbritega ka eelmisel lehel.
Kui nüüd tahta, siis saab "sõidu ajal" (õigemini tulede põlemise ajal) lisaakut ka laadida. Selleks tuleb pistiku plussist viia lisaharu läbi dioodi ja jadasse ühendatud 21 W pirni (saab näitejs suunatulest varastada) aku plussile. 1,midagi A on küll väike laadimisvool, aga seegi lükkab lisalaadimise vajadust edasi. Või osta iipeist voolupiirik, mis piiraks pistikupesast akule jaotatavat voolu <7 A.
Pealegi sõltub tegelik "seisuajal" ära tarvitatud voolu hulk sellest, kui palju külmiku kallal käiakse. 3A on töötava külmiku voolutarve. Jahtunud ja rahulik külmik ilmselt kogu aeg seda 3 A ei nosi.
Postitused: 1,857
Teemad: 12
Liitus: Oct 2004
Maine:
17
Lisaks pakun et sellele xc -le tuleb ka selgeks õpetada et tuppa on ilmunud lisaaku - muidu võivad tekkida igasugu anomaaliad laadimisega ja veateated.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Postitused: 108
Teemad: 0
Liitus: Sep 2007
Maine:
1
Kõigepealt võiks tühja aku sinna soovitud kohta ühendada (läbi dioodi) ja mõõta kui suureks see vool üldse kasvab.
Väiksema aku sisetakistus võib olla juba piisavalt piisavalt suur, et voolu mitte üleliia suureks ajada.
Lisaks on generaatori ja selle pesa vahel teadmata arv meetreid peenikest juhet, milles tekkiv pingelang hoiab voolu kontrolli all.
kui mõõtmise tulemused käes, saab edasi mõelda (kui enam vaja).
Postitused: 7
Teemad: 1
Liitus: Feb 2019
Maine:
0
Tänud igal juhul kõigile, kes viitsisid kaasa mõelda. Mul esialgne plaan selge... teen esmase lahenduse ilma lisaaku laadimiseta. Lahendan selle nii nagu soovitati releega. Selle relee lahenduse puhul katkestatakse lisaaku ahel auto käivitumisel ära, seega ei tohiks tekkida laadimisega seotud anomaaliaid. Edaspidi saab siis vaadata/mõelda, et kui tihti lisaaku laadimist vajab ja kas tekib vajadus genekalt laadimise järele.
Kas kogu sellele ahelale oleks vaja ka kaitse igaks juhuks vahele panna? Kui jah, siis külmiku toiteks minevale plussile?
Postitused: 2,323
Teemad: 22
Liitus: Jan 2010
Maine:
27
Kui on tarvis pingelangu tekitada, olen kasutanud kõige lihtsamat viisi- põrandaküttekaablit a`3 oomi meeter. Näiteks soojenduse lüliti? liugur? aju? ei toiminud enam. Sain vurri mootori otsad kätte. Kahepoolne lüliti. Üks: täisvungiga otse, kaks: läbi 1,5 m põrndakaabli u neli oomi, vaikselt suhiseb. Muuseas päriselektrikult ostetud auto ja tema süsteem: tuli jaheda toa pärast tee äärde sõita. Kinnikruvimata armatuuriraam eest tõsta, selle taga kaks juhet pistikuga ühendada ja küttis täisvungiga. Sõidu lõpetamisel jälle raam sülle, pistik lahti jne...
Postitused: 48
Teemad: 2
Liitus: Jun 2018
Maine:
0
Pea kõigil matkabussidel on 2 akut, millest 1. on autole ja teine lisaseadmetele. Müstiline, tikutopsi suurune, must karbike kapoti all laeb sõidu ajal mõlemat akut, seisu ajal laseb lisaseadmetele mõeldud aku tühjaks tõmmata, aga mootori akut ei puutu.
Võiks küsida nõu matkabussi foorumist või pöörduda matkabussidega hangeldavasse firmasse.
Minu info. FORD Transit Nugget 1986 a.
Lisaaku toitis raadiomakki, külmikut, segistit, seisusoojendust "Eberspächer" Lisakaitsmed olid paremal pool, kunde jalgade juures, plastiku taga.
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Kahe aku süsteem ka mõnedel peenematel sõiduautodel peal. Näiteks VW Phaeton. Veokatel paljudel. Tasub ehk küsida mõnest kompetentsemast servisest.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 3,163
Teemad: 61
Liitus: Jan 2003
Maine:
36
nb. Sigareti süütaja pesa ei kannata pikaajalist koormust. Oli kunagi veekeetja, 150w küljele kirjutatud, kannutäis 0,7l läks keema päris kaua ja kolmanda korraga oli pesast suits väljas. Tegu oli 24V kannuga, st napp 6-7A. hiljem on ka üks teadmata võimsusega inverter pesa üles sulatanud. Mingit asisemat ühendust soovitaks.
Postitused: 3,020
Teemad: 35
Liitus: Jan 2012
Maine:
32
Niisama vaheküsimus.
Mis tüübilise külmikuga üldse tegu.