(11-08-2019, 17:51 PM)hulgus Kirjutas: (11-08-2019, 07:59 AM)leek Kirjutas: (11-08-2019, 00:15 AM)viplala Kirjutas: Kas sealt valge värvi alt paistab tsingikiht?
Ei paista, kuid vanasti sai ikka kasutatud külmtsinki haljal pinnal kasutatud
Ilmselt kui happekrunti kasutada siis pole enam vaja.
Tsinkspray kaitseb metalli korrosiooni ja rooste eest
vt. minu eelmist postitust sprayde kohta...
haljale metallile roostesurm või happekrunt. Viimasele võid pooltoorelt täitekrundi selga lasta.
Kui täkked metallini ei ulatu, siis krunt, pahtel, (pritspahtel), krunt ja värv.
Pahtli lihvimiseks -kuju andmiseks 60-80 karedus, viimased õhukesed pahtlikihid min 120-240, krundi alla min 240, matistamiseks min. 400, soovitav 600, kui värvid-lakid mitmes kihis kuivale pinnale, siis 1000. Meistritel igal oma harjumused, kui märjalt lihvid, siis võib peenemat kasutada.
Vale paberi valik selgub alles pinnavärvi kuivamisel...
Küsimus, millele ma siiani õiget vastust ei tea.
Nimelt, kuidas on õige kaitsta värskelt puhastatud metallipinda ja kas on mingi erisus liivaptritsitud pinna ja puhtaks lihvitud või kraabitud pinnaga.
Nagu mina senimaani olen aru saanud, siis niikui metallipind on puhastatud nähtavast roostest on kohe toimumas 2 asja:
1) osa roostest on jätkuvalt puhastatud pinnal, see osa mida silmaga ei pruugi näha;
2) puhastatud pind hakkab kohe reageerima õhuniiskusega ja seega kohe ka uuesti oksüdeeruma.
Seega mida oleks õigem teha?
Kas on mingi universaalne tõde või sõltub lahendus ka detailist? Pidurisuport vs ukseplekk?
Mul on hetkel aktuaalne pidurite korrastamine ja otsin pritsijat, kes homme-ülehomme töö ette võtaks
Võtsin netist ühe foto:
http://liivaprits.eu/
Juhul kui nüüd saan sellisel kujul pritsijalt sarnase jupi kätte, siis kuidas oleks kõige targem edasi toimetada?
1) kas oleks vajalik või mõistlik detail kodus enne edasist töötlemist veel terasharjaga (relakas, ross) üle puhastada, või on see asjatu ajakulu ja vaev?
2) kas oleks mõistlik töödelda detaili roostesurma preparaadiga (Buvanol? mõni teine?)
3) juhul kui roostesurma kasutada, siis kas selle peab üle harjama?
4) millega töödelda pärast roostesurma - kas epokrunt sobib sinna peale (see on endal olemas, valmis hangitud) või pole roostesurm + 2 komponentne epokrunt mõistlik - kas hakkavad omavahel reageerima?
5) kui krunditud, siis võib peale kanda 2 komponentse kattevärvi
Või plole mõtet üldse roostesurmaga tegeleda ning kui õhtul saan pritsitud suppordid kätte, siis silikoonipesu + epokrunt + kattevärv ja valmis ta ongi?