Gaz M1 EMKA

Teisel pildil pidavat olema Emka prototüüp. Ehk siis arvatavasti Ford...



[Pilt: 27-Lo-LRTVw-IPj0.jpg]

[Pilt: 201103161355-1-1-thumb.jpg]

[Pilt: 000126751765-RIAN-ID-5635973.jpg]
Vasta

(08-10-2019, 16:57 PM)Taaviw126 Kirjutas:  [Pilt: tqonife0ckhduoat-1024.jpg]

Kuidagi imelikult jäme on see nina ülevalt.
Vasta

See konkreetne eksemplar töötab puugaasil. Sellest võib olla mõningaid erinevusi.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Varuratta paigutus, on nagu silmaklappidega hobune. Vaateväli ainult otse ette.
Vasta

(08-10-2019, 17:40 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Teisel pildil pidavat olema Emka prototüüp. Ehk siis arvatavasti Ford...
Ford siiski mitte, V8 ei paista sealt välja.
   

Kodarvelgedega esimene variant "Молотовец".
Huvitav on veel see, et mootori küljekatted on sarnased M11 omale (pikkitriibud).
Vasta

Veider tõesti. Ühte asja märkasin veel. Millegipärast on osadel 1 kojamees ja osadel 2... eelmisele lehele jäi hea alusvankri pilt kus on näha et esivedrul oli tolmuvarrukas(ei tea kuidas neid nimetatakse) ümber...
Vasta

Kas Emka jubinad??

[Pilt: 20191027-000811.jpg]

[Pilt: 20191027-000807.jpg]

[Pilt: 20191027-000759.jpg]
Vasta

9 kuud + mõni päev pole stiimulit ja tahtmist olnud selles postituses sõna võtta. Kogu projekt jooksis kiiva ja probleeme oli kuhjaga. Pealegi sai kogu aur lastud GAZ 11-40 projektile, mis tundus palju huvitavamana. Nüüd nagu teada sõitis kogu GAZ 11-40 ja 11-73 projekt Venemaale ja mis mulle jäi. Ford Model 78 raam koos mootori, käigukasti ja kogu käiguosaga. Seda mootorit sai ka müügiks pakutud, aga tuli paar väga madalat pakkumist, mis arvestades seda, kui palju olin vaeva näinud ja mis hinnaga selle loo peakangelasele olin mootori saanud, tundus 1937a. täiskomplektse töökorras mootori kohta ebarealistlikult vähe. Ja nüüd saatuse irooniana oli mul neid 1937 a. mootoreid kaks. Lisaks sai suvel soetatud veel üks Tallinna lähedal resideeruv M1. Ehk siis minu kätte oli koondunud Eestis olevatest M1-st 50 %.
Üks siis kadunud Heinsare kogus, millele on omistatud must number ja teine kusagil Raplamaal. Kratsisin kukalt, mis nüüd ette võtta, kui poiss andis nõu, ehita 2 KGB M1-te, sul ju kõik olemas ja ühele kindlasti tahtjaid ka piiri taga. Seedisin seda mõtet paar päeva ja asi hakkas mulle järjest rohkem meeldima. Kuigi Tallinnast ostetud M1 oli originaal mootoriga (käigukast GAZ A-lt), pidurid Pobi omad, siis muus osas väga originaalselt säilinud. Tegelikult ostsin selle oma M11 projekti doonoriks. Ka tundus kahe samasuguse auto ehitamine oluliselt kergendavat projekti läbiviimist. Nüüd saan nullist lahendada mootori ja roolikarbi vahelise probleemi. Esimesed katsetused mootoriga olid edukad. Igatahes see probleem saab lahenduse. Siis saab ka selle loo peategelasel ilma rumalusi tegematta selle probleemi lahendada. Kuna praegu hakkan tegelema M1V8 nr 2-ga ja nr 1 jääb veel kevadet ootama, siis uut teemat ei hakka tegema, kuna tegu kahe täiesti, no 95%-liselt identsete autodega, siis edaspidi selguse huvides Projekt 1 ja Projekt 2. Korraga pole jõudu ja vahendeid mõlemaid ette võtta. Lähiajal proovin ka pildiseerija selle tegemistest üles panna.
Vasta

teisest saab siis ikkagi replica? ehk seda seerianumbrit pole vist kuskilt võtta
Vasta

(10-11-2019, 20:39 PM)Peeter Kirjutas:  teisest saab siis ikkagi replica? ehk seda seerianumbrit pole vist kuskilt võtta
 Muidugi replika, aga idanaabritel kama kaks, sest see tähis M1V8 on praeguse aja sünnitis. Tookord olid nad kõik M1-d. Polnud isegi mingit eraldi tähte, nagu GAZ 20G aga võibolla oli, siis see oli salastatud. Võibolla käis lugemine ainult raami numbrite järgi, sest raam tuli ehitada erinev. V8 mootori, käigukasti ja radiaatori kinnitus ei sobinud R4 mootoriga raamiga. Ka pole teada palju neid V8 mootoriga isendeid valmistati. Fordi arhiiviandmete põhjal müüdi 1937 - 1939 Venemaale 600 mootorit. Palju neist jõudis autodele???? Minu auto raami number on 514 ja auto aastast 1940. On ka teada, et neid mootoreid katsetati kergetankide ja liikursuurtükkide tootmisel ja sõja puhkemisel võetigi kõigil KGB EMKA-l mootorid maha. Jäi ainult 2-4 autol Stalini eskordil.
ГАЗ М-1 V8 (1938—1940, приведённое обозначение условно) — малая серия седанов М-1 для нужд НКВД была оснащена импортными моторами Ford V8 (65 л. с.), в 1941 году большая часть этих двигателей была снята с «Эмок-догонялок» для установки на танки Т-60.
Vasta

KGB M1, projekt nr.2. Kere sai lastud läbi liivapritsi. Tulemus allpool piltidel näha. 81 a. auto kohta, mis II maailmasõja üle elanud ja kindlasti enne erakätesse sattumist jumal teab kus kroonut teeninud, polegi kõige hullem. Müüja, kes ka 60-ndates, rääkis, et auto nende peres olnud juba aegade hämarusest saati. Isa olevat sundinud neid pidevalt roostetõrjet tegema ja eks poistel muud mõtted peas ja ega pintslitega igale poole saanud ka. Igatahes keevitusega küllalt juures käidud. Paistab, et kõrvalistuja istme alune tööriista kast on ka roosteussi ohvriks langenud. See ka kinni keevitatud. Aga eks piltidelt see seisukord kõigile paremini näha. 
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta

Viimasel fotol taustal veel üks 110?

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(11-11-2019, 18:18 PM)Aspelund Kirjutas:  Viimasel fotol taustal veel üks 110?

A.
See vist jääbki sinna seisma. Omanikul vist lõppes ramm. Nagu mulle räägiti oli selle 110 kere niivõrd halvas seisus, et tehtud keevitustööde maht läks üle mõistuse suureks ja ka loomulikult kalliks. Muide see projekt on saadaval ainult puudu olevate detailide nimekiri pidi tiba pikk olema.
Vasta

Kas ehk see? https://www.youtube.com/watch?v=s51jGw8wUcA&t=102s

Ford Granada
Vasta

(11-11-2019, 19:19 PM)marz Kirjutas:  Kas ehk see? https://www.youtube.com/watch?v=s51jGw8wUcA&t=102s
 Ma ei ole 100% kindel, sest selle auto omanikul on kokku 3 ZIS 110-t. Kõik pooleli. See seal Urbani juures tehtu oli vist kobedam aga mütsi ära ei söö. Lihtsalt pole tahtnud oma nina toppida teiste tegemistesse, muidugi huvitav oleks. Võibolla kirjutab ise, kui trehvab lugema.
Vasta

Täna lähme M1V8 replika projektiga natuke ajas tagasi, ehk vaatame seda, mis toimus enne seda, kui kere liivapritsi jõudis. Kuna kogu see auto oli mõeldud doonoriks GAZ 11-73 projektile, mis aga saatuse tahtel jäi mul lõpetamatta, siis ei saanud ka pilte tehtud. Eks vaevas ka natuke see, et aastakümneid Eestis olnud M1 läheb lihtsalt juppideks. Nüüd siis mõned pildid alates sellest, kui tegime otsuse see M1 päästa inimkonnale. Niipalju tänaseks selgunud, et  auto saanud oma elu jooksul 2 pauku (täpselt, nagu ZIL 115 ja samadesse kohtadesse ka), paremale ette ja vasakule taha. Õnneks mitte väga kõvasti. Kuna FORD-i raam on kõrval, siis erinevalt Projektist nr 1 võtsime esimese risttala sealt, mis sobib palju paremini. Muidugi keegi ei tea, kuidas see tala värk oli õigel M1V8-l. Mäletavasti Autole nr 1 oli paigaldatud GAZ 24 mootor. 
   
   
   
   
   
   
   
Vasta

Natuke ka ustest. Oma vanuse kohta polegi kõige hullemad. Iga uks on kinnitatud kolme hingega ja enamuses olid need kinni keevitatud. Eks sai need lahti lõigatud ja nüüd tuleb sinna nelikant mutrid kuidagi taha saada. Praegu üldse mõtlen, kas on mõtet selle originaalsusega nii väga pingutada, tegu ju ikkagi replikaga, kuigi auto mudel sellest ei muutu, ainult raami nr. Ei tea, mis musta numbri komisjon sellest arvab. Näiteks KGB Pobedal pole küll kere ja raami numbril mitte mingisugust erinevust. Eks see vist tuli sellest, et kere ja raami polnud vaja muuta. Muudeti esisild, sest ZIM-mi mootor kinnitub eest esisillale. Aga samas GAZ 23 ja GAZ 2424 omasid juba erinevaid raami numbreid, võrreldes 21 ja 24-ga. No muidugi seal oli juba see poolraami värk teistsugune ja palju paksemast materjalist. Nii, et loogiline. Muidugi Ford V8 kasutamisel tuli ka tava M1 raam teistmoodi teha. Projektil nr 1, sai jälgitud M11 raami ja selle mootori kinnitust ja nüüd Projektil 2 lähme Fordi stiilis. Igatahes Fordi stiils sobib asi paremini. M 11 stiili sai valesti järgitud ja asi läheb ümbertegemisele, ehk mootorit tuleb 5 cm ette poole tuua. Mõni pilt ka ustest.
   
   
   
   
Vasta

(15-11-2019, 19:06 PM)Formika Kirjutas:  Ei tea, mis musta numbri komisjon sellest arvab.
Kas härradelt ennetavalt konsultatsiooni ei saa?
Ettevõtmisega kursis hoiavad end ju siin niikuinii. Foorumi liikmedki enamus, kui mitte kõik.
Vasta

(15-11-2019, 20:07 PM)tcumen Kirjutas:  
(15-11-2019, 19:06 PM)Formika Kirjutas:  Ei tea, mis musta numbri komisjon sellest arvab.
Kas härradelt ennetavalt konsultatsiooni ei saa?
Ettevõtmisega kursis hoiavad end  ju siin niikuinii. Foorumi liikmedki enamus, kui mitte kõik.
 Härrad on ettevaatlikud, keegi ju ei teadnud sellisest autost mitte midagi, enne, kui ma oma postitusega siin välja tulin 3 aastat tagasi. Kolm aastat on möödas ja ma pole kuhugi jõudnud. Mingitki informatsiooni pole õnnestunud hankida, jooniseid pole säilinud. Kõik on umbluu. Kui viimati komisjon käis, sai küsitud, öeldi, et hinnatakse loovust ja ajastu truudust. Eks suur abi oleks varuosade kataloogist, kui sellist veel kusagilt saada oleks. Mul mingi koopia on, aga seal on vähe pilte ja needki väikesed ja pole pisiasjadest võimalik aru saada. Kui kellelgi on pakkuda, laske käia. Suur abi oleks ka Ford Model 40A kataloogist, see on auto, mille pealt M1 suurelt jaolt maha vorbiti, välja arvatud vedrustus. Pole õnnestunud ka seda Model 40A kataloogi kuskilt saada.
Vasta

Kuna see teema on pikk nagu madu-uss ja kõrvaltvaatajana ei suuda selles aastate ja mudelite virr-varris järge pidada, aga siiski; kui juhenduda mudelist Ford 40A siis Rockautost leiab 1934 aasta alt sellele kirjandust nii, et küll saab. Hinnad on siinse foorumi jaoks ebakohaselt enamjaolt ühekohalised Wink. Kui kasutad tiku-taku foorumi sooduskoodi siis saad veel kopika alla kah. Eriti meeldis mulle sealt valikust prijomniku manual mida nimetati "All-in-one Superheterodyne". Maakeelne vägavabatõlge võiks siis olla umbes "panenkuhutahanikkagisuperhetero". Krt  kopivraiteritel ikka mõte lendas Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 33 külali(st)ne