Haagise valik

Pealesõiduteedega on ikka etem atvd peale ajada. Paar korda üritasin käru kallutades, siis ostsin kõige odavamad pealesõiduteed tööriistamarketist. Tugevdatud luugid tasub küll sellest hoolimata võtta.
Vasta

võib-olla on tänapäeval asjad muutunud, aga varasemate teadmiste põhjal on sul valikus üks käru ja kaks kärulaadset asja.
Vasta

Endal kümme aastat vana Respo 751 ning aegajalt saab ikka ATV'ga metsas käidud. Tagaluugi kinnitus lahti, eest kallutuse kinnitus sammoodi ning sõidad ATV'ga tahapoole - käru tagaosa vajub vastu maad ning luuk kukub samuti automaatselt maha ning sõidadki alla. Pealesõit samamoodi. Mingid eraldi pealesõidu rambid teeksid ainult tublisti tööd juurde.
Üks asi mida soovitaks osta/ise teha on nn amordisaator. Kui peale sõidad ning kallutav osa nüüd vastu raami tagasi kukub, siis ilma amordisaatorita käib paras pauk.
Vasta

(29-11-2019, 00:53 AM)aces Kirjutas:  Päris pikk teema on  Smile Lugesin algusest ja lõpust, aga vastust ei saanud...Plaan ATV vedamiseks haagis osta ja paluks natuke nõu. Mida soovitate nendest kolmest, hinnaklass enamvähem sama(+-100 euri)

https://www.tiki.ee/haagised/kastihaagis...ea-lukk-24
https://brentex.ee/haagis/bren-3015-1/
https://www.respo.ee/et/haagised/750m301l150-plh

Oluline oleks ilmselt tugevdatud tagumine luuk ja kallutamine, pääseks pealesõidu teede ostmisest? Poldi ja keevise teemast sain aru, aga antud juhul pole mul vist väga oluline.
Paar tuttavat soovitavad väga brentexi, kas on see õigustatud? Tikil jälle hetkel suht hea pakkumine? Niiöelda kõik ühes komplektis...

kuna infot pole palju öeldud rohkem kui auto ja haagis ja atv siis loodan, et kaalu teema on üle vaadatud enne haagise soetamist
s.t. auto on ikka rammusam ja lubab dokumentides piduriteta haagist rohkem kui 550 kg
ehk haagis ise kaalub ju oma 250 ja normaalne atv sinna 300 peale
võimalik et kokku tuleb isegi 600 kg komplekt ja ….
ehk kui on tavalisem sõiduauto siis võib olla hoopis vajadus piduritega haagise järgi sest auto paberites on nr. hoopis 500 kg

lihtsalt tähelepanek ka teistele huvilistele.
Vasta

Kui lai Su ATV on? Kas reaalselt on vaja 1,5 laia käru? See on väljast pea 2,5 lai... Ebamugav majandada ja raskem on ka. Säärase mõõduga käru peaks ikka olema O2 (ehk 1300-1500 kg regmassiga). Millega jälle võib (sõltuvalt veduki registrimassist) tekkida vajadus "suuremate" lubade järele.

Mul on 2,65x1,25 ja sellega on väga mugav vedada olnud ukerdisi. Tõsi, paar turskemat pole laiustpidi peale mahtunud, aga need on olnud väga palju järgi aidatud.

Brentexi tagaluuk on ebamugav pruukida ja plastporitiivad ei kannata pealeastumist, muus osas vahet ei ole. Ehituslikult on päris tugev tükk.

Arvesta ka sellega, et 3-meetrises kastis vajub esiporte vastu sõidetud ATV päris kõvasti konksule. Mida saab muidugi lasti õige asendiga kenasti korrigeerida. Ning kallutaval haagisel on alati suurepärane võimalus lõhkuda tagatuli, kui mõni maakera nurk juhtub jääma tagatule alla ja pealeveeretatavat koormat on sedapalju, et karbiserv (mis Bretexil on kahekorra keeratud ehk tugevam!) läbi vajub. Suurte tulede korral palju ruumi pole.
Vasta

(29-11-2019, 11:17 AM)diesel Kirjutas:  võib-olla on tänapäeval asjad muutunud, aga varasemate teadmiste põhjal on sul valikus üks käru ja kaks kärulaadset asja.

Mul oleks ka valiku tegemine lihtne, kuna sarnased asjad ostan pika perspektiiviga ja siis on oluline vastupidavus. Kui ühel on tühimass 10+% suurem, kui teistel kahel analoogil, siis peaks see paksemast materjalist ja üldse tugevamini tehtud olema.
Vasta

(29-11-2019, 12:32 PM)margus61 Kirjutas:  
(29-11-2019, 11:17 AM)diesel Kirjutas:  võib-olla on tänapäeval asjad muutunud, aga varasemate teadmiste põhjal on sul valikus üks käru ja kaks kärulaadset asja.

Mul oleks ka valiku tegemine lihtne, kuna sarnased asjad ostan pika perspektiiviga ja siis on oluline vastupidavus. Kui ühel on tühimass 10+% suurem, kui teistel kahel analoogil, siis peaks see paksemast materjalist ja üldse tugevamini tehtud olema.

Päris nii pole. Respo lisakaal tuleb PLH-mudelite "täiesti sõgedalt" pikast tiislist! Respo on kogupikkuses 50cm teistest pikem. Kaalusid ei tasu tõsiselt võtta, need on täiesti umbluu kõigil Seesinane Respo, kui paned madalama porte, läheb 2 kilo raskemkas! Tihtipeale on omakaalust väljas tugiratas jms, reaalne tegelik kaal võib olla hoopis teine. 
Siis on näiteks Tikil 145 rehv, Respol 155. Jne, jne. Aga üldiselt päri: pikas perspektiivis on Respo õige valik. Ka see +50 cm on näiteks pika materjali legaalsel veol oluline. 4.50 on keskel kasutatav pikkus. Meeter taga üle, 5.50 materjali võib rahumeeli vedada. 5-meetrisega saab põhja täis laduda. 
Eespool märgiti täpselt ära kaks ohtu: moodsale tavavedukile ei pruugi kombo kaaluliselt sappa sobida ja milleks 1.50 lai? Samas, bussilaadsete sabas on 1.50 paremini näha. 

Aga asi, mis tihti on tähelepanuta ehk üldpikkus: Respo PLH 4.81, Tiki 4.32 ja Brenteks 4.26. Kastid seest samad.

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta

Kogukaaluga mul probleeme ei tohiks tekkida, kuna vedama hakkab linnamaastur ja sellel 700 piduriteta lubatud. 1,5 laiust sai sellepärast vaadatud, et lumesahk ka 1,5 lai ja saaks ilusti kasti põhja toetada.
 Nende haagiste kogupikkused jäid mul ka silma, selle koha pealt ei oska midagi arvata. Ilmselt pikema tiisliga on natuke parem tagurdada.
Vasta

(09-07-2019, 22:50 PM)meli666 Kirjutas:  
(04-07-2019, 21:48 PM)mlsluik Kirjutas:  Brentexid kippusid siin kodanikel viimasel ajal kõvasti roostetama, tuleb ostes uurida kuna tsingitud on. Tsink tahab seista, ei saa kohe soolalobjaka sisse tuisata. Üsna pehme väljanägemisega ka teised.

Oskagi öelda, kas kasutaja viga või tootja millegiga mööda pannud.
Aga sattus kasutada üks 2016 aasta keevisraamiga Respo. Pestud alati peale sõitu pole, samas soola sisse talvel kaua marineerima ka ei olevat jäetud.
Rooste täpikesed tulede tagapaneelil, astmelaual ja poritiibadel vohavad. Natuke nagu varavõitu?
Peale tsinkimist vist tekib mingitel tingimustel valge tsingirooste, mis kihti hävitab. Samas haagis kuskil umbses ruumis ei seisa.
Või mis arvata asjast? Konkurents äkki viibki kvaliteedi alla ja ühel tuttaval endist Statoili 12 pluss aastat vana Respo nullroostega rendikäru vastupidavust ei tasugi loota.
Nüüd miskisest 3 korda korrosioonikindlamast materjalist väidetakse haagised valmistatavat:
https://www.respo.ee/et/haagised/kastihaagised/6281
Mõned pildid sest 2016 Respo roostealgetest.
  


https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=49514&pid=480313#pid480313

Kas Respo on muidu oma roosteprobleemidest üle saanud? Huvitav oleks teada kuidas tootja konkreetse juhtumi lahendas?

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

(29-11-2019, 15:12 PM)aces Kirjutas:  Kogukaaluga mul probleeme ei tohiks tekkida, kuna vedama hakkab linnamaastur ja sellel 700 piduriteta lubatud. 1,5 laiust sai sellepärast vaadatud, et lumesahk ka 1,5 lai ja saaks ilusti kasti põhja toetada.
 Nende haagiste kogupikkused jäid mul ka silma, selle koha pealt ei oska midagi arvata. Ilmselt pikema tiisliga on natuke parem tagurdada.

Kui vaid ja ainult ATV, murutrakatsite, tsiklite jms veoks, siis ma mõtleks ka sedasorti asjale. Ma tänaseks märganud, et kaanega kasthaagis rentida on mõistlikum, kui tuhat+ raha sinna alla panna... Üldse on need kerghaagised sõgedat hinda läinud. Jah, kui kogu aeg on vaja vedada 3-meetrist kipsi ja OSBi, vahepeal lauamaterjali jms, siis ostadki suure/pika kasthaagise ja kaane/katte veel juurde. Aga üldjuhul oleks seuhkesele asjale ise teisaldatav kast "puistekauba veoks" peale teha kordi odavam aga haagis ise universaalsem! Rahulikult JOKK-skeemiga saab sinna peale panna 145X305cm kasti ja vedada ka ehitusplaate, küttepuid, liiva/kruusa jne. Põhjavineeri saab Vineerimaailma Outletist, ported kasvõi Respost, kui päris filmivineeri ei taha. 

Üha enam avastan ennast mõttelt "universaalhaagis", msi siis peaks kõikvõimalikke nõudmisi täitma. See Neptuni-nimeline oma ülesehituselt hakakb sinan kanti kiskuma ehk ülikerge aga tugev raam, kuhu peale paned siis täpselt selle pealise, mida hetkel vaja.  Mina  isiklikult läheks ostaks kohe selle regatud putka, mis on registris piduritega O1 (taustakontroll), oma nimele, ametlik ümberehitus sarnaseks ülikergeks universaalhaagiseks (platform) ja unustaks kõiksugu mured! Sellest enam odavamalt ei saaks head ja päris suurt asja! Aga O1!!!

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta

Mul on nüüd 8 aastat olnud Kernu kõige tavalisem + madal kaas peal.
Kallutab, tagaluuk kannatab trakatsiga peale sõitmist, rooste pole läinud, tuled põlevad.
Roppe prussikoormaid olen vedanud, nii et kummid lössis ja omal hirm nahas.
Pistik, veopea ja rattalaagrid loetakse vist kulumaterjalide alla kärudel, neid olen vist korra igat vahetanud.


Kaane hea omadus linnainimese jaoks on see, et sa saad ühe säilitus/manööverpinna juurde Smile
Vasta

(29-11-2019, 18:11 PM)Jansa Kirjutas:  ...
Kaane hea omadus linnainimese jaoks on see, et sa saad ühe säilitus/manööverpinna juurde Smile

Kusjuures väga hea märkusWink

Reklaame nad saadavad. Kas keegi on sealt viimase aasta jooksul suutnud käru ka osta?
Vasta

Meil ka Respo poltliides haagis saab juba 5 aastat valu. Kulu siiani 2 rattalaagrit, tugiratta tõstelatt on otsa saanud ja koer sõi tuöe pistiku ära. Ääretulede klaasid ka vahetatud. Muus osas aga kõik tip-top. Luugi võtsin tavalise, kuna oli 9mm veekindlat vineeri, siis lõikasin ise sinnna luugi sisse paraja vineeri ja painutasin vahele. Oligi tasuta tugevdatud luuk. Poltliidest teist korda enam ei ostaks kastis ette jäävate poldi peade tõttu. Muidu igati hea käru. Meil on see 4 pere peale ostetud ja pm koguaeg keegi veab sellega midagi. Ka veetakse sellega jõhkrat ülekaalu ja siiani on kõik korras
Vasta

Brentexi 325h üle 4 aasta kasutuses olnud, peale uute rehvide on kõik originaal. Väga ülekaalu ei vea, kui siis 650kg kastis. Tundub et peab vastu küll, ei ole meelega kõvemaid vedrusid alla keeranud et ei hakkaks ülekaalu vedama rohkem.
Vasta

Kui ma eelmisel lehel küsisin arvamust kolme võimalik haagise kohta, siis nüüdseks jäänud alles 2  Smile

Brentexi ma enda jaoks välistan. 
Tikist jäi sõelale hoopis keevisraamil haagis https://www.tiki.ee/haagised/kastihaagis...usamordiga
Respo osas aga endine PLH https://www.respo.ee/et/haagised/kastiha...01l150-plh

Kõik näitajad neil enamvähem samad, aga ma ei saa aru miks see respo tiisel nii pikk peab olema...

Respo keevis jäi välja tühikaalu pärast ja Tiki poltliidesega käru tiisel ei tekitanud kuidagi usaldust. 
Aeg on näidanud, et mingi hetk on ülekaal nagunii teemaks. 

Küsiks nüüd uuesti, kui nende 2 vahel valida, siis kumb? Ikkagi keevisliide?

PS. PLH tiislid on vist tehtud C-rauast, keevise omad karprauast. Kumb neist enne järgi annab?
Vasta

(03-12-2019, 01:11 AM)aces Kirjutas:  Kui ma eelmisel lehel küsisin arvamust kolme võimalik haagise kohta, siis nüüdseks jäänud alles 2  Smile

Brentexi ma enda jaoks välistan. 
Tikist jäi sõelale hoopis keevisraamil haagis https://www.tiki.ee/haagised/kastihaagis...usamordiga
Respo osas aga endine PLH https://www.respo.ee/et/haagised/kastiha...01l150-plh

Kõik näitajad neil enamvähem samad, aga ma ei saa aru miks see respo tiisel nii pikk peab olema...

Respo keevis jäi välja tühikaalu pärast ja Tiki poltliidesega käru tiisel ei tekitanud kuidagi usaldust. 
Aeg on näidanud, et mingi hetk on ülekaal nagunii teemaks. 

Küsiks nüüd uuesti, kui nende 2 vahel valida, siis kumb? Ikkagi keevisliide?

PS. PLH tiislid on vist tehtud C-rauast, keevise omad karprauast. Kumb neist enne järgi annab?

pikem tiisel annab parema tagurdamise manööverdamise võime - ei keera kohe risti. Mina eelistasin Respot just sellepärast.

H.
Vasta

samas tähendab pikem tiisel ka seda, et haagis lõikab rohkem nurka.
tiislipikkuse valiku tegemisel peaks mõtlema kas rohkem on tagurpidi manööverdamist või kitsastes kohtades pööramist a´la hoovist välja väravata vahelt kitsale tänavale või puude vahel vms.
Vasta

(03-12-2019, 01:11 AM)aces Kirjutas:  ...
PS. PLH tiislid on vist tehtud C-rauast, keevise omad karprauast. Kumb neist enne järgi annab?

Ma muretseks pigem selle pärast, kumb manööverdamisel eksimisel rohkem autot lõhub.

Ühest küljest avatud karp on alati elastsem ja kergem, aga annab kergemini ka lollile jõule järele. Nelikanttoru on jäigem ja kestab lolli jõudu kauem. Aga ka lõhub rohkem.

C on kergem, nelikant raskem, kui see on oluline.

Kui minna teadlikult lõhkuma, siis keevisraam kestab kauem. Kergel kasutamisel vahet ei ole.
Vasta

(03-12-2019, 13:25 PM)v6sa Kirjutas:  
(03-12-2019, 01:11 AM)aces Kirjutas:  ...
PS. PLH tiislid on vist tehtud C-rauast, keevise omad karprauast. Kumb neist enne järgi annab?


Kui minna teadlikult lõhkuma, siis keevisraam kestab kauem. Kergel kasutamisel vahet ei ole.

Kas mitte kõik üle lubatud kandevõime pole teadlik lõhkumine  Big Grin 

Minul kaldub vist valik ikka respo poole. Sai täna veel paari tuttavaga konsulteeritud.

Lisaks pole Tiki väga sõbralik lõunaeestlase suhtes: kui tahad, tule otsi Paldiskist ära Cool  Ja kohapealsed edasimüüjad keevitavad oma summa otsa ning siis polegi enam mingit hinnavahet.
Vasta

Meelis V pajatas:
samas tähendab pikem tiisel ka seda, et haagis lõikab rohkem nurka.
tiislipikkuse valiku tegemisel peaks mõtlema kas rohkem on tagurpidi manööverdamist või kitsastes kohtades pööramist a´la hoovist välja väravata vahelt kitsale tänavale või puude vahel vms.


Pigem ikka sellepärast ,et standard puit ja metallmaterjal(eriti) 6 m .pikkused. ehk jääb paremini parlanksu. Wink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne