Kirjatükk järjekordne teemal varuosade kvaliteet ja vastutuse täielik puudumine.
Et kõik ausalt ära rääkida peaks alustama sellest kui 3 silinder vahelduva eduga kaasa ei mänginud ja kostus teravaid kõlkse kütusepumbast.
Sai teine lahti võetud ja kolmanda silindri plunser jäi aegajalt kinni.
Probleemi olemus selge ja poodi uute plunserite järgi, kuid siin sai tehtud suur viga ja käidud VK Traktorikaupades sest Põlvasse polnud aega sõita.
Mõõtsin vana ära (oli 9mm) ja võtsin ka kaasa et võtan 4 uut ja kehvemal juhul veel paar juurde kui ei anna välja reguleerida ning sooritasin selle ostu.
https://drive.google.com/file/d/1URZc1r9...sp=sharing
Välja võttes ja lähemalt uurides ei teadnud aga kas nutta või naerda sest kõik olid eri pikkusega ja selle varjamiseks on targalt pandud kõri jupike kaela et seda kohe ei näeks.
https://drive.google.com/file/d/1ebNkUMi...sp=sharing
Teine asi mis silma jäi oli, et otsad on käiaga ja viltu maha lõigatud ja seda toiteaparatuuri ühe täpsema osa juures!!!
https://drive.google.com/file/d/1y9MC7Fv...sp=sharing
Muidu see ju ei tähendakski aga kütuse kokkusurumine algab hetkel kui see otspind suleb ülevooluava ja koguse muutmiseks ju seda viltuse otsaga asja keeratakse augu suhtes!
Ühesõnaga pole lootustki et kui maksimaalse etteande puhul kütusekogused võrdseks reguleerida nad ka võrdselt väheneksid hammaslatti keerates.
Kuna reedel ostetud sai see ikka nädalavahetusel kokku pandud lootuses et äkki joppab ja on võrdne aga ei.
Keerates hammaslatti poole töökäigu peale oli erinevus juba pool mõõtenõust ja veel pisut keerates lõpetasid 2 sektsiooni üldse kütuse väljastamise.
Näitasin veel sõbrale, kes on toiteaparatuuri häälestamisega aastaid leiba teeninud ja ta ka ei olnud sellist erinevust kunagi näinud.
Proovisime siis mingi keskmise erinevuse leida aga pole võimalik sest erinevus nii suur ja nii need väntvõllid pooleks lähevad.
Võtsime lahti ja vahetasime suurima erinevuse andnud plunsrid ja surveklapid omavahel aga tulemust polnud.
Sai peale ka proovitud ning kahe silindriga käib ja mootor väriseb väga vastikult 1500 pöördeni.
Võtsime siis välja need plunsrid et viin tagasi ja siis avastasime veel, et kütuse sisenemise avad mis läbi plunsri kesta puuritud on puuritud viltu teritatud puuriga ja alt kust puur on läbi läinud on sakiline serv ja aste jäänud avadesse, mis määravad küttekoguse ja sektsioonide võrdsuse!!!
Mõnest avast läheb 3mm puur vabalt läbi ja mõnest avast mitte!!!
Need avad on ette nähtud hõõritsaga kalibreerida ja vanadel plunsritel nad seda ka on.
Veel võiks peatuda lihvimise kvaliteedil sest kolvid polnud mitte tsentrite vahel lihvitud vaid vabalt kahe käia vahelt läbi lastud.
Seega polnud ka üldse kindel kas need suudavad kütust takistada karterisse jõudmast ehk ühesõnaga nii praak kui veel olla saab!
Läksin ma siis nendega ilusti poodi tagasi, kus oli see hetk müüja ilma ülemuseta ning palus mul tagasi tulla kui ülemus majas.
Tulin siis järgmine päev tagasi ja rääkisin ilusti ära milles asi ja palusin need võtta ja raha tagasi maksta.
Kus siis omanik läks alles käima et tema on neid mitukümmend müünud ja keegi pole kaevanud ning ma olla midagi valesti teinud ning isegi ei uskunud et mul üldse traktor ongi!
Mõõtudest ja töötlemisest rääkida ei lasknud et teda see ei huvita et tema saadab need tehasesse ekspertiisi aga kuna olukord venemaal on nagu on siis sellega läheb aega ei tea kui kaua.
Üldse olevat me ise süüdi et ei oska reguleerida ja kui ma siis pakkusin et ma viin need kuhugi ametlikku firmasse ja lasen pumba seal teha ning kui neil ei õnnestu maksab tema arve karjatati mulle et see talle ei sobi ja mingu ma siit minema ning ärgu ma enam kunagi talt ühtki toitesüsteemi osa küsigu ja kui ma tahan et mootor ka madala pöördega kõigi silindritega käiks ostku ma Boschi toiteaparatuuri!
Küsisin kas tal on ja karjatati et ei!
Mainisin veel 14 päeva probleemi lahendamiseks ja siis võis kuulda asju, mida tavaliselt viisakad inimesed ei kasuta.
Ühesõnaga läheb nagu mõraga hülsi, hüdropumpade, roolidosaatorite ja paljude teiste asjadega mida sealt on ostetud kaovad need kuhugi "ekspertiisi" ja inimene ei saa asja ega raha.
Kui aga juba poest soovitatakse, siis ei saa ju head nõu raisku lasta ning ära ma ta ostsin.
Küll Denso aga Boschiga kattub täielikult ja maksis paarkümmend raha.
https://drive.google.com/file/d/1T-Dpqfz...sp=sharing
Kuna kuskilt on venelased oma saavutuse maha teinud, siis nuutmuhv sobib otsa 1:1 ja isegi kinnitusmutter läheb.
https://drive.google.com/file/d/1ttZ_6aM...sp=sharing
Vanast pumbast on vaja võtta otsakaas ja treida vaherõngas 14mm paks pumba ja flantsi vahele.
https://drive.google.com/file/d/19ZL1kH5...sp=sharing
Siis kõik see kokku panna ja traktorile paigaldada ja nii lihtne see ongi.
https://drive.google.com/file/d/1ttZ_6aM...sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1MHQ9l6j...sp=sharing
Torudega oli väheke sebimist et piisavalt pikad leida aga needki olid lammutuses olemas.
Isegi pritsenurk sobis pimenuudiga nõnda, et ei pidanud südamikku poltidest keerama.
Küte üles, juhe suretusklapile ja nagu torud kütet täis said mootor käis.
Pumba markeeringutest ka pisut: Mulle sattus VE4/9B2500 ehk 4 silindrit/plunser 9mm ja pöörded 2500.
9mm on muidugi turbomootorile vähe aga ma vahetan pea ära 12mm vastu.
Vabalthingavale aga piisab sellest täiesti.