(21-12-2020, 11:37 AM)muska71 Kirjutas: vene omad jah.pingil pealüliti millest keerad ja mingi magnetlüliti käivitub,siis kanglülitist mille otsas mingi reverslüliti käivitab mootori,minu mõistusele ei jõua kohale milleks niipalju magnetkäiviteid peab olema.kas on äkki olemas midagi kaasaegsemat kust 1f läheb sisse ja siis üks lüliti asend suunab ühte magnetkäivitisse voolu ja teine asend teise?hetkel käivad 3f läbi lüliti.hea meelega teeks elektri lihtsamaks.
Odot, sul oli 1A616? Seal on igal kontaktoril oma ülesanne. Minu arust skeemi eriti lihtsamaks teha pole võimalik. Tuleb arvestada, et sellel pingil on elektriline spindli pidurdus. Pidurdamiseks lastakse mootori osadesse mähistesse alalisvoolu. Mul on sama pink ning olen pidanud selle el.skeem paar korda läbi mõttestama, panen pildi ning mälu järgi kontaktorite tähendused.
1A616 elskeem
PH - toiteahela katkesti. Kui elekter vahepeal ära läheb ja pink käib, katkeb. Kui el. tagasi tuleb, siis ka sisse lülitatud lülitiga ei lase õnnetusel juhtuda, spindel ei hakka iseendast pöörlema
KP, K(vene p) - pöörlemise lülitid. Üks ühte pidi, teine teist pidi
KT - pidurduse lüliti, mis käib läbi mootori otsas oleva relee
Niipalju veel, et olen nende kontaktoritega küllalt palju k**pi näinud. Mingi aja peale hakkas nii tegema, et pöörad hooba, aga siis ei käivitu. Teisel korral käivitub. Neid mittekäivitumise kordi tuli järjest rohkem juurde kuni lõpuks ei läinud üldse enam käima. Ma tükk aega nuputasin, milles asi. Point selles, et toiteahela katkestaja klemmid kuluvad ära. Tõstsin neid siis ringi ja kuni järgmise korrani aitas. Lõpuks olid kõik 4 paari läbi tõstetud. Kusjuures klemmide puhastamine ei aita suuremat. Ma ei tea, miks see nii on, pole selleaja elektrimees. Suht keeruline oli asenduseks ka midagi leida, sest lülitamine käib faaside vahelt, so 380-400V. Lõpuks leidsin juhuslikult ühe sobiva Poola kontaktori. Sellega nüüd juba päris pikka aega muretu elu.