09-04-2021, 07:29 AM
Huvitav lugemine ikke,nagu võidusõidu mootorit tehtaks
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
(09-04-2021, 00:14 AM)2715 Kirjutas: ...
Paljud on küsinud, et miks on vaja seda nii teha ja et tehasest on hoopis teised mõõdud ja raamatud ei räägi midagi sellistest tegevustest ning ei saa paremini ise teha kui tehasest ja vastus oleks, et just seepärast ongi vaja teisiti teha.
Esiteks on masina ja mootoriehituses paljud lahendused ja tehnoloogiad edasi arenenud.
Mootoriõlid on paremad, teadmised õli puhastamisest ja nõudmised kulumisele on hoopis midagi muud kui aastal 67 olid.
Nõudmised mootori võimsuse ja ökonoomsuse osas on ka tõusnud ja kui kunagi tundus asi hea olema, siis ainult seepärast, et polnud paremat nähtud...
Nüüd aga on olemas kõik need teadmised ja võimalused neid kasutada ja pealegi on siin väike põnevusmaoment ka, et kas see mootor kestab kui ta õieti kokku panna.
Tehase moodi koostatuna kestis ta umbes 16000 km...
Eks ta selline igav asi ole, sajandikud ja tolerantsid, keda see ikka tänapäeval huvitab...
(11-04-2021, 23:55 PM)2715 Kirjutas: Ilmselt täideti tõesti sellega plaani sest pole lihtsalt usutav, et tehases keeratakse kepsupolte käsitsi tunde järgi sest hetkel ei suuda küll ette kujutada masinat mis suudaks lõpetada poldi keeramise enne seadistatud väändejõu saavutamist kui polt venima hakkab.
Kui mingit plaani täita, siis oleks võinud ülejärgmise aasta vanarauaplaani ära täita selle mootoriga mitte seda meie maale saata.
Mujal maailmas on see nii uskumatu, et tuttav välismaalane ei saa sellest aru et kuidas on võimalik, et osad on praagid ja et miks ma siis originaalosi ei kasuta...
Poleks see ka ainus mootor mis praagi tõttu laiali läheb sest sama tee sai läbi käidud Türilt uuena ostetud 820 traktoriga.
Seal oli ka selline vibratsioon, et peegel kukkus laest alla ja peale rooli hoidmist käed surisesid veel takkajärgi tükk aega.
Jõudu oli tal ka tunduvalt vähem kui mu vanal töömasinal ilma turbota.
Esindus andis ka hea soovituse, et keerake siis mingeid kruvisid kõrgsurvepumbal, mida sai ka tehtud ja siis ta jõudis juba viimase käiguga maanteel sõita.
Lõpuks jooksis see mootor 12 töötunnil kinni ja kuna esindus tahtis et me selle Türile veaks ja polnud nõus mingit tähtaega ütlema sai see omal käel laiali tõmmatud.
Kinni jooksis ta liiga tiheda kolvi pärast ja väntvõllile olid vastukaalud panemata jäetud.
Lisaks nukkvõlli õlikanal puudu ja plokikaande tulev kanal nii mööda, et tihend pani selle kinni.
Aga said talle need kanalid tekitatud, vändale vastukaalud ja kolvid üle käidud ja pärast ta töötas veel hulga aega kui välja arvata kaanetihendi vahetus paar korda aastas.
Kepsupoltidega aga pole senini kunagi probleemi olnud kuid nüüd on see ka nähtud.
Praegu aga tundub, et neid polte tuleb ka hakata ise tegema sest nii pikki ei ole ühelgi teisel mootoril ja kataloog räägib vaid ühtedest poltidest, mille kood 50-1004182-A1 mis on lühikesed.
Homme veel helistaks paari poodi et kas on pikemaid polte ja kui ei, siis tuleb treipink käima panna ja teha eri materjalidest katsepoldid ja proovida neid kinnitada 210Nm jõuga.
Kui selle üle elavad peaks 190Nm keerates asi ka pidama jääma?
(11-04-2021, 23:55 PM)2715 Kirjutas: Ilmselt täideti tõesti sellega plaani sest pole lihtsalt usutav, et tehases keeratakse kepsupolte käsitsi tunde järgi sest hetkel ei suuda küll ette kujutada masinat mis suudaks lõpetada poldi keeramise enne seadistatud väändejõu saavutamist kui polt venima hakkab.Küllap on seal mingi liini kõrval tsehh mis tegelebki erijuhtumitega ning poltide kinnikeeramine tunde järgi on väikseim must maagia mida seal harrastatakse.
(12-04-2021, 23:28 PM)2715 Kirjutas: kes tänapäeval ikka huvi tunneb kuidas polti tehakse.
(12-04-2021, 23:28 PM)2715 Kirjutas: ...
Enda arust ka enamvähem õnnestus originaali jäljendada ja seega ka allkiri, et pärast teaks keda süüdistada kui katki läheb.
Vot sellise porriga ei peaks tegelema aga mis hädaga teha kui tahta enamvähem korralikult teha.
Vanemad tegijad ikka arvasid et ära keera nii kõvasti et venima hakkab ja küll ta peab!
Eks ma teen neid veel 3 tk ja siis saab kõik kahtlased välja vahetada aga poltidest enam ei kirjutaks, kuna läheb juba teemast välja ja kes tänapäeval ikka huvi tunneb kuidas polti tehakse.
Polte saab ju poest osta!