GAZ-69A-RE
#1

Otsustasin, et enne kui reaalsusest arusaam teadvusse jõuab ja seetõttu ohjeldamatult nutma puhken, jätan siia märgi maha.
Motivatsiooni õlekõrreks või umbes nii.
Hetkeolukord meenutab Curiosity nägemust naaberplaneedist:
   
Töö käib kolmes variatsioonis, poldid lahti, poldid pooleks, poldid relakaga maha.
Lisaks hetkel kerkinud küsimused.
2 asja, mis väidetavalt olevat tootmisjärgne täiustus teleskoopamortide kasutamiseks, kuid nendega mööda raami liikudes puudub nagu sobiv koht?
   
Ja teiseks, kas hilisem tõmbereleega starter istub jalaga nügitava asemele?
Nende kahe küsimusega on ühtlasi fikseeritud, et tegemist ei ole "mustanumbri projektiga".
Vasta
#2

Aga kuidas oleks poldid induktiiv-kuumutiga punaseks ja siis alles lahti keerata?

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#3

(18-08-2022, 00:12 AM)isandpauk Kirjutas:  Aga kuidas oleks poldid induktiiv-kuumutiga punaseks ja siis alles lahti keerata?
Need esmapilgul hirmkallid, 500 ja 1000 eur. Seal, kus kummi- ja plastosi või värvi hävimist kartma ei pea, käib ka tavaline gaasipõleti, mis hetkel ca. 10 eur Handymannis.
Mina nt. Eesti talvesid näinud tavaauto supportitest piduritoru stutse ilma eelkuumutamata ei tahagi enam lahti keerata. Ilma eelkuumutuseta saab 75% tõenäosusega kandid maha ka spets piduritoru võtmega.
Vasta
#4

Mis mudel see RE on? Ei leia sellist. Kas vene tähed peaks olema РЭ või PE?
Vasta
#5

Gaz-69 ja 69A-le ei ole valmistajatehasest kunagi teleskoop amortisaatoreid paigaldatud, seepärast ei sobi ka need Gaz-veoki
kronsteinid.
Vasta
#6

(18-08-2022, 00:12 AM)isandpauk Kirjutas:  Aga kuidas oleks poldid induktiiv-kuumutiga punaseks ja siis alles lahti keerata?
Kõlab profesionaalselt, paraku võimalus puudub. Kuumutama peaks vist välimist, ehk mutri poolt, kuid teatud juhtudel pole see võimalik.
24st ukse kinnituspoldist olen lahti saanud 3. Esiuste mutri poolt ehk saaks kuumutada, tagaustel ei pääse ligi.

Pildil olnud kronsteinid on seega kasutud võõrkehad.
"RE" sügavamat sisu ei maksa otsida, see teemaalgataja "edition".
Vasta
#7

Kui keevitusaparaat käepärast, siis endal sain samas situatsioonis keevitatud mutrid nendele peitpeadele peale ja kuumutas lahti ka samal ajal. Raskematel juhtudel tuli tegevust korrata, kuid lahti sain need kõik.
Vasta
#8

Voorumihoolikud sooviks näha rohkem pilte sest üks pilt ütleb rohkem kui 1000 sõna.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#9

Hetkel on keeruline midagi ilusat leida, mida foto näol jagada.
Üritasin mutreid ukse poltidele keevitada - tuleb tunnistada, ma ei oska Sad 
1 tuli lahti, 2 keerasin pooleks ja ülejääud üritused lõppesid sellega, et mutter tuli poldi küljest ära.
Käisin "algajasõbralikumat elektroodi" poes otsimas, aga lõpuks soovitati traadikeevitust.
Mul jääb see mutri auk räbu täis ja seetõttu ei jää mutter piisavalt kõvasti poldi külge.
   
Kerkinud küsimused:
Kas see aeglusti ja esisilla kangi ees olev kere plekkriba peaks olema poltidest eemaldatav või on see kerekülge keevitatud (kataloog eraldi detaili ei näita)?
Sama küsimus vahekasti kandetala kohta, kas poltidega või keevitatud raamile?
Üritasin nimelt kere maha tõsta ilma kange ja roolisammast eemaldamata ja ei õnnestunud.
Keegi teab, palju kere koos uste ja paagiga kaalub?
Vasta
#10

Kere tala peaks olema originaalis polditav ja raami tala needitud. Ma keevitasin mutreid küll traadiga ja vähe suurema vooluga, et polt punaseks läheks ja siis tulid need lahti küll.
Kere kaalu ei tea, kuid üksinda tõstsin seda otsa peale üles ja külje korraga. Mingi 150-200kg ehk, kui sedagi. Teoreetiliselt kui saad vahekasti kangide eest selle põiktala eest, siis peaks olema võimalik roolisammas paikka jätta, kuid üksi-kaksi ihurammuga see vaevalt õnnestub. Miski tõstmise masin võiks ikkagi olla, sest roolisammas ju suht kõrgel.
Vasta
#11

Poltide kätte saamiseks võid proovida suuremaid mutreid keevitada sinna. Elektroodiga on kindlasti keeruline. Proovi enne mutri keevitamist natuke kasvatada poldi otsa.
Vasta
#12

Jutuks olnud kere plekkriba kangide ees sai ühelt poolt keevitusest lahti lõigatud ja teiseltpoolt kere külge keevitatud polt vabastatud, mispeale plekkriba irdus.
Tõstmise käigus selgus, et eelnevalt oleks võinud ka käsipiduri hoova käigukasti küljest eemaldada  Cool
Lisaks selgus, et kodukootud vints vajab oluliselt täiendamist.
   
Kere pehmust kinnitas sissepoole käima hakanud tagauks.
   
Edasine tegevus on alusvankri vabastamine liigsest.
   
Vasta
#13

Vahepeal sai ka mootor maha tõstetud. Õige tööriistaga on toimingud palju lihtsamad - võrreldes vintsiga punnimisest, on taliga tõstmine oluliselt lõbusam.
Mootori sõidutamiseks koostasin käepärastest vahenditest vankri.
Alles jäänud raami käis vaatamas spetsialist ja tõdes: "kuuaega tubli tööd, otsi paremas seisukorras isend".
Nii et kui kellelgi on üle, siis palun lahkel pakkumine PS.
Hetkel time-out, sest projekt "kuur" lendas peale sooviga enne külmasid kuhugi jõuda.
   
   
   
   
Vasta
#14

Ega neid korralikke raame väga saada polegi. Mul samuti raami otsingud käsil 69A jaoks.
Vasta
#15

Reanimeeriks korraks teemat.
Küsimus on raami ja kere kinnituskohtade kõrgustest.
Panin loodi pikkitalade peale ja mõõtsin (mm) kõrguste vahesid kere kinnituspunktidele. Kõrgeim punkt on lõige D-D, seal on tegelikult peale keevitatud täiendav tugevdusvinkel.
   
Tagantjärele ma saan muidugi aru, et tehase joonistega võrdlemiseks peaks raami keskosa olema aetud loodi, antud juhul on tagumine ots selgelt kõrgemal. Kuid selge on, et eri poolte mõõdud on liialt erinevad.
Kui jooniseid vaadata, siis esimene kinnitus A-A peaks olema 0-joon, kinnitus C-C peaks olema +93+/-2, ja viimane kinnitus E-E peaks olema +95+/-2+risttala paksus (4 mm).
Arvutuslikult peaks siis kõrgus olema lõike D-D kohal +114.
Ehk siis, kui mõelda GAZ69 tagapõrandale, siis eelviimane kinnituskoht peaks olema 15mm kõrgemal kui viimane.
Üritan rappe pealt üle kontrollida.
Vasta
#16

Riigiisade rõõmuks läheb "aiatraktori" projekt vaikselt edasi.
Alusvankrile sai päevavalgust näidatud:
   
... ja kere peale proovitud ... mis sobis nagu sadul sea selga.
Ilmselgelt on kõver nii üks kui teine.
Edasised näpuharjutused saavad toimuma sellega:
   
Kui kellelgi on head soovitust, kuidas sirget joont hoida, siis kuulan hea meelega.

Ja säästuprojektile kohaselt on väike vahetusfond, ilmselt Pobi velg!?:
   
Vahetaks samaväärse õige velje vastu.
Vasta
#17

Mina tõstaks raami pukkide või pakkude peale.
Pukid tuleb kinnitada põranda külge ja ära loodida.
Diagonaalid on ka olulised.

Siis hakkad mäda rauda uue vastu vahetama.

Keevisõmblused peaks olema pigem lühemad ja erinevates kohtades kordamööda, et soojus jõuaks jahtuda, muidu võib raam kõveraks minna.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#18

Tean ühte väga põhjalikult renoveeritud raami, mida ilmselt edasi ei ehitata. Vajadusel või otsida pilte ja ka kontakti.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#19

Kuna mootori seisukorrast pole õrna aimu, siis tahaks teda minimaalses konfiguratsioonis veidi testida.

Jahutus: särgi kallan vett täis, aga kas peaksin ka radika kindlasti ühendama?

Õlitus: kas peenfiltrisse mineva toru võin umbseks teha? Ma saan aru, et õlitus kui selline peaks ka siis toimima.

Kui kellelgi on üleliigne termostaadi koda pakkuda, siis palun PS.
Vasta
#20

(30-07-2024, 13:55 PM)Raivo Kirjutas:  Kuna mootori seisukorrast pole õrna aimu, siis tahaks teda minimaalses konfiguratsioonis veidi testida.

Jahutus: särgi kallan vett täis, aga kas peaksin ka radika kindlasti ühendama?

Õlitus: kas peenfiltrisse mineva toru võin umbseks teha? Ma saan aru, et õlitus kui selline peaks ka siis toimima.

Kui kellelgi on üleliigne termostaadi koda pakkuda, siis palun PS.
Ilma radikata pikalt käiata ei saa. Õlitus toimib ka ilma peenfiltrita. Lisaks oli (on) paljudel kombeks jämefilter spets vahetükiga asendada tänapäeva keeratava filtriga.
See kindlasti sõidu huvides, mitte originaalsust taodeldes.
Kui plaan origiaalsena ka peenfilter kasutusele võtta, soovitus pudenemisohtlik ja võimalikke ummistusi tekitav pappfilter asendada kaasaegse variandiga.
Vajadusel saan täpse mudeli järgi vaadata, hetkel pole käepärast. On ka siin kuskil 69 filtrite teema all läbi käinud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne