MTZ-50 remont ja kaasajastamine.

(03-02-2023, 11:13 AM)twist Kirjutas:  Kas oled ka huvi pärast mõõtnud, mis plunseri tõus ÜSS juures on? Midagi 1.00 kanti?
EDC pumba nukkplaat on ka plaanis? Pihusti avanemisrõhk(180?) juba on pea sama, mis TDI-del.
Ausalt vastata siis ei ole midagi mõõtnud peale pihustite avanemisrõhu.
Tean ise ka, et sellele pumbale saab igasugu vahvaid asju sisse panna kuid ta käib praegu nii hästi et isegi kardan teda edasi torkida.
Käima läheb hästi, mootoril jõudu ülearugi ja kütust ei kulu ka palju.
Lisaks käib vaikselt-pehmelt diisli kohta.
Pihustid ongi kaheastmelised 180/220bar Volkari omad ja 103Kw 2,5 otsad ehk kõige suuremad mis laialt saada on.
Võibolla kunagi teen elektrilise pumba peale et saada kiirushoidja ehk traktorile siis käsigaas mida saab nupust reguleerida ja mis aktiveerub koos jõuvõtuvõlliga.
Selline jumalavallatu mõte on ja selleks juba asjadki olemas.
Teine jumalavallatu idee, millele elektroonik-programmeerija lubas õla alla panna on käiguvahetuse automatiseerimine et kui kangi hakkad liigutama soovitud käigu poole siis mootor ise annab vahegaasi ja langetab pöördeid ja ise ei pea midagi tegema.
Samas kui Arduino juba mängu tuleb saab veel palju asju mugavamaks...
Rippsüsteemi juhtimine, automaatne difrilukk, siduri automaatika...
Oma fantaasia vaid piirab.
Hästi läheb ja töötab siis miks mitte seda komplektina ka rahaeest müüa...
Vasta

Läheb järjest huvitavamaks.
Vasta

Väga huvitav ja informatiivne teemakajastus. Kus omanik teab täpselt mida teeb ja kuhu poole sammub. 
masin on küll nagu Tallinna linn, ei saagi kunagi valmis, kuid kahjuks päeva lõpuks on siiski belaruss, mis sest et oluliselt parem, kui harju keskmine. 
Kunagi siin üks mees tegi ka russist deeri et 7 hõlmalist atra vedada, äkitselt oli aga vaikus.
Niiet belarussidel on komme omanikud ära väsitada, et teemaalgatajal ikka jaksu jätkuks. Lihtne see ei ole.
Vasta

(03-02-2023, 19:14 PM)huvi5 Kirjutas:  Kunagi siin üks mees tegi ka russist deeri et 7 hõlmalist atra vedada, äkitselt oli aga vaikus.
Niiet belarussidel on komme omanikud ära väsitada, et teemaalgatajal ikka jaksu jätkuks. Lihtne see ei ole.

Üleüldiselt vanema tehnikaga kipub nii olema kui seda igapäevasel tarbid... ühel hetkel vajuvad käed siiski maani ja ütled et kuradile see... 

Aga see teema siin on uskumatult hariv, loed nagu järjejuttu, ei tule õhtul enne undki kui pole vaadanud kas Rainer miskit uut korda saatnud pole. Äge kuramus.  Smile

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(03-02-2023, 19:14 PM)huvi5 Kirjutas:  ...Niiet belarussidel on komme omanikud ära väsitada, et teemaalgatajal ikka jaksu jätkuks. Lihtne see ei ole.
Jutt täiesti õige.
19 aasta kui alustatud sai tundus see hea idee aga täna enam mitte.
Mida ei osanud ette näha on, et seda võib ju teha kuitahes heaks aga müüa pole lootustki kui ta on ümber ehitatud.
Korra oli vaja hetkeks vaba raha ja proovisin teda müüa aga täiesti lootusetu üritus oli ja parim pakkumine oli 8000 raha, ehk tüüpiline summa millega müüakse suure kabiiniga 82 millel on juba poritiivad akende alt mädad, kõik kohad jooksevad ja mootor käivitub ainult teekannuga.
Ikka vaadati, et aasta on vana, eks ta on juba läbi omadega ja värvgi pole ilus peal.
Kui veel ostja näeb seal küljes välismaa osasid, siis hakkavad rahanumbrid silme ees jooksma ja kohe huvi läinud.
Maini veel 180hj mootorit ja ostja juba jookseb ning moodustub lause, et see ei pea ju vastu.
Üks tahtis sõita proovida, küsisin kas oled enne sõitnud, ütles et tal neid 2 tükki.
Pani käima, sidur alla ja kohe raksuga käik sisse.
Võtsin kõrvaltuksest võtme ära ja nii see katki jäi.

Niisiis tuleb olla edasi selle aparaadi pantvang ja ostaks päris traktori aga siis on neid topelt ja linnas pole ruumigi niipalju.

Kes aga arvab, et ehitaks omale ka siis ärge tehke!
Palju parema toote saab kui võtta MB Atego mootor, Carraro sild ette, taha miski planetaaridega tagasild, näiteks kasvõi Maz.
Vahekastiks näiteks Urali vahekast millele lisada alla veel üks hammasratas kust jõuvõtuvõll saab sünkroonajami.
Sõltumatu ajami aga mootori esiotsast kardaaniga kus on ka hüdropump ja sidur lülituseks.
Sobivaid isendeid on esirippsüsteemide tootjatel, kus on juba sidurid-pidurid sees ja lülitamiseks on vaja üks solenoid pingestada.
See kõik omatehtud raamile sobitada kuhu peale vedrustusega kabiin kas omalooming või mõni tehasetoode.
Tuleb oluliselt parem traktor, millega on lihtne sõita, remontida ja mis on mugav.
Vasta

Ise ehitamisega on selline huvitav asi, et see tegevus pakub rahuldust, ehk siis õnne, tekitab tööriistu ja mis kõige tähtsam, annab teadmisi ja oskusi. Natukese aja pärast oled suuteline juba ükskõik mis projekti ellu viima. Kas seda ongi mõtet rahasse mõelda? Parem mõelda, et palju rikkust on tulnud hoopis peakolusse. Ja vot see on juba väärtus.
16 aasta tagune teema Lgp 2715 poolt.
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=19158
Kui võrrelda tolle aegseid teadmisi ja praegust Belarusi "kosmose" tehnoloogia tasemel arendamist, siis...
Ehk siis Ksf 2715 on tegija sõna otseses mõttes ja selliseid mehi on vähe. 
Suust sooja õhku ajavaid teoreetikuid, kes peale selle muud midagi suurt genereerida ei oska, on niigi.
Vasta

(03-02-2023, 22:25 PM)meli666 Kirjutas:  16 aasta tagune teema Lgp 2715 poolt.
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=19158
Kui võrrelda tolle aegseid teadmisi ja praegust Belarusi "kosmose" tehnoloogia tasemel arendamist, siis...
Ah nii vana asi kohe välja otsitud...
Teema alustaja oli enne seda tavaline tööline puidutööstuses ja otsis omale väljakutseid ning alustas karjääri eraettevõtluses ja pannud kogu oma tuleviku lootused MTZ-82.1 peale millel taga Zil autost käru.
Huvitav aeg oli, tahte olemasolul võis pisut riskantsema ärimudeliga metsanduses teenida ja polnud harvad juhused kui auto kapotil loeti raha suurusjärkudes 700 000 ja mõlemal osapoolel oli tulenui põues.
Nüüd et samasugust asja alustada peab hakkama 15 aastaks panga orjaks.
Vasta

Tulles tagasi lääne kütuse pumpade juurde siis olen nüüd mõelnud ja takseerinud mitut eri pumpa.Pumba enda korpusel on kena markeering kus ka plunzri mõõt kirjas,aga plunzer ju asub teadupärast pumba peas mitte korpuses.Pumba peal pole mina suutnud ühtegi markeeringut leida ja pumba pead on ju lihtsalt ja vähese vaevaga vahetatavad laua peal.Et kui nüüd pumba korpusel markeering 9mm plunzer,et saan ikka olla kindel,et tegelikult ka on 9 mm plunzer pea otsas?Torus ka multikad kus isegi autodel omanikud ise masinat tuuninud ja suurema plunzriga pea pumbale otsa pannud.
Vasta

(18-02-2023, 11:16 AM)muska71 Kirjutas:  Tulles tagasi lääne kütuse pumpade juurde siis olen nüüd mõelnud ja takseerinud mitut eri pumpa.Pumba enda korpusel on kena markeering kus ka plunzri mõõt kirjas,aga plunzer ju asub teadupärast pumba peas mitte korpuses.Pumba peal pole mina suutnud ühtegi markeeringut leida ja pumba pead on ju lihtsalt ja vähese vaevaga vahetatavad laua peal.Et kui nüüd pumba korpusel markeering 9mm plunzer,et saan ikka olla kindel,et tegelikult ka on 9 mm plunzer pea otsas?Torus ka multikad kus isegi autodel omanikud ise masinat tuuninud ja suurema plunzriga pea pumbale otsa pannud.
Pigem siiski on kuskile kas toksitud või elektripliiatsiga kirjutatud aga kas loetavana säilinud on iseasi.
L või R täht küll võiks olla sest parem ja vasaku pöörlemisega ei ole samasugused.
Äkki siis 12mm peal on ovaali sees 12R kiri?
Kindel ei ole aga justkui mäletaks kuskilt...
Vasta

50kw 1,9l 90date isehingaval passatil on peaaegu sobiv pump, 9mm peaga ja peenikese võlliga.
   

Pea saab võtta näiteks 1.9tdi  mootorilt( 10mm) ja võlliga on veel 2 varianti:
   

1. leida vanatüübi pöörispea pump, kust saab peenema koonuseg nuutvõlli, pikk mutter/polt tuleb ise valmistada kuna keerme sammud erinevad.

2. Sobitada 1.9tdi pumba võll isehingava passati korpusesse, seejärel saab kasutada tavalise ridapumba 
nuutvõlli ja ja "sisekeermega polti".

Edit: pildid pole päris heas järjestuses.
Vasta

Seda pöörispumba otsaplaati vaatan ja äkki see oleks sobilik pumba kinnitamiseks?
Tal ka tagapool poldiavad ju...
Elektrilise pumba võlli saab sobima aga siis on vaja sinna regulaatori kaasavedaja tarvis kummipatjade süvendid tekitada.
Kas aga 17mm võlliga korpusesse on võimalik pukside vahetusega 20mm võll panna on juba kahtlane.
Korpuse töötlemine läheb ära liiast keerukaks kui arvestada, et Jaapanlased kasutavad jämeda võlliga pumpasid sest neil on tehnika kindlapeale minna.
Vasta

Nissan peaks ju ka japs olema,aga mu urvanil on küll peene võlliga pump peal...Plunzer küll 10mm,aga õnnetuseks suht kulunud.Omal ajal ostsin selle pumba kui ideaalsete näitajatega ja kuskil 80 tuhhi sõitnud,aga ei usu hääste,et 80 tuhhi pumbale miskit teeb.Izusul olnud jämeda võlliga pumbal 9mm normaalses korras plunzer sees tehases panduna.
Vasta

(22-02-2023, 16:12 PM)2715 Kirjutas:  Seda pöörispumba otsaplaati vaatan ja äkki see oleks sobilik pumba kinnitamiseks?
Tal ka tagapool poldiavad ju...
Elektrilise pumba võlli saab sobima aga siis on vaja sinna regulaatori kaasavedaja tarvis kummipatjade süvendid tekitada.
Kas aga 17mm võlliga korpusesse on võimalik pukside vahetusega 20mm võll panna on juba kahtlane.
Korpuse töötlemine läheb ära liiast keerukaks kui arvestada, et Jaapanlased kasutavad jämeda võlliga pumpasid sest neil on tehnika kindlapeale minna.


Kui nuutvõllil nuut koonusele lähemale viia, siis peaks ilma lisa vahetükita hakkama saama.


   

   
Vasta

Peade vahetus nii lihtsalt ei lähe.

Mehh pumba taldrik  ei mahu 10mm pea "võlli" otsa ja 10mm pea taldrik on liiga paks mehh pumbale, sest taldrikut suruva vedrude asukohtade lahendused on vähe erinevad kahel pumbal.

   

   
Vasta

Kas plunzri ots ehk liitekoht taldrekuga sama?Kui jah siis ei mõista,et miks peaks taldreku kallale minema.Seda kas elektrilise ja mehaanilise pumba pead on omavahel vahetatavad küsiks enne spetsialistilt.Elektriline pump sees mikroskeemid värgid...Olen ühel pulli pärast kaane maha võtnud enne rauda minekut.
Vasta

(23-02-2023, 10:01 AM)muska71 Kirjutas:  Kas plunzri ots ehk liitekoht taldrekuga sama?
Erinev 0,2 mm, ots ei mahu taldrikusse.

   

Nihkat pole mina rooste lasnud, oli juba ennem !
Vasta

Muud mõõdud klapivad siis peenemaks lihvimine päästab?
Äkki volkar on käskinud teha nõnda, et sinna ainult kindlad osad sobiks?
BMW pumpadel küll on ühildunud mehaanilise ja elektrilise osad peale võlli kus puuduvad regulaatori hammasratta kummileevendite pesad.
Vasta

Kui mitu pumpa laual laiali siis plunzri ja taldreku vahel käib imeväike seibi moodi junn,kui neid on 2 tk korraga siis ka kokku ei lähe ja see junn kleepub hääste plunzri ja taldreku külge ja ei pruugigi kohe märgata seda.
Vasta

Kas sel vasakpoolsel "taldrikul" on 2-e astmeline pihustus, või silm petab?
Vasta

(23-02-2023, 12:44 PM)muska71 Kirjutas:  Kui mitu pumpa laual laiali siis plunzri ja taldreku vahel käib imeväike seibi moodi junn,kui neid on 2 tk korraga siis ka kokku ei lähe ja see junn kleepub hääste plunzri ja taldreku külge ja ei pruugigi kohe märgata seda.
Ei ole selle seibi topelt probleem, aga kleebivad hästi kokku küll.

Vasakpoolne pea ja taldrik on vanakooli isehingava mehh 
pumbast, 8mm , eelpõlemis kambriga mootorilt.

El juhtimisega pumbal on taldrik nati teise lahendusega, kuna vedru mis plunsri otsale surub on teise paigutusega.
Hetkel tundub, et EL taldrikut on võimalik ümber lihvida, ennem tuleb rohkem süveneda erinevatesse mõõtudesse.
Igaljuhul 10mm el pumba peal on mehh pumba regulaatori vedrude süvendid olemas, millest võib järeldada, et see pea mehh pumbale võiks toimida.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 14 külali(st)ne