Ikka ja jälle seda automaksu!

Lõpetaks äkki maksuteema solkimise maailmavaateliste löömingutega või vähemalt koliks selle üle asjakohasemasse teemasse?

Briti saarte mootorsõidukimaksu kategooriad jäid silma ühest reklaambrožüürist:
   
Vasta

(27-08-2023, 09:50 AM)Meelis2 Kirjutas:  ...
Kuid selle sidumine maksudega ja euroliiduga on momeelest pisut veider. Kui tiblad tulevad, pole meil EL-i kuulumisest ***agi kasu. Või on olemas mingi armee, mis sinise tähelipu all meid kaitsma tuleb?


Lihtne tõde: Rahvas kes ei toida oma armeed toidab okupante.
Kuna meie olemegi Euroopa Liit ja Nato siis kuulata ekreikke pidevat hala ja sõimu "NATO okupantide", "EU diktatuuri", "Mõttetu euroiidu" jms kohta siis ei teki ühelgil inimesel kahtlust keda nad Eestit okupeerima ootavad. Rääkida  ja teha sõjaajal selliseid avaldusi räägib iseenda eest.
Ma esiteks küsin, kellega Eesti Vabariik sõjas on?
Teiseks -- eelmises kirjas vist väljendasin end segaselt. Palun vabandust ja kasutan nüüd lihtlauseid.
Ning küsin: missuguste relvajõududega Euroopa Liit meid kaitsma tuleb?
Tsitaat:Kuna suguvõsas eesti erinevates osades ka mõned veendunud ekrelased siis neil on ilmselt ülalt-alla antud suunised mida nad jagavad täiesti süüdimatult ja avalikult: Oodata ära vene vägede poolne Eesti vallutamine, rinde lähenedes varjuda kuna vene sõdur ju ei tea et nad ekrest on ja siis hävitavad nad kõik liberid ja geid- alates refist, eesti200, sotsid ja erilise reeturlikkuse tõttu isamaa. Tähendab plaaniks on hävitada ca 70 % eesti rahvast?
Tolle asjaga on nüüd nii, et ega suguvõsa valida ei saa. Ma pole kirjeldatud tegelasi ei oma suguvõsas ega tuttavate hulgas kohanud, päris huvitav võiks olla.
Tsitaat:Ma ei üritagi üldistada et kõik ühe erakonna liikmed sellised on aga ...
No üldistamine hakkab kohe peale, kui mõni puurotipartei (tahtsin kirjutada "oravapartei", aga ülalpool esinenid termin "ekreike" pani meelt muutma) andunud pooldaja suu lahti teeb elik näpud klaviatuurile paneb. (Sellega ma ei ütle, et vastassuunalist üldistamist ei oleks). Huvitav on see, et kui teiste parteide kohta on arvamusi enam-vähem gaussiaani järgi, siis EKRE puhul on kaks tippu: üks tugeva poolehoiu piirkonnas (kuigi veidi hajunud), teine aga selles piirkonnas, kus ollakse päris kindlad, et "ekreiidid" söövad kõigepealt hommikueineks väikseid lapsi ja siis lähevad muud kurja tegema.
Vasta

Aga mis sulle vastata?
Palju õnne oled võitnud priipääsme GULAGi vasekaevandusse. Palju õnne!
Vasta

Ärme palun ajame seda rida et automaksuga peaks riiki kaitsma.
Riigikaitseks on meil ettenähtud protsent sisemajanduse kogutoodangust mille leiab igaüks asjakohastest dokumentidest.
Autode maksustamine EI tõsta skp-d mitte küümemustagi võrra vaid loob eeldused selle vähenemiseks kui inimeste liikumist hakatakse piirama liikumisvahendit maksustades.

Seltsimees Nõrklaev pole ka kuskil ütelnud, et tal on kava kasutada see raha riigikaitseks vaid ta on ütelnud, et see kulub ära!
Kõik on võimalik ära kulutada ja see pole üldse probleem vaid probleem on, et me saame maksukoormuselt kuhugi esikolmikusse euroliidus ja ei ole seda märkigi näha et tavaline Eestlane jõuaks sellega viie rikkama euroriigi tasemele.
Me kulutame selle maksuraha ära asjadele mis ei loo hea hinna/kvaliteedi suhtega tulemust ja nii lihtne ongi.
Maa on liiga väike, transiit on praktiliselt lõppenud ja seega neljarealiste teedeta saame elatud.
Saame elatud nende tuhandete ohutussaarteta mis kerkivad nagu seened peale vihma ja mida käiakse pärast käsitsi lumest koristamas.
Meil on liiga suur armee neid kes midagi ei tooda nagu näiteks ametnik, minister, kesiganes kellel on mitu nõunikku.
Kuluefektiivsem oleks üks spetsialist ja nõunikud töötavad kas miinimumpalgaga või töötu abirahaga on kodus.
Riigiametid ei vaheta nimesid, ei telli turundusstrateegiat vähempakkumise korras ja riik ei pea kahjumiga lennufirmat.
Riigikoolides on õpetajatel tulemuspalk vastavalt eksamitulemusele, näiteks riigi keskmine eksamitulemus on 1200 eur ja iga protsent mis üle või alla langetab või tõstab palka.
Ja vaadake-õpetaja ei vasta enam küsimusele astendamise kohta et loe õpikut vaid vahetunnis palutakse klassi jääda ja korratakse kiirelt üle.
Neid näiteid võib igaüks tuua kust kokku hoida aga valitsus on võtnud selge suuna jätkata nagu kasvaks majandus edasi ja raha külvataks lennukitelt edasi.
Vasta

(27-08-2023, 11:06 AM)Meelis2 Kirjutas:  Aga mis sulle vastata?
Palju õnne oled võitnud priipääsme GULAGi vasekaevandusse. Palju õnne!
Nii läbimõeldud ja faktitiheda vastuse järel ma tõstan oma nõrgukesed käed üles ja ei küsi sama küsimust kolmandat korda.
Vasta

Kusjuures kehtiv rahandusministrilaadne toode suutis Vikerraadio reedeses intervjuus ka mainida, et "varem või hiljem vajame järgmist maksudebatti" mis kohevasabaliste rottide keeles tähistab ilmselt maksukoormuse tõusu sisulise aruteluta ja loomulikult mõjuanalüüsita. Üldse on see intervjuu huumori- ja satiirisõberitele tänuväärne kuulamine, sest ülivõimeka ja moonutusteta minapildiga nartsissisti heietused kosutavad alati labase tavainimese hinge.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(25-08-2023, 21:11 PM)KertP Kirjutas:  Praegust koalitsiooni kiitvad seltsimehed kardavad hüsteeriliselt opositsiooni uuesti võimule saamist, aga EKREIKE valitsuse ajal nautisid näiteks odavat kütust küll. Tulevase valitsusega võiks siis nemad tanklas veerandi võrra rohkem maksta - Liberaalide mõistuse järgi kallid hinnad päästavad kliimat. Las maksavad automaksu ka teiste eest  [Pilt: biggrin.gif]

Objektiiv ja teised meediakanalid edastavad mu arust maailma uudiseid. Naljakas lugeda, kui mõni alternatiivmeediat kritiseerib, aga ise vabatahtlikult käivad seal edasi  Big Grin  
Ma ei pannud tähelegi, et abiratas juhtis maailmakorda Big Grin Või oli see hoopis vabandusminister Big Grin 
Meeldetuletuseks: Hind peatus lõpuks -37 dollaril barrelist. 
Vihje: https://www.err.ee/1080101/vabalanguses-...gatiivseks
Vasta

Automaksust rääkides- lugesin mingi aeg Autolehest artiklit, kus toodi võrdluseks Soome automaks, mis algselt tehti parandamaks riigi rahalist olukord, kuid nüüdseks on muutunud lüpsilehmaks. Olen täiesti kindel, et kui see ka siin vastu peaks võetama, läheks siin samamoodi, et see tõuseb iga aasta tuntavalt.
Kuid nagu siin ka räägitud on, siis vaevalt sellest Eesti rahaline olukord paraneb, kui samaaegselt rahadega laamendatakse.
Täna just oli ka raadios jälle uudis Soomest, kus hetkel pidavat päevakorras olema olulised kärped riigi kulutustes rahva maksukoormust mitte tõstes. 
Ei tasu arvata, et ma mingi Soome patrioot olen, kuid äkki tasuks mede valitsusel ikkagi õppust võtta, sest mulle hetkel ei meenu, et siin kärbetest räägitaks, ikka maksutõusud on jutuks, vaid see aitab. 
Praeguse mentaliteediga võiks neid makse lõpmatuseni tõsta, kuid kui riigi kulutused ei vähene, pole sellest vähimatki kasu ja see on nagu lõhkine püksitasku- pistad € taskusse, aga sinna see ei jää.
Vasta

Mida rikkamaks saab rahvas seda rohkem võtab riik.

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta

... ja riik võtab juba selle pärast, et kuulub NATO-sse, EU-sse ja kurat-teab kuhu veel meie valitsejad meid kõiki möllinud on...
Kõik need organisatsioonid vajavad ühist ülalpidamist, samas teenivad ka kasumit ja kui sa juba jalgupidi neis sees oled, siis mitte ainult ära tarbi sealt tulevaid hüvesid, vaid maksa kah.
Kui võrrelda kogu selle kammaijaa ülesehitust kuritegeliku maailmaga, siis imepäraselt lihtsalt, ülima kergusega asetuvad kõik legoklotsid omale kohale. Ühiskassa, katuste maksmised, teatud operatsioonide läbiviimiseks ülaltpoolt puuduolevate kuluvahendite küsimised-saabumised jne...
Nagu kaks tilka vett, vahe selles, et üks nivoo on kuulutanud end legaalseks, teine aga legaalide poolt illegaalseks. Ja pump muudkui töötab.
Vasta

Jah, nii kirjutas tõesti, et see automaks tehti peale sõda. 
Kuid kui rääkida näiteks auto esmase registreerimise tasuvusajast, siis ma leian, et kui juba Soomes kasutatakse autosid nii kaua, on Eestis hoolimata väidetavast kõrgest palgast see tasuvusaeg väga paljudel veel pikem.
Muuseas, ka Rootsis on müügil väga palju autosid, mis on pool milli +- sõitnud. Ja mitte ainult praegu, vaid pidevalt.
Vasta

Ühe sõnaga või ühe lausega- automaks motiveerib inimest oma ostetud autot lõpuni tarbima.
 See kõik on ju tore, aga kahjuks on viimase aja autod ehitatud mitte enam 600- 700 tuhandet kilomeetrit läbima ja see lõpp on oluliselt lähemal.
Vasta

No ma ei tea miks meil ei kesta? Üks kodanik tassib siin soomest aafrikasse saatmiseks ikka ulmeliste läbisõitudega autosid. Seest/väljast/alt väga viisakad kui odo ei näitaks 500-800 tkm siis ei usuks ise ka, et kestavad.
Vasta

Need 800Kkm sõitnud autod on tõenäoliselt mingi paarkümmend aastat vanad ka, ehk ajast, kust on ka paljud praegu Eesti teedel olevad autod. Viimase aja autode kohta on ikka igasugu asju kuulda, kus nende Soome-Aafrika autodega võrreldes olematu läbisõidu juures lendavad mootoriketid, sidurid, hoorattad jne, elektroonikast pole üldse mõtet rääkida.
Vasta

Soome eeskuju järgida? Big NO! Kui palju nad võlgu ongi? Ok, neil on oluliselt pikem aeg olnud kapitalismust ehitada Rolleyes
Vasta

Soomega ei saa me end võrrelda, kuna ühes riigis on demokraatia ja turumajandus kauem olnud. Rääkimata ka teede võrgust ja nende teede endi kvaliteedist.

Eesti häda kipub olema, mitte ülivana autopark vaid see,et asjade eest lihtsalt ei kanta hoolt. Küll jääb asi raha, teadmiste või puhtalt laiskuse ja ka kiire elustiili taha. Kus lihtsalt pole aega autole pühendada enne kui midagi väga tõsist juhtub. Vanemaid ehk 20+ sõidukeid tihti ei saagi tööl käimiseks kasutada kuna sa lihtsalt ei leia aega sellega tegelda.

Kehvad teed lõhuvad korralikult autosid ja enamus siia toodud saksa autodest tegelikult meie teedele ei sobigi. Lihtsalt liiga pehme vedrustus ja löök auke täis omaviltsuste teed ei jäta veermikust suurt midagi alles.

Teine asi: müüdavate varuosade kvaliteet on vilets. Odavaid juppe pole mõtet osta, kui tahad,et asi vähegi kestaks. Enamus aga teeb seda,et ostab odavaid asju, sest see on raha kokkuhoid. Pärast vannuvad,et miks ära lagunes. 

Kolmas asi: turg on täis sõiduvahendeid, mille tegelik koht oleks vanaraua kokkuost või heal juhul lammutus. Kes vähegi auto kuulutusi vaadanud ja püüdnud midagi leida, saab varsti aru,et üks romu ärikas on teise otsa. Isegi kui tüv on peal siis ajaloost näib,et tegelikult keegi asja eest õiget hoolt ei kanna ja püütakse veel surnud hobust mõnele pahaaimamatule maha müüa. Piisab sellest,et Googel mooglisse lüüa mootori mark ja lugeda sealt arvustusi siis saab ruttu selgeks, miks need sõiduvahendid müüki paisatakse.
Ausaid inimesi on ka aga tihti on ka müüdav sõiduvahend tugevalt ülehinnatud. Kuid kuna raha väärtus on langenud siis mingi mehhanismiga tuleb seda kompenseerida. 

Ja mida me siis kokkuvõttes maksustada tahame? Turg peaks end ise reguleerima ja lõpuks riik ei saa olla ka suure venna rollis. Eearve aukude täide ja sõjaväele minevad kulutused saab millegi muuga siduda. Lihtsalt stiilis, meil on raha vaja ei loo mingit positiivset kuvandit.
Vasta

(28-08-2023, 13:59 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Soomega ei saa me end võrrelda, kuna ühes riigis on demokraatia ja turumajandus kauem olnud. Rääkimata ka teede võrgust ja nende teede endi kvaliteedist.

Eesti häda kipub olema, mitte ülivana autopark vaid see,et asjade eest lihtsalt ei kanta hoolt. Küll jääb asi raha, teadmiste või puhtalt laiskuse ja ka kiire elustiili taha. Kus lihtsalt pole aega autole pühendada enne kui midagi väga tõsist juhtub. Vanemaid ehk 20+ sõidukeid tihti ei saagi tööl käimiseks kasutada kuna sa lihtsalt ei leia aega sellega tegelda.

Kehvad teed lõhuvad korralikult autosid ja enamus siia toodud saksa autodest tegelikult meie teedele ei sobigi. Lihtsalt liiga pehme vedrustus ja löök auke täis omaviltsuste teed ei jäta veermikust suurt midagi alles.

Teine asi: müüdavate varuosade kvaliteet on vilets. Odavaid juppe pole mõtet osta, kui tahad,et asi vähegi kestaks. Enamus aga teeb seda,et ostab odavaid asju, sest see on raha kokkuhoid. Pärast vannuvad,et miks ära lagunes. 

Kolmas asi: turg on täis sõiduvahendeid, mille tegelik koht oleks vanaraua kokkuost või heal juhul lammutus. Kes vähegi auto kuulutusi vaadanud ja püüdnud midagi leida, saab varsti aru,et üks romu ärikas on teise otsa. Isegi kui tüv on peal siis ajaloost näib,et tegelikult keegi asja eest õiget hoolt ei kanna ja püütakse veel surnud hobust mõnele pahaaimamatule maha müüa. Piisab sellest,et Googel mooglisse lüüa mootori mark ja lugeda sealt arvustusi siis saab ruttu selgeks, miks need sõiduvahendid müüki paisatakse.
Ausaid inimesi on ka aga tihti on ka müüdav sõiduvahend tugevalt ülehinnatud. Kuid kuna raha väärtus on langenud siis mingi mehhanismiga tuleb seda kompenseerida. 

Ja mida me siis kokkuvõttes maksustada tahame? Turg peaks end ise reguleerima ja lõpuks riik ei saa olla ka suure venna rollis. Eearve aukude täide ja sõjaväele minevad kulutused saab millegi muuga siduda. Lihtsalt stiilis, meil on raha vaja ei loo mingit positiivset kuvandit.
Esiteks Soome teedest.
Neil on tee ehitamise filosoofia teine ja seal peab tee kestma poole kauem ilma remondita kui meil.
Teid ehitataks meil ka selle automaksu eest samamoodi vähem-veelvähempakkumise korras ja tekib juurde kilomeetreid mis lagunevad ja mille hooldus on kallim.
Tegelikult ei saa mina küll väita et Eestis teed halvad oleks.
Riiklikud teed on täiesti sõidetavad ja kui kuskil kevadel on paar päeva kruusatee raskelt läbitav siis üldpilt on hea ning radasid-viadukte ei oleks vaja juurde teha.
Kui Tartust Tallinnasse sõites on neljarealine tee siis see on nii jaburalt kallis ülal pidada ja ehitada et võidetud minut tuleb sellise hinnaga mis ei ole põhjendatud.

Eestis polegi küsimus vanas autopargis vaid et kõik mis meil tehakse on liiga kallis sest tootlikkus on madal ja inimestel lihtsalt pole aega tegeleda auto ülalpidamisega.
Soomes ja Rootsis näiteks tehakse autodele massiliselt korrosioonitõrjet ja isegi üks kord uuele autole annab vähemalt 5 aastat kestvust juurde.
Nende maksusüsteem on ka algusest peale soosinud auto lõpuni kasutamist ja seda ka tehakse ja pigem ostetakse tuntud margi tuntud mudel mis kestab ja ei võeta liisingust Kia linnamaasturit mikromootoriga vaid näiteks kasutatud aga korralik X3 mis selle Kia ära matab.
Muidugi seal talvituvad autod ka juhtme otsas mis lisab mootorile eluiga ja milleks meil puudub täiesti vastav taristu.

Varuosade poolelt on jällegi madal tootlikkus mis piirab võimet osta kvaliteetsemat osa sest selleks peab palju kauem töötama kui konkurentide juures ja Eestlane ostab hinda!
Kui letile pannakse kaks asja millest üks on kaugelt näha et kehv ja teine tuntud tootja oma siis võetakse esimene sest see on euro ja 34 senti odavam.

Kokkuvõtteks läheb kuskilt piir kuhuni saab kodanikku maksustada ja sealt edasi pole asi jätkusuutlik.
Selle kõik peaks taandama töötundidesse mitte rahasse sest see on universaalne mõõtühik millel pole inflatsiooni.
Näiteks kui ma teen palgatööd ja teenin augustis 1000 eurot kuus töötades selleks 184 tundi siis tunnitasu tuleb umbes 5,5 eur.
Sellelt maksan riigile käibemaksuna tagasi juba 200 eur ehk ma olen riigi heaks töötanud 36 tundi.
Tulumaksu võetakse ka 62 eur ja sinna kulub umbes 11 tundi.
Seega riigile töötan 47 tundi kuus, ehk siis töötan üle nädala riigile ja alla kolme omale.

Kui nüüd oleks mune leppida kokku, et kõik Eestis töötavad inimesed töötavad kuus ühe nädala riigi heaks siis jääks see number kõvasti väiksemaks või ajaks eelarve üle sest osa rahvast teeb ka tasuvamat tööd.

Mõelgem selle üle pisut et mitu tundi/päeva kuus olete teie nõus riigi heaks töötama?
Siis mõelgem selle autode maksustamise peale ja kas see on vajalik ning täidab neid eesmärke mis on välja kuulutatud.

Mina arvan et ei täida isegi riigikassat sest see kulub ära nagu minister nõrklaev ütelnud on.
Vasta

1000 € palka saav indiviid ei tohiks autot omada.
Vasta

(28-08-2023, 21:27 PM)ZIL 131 Kirjutas:  1000 € palka saav indiviid ei tohiks autot omada.
Ah et Marie Antoinette on siiagi jõudnud.
Vasta

Sellise sissetulekuga, käib indiviidil auto ülalpidamine üle jõu. Ja sealt need romud tulevad...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne