Tänane päev oli tihedalt tegevusi täis mitmes mõttes. Võtaksin korraks kirjeldada meie tegemiste seda külge, mille tulemus ei ole nii otseselt käega katsutav ega saa ka protsessist tehtavate piltidega kiidelda.
Hilise hommikukohvi kõrvale tellisin ära rehvijooksud Sorentole ka Rangerile. Esialgsele hinnapakkumisele järgnes natuke põrgatamist ja korrigeerimist, lõpuks sai arve makstud ja ~900€ võrra oleme vaesemad.
Siis võtsin ja nõutasin kogu konvoi juhtidelt nende passikoopiad, et saaks autode-juhtide info ukrainlastele deklarite tegemiseks esitada.
Käisin sõbralikus autotöökojas ja tellisin nende abiga ära Mitsu aknapesu pumba. Anti lootust, et pärast lõunat jõuab.
Käisin Balti poldis ja soetasin sealt õiges mõõdus poldid Mitsu tagavedrudele.
Lendasin garaaži, andsin poldid ksf! Linnukesele, viskasin hetkeks ka Mitsu alla sirakile ja aitasin, kus kolme kätt vaja läks. Lugesin üle autodes ja garaažis oleva standardvarustuse, mis meil autodega kaasa läheb (köis, akujuhtmed jne...)
Kribasin Salomesse puuduva varustuse tellimuse.
Sõitsin ARKi, võtsin puuduvad tehnilised passid ja lasin muuta kasutajaid vastavalt reaalselt sõitvatele juhtidele.
Oma järjekorda oodates tellisin samal ajal ära kulunud või kortsus autonumbritele dublikaadid. Ise parandatud või heledaks kulunud numbrite pärast on poolakas piiril peedistanud. Lihtsam on uued numbrid võtta.
Passid käes, tegin ka neist pildid. Käigult saatsin tollideklari tegemiseks ära fotod Jumperi ja selle juhi dokumentidest.
Teel garaaži hüppasin läbi töökojast. Mitsu pump ei olnud saabunud.
Oli küll plaan kodust läbi hüpata ka roobariided võtta, aga kokkulepitud värvimiskellaaeg tagus jalaga takka. Õnneks olid ühed tööpüksid garages ja tänavakingaga saab ka redelil turnida.
Objektil alustasin massiivse autode ümberparkimisega, et õues värvitava bussi ümber oleks lai "ohuala". Paar masinat sinna, paar tänna, "Folk" garaažist välja, Mitsu garaaži, Jumper garaaži ette... Kokku liigutasin seitset autot. Kahte neist kaks korda.
Loputasin Jumperi lakibensiiniga üle. Kohe seejärel saabus isandpauk, kellega koos katsime aknad ja tuled jms. Valmis saime täpselt nii, et Rene jõudis ega pidanud meie järel ootama.
Varemkirjeldatud õhtuste "päristööde" juures oligi minu osa vaid juhuslik assisteerimine siin-seal. Samal ajal sai edastatud ülejäänud konvoiautode deklarite infot kuhu vaja ja korraldatud ka autode koormaid.
Kinnitasin autode varustuse hinnapakkumise Salomele.
Hilisõhtul koju asutades olin juba autosse istunud kui tuli Defa plokisoojenduse juhtmete soov. Üks telefonikõne hiljem olid need leitud ja jõuavad kenasti Tallinnasse ja siit meiega Ukrainasse kiirabisid soojendama.
Üsna tüütu sebimise ja bürokraatia päev oli, aga nagu üks tark mees on öelnud: "jalavägi võidab lahinguid, logistika võidab sõdu!" Järelikult tuleb logistikaga ka tegeleda.