Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
(27-10-2017, 22:26 PM)jussm Kirjutas: Kusjuures enne õlivahetust oli vardal kontrollides tõesti must õli näha, peale õlivahetust kuldkollane ja vaevunähtav...
Täiesti tavaline nähe bensiinimootorite puhul.
Ka diisliga olen nüüd ükskord saanud sellise tulemuse. Peale 3000km läbimist oli õlile ilmunud õrn pruunikas varjund.
(27-10-2017, 22:12 PM)Marko Kirjutas: Tõenäosusteooria ja keskmise arvutamine on keskkooliprogrammis olemas
Peavad olema ju mingid katsetused/algandmed arvutamiseks. "Laest võetud" arvud ei päde.
Postitused: 6,708
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
90
(27-10-2017, 22:41 PM)motamees Kirjutas: Peavad olema ju mingid katsetused/algandmed arvutamiseks.
Konkreetsel idamaa targal on need andmed kindlasti oma kogemusest olemas.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
(28-10-2017, 13:10 PM)Urmash Kirjutas: Ehk oskab keegi täpsemalt seletada pildil oleva asja tööpõhimõtet. Tegemist peaks olema Maz-200 mootori eelsoendus seadmega.
Hm, Mazi oma, siis võib see diiselküttega toimida.
Palvetamist ei keela, aga asja ei tasu nii hulluks ka ajada. Töötasid sellise asja analoogid vanasti igas peres. Bensiini pealt veel. Mul praegugi veel töökorras asi olemas. Vastupidiselt tänapäevastele asjadele, töötavad need ka peale kümme aastat kuuri all seismist.
Õnnetused juhtusid nende asjadega ikke oma lollusest, lahtine tuli ikkagi. Enamus õnnetusi juhtus torude soojendamisega. Põlema läksid kas ämblikuvõrgud või muu praht.
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
(28-10-2017, 15:09 PM)Urmash Kirjutas: Huvitav millega see asjandus siis ikka töötab? Kas diisli või bensuga? Ja milleks see spiraal toru seal pihusti ees on?
Eks uurimine seisab sul ees. Bensiiniga leeklamp elektrimootorit ei vajanud.
Kütus peab ju aurustuma. Töötamise ajal käib etteantav kütus sealt läbi ja aurustub. Aur lastakse düüsist välja. Algul võtab selline asi käimaminekuks aega. Leeklambil oli auruti all pisike anum, kuhu sisse valati bensiin. See siis põles seal ja ajas auruti soojaks.
Ma ei usu, et auruti päris pihusti ees on. Tulejuga käib sealt keskelt läbi ikka.
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
(28-10-2017, 23:21 PM)Urmash Kirjutas: ...Kui tähelepanelikult seda spiraali vaadata, siis on näha, et tegemist oleks nagu kütuse toruga. Segane värk igal juhul, mehed kes viie-kuuekümnendatel JAZ mootoritega
möllasid ei külasta vist seda foorumit
Segast pole midagi. Pihustisse minev kütus käibki spiraalist läbi ja seal aurustub leegi mõjul.
Pead ikke ise tule sisse ajama sellele. Mehed, kes kahetaktiliste Mazidega sõitsid on kõdunemas juba. Mäletan mõnda jämeda häälega mõirgajat sõitmas, aga rohkemat suurt midagi.
Pane diiselküte sisse, pumpa surve üles, keera natuke kraan lahti ja katsu tuli diislile otsa saada. Algul nõrgub ta niisma pihustist välja. Keera siis jälle kraan kinni. Vahel on kogu põleti leekides, aga see kõik soojendab seda. Tähtis on siis kraan kinni saada. Küte põleb ära ja saad jälle natuke päästa. Kui juba auruti kuumaks läinud, siis hakkab leek kohinaga põlema. Tähtis on, et sissevalamise kork oleks kenasti kinni. Siis ei saa tuli paaki.
Kindlasti on lihtsam auruti alguses kuumõhu puhuriga kuumaks lasta. Vanasti aga sellist asja pole olnud. Selle massina peab ju algupäraste vahendite käima saama.
Postitused: 1,378
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
(27-10-2017, 21:31 PM)jussm Kirjutas: Täna läks autol mootor ilmselt nahka. Maanteel sõites kuulsin et tekkis mingi imelik klk klk klk mis muutus kiiresti klak klak ja klop klopiks, tõmbasin siva tee äärde ja hoo pealt süüde välja sest 5-10 sekundi pärast oleks juba mürtsuga vaikus saabunud. Mõtlen, et mis pärast nii siis juhtus. Ise pakun, et kuna just vahetasin õli ja panin 5w40 täissündi sisse siis pesi lahti sees olnud roka kuna seni olin pikemalt sõitnud 10w40ga mida aeg-ajalt juurde kallasin kuna mootor lekkis. Sellest siis võisid õlikanalid ummistuda ja 85 km peale õlivahetust siis kööga. Mootoriks audi 2.8 v6 128kw paadiankur.
Tegelikult tuleks mootor laiali võtta, siis saaks sotti kas mootor oli kulunud või muda täis. Kas jäi saale kuivaks või oli loks juba sees. 15 000 tagant õli vahetades ei olnud 1ow40 Valvoline*iga küll mingit muda sees. Täiesti rahulikult võib sinna 5w40 panna.
Samas, kui odavaima Kingoiliga 30 000+ sõita, hakkavad vbolla tõesti, enne või peale õlivahetust saaled ringi käima.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 1,282
Teemad: 48
Liitus: Sep 2007
Maine:
12
Nendel lähevad ka õlipumbad pekki,on kogemus kus õlipump tootis täpselt niisugust survet,et lamp kustuks,kuid nukad jäid kuivale. Nukk jooksis kinni,hammasrihm kiilakas jne.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983