automoto.ee foorumid

Täisversioon: IŽ-56 uuele elule
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Kulgeb, aga esialgu veel mitte kahel rattal Smile Seis on selline, et ratta raam ripub garaaži lae all ja olen sinna külge riputanud nii palju detaile, kui võimalik ja mõistlik. Hetkel on kroomimist vajavad detailid kroomimises ning ilmselt kulub veel veidi aega, ennem kui need kätte saan. Ilma kroomdetailideta, nagu selgus, ei õnnestu seda IŽ-56-e pea üldse komplekteerida. Vahepeal on kogutud erinevat kirjandust IŽ-56 kohta varuosade kataloogi jt. selliste raamatute näol, et ratta originaalseisundis kokku saaks ning viimaseid ka studeeritud.
Kuna ma mootori karterite, nende kaante jms. kuumakindla alumiiniumvärvituga rahul ei olnud, sai see värv seljast maha kooritud ja kasutatud asendust Spies-Hecker tootevalikust. Praegune detailide seisund on oluliselt parem. Sai kaardistatud ära ka kõik mootori kokkupanekuks vajalikud M6 nii pikemad kui lühemad kruvid, et need ka uued osta ning pidurisadulad kokku laotud. Mootori kokkuladumisega alustan esimesel võimalusel.

Vahepeal tekkis ka üks üllatus ja selgusid järgmised puudujäägid:

- Nimelt tavotis ja tuttuutena ostetud leegitoru mutrid ei sobi silindrile :S Kui ma ei eksi, siis IŽ-56 leegitoru mutrid on 54mm keermega, kuid need, mis mul, on 51mm, samas leegitorude jaoks on ava sama suur. Keerme mõõtudes võin ma veidi eksida, kuid seal on ca 3mm vahe ja praegustega pole midagi teha. Kui kellelgi on huvi uute leegitoru mutrite vastu, siis võin neid vahetada kasvõi vanemate, kuid mulle sobivate vastu.
- Puudu on jätkuvalt eboniidist peaga õhuklapi nupp. Segane jutt, kuid see nupp jääb karburaatori alumiiniumist kattekaante paremale küljele, millest saab avada-sulgeda õhufiltri vastavat liblikklappi. Kui kellelgi on üle, andke palun teada, kui viitsite Wink
- Selgus, et esipiduri trossi pinguti on M7 keermega ja sinna loomulikult olemasolev ning korralik M8 pingutushülss ei sobi. Vana M7 pinguti oli paraku sõlmes. Kui kellelgi on üle, andke palun teada, kui viitsite Wink
- Kui kellelgi oleks üle IŽ-56-le sobilikku rattapumpa, võiksime kaupa teha või siis kasvõi pilte teha, et teaks, mida otsida.
- Hetkel on puudu veel enamus trosse, kuid Kloostrimetsa poest kuulsin pea kuu tagasi, et nad "kuu pärast" peaks saama Lätist IŽ-56-le sobivaid puuvillase kattega replikaid. Varsti oleks aeg uurida.
Hetkel pilte pole käepärast lisada, ilmselt õhtu poole. Kokkuvõtvalt seisab suurem progress hetkel kroomdetailide taga.
Mõned pildid lisaks eelnenud tekstile.
[attachment=25720][attachment=25721][attachment=25722][attachment=25723]
Ja paar fotot ka leegitorumutrite teemal.

[attachment=25724][attachment=25725]
SmileKroomdetailid olemas?
Sõidad ?
Tere!

Seekord tuli pikem paus vahele, kuna ehitustöödeks ja maja korda sättimiseks saabus ülisoodne aeg, ehk IŽ jäi paratamatult tahaplaanile - natuke liiga hilja sai järelikult selle projektiga alustatud Wink Aga korralik varjualune oma hobustele on ka vajalik ning oluline. Tolle valmimine võtab veel aega. Aga nüüd asjast. Kroomdetailid on jah kõik olemas. St. 99,9%, kuna mu leitud uued leegitorude kinnitusmutrid osutusid läbimõõdult väiksemaks (vaata mu eelmist postitust), mistõttu pean need kas laskma treida uued või siis kuskilt hankima õiges mõõdus vanad ning taastama-kroomima. Üks kahest on küll olemas. Aga enamus detaile, alates M3 kruvidest ja lõpetades leegitorudega on kroomitud tänaseks päevaks. Pilte saab veidi hiljem. Õige pea alustan ratta kokku panekut, seda küll jõudu mööda, eks siis saab olema rohkem, mida näidata ja millest rääkida. Kui kellelgi on head kontakti, kelle kätte summutid viia, et need vase või mõne muu materjaliga gaasikeevituse abil kenasti sirgeks keevitada, oleks väga tänulik. See mees peaks muidugi ka seda tööd viitsima teha, sest paras nikerdamine saab see olema.
Kena Jaanipäeva!
Nii, mõned lubatud fotod kroomitud detailide kastist, kus peaks olema kõik IŽ-56 kroom-jubinad, va. 2 õnnetut leegitoru mutrit. Mingil määral annab ülevaate, ei hakanud pakkekilest neid välja kiskuma. Õige pea saab ka juba kokku pandavast rattast pilte Wink
No, kuda projekt ka edenenud on? Iz sõidab juba?
Tahaks näha antud masinast uusi pilte.
Ette tänades
las mees teeb rahulikult ja korralikultSmile ma usun et kui tal aega siis tya paeb ju pildid esimesel võimaluselSmile
Tere jah Smile
Tore, et huvi tunnete, kuid pean huvilisi-jälgijaid kurvastama, et veel ei sõida rattaga. Ehk see teema jääb järgmisesse hooaega. Uus kodu võtab ratta kokku panemise aja hetkel ära. Üle jala ma seepärast ka tegema ei hakka, nii et tasa ja targu. Vahepeal olen saanud riidekattega originaaljuhtmete komplekti, spidomeetri trossile uue simmerlingi mootori karterisse ja hetkel ootan riidekattega trossikõri. Samuti olen treinud igasugu puksikesi siia-sinna. Nii et asjad ei seisa. Olen ratast ka kokku pannud, aga ratastel veel too ei seisa. Nimelt pole hetkel 3mm numbriraudasid ja esihark seisab puhtalt birkale numbrite löömise taga, puudu on "B" ja "3". Õigemini sain sõbralt numbrirauad, aga sealt osad numbrid puudu - vene ajal ikka tuli ette selliseid asju, kui nr.3-e polnud, eks siis pandi komplekti kaks 7-t näiteks Toungue Olen saanud ka puuduva leegitoru mutri, nüüd peab nood ka kroomida laskma. Samuti pakub pinget millist õli amortidesse panna. Kui nüüd passi lugeda, siis vene ajal tehti sinna segu 50% turbiini- ja 50% transformaatori õlist. Neid enam kindlasti ei liigu, aga vaja oleks analoogsete omaduste ja viskoossusega õli. Tagumised amordid läksid LHM-i täis ja alla. Veidi kergemalt käima jäid kui enne. Sellised lood. Kui mahti, lisan ka ratta praegusest seisust pilte.
Palju sul umbes selle projektile raha on kulunud (värvid, liivapritsid, kroomimised jne)? Omal hetkel tegemisel K750m ~62a. Plaan ka oma Iz56 käsile vötta. Küsimus siis selle suunitlusega et enam-vähem oleks aimu millise summaga vöiks arvestada selle ratta puhul sest tehgemist ootab ka 57a K175 e "jänestega Jawa"
Tere!

Tegin mõned klõpsud asjade seisust, õigemini olukorrast, mis on juba üsna pikka aega kestnud. Lisasin ka ühe pildi riidekattega juhtmekomplektist.
[attachment=26726][attachment=26727][attachment=26728][attachment=26729]
Maksumuse koha pealt ei oskagi öelda, ma seda pole kokku löönud seekord, põhimõtteliselt. Aga arvan, et mingi 30 tuhande kanti too summa jääb. Aga see summa sõltub ikka tublisti kui palju sa oma kätega miskit ka teed. Kui ise krundid ja värvid ja teed kroomi eeltööd jne, siis hoiad oluliselt ka kokku.
Tere!

Mõnede vabade hetkede ja tüütavalt laiali olnud osade mõjul on ratta kokkupanek siis järgmises seisus:
[attachment=26791][attachment=26790][attachment=26789]
Taaskoostamisel on ikka ja jälle tulnud ilmsiks mõningate pisividinate puudumine, aga eks see olegi normaalne. Enamasti on tegemist jubinatega, mida õnnestub ise treida või leiab poest abi. On ka selliseid puuduvaid detaile, milliseid loodan kohata läheneval Kurtna laadal. Tegemisi on ratta kallal muidugi veel kuhjaga, ühest küljest funktsionaalsus mootorrattana ning teisest küljest minu enda ning originaalsuse kriteeriumid. Viimast kahte on oluliselt raskem saavutada Smile
Mul ei ole muud öelda, kui väga tubli töö! Selliste projektide puhul peab olema väga suur motivatsioon, et projekti edasi viia ning kannatlikkus, et projekt seisma ei jääks. Smile
Need kroom kilbid ajavad küll suu vett jooksma Toungue Väga kena projekt.
Ehk avalikustad, mis päritolu on too juhtmete komplekt ning mis see maksma läks?
Nooh, motivatsioonikriisi küll ei tule, ega pole ka varem seda ohtu olnud Smile Ratas on juba nii palju komplektne, et jäänud on sisuliselt mootor, hunnik pisividinaid ja summutid. Viimaste "fassaadid" peavad läbima iluravi keevituse või täis jootmise näol, et vabaneda väikestest ebatasasustest ning siis üle värvida. IŽ-56-e summutid on paras peavalu teema, sest neid pole minu silma replikatena kuskil jäänud, seega ainult savist saia tegemine on võimalik. Vahepeal olen lõikunud valmis kõik mootorit puudutavad tihendid ning eks nüüd lähiajal ka mootor saab taas üheks tervikuks.
Mind on algusest peale köitnud mõte, et ennem seda IŽ-56-e ei puudu mitte käivitusvändast, kui ta on täielikult taassünni läbi elanud - no mida sa ikka santi käima sunnid Smile
Riidekattega juhtmed on pärit Lätimaalt ja maksid sinna tuhande raha kanti, väidetavalt tehtud Riia motomuuseumis oleva IŽ-56 juhtmestiku pealt.
Kaugel juba tegemised, toimetused on? Viimaste piltide pealt on näha, et on tehtud suurepärane töö selle masinaga. 5++
Tere!

Mulle tundub, et see kokkupanek on üks raskemaid momente ratta originaali taastamisel, kuna see käib vähemasti minul käsikäes varuosade kataloogiga (IŽ-56 temaatikas mul ajalugu ning kogemused seni puudusid) ja üllatusi/ootamatusi tuleb ette päris mitmeid. Samas on see ka mõnusalt põnev, sest õppimismoment on üsna suur ja lõppude lõpuks tean ja tunnen igat polti-seibi, mis ja kus originaalina asus ning milline välja nägi. Näiteks jäi mootori kokkupanekul takistavaks mõne seibi puudumine vasakult vända kaelalt. Neid oli puudu kolm: 8-nurgeline õlitõkke seib, seib välimise laagri ette, lainekujuline seib (otsetõlge kataloogist), mis käib välimise laagriseibi peale ja hammasratta alla. Need on nüüd kõik leitud ja mootori komplekteerimine võib pea jätkuda, hetkel on väntvõll juba karteris ja viimase pooled kokku kruvitud. Õlitõkke tähik-seibil oli ka üks tipp puudu, mis tuli uuesti keevitamise abil tekitada, nii et kujutate ehk ette, mida selline otsimise-leidmise-logistika-taaskasutamiskorda seadmise protsess aega kõik võtab ja see on ainult üks takistustest Wink  Pealegi  pole IŽ56-e varuosade kataloog  just kõige selgemate joonistega, nii et nende piltide lahti hammustamine võtab ka aega ja vahest mitu aega vahtimist – eriti minusugusele, kes pole varem neid detaile käes hoidnud, näinud.
Ja selliseid momente on lahendada veel mitmeid. Muidugi oli kasulik üritus Kurtna restauraatorite päev, millele eelneval  ja samal päeval suutsin ma leida rekordilise arvu uusi varuosi oma rattale, millel veel veneaegsed hinnasildidki küljes. Kõik muidugi polnud probleemsete sõlmede lahendamiseks, vaid edaspidise kestva kulgemise tagamiseks. Mida siis sai leitud. Näiteks uued tagaamordikatted määrdes ja 100% korralikud (ülemine pool läikiv kroom, alumine matt kroom), tuliuued kummid bensiinipaagile, määrdes tagahargi võll, määrdes gaasikäepideme mehaanika, uued rattarummud, M7 trossipinguteid. Uus Planeta leistang koos kõige atribuutikaga, millest teatud osa on mulle kasulik, osa mitte (nagu nt. heeblid jm), kahju muidugi, et sellel leistangil on küll originaalsed kummikäepidemed, aga halli värvi, mis hästi mu ratta värvilahendusega ei sobi. Silumiinist uued detailid olid aga väga teretulnud. Samuti leidsin uusi süütekontakte, kõik 6V pirnid, esiamortide pukse, uue raami sisse keeratava piduritule lüliti, uusi  kroomitud väändeleevendi detaile, käigukasti detaile, ratta pumba jne jne. Leidsin ka väga korralikud IŽ-56 summutid, millede saamiseks peab veidi kauplema, aga sisuliselt on lahendus käeulatuses Smile
Laadal hakkasid silma ka lätlaste riidekattega juhtmekomplektid erinevatele vene mootorratastele, nagu näiteks IŽ-49, IŽ-56 jt-le.
Kui nüüd vastata küsimusele, kuidas edeneb, siis vastus on, et edeneb väga hästi, ainult et ratas on samas konditsioonis kui viimastel fotodel Wink Loodetavasti järgmistel fotodel on mootor juba omas elemendis. Samas on tekkinud jälle peotäis detaile, mida on vaja kroomida ja tsinkida.
Mõne aja pärast lisan ka pilte.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15