automoto.ee foorumid

Täisversioon: Isetehtud lumepuhurid
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
(26-11-2013, 20:57 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]
(24-11-2013, 10:49 AM)Basilio Kirjutas: [ -> ]Ainuke mõtlemiskoht oli minu jaoks kettülekanne. Piisab kivist või kaikast rootori või vispli vahele... Äkki oleks 2x kiilrihm parem? Mida härrased arvavad?

Kettiga lahendus väga ok, kaitsed võiks küll veel peal olla. Kiilrihmad ei taha lume ja veega kokkupuutudes üldse vedada...
Kui korralik kaitse ümber, ei tohiks lumi ja vesi probleem olla. Lahtisena tekib aga lumega probleem ka ketti kasutades. Töötades kett soojeneb ja sulatab enda ümber lund, mis hakkab ka kleepuma. Pärast lõunapausi võib miinuskraadide juures seisnud kettülekanne olla nagu betooni valatud. Rihm vast nii kergesti kinni ei külmu.
Tõsi ta on, et kiilrihm on rohkem kiire ja väikese koormusega töötava ülekande jaoks. Traktori mootori ja suure puhuri jaoks jääb äkki tõesti lahjaks, ei oska vaielda. Aga mingi ülejäänud konstruist kergemini järele andev lüli ikkagi olema peaks. Vähemalt kaitsetihvt ketiratta ja võlli vahel. Kaheastmelisel puhuril ei tohiks tavaoludes väga hulle löökkoormusi ette tulla. Seega saab jõuülekandesse panna üsna piiripealse (ja kergesti vahetatava) kaitselüli.
No vähemalt mina teeksin nii.
Jääb üle MTZ 05 jaoks ehitatud 1astmeline ja v-kujuline lumepuhur,väe võtab vända otsast 2he rihmaga,mis on ka siduriks.sarnane nagu ostas müügil olev,kuna pilte siia panna igavene n....s siis inf tel teel või oma silm on kuningas.Asub Raplamail.
(08-11-2013, 18:58 PM)Sax Kirjutas: [ -> ]Ostas müügis lumepuhur iseehitajale

http://www.osta.ee/lumepuhur-41705705.html
Nii sai eile tehtud liikuv pilt enda puhurist http://www.youtube.com/watch?v=toph1zgXf...e=youtu.be .Video tehtud tava diksiga ja miskipärast lõpetas 3/4 filmimise ajal filmimise,aga üldpilt näha.Noole pööramine ja otsaketi pinguti vaja veel kiiruga teha.Filmimise ajal mootor tiksus tühikäigul.Igasugune kriitika nii negatiivne kui positiivne teretulnud.
Tigu vist võiks pisut aeglasemalt käia?
Rootorilt reduktorile(zaz käigukast)Plaanis tummisem kett panna,aga kus tehakse soodsalt ketirattaid?
Tagant algav 51-53 kardaanid koos tugilaagriga,siis üleminek t 40 orginaal jvv.Kardaani toru külge kinnitub käigukastis oleva org hammaka külge ja ees esisilla külge taas 40 org laager koos korpusega.Selline siis kõhualune kardaanistik vanametallistBig Grin
Taha aiste külge tuleb veel elektri vints installida,et libedaga end ise tõusust üles sikutada.
(17-12-2013, 20:32 PM)muska71 Kirjutas: [ -> ]Tigu vist võiks pisut aeglasemalt käia?
Rootorilt reduktorile(zaz käigukast)Plaanis tummisem kett panna,aga kus tehakse soodsalt ketirattaid?
Tigu käib silma järgi üsna paraja kiirusega. Iseasi kas viskerootori jõudlus sellega kooskõlas on. Aga seda näeb kõige paremini siis kui (paks)lumi maas. Kui tigu liiga palju ette kuhjab, tuleks pigem viskerootorile vunki juurde anda. Siis ei kleepu ka sulalumi nii kergesti. Kui pajal muidugist rammu jätkub. Või lihtsalt aeglasemalt edasi liikuda et nii palju kätte ei saaks. Kiire tigu ei tohiks olla probleem.
Ketirattaid peaks tänapäeval olema valmis kujul saada igasuguseid, kui aga pappi on. Pärnus tean ntx poodi kus igasugu ketid ja -rattad müügil, lisaks laagripukad ja võllid. Kui miskit kohapeal ei ole, saab kataloogi järgi tellida.
Aga võta näpust, lund polegi Big Grin
Jama jah, vii või paat järvele tagasi. Põdrad ei jõudnud suurt kingikelku tirida. Pika salmi peale leidis viimast aastat vitsaga mees mulle kootud sokid ja juks kognac vaid.
Lumepuhuri projektiks vaja sisenuutidega (emast) võllijuppi, pikkus 5...7 cm ajab asja ära. Jama selles, et nuute 12, isase välisläbimõõt nuutide pealt 20mm (mõõdetuna 19,6 mm), võll ise (hammaste vahelt Smile) 16,5mm (mõõdetuna 16,2 mm). Isast võlli ei tahaks ringi teha kuna kevadel plaanis frees uuesti tööle ajada. Kutaisi 610 motoploki frees (kasutuskõlbmatu, kuid terve nuutvõlliga), ajaks ka asja ära.
Juutuubi näppides jäi ette üks lumepuhur. Muidu oleks asi sinnapaika jäänud, kuid pilk jäi pidama, etteande teo pööretel. Tuleb välja, et venelased on paigaldanud väljaviske labad otse teo külge. Jääb ära igasugune pööretega mängimine teole. Täiesti geniaalne lahendus.





[attachment=46454]
[attachment=46455]
Miks eestis lumepuhureid nii vähe teede lahtiajamisel kasutatakse? Suur küttuse ja ajakulu? Samas kui poleks neid suuri valle ei tuiskaks teid nii täis ju? Linnas ma saan aru, kuhu sa ikka seda soolasodi puhud aga maapiirkonnas
(07-01-2014, 03:17 AM)viplala Kirjutas: [ -> ]Juutuubi näppides jäi ette üks lumepuhur. Muidu oleks asi sinnapaika jäänud, kuid pilk jäi pidama, etteande teo pööretel. Tuleb välja, et venelased on paigaldanud väljaviske labad otse teo külge. Jääb ära igasugune pööretega mängimine teole. Täiesti geniaalne lahendus.
Seda geniaalset lahendust nimetatakse üheastmeliseks puhuriks, millel on omad miinused, eeskätt ohutus. Loe teemat algusest peale, seal kõik kirjas! Wink
Omast arust olen nagu lugenud ja mitu korda veel. Sellist lahendust seal küll kirjas ei ole. On mingid ähmased viited tagahaakesse käivate ja ainult labadega puhurite kohta. Mina pole sellist siiani kohanud, ei siin teemas ega tänaval.

Ilma teota, ainult labadega üheastmeline.

Väikesed, motoplokile sobivad vene puhurid sama ehitusega. Endalegi tegin sellise. Tihedaks vajunud lund ei taha hästi võtta ja hakkab lõhkuma, kuna viskelabidas peksab ju lund lapiti. Piisavalt suur võõrkeha aga paneb puhuri õhku hüppama ja pilpad lendama.
Ilma teota puhuri pilte ja/või videosid on ka siin olnud. Seal on V-kujuline sahk, mis lume keskele kokku kuhjab ja kust rootor selle välja pillub.
Sellise http://www.youtube.com/watch?v=VbcshEE9d...=endscreen võib ju ka ette panna,läbilaskevõime 2X suurem kui tavalisel.
(07-01-2014, 03:17 AM)viplala Kirjutas: [ -> ]Juutuubi näppides jäi ette üks lumepuhur. Muidu oleks asi sinnapaika jäänud, kuid pilk jäi pidama, etteande teo pööretel. Tuleb välja, et venelased on paigaldanud väljaviske labad otse teo külge. Jääb ära igasugune pööretega mängimine teole. Täiesti geniaalne lahendus.

Muide tehases töötades me just selliseid tegimegi millel ei olnud muud kui täitsa otse jvv külge käiv tigu mille tagumises otsas oli vent. Soomlaste tellimus ja neid teisi nimeasid nad lume freesideks mitte puhuriteks.
Nende loogika järgi puhur toimis selliselt, et oli seline sisuliselt kolmnurk sahk mille keskel oli siis põkaga pikki paigaldatud tiguvent. Neid tegime ees lükatavaid kui järel veetavaid. Saha laius oli kusagil 2-3,5m. Täpseid mõõte enam ei mäleta aga neid oli mitu suurust. 2,5m sellist puhurit nägin toimetamas MTZ-82 järel ja mulje jäi selline, et kui oleks käike olnud siis oleks kiiremini sõitnud. Paksus lumes muidugi pidi vähe aeglasemalt sõitma. Töötavana nähtud isend oli järelveetav ja toimetas ta lapimaal kus hommikuks põlvini lumi ei olnud üllatus. See oli küll reeglina sõmer aga sulaga sai ka hakkama. Enda jälgede uuesti kokku kribimine ei tundunud talle probleem olema. Kasutas ta seda ka vahel hoovi moodi kohtadest lume välja lohistamiseks, et siis metsa alla puhuda.

Kuna tiivik oli omas kolus seal taga lõpus, siis tähenda see seda, et võõrkeha sinna sattumine ei mõjutanud oluliselt seadme tööd. Kui vahele mahtus, siis viskas välja ja kui ei mahtunud, siis pidi sellega juht tegelema.
Täna tuli pisut lund juurde ja tegin esimese lumetõrje sel talvel.Esimene kord puhuri ajaloos kui pidas kenasti lõpuni vastu.1 käiguga tõmbas kohati pöörded maha,aga teoga jaksu küll.Ainus mis järgi andis oli taga jvv pealt laagripuki kinnitus läks kõverasse ja kett maas,aga selleka ajaks juba töö valmis.Liikuv pilt http://www.youtube.com/watch?v=Rvye6I83l...e=youtu.be
Krt, kui selliste helvestega juppe lendama hakkab, siis on midagist ikka väga valesti.
1:20-1:30 vahemiksu käib ammu kadunud kass masinast läbi või millega tegemist?
(01-02-2014, 17:20 PM)muska71 Kirjutas: [ -> ].Liikuv pilt http://www.youtube.com/watch?v=Rvye6I83l...e=youtu.be

On sellist tsirkust vaja, selle kulutatud energia ja kütusega saaks pool alevit lahti lükata...

Teine asi on mis silma hakkab on kogu selle krempli visuaalne pool, ehitatud ... asjale tuleks ka mingi kaubanduslik väljanägemine anda, isegi siis kui on tehtud omatarbeks. Rolleyes

Ei vaidle vastu et lumepuhur on hea asi aga sellise lumekirme jaoks on kiiremaid vahendeid olemas.

Korraliku lumega tuleb remonditunde rohkem kui töötunde? Siinkohal tuleks väike kokkuvõte teha ning siit ka omad järeldused.


Isiklikult võtan mütsi maha ksf muska ees kogu selle teemaarenduse eest, inpiratsiooni tuleb siit siiski kuhjaga.

Kaameramees tuleks ka lahti lasta... Tahaks näha ka üldpilti, ega olümpial ka ainult suusaklambrit ei näidata, näeb ka suuska ja suusatajat... Wink
Kui ma saekaatri videot üles panin pakkus tuub video stabiliseerimist, siin oleks ka asjaks. Ehk saab tagantjärele teha? Ei ole spets, kaks videot olen laadinud.
Katsetuste käigus väljatulnud vead parandatakse ära ja siis saab ka suuremat lund puhuda, ärge tänitage. Pealegi on see minu amet Smile
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17