automoto.ee foorumid

Täisversioon: Isetehtud lumepuhurid
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Panen siis ka oma lumekahurist pildikese.Reduktori idee sain ksf USSR piltidelt,kodus vedeles nissani tagasild ja selle reduktor läks loosi.Rootori võlliks tuli ohverdada riiulis vedelenud kreissae võll.Lumesuunaja toru ja puhuri tõstesüsteem veel teha vaja.Puhurit ajab ringi izuzu 2,2 d,puhuri pöördeid saab muuta vastavalt lumeoludele käigukastis käikude vahetamisega.
Originaalis olid jalased, aga need eemaldasin peale esimest katsetust, kuna olid ainult tüliks. Põhja kulumise vastu panin teoaluse tera paksema ja libistan selle peal.
(29-03-2011, 17:29 PM)g5943 Kirjutas: [ -> ]üks küsimus tekkis veel et kas sul see puhur toetub selle sama pöhja peale vöi on mingid jalased külgede peal.

Meitepere massin toetub sama põhja peale, tigu on nö kopa sees ja seda seepärast, et näiteks äärekivid, jäätunud rattarööpa keskosa, kännud, kaevuluugid (ka Grillid Wink jms. masina hammaste vahele ei jääks....
pakun laiemale üldsusele välja oma idee.
kõik huvilised võivad vabalt ideed edasi arendada ja teostada.

mõtsi nimelt, et vaja leida murutrakatsi hüdrosild aparaadi liigutamiseks.
mingi vana täismehhaaniline esiveolise diiselkone koos käimari ja peaülekandega. mootor samapidi vahele kui autolgi. ühe assi otsast saab rihmadega jõu freesile ja teise otsast rammu hüdrosillale. difrile vaja "kemppi" lukk teha, et mõlemad pidevalt pöörleks. väikse leiutamisega kannatab ka palja rihmaga ehk ilma reduktorita vedavasse silda mineva rihma horisontaali keerata. reduktoriga muidugi lihtsam.
lisaks freesile võib suviseks hooajaks teha haamerniiduki, saab aparaadile hulka funktsionaalsust juurde.
kui frees kahesüsteemne teha, siis vaja kuskilt vahelt veel rootori jõud võtta. algselt mõtlesin poolt vedavat tagasilda, a see sisteem pikalt ei toimi kui assist difrit ringi ajada.
kui niiduki ja freesi kombo, siis on toimiv käimakast vajalik, kuna vajalikud pöörded erinevad, eriti kui frees kahesüsteemne. ühesüsteemsega veidi lihtsam.
vana mootor seepärast, et igasugu elektrit vähe oleks ja diisel seepärast, et öko oleks ja kõrvakuulmisele talutavate pööretega rammu jätkuks.
eelpool viidatud 2.2 kindlasti hää valik, ise mõtsi vagi 1.9 peale.

mul oli kuri tahtmine see tali juba tegema hakata, a kuskilt ei leid toimivat hüdrosilda või konevigast murutraktorit.
kui kellelgi seuke sild üleliia, siis võib lahkeste pakkuda.

käisin just laudas ja pagan, ilm seuke, et frees kuluks nüüdki veel ää.
Smile
Murutraktori sillast olen isegi huvitatud samal eesmärgil, kuna see võimaldab kiirust nullist sujuvalt reguleerida.
Tere.

Sai aasta alguses puhuri ehitus ette võetud ja siin kaaskannatajatelt ka natuke julgustust saadud.
Plaan oli teha väikese eelarvega peletis mida saaks lükata atv'ga ja vajadusel ka maasturiga. Kuna mõned rääkisid, et mootoril võib jõudu väheks jääda siis võtsin oma vana hobiauto 1,3l tõstetud surveastmega lada mootori. Ford scorpio tagumine differ vedeles ka sõbral niisama, sai see kokku keevitatud ja ette poogitud. Aparaadi ehitamisel on kasutatud ainult relakat keevitust ja otslihvijat. Kui oleks olnud ka võimalus kasutada treipinki oleks masin oluliselt paremini balansis. Aga sellegipoolest lendu ei lähe.

Siiamaani ainuke probleem on see, et atv'l ei ole piisavalt pidamist, et seda kolakat suurde hange sisse rammida. Aga selle vastu tuleb puhuri välimised nurgad natukene ümber teha. Töötab see kogukupatus maksimum 2000 rpm üldjuhul piisab u 1100 rpm'ist. Kuna väljaviskeketas on tehtud paksust rauast siis ei ole olnud probleeme ka 2cm läbimõõduga kivide loopimisega.

http://www.youtube.com/watch?v=GN5F8OfCQs4

Ümberehitusi olen vast pidanud tegema umbes 10 korda ja mõned korrad on veel teha siis peaks hea saama. Enam paksu lund ei karda ja atv sahk äkki järgmistel aastatel nii kõveraks ei lähe.
Jajah, see murutraktori hüdrostaatika on mindki ammu võlunud Smile, sest sellest kańnataks veel muidki huvitavaid asju teha. Juhtimine lihtne, käigukasti pole tarvis jne. Minu 14,5 hj Partner paneb mind kogu aeg imestama oma jõuga - pisike aga tegus teine. Detsembris siiski õnnestus mul see sild laiali lasta - üks hammasratas otsustas ühe hamba välja visata. Põhjuseks mu oma lollus - tagaratastel jämedad ketid ja taga haakes oleval ühesillalisel haagisel oli peal päris pirakas koorem jäätund kasepinde. Õnneks pold uue hammasratta hind eriti kallis. See selleks..
Aga giguli "lumeõgija" omab suht peenikest väljavisketoru.. Palju see läbimõõt sul on seal? Ma ise plaanisin teha umbes 200 mm, aga väga jämedaks ei maksa asja vist ajada Smile.
(30-03-2011, 02:04 AM)meli666 Kirjutas: [ -> ]Küsimus, millega lõikate välja neid teo spiraale ja kui paksud olete need teinud? Nimelt minu originaal MB1 puhuri teospiraalid on ikka igatepidi läbi paindunud.

Mina lõikasin ketaslõikajaga,3mm lehest.Teo spiraalid võiksid kindlasti paksemast materjalist olla,aga mul vedeles katkine akumulatsjoonipaak kodus ja sellest on kogu puhuri plekist osad tehtud.
(29-03-2011, 22:30 PM)giguli Kirjutas: [ -> ]Tere.

Sai aasta alguses puhuri ehitus ette võetud ja siin kaaskannatajatelt ka natuke julgustust saadud.
Plaan oli teha väikese eelarvega peletis mida saaks lükata atv'ga ja vajadusel ka maasturiga. Kuna mõned rääkisid, et mootoril võib jõudu väheks jääda siis võtsin oma vana hobiauto 1,3l tõstetud surveastmega lada mootori. Ford scorpio tagumine differ vedeles ka sõbral niisama, sai see kokku keevitatud ja ette poogitud. Aparaadi ehitamisel on kasutatud ainult relakat keevitust ja otslihvijat. Kui oleks olnud ka võimalus kasutada treipinki oleks masin oluliselt paremini balansis. Aga sellegipoolest lendu ei lähe.

Siiamaani ainuke probleem on see, et atv'l ei ole piisavalt pidamist, et seda kolakat suurde hange sisse rammida. Aga selle vastu tuleb puhuri välimised nurgad natukene ümber teha. Töötab see kogukupatus maksimum 2000 rpm üldjuhul piisab u 1100 rpm'ist. Kuna väljaviskeketas on tehtud paksust rauast siis ei ole olnud probleeme ka 2cm läbimõõduga kivide loopimisega.

http://www.youtube.com/watch?v=GN5F8OfCQs4

Ümberehitusi olen vast pidanud tegema umbes 10 korda ja mõned korrad on veel teha siis peaks hea saama. Enam paksu lund ei karda ja atv sahk äkki järgmistel aastatel nii kõveraks ei lähe.

Sama projekt käis ka mul peast läbi,aga kuna täisnurk kurve püaksemas lumes suht probleemne sellise lahendusega teha siis loobusin sellisest lahendusest.
hüdrosillad minulgi mitmel eri juhul pähe tulnud. otsisin kunagi hoolega netist ja leidsin mingi hiinlaste lehe, kus sai pealtnäha täitsa pädevaid sildasid jämedalt 60 usa raha eest. a nüüd hiljem pole enam õnnestunud uuesti lehte üles leida. ebay-s liigub üksikuid täiesti arusaamatute hindadega. peaks vast äkki proovima hiinlased uuesti üles otsida ja telliks kambaga kümmekond silda ää. jääks transahind ka talutavaks.
60 taala...? Kahtlaselt madal hind... Äkki on väiksed vms... Olen ise ka kokku puuutnud netiotsinguil, vaatan, mis inffi leian. Äkki peaks eraldi teema tegema ses suhtes, sest asi on huvitav Smile
ma power ratingut ei mäleta, a paarikümne hobuse kontekstis ma asju sobimatuteks ei arvanud. vaatsi täna keik favoritsid ka läbi, et äkki olen salvestand, a põle tuhkagi.
Teo spiraalid on cnc plasmalõikuses lõigatud 5mm lehest. Väjaviske toru läbimõõt 130mm. Ah jaa peletise laius on natuke üle 1800mm. Toru ei ole väga suur, sest väljaviske ketta labad on kah suht kitsad, selle eest neid neli. Diffri pikkus määras ära kui suured pöörlevad elemendid teha saab. Keeramine jah kõige parem ei ole aga samas ei häiri, sest platsid on suured ja teed suht pikad 50m ja üle selle. Paksus lumes keeramise parandamiseks on plaanis üks ümberehitus teha aga see lõpuni läbimõtlemata.

Plaanis on ka teha üks pisem aparaat millega jalgradasi puhastada aga sellest kunagi hiljem, praegu pole lihtsalt kohta kus teha ja komponendid vajavad kogumist.
Sai siis kah lume koristamise kergendamiseks üks abivahend tehtud. Seda veel ei tea, kas sest abi on, aga ootan lund, et saaks reaalselt proovida.
Välja näeb selline http://www.youtube.com/watch?v=9tuIIZw5b6A
Kas kuulutuses http://www.soov.ee/saaremaa/Talleksi_red...7.htm?ca=1 pakutav asi pole mitte kodumaine analoog hüdrosillale?

Nagu mina aru saan, siis hüdropumpa aetakse ringi ja hüdropumba väljundit reguleerides saab hüdromootori pöörlemiskiirust sujuvalt muuta. Samas kui hea kasuteguriga taoline lahendus on - suur hulk energiat läheb juba ainuüksi pumba-mootori ringiajamiseks?
(11-11-2011, 11:38 AM)Envir Kirjutas: [ -> ]Kas kuulutuses http://www.soov.ee/saaremaa/Talleksi_red...7.htm?ca=1 pakutav asi pole mitte kodumaine analoog hüdrosillale?

Nagu mina aru saan, siis hüdropumpa aetakse ringi ja hüdropumba väljundit reguleerides saab hüdromootori pöörlemiskiirust sujuvalt muuta. Samas kui hea kasuteguriga taoline lahendus on - suur hulk energiat läheb juba ainuüksi pumba-mootori ringiajamiseks?

See jurakas käib MTZ kulge ja annab sujuvalt reguleeritava kiirusega liikumise. Komplektis pump, mootor ja ventiil, millega kiirust muuta. Töötab 1. ja 2. käiguga. Muidu komplektne, puudu ainult õlipaak ja juht hoovastik.
(10-11-2011, 23:38 PM)Olle Kirjutas: [ -> ]Sai siis kah lume koristamise kergendamiseks üks abivahend tehtud. Seda veel ei tea, kas sest abi on, aga ootan lund, et saaks reaalselt proovida.
Välja näeb selline http://www.youtube.com/watch?v=9tuIIZw5b6A

Täitsa toimiv lahendus,sama asi suure masina haakes http://www.youtube.com/watch?v=LAvfePIUk...re=related
Ei ole siin täiustanud midagi. Teistelgi suvi sama lühike ja sebimist palju. Nii palju siiski sai tehtud, et puhur laiali lammutatud ja suuremad detailid, nagu korpus ja tigu, ära värvitud. Nii jäigi.
Teo ülekanne rattalt tundub hädalahendusena, aga parema puudumisel peaks asja ära ajama.
See traktori puhur pildilt võiks toimida küll, kuigi väljavise tundub silma järgi liiga peenike. Kohevat ja kerget lund peaks külmaga viskama küll, aga sulalumi lööb selle arvatavasti sekunditega täis. Tegija on vist selle koha peal ära väsinud. Smile Korralik jäme ja kabiinist pööratav väljavise külge aretada ja siis peaks olema kobe puhur küll.
Kõige kurjem järelkõnnitav puhur, mida näinud olen! http://www.youtube.com/watch?v=81y9XSQ9Ru0
Sellisel peaks vähemalt 1,5 m lai puhur ees olema.
Sellisele pajale tehakse 2,5m lai puhur ette ja pannakse frontaallaaduri kopa otsa.
Täna oli õuepeal mingi 20 cm lund ja hea proovida ja tundma õppida puhurit.Ainuke häda oli see,et kittis toru umbe ja pidevalt,arvatavasti vähe pöördeid.Tagumisel pajal jahutusvent puudub veel ja seetõttu laks too keema ja tuli puhumine lõpetada.Õue sain lumest puhtaks kasutades puhurit sahana.Olles nüüd proovinud lume puhumist ja sahkamist siis sahka enam näha ei tahaSadPuhuriga lastes võtab ilusti mullani paljaks ja silub ka muru ära,sahaga lükates ei saa kuidagi pinnast kätte.Tagaveolisega puhudes kuuletub ka rool ja saad pöörates puhuda,aga sahana paneb otse võssa.Naine tegi video ja sealt hea näha mis toimub puhuris.
Suvel tule pisut ümber teha,rootor suuremaks ja rootori eest reduktor eemaldada.Mõned pildid ka
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17