automoto.ee foorumid

Täisversioon: LED valgustid ehk saagu valgus!
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
(29-12-2013, 20:40 PM)diesel Kirjutas: [ -> ]minu nende 10w prooviks ostetud prosede esialgne ähmane mõte oli, et äkki oleks jumekas kui neid nii umbes 100 tükki viihalli lakke panna. 4m põrandast. ja umbes 400m2 põrandapinnaga. praegu nagu veits kahtlen. samas sääst oleks jumekas kui drl-idega võrrelda.
Tead, ma arvan ja usun, et efektiivseim lahendus on GU-10 soklid ja sinna LED-pirnid sisse. Ma olen nüüd ka nende LEDidega katsetanud, peamiselt on GU-10 läinud poisile rendikorterisse ja ühe haltuuratööga seoses: hinna ja efektiivsuse suhe on parim! Sokkel ei maksa üldse midagi, pirne saab kätte ka 4 eurorubla kandis ja katsetatuna on nende 4W valgusjõud sama mis 50W halogeenil. OK, poisil pole need just 4 meetri kõrgusel aga valgustavad laest alla ikka vägevalt küll. Enne olen nad kodus ää katsetanud Wink Samas tolles haltuura-töös on lagede kõrgus just 4 meetrit, tume keskkond jne Wink Mina ütleks, et LED-tehnoloogiast on üldse too GU-10 halogeeniasendaja kõige ruulivam pirnike! Aga valida tuleb ja katsetada, et see parim hinna-valgusjõu suhe leida.
(29-12-2013, 20:53 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]
(29-12-2013, 20:40 PM)diesel Kirjutas: [ -> ]minu nende 10w prooviks ostetud prosede esialgne ähmane mõte oli, et äkki oleks jumekas kui neid nii umbes 100 tükki viihalli lakke panna. 4m põrandast. ja umbes 400m2 põrandapinnaga. praegu nagu veits kahtlen. samas sääst oleks jumekas kui drl-idega võrrelda.
Tead, ma arvan ja usun, et efektiivseim lahendus on GU-10 soklid ja sinna LED-pirnid sisse. Aga valida tuleb ja katsetada, et see parim hinan-valgusjõu suhe leida.

1W LED'idel (mida siis 3W lambis on 3tk, läätsedaga) pidi olema parem tarbitava võimsuse (W) ja valgusviljakuse (lm?) suhe kui suurematel.
Ehk siis 10W LED annab vähem valgust kui 10tk 1W LED'e.
Isiklik kogemus "100W" LED'iga on halb - pidi küll sisaldama 100tk (10veergu*10LED'i reas, kõik "ühes tükis"), aga nimipingel 34v oli voolutugevus vaid ~2,4A , ja valgustugevus ei olnud 30x suurem kui 3W pealambil...

Ehk siia teemasse võiks koguneda ka praktilisi kogemusi parima lm/€ suhtega lampide kohta.
Jah, GU-10 sokliga pirnidega olen ka rahul. Samuti olen rahul 10 - 12 W E_27 sokliga pirnidega, tootjateks Philips või muu tuntud tegelane. Hind muidugi röögatu, kuid töö, mida üks pirn teeb , on parem, kui üks 36W luminofoortoru. Olen tähele pand, et kaks 12W led pirni võrdub umbes ühe kahetorulise 120cm luminofoorvalgustiga. Tegelikult on Led isegi parem.
(29-12-2013, 22:06 PM)Tift Kirjutas: [ -> ]Jah, GU-10 sokliga pirnidega olen ka rahul. Samuti olen rahul 10 - 12 W E_27 sokliga pirnidega, tootjateks Philips või muu tuntud tegelane. Hind muidugi röögatu, kuid töö, mida üks pirn teeb , on parem, kui üks 36W luminofoortoru. Olen tähele pand, et kaks 12W led pirni võrdub umbes ühe kahetorulise 120cm luminofoorvalgustiga. Tegelikult on Led isegi parem.
Kahe käega päri! Panin ka kolmanda kalli tavasokliga LED-pirni köögivalgustisse ja reaalset valgust on vaat et poole rohkem kui 60W pirniga. Isegi 100W pirnist "paistab" see valgus kaugemale ja see on minu arust see eriti tugev külg paljuLEDilisel hajutiga lambipirnil. Ikkagi see 1 hõõgniit vs kümned valgustäpid. Praegu on ka kaugem kööginurk töö tegemiseks piisavalt valge, kui valgusti kõrgemale tõsta; hõõgniidiga ei saavutanud seda kunagi ja väga häirivad olid ka tekkivad teravad varjud. Ka see teravate varjude puudumine on ju luminofooride ja LEDide tugev külg.
Aga mis on kindel: iga pirni karp ja ostutšekk tuleb alles hoida, sest ikka kipub mõni elektroonikaplokk kohe läbi mienma. Meie oleme saanud kõik kenasti ringi vahetada, vahetati isegi Järve keskuses seal Koduextra vastas letis Poola pirne müüv neiu vastupuiklemiseta GU-10 ümber, kuigi äri käib sulas ja tšekki me ei saanud. Aga sealt sain küll väga head ja odavad halogeeniasendajad! Aga seal olemas testivõimalus: ostke neid pirne, mida saab karbist viimast lõhkumata välja võtta. Mind "hirmutavad" alati need kallid tavapesadega pirnid, mis valatud kilepakendisse ja mida ei saa poes katsetada. Satub praak (ja seda ikka esineb), jooksed mitu korda poe vahet...
Kuna siin juba sõna võetakse, siis ütlen ka oma arvamuse sekka.

Suuremate pindade valgustamiseks tasuks minuarust valida 12V ledid - on odavam lahendus kui osta kalleid led lampe, milles igasühes on pingemuundur . Need pingemuundurid kipuvad tunduvalt sagedamini riknema kui ledid. Endal ka kogemused ses osas olemas. 12V ledide tarbitavad voolutugevused jäävad sama pinna valgustamisel samasse kanti 220V hõõglampidega, mistõttu saab kasutada olemasolevat juhtmestikku.
Sokkel: Minu lemmik pistiku tüüp on G4 - tavaline kahvel, mille saab vajadusel ka klemmliistu vahele kinni keerata või lihtsalt juhtmega kokku joota. Loomulikult olemas ka kaubandusliku välimusega pesasi.
Hinnad - G4 sokliga lampide hinnad algavad ~50 eurosendist tükk (ebaist). ilmselt ka odavamaid variante, kui rohkem tellida. Hind sõltub loomulikult ka ledide arvust.
Palju väikseid on parem kui üks suur: ei ole vaja jahutust (nagu n. 10w ledidel), odavam, paremini jaotatav ning ühe lambi riknemine ei mõjuta praktiliselt midagi.
Toide - võimsaid 12V toiteblokke on ilmselt igaühel kodus - kasutage ära mõne vana laua-arvuti toiteblokk, need annavad välja sageli isegi üle 20A voolu 12V pinge juures. Sama toiteblokk annab välja ka 5V pinget, mida saab kasutada moblade laadimiseks jne. ATX toitebloki käivitamiseks tuleb lihtsalt kaks karva sillata, ülilihtne.
Kes midagi ägedamat soovib, siis akulaadija ja kasutatud autoaku abil saab lihtsalt teha kobeda katkematu toitepinge allika. Abiks, kui ahvid elektri ära võtavad

Disclaimer:
Ülaltoodud informatsioon sai kirja pandud heas usus, et sellest võib kellelegi kasu olla. Ma ei võta mingit vastutust, kui ülaltoodud infosse mingi viga sisse on lipsanud, keegi selle info põhjal midagi põlema paneb või ennast ära tapab.
Ma ausalt öeldes ei saa üldse pihta, miks LED lampidele sokleid pannakse. 100 tuhat tundi, enne kukub lagi alla kui pirn läbi läheb... Idee kohaselt võiks ju olla juba müügis mingid lahendused kus LED-id on lambikuplisse kuidagi intelligentsel moel laiali jagatud, et maksimaalselt nende eeliseid ära kasutada, ning kuppel läheb lihtsalt klemmliistu ja konksuga lakke nagu ikka.

Ma ei ole küll optik ja võibolla ei tea asju, aga minuarust on mõttetu LED-idega mingit kuplit või reflektorit valgustada, need on ju juba originaalis üsna kitsa valgusvihuga. Lihtsalt tuleb kõik keerata maa poole näitama "dusiotsikuks" ja efektiivsus kohe kasvab mürinal.

Ilmselt kuskilt saaks ka tellida jne, aga poes pole küll mingit valikut veel silma hakanud.
Toiteploki kohapealt on variant kasutada ka noid vuffel 19V/4,75A seid läpaka laadijaid. Siin õpetus kuidas too 19V pealt 12V peale saada.
http://polonai.se/smps/tosh/index.html
Ise kasutasin seda õpetust, et saada LiteOn 19V adapter 16,5V peale.
Sai prooviks võetud üks tavaline keldrilamp ja pandud sinna led sisse:
https://lh6.googleusercontent.com/-bhe0l...174141.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-V-Ewk...174504.jpg

LEDi komplekt pärit sealt: http://www.ebay.com/itm/20W-LED-Cool-Warm-White-CHIP-20W-Driver-LED-Waterproof-Constant-Current-LA4-/370793701560?pt=AU_Home_Outdoor_Lighting&var=&hash=item565506e0b8
Kirja järgi 20W, soe valgus, hind 16 dollarit. Elektrimõõtja järgi võtab 16W.

Valgust näitab väga hästi üldiselt. Aga keldrilambiks ta ei sobi. Nimelt võiks valgus palju hajutatum olla. Kui Lamp panna võrdlemisi madala keldri lakke, siis riiulitele väga valgust ei jõua. Kui panna seinale, siis hakkab silma pimestama kohe kui selles suunas vaadata. Laua kohale paigutamiseks sobiks küll. Aga siis on sama teema, et erinevalt luminofoor torudest, hakkavad koledad varjud tekkima.
Minule on parema, ja ühtlase valguse andnud just matt/piimklaasist kupli kasutamine. Võimsamate ledide puhul hakkab pidev pimestamine liiga närvidele käima.
Olli, kas sul see 20w led maha ei põle kui pikalt järel on? Õhk sealt laternast ju läbi ei käi...
Kui kellelgi on andmeid, kui kõrget temperatuuri need power-ledid kannatavad, võiks siin teada anda. On olemas suht odavaid termokaitsmeid erinevate temperatuuride jaoks, mida saab siis kallimate ledidega koos kasutada.
N. midagi sellist nagu alloleval lingil näha, on minu metabo akudrelli komplektis olevas lambis koos 12V 10w lediga.
http://www.ebay.com/itm/12-Pcs-Bimetal-Thermostat-Temperature-Switch-65-Degree-Celsius-Normally-Closed-/151110855989?pt=AU_B_I_Electrical_Test_Equipment&hash=item232ee8ad35
(30-12-2013, 20:30 PM)isandpauk Kirjutas: [ -> ]Minule on parema, ja ühtlase valguse andnud just matt/piimklaasist kupli kasutamine. Võimsamate ledide puhul hakkab pidev pimestamine liiga närvidele käima.
Olli, kas sul see 20w led maha ei põle kui pikalt järel on? Õhk sealt laternast ju läbi ei käi...
Kui kellelgi on andmeid, kui kõrget temperatuuri need power-ledid kannatavad, võiks siin teada anda. On olemas suht odavaid termokaitsmeid erinevate temperatuuride jaoks, mida saab siis kallimate ledidega koos kasutada.
N. midagi sellist nagu alloleval lingil näha, on minu metabo akudrelli komplektis olevas lambis koos 12V 10w lediga.
http://www.ebay.com/itm/12-Pcs-Bimetal-Thermostat-Temperature-Switch-65-Degree-Celsius-Normally-Closed-/151110855989?pt=AU_B_I_Electrical_Test_Equipment&hash=item232ee8ad35

Ega õhk läbi ei käi küll. Samas keldris on jahe ja pildilt küll hästi ei paista, aga see radiaator LEDi küljes on päris suur, oma 5cm kõrge.
Sai ka huvipärast mõõdetud siit kohalikust kaubandusest soetatud 10w prozektorit ja tulemuseks on 54,4 mA ja pinge pistikus oli tol ajahetkel 240-242 volti,mina sain artuse käigus võimsuseks 13 vatti. Valguse üle ei kurda,valguse temperatuur on 4000K.
Muideks see voolu mõõtmine on mõttetu. LED-id, nagu muud pooljuhtseadmed, tulevad liinilt oma parameetrite poolest natuke nagu "jumal juhatab", variatsioon on 20% tuuris. On erinevaid trikke, kuidas seda vahet kompenseerida, ilma konkreetse tootja lähenemist arvestamata ei saa lõplikke järeldusi kvaliteedi kohta teha.

Pigem tuleks mõõta valgustugevust.
Huvi pärast sai mõõdetud, et palju vatte reaalselt 10W ja 50W prozektor tarbivad. Tundub, et sain jaole, miks see 10W valgus nigel on.

Olen mõõtnud erinevatest allikatest ostetud Hiinas toodetud LED prozektroreid (Flood light) ja 20W markeeritud proze tarbib 8-9W. See on piisav kohtvalgustuseks.
Keegi, kes on ostnud ebay-st nt. GU10, E27, E14, (MR16 (AC 12V)) sokliga led pirne või 10W prožektoreid, võiks kirjutada siis mõne kaupmehe, kelle kaup on olnud OK kvaliteediga, et ei kestaks ainult nädala.

nt. http://www.ebay.com/itm/390626914376?var=660150001749
Ära siis osta nii madala reitinguga kaupmehe käest, kui kardad petta saada!
On hea odav küll, aga saabumine aeganõudev ja kahtlane, kuna kasutatakse odavaimat postitusviisi(a la eeslitega üle mägede), kaup võib olla vabrikust praagikastist varastatud jne. Tummisem kaupmees maksab defekti korral raha tagasi või saadab uue. Kasutab kallimat ja kindlamat postitusviisi jne. Tasuta ei saa paraku midagi. Kui valid odavaima võimaluse, võtad ka teadliku riski.
Sai see 10W LED prose ära proovitud,nii hästi küll ei näidanud kui 100W hõõpirniga prose,kuid hoov oli siiski valge aga seda rõõmu jagus nädalaks.Tõmbasin seljataga ukse kinni ja hoov jäi pimedaks.

Neid 12V G4 pesaga LEDe olen kasutanud edukalt aasta oma kaherattalisel taga tules.Igati rahul.Sellest tekkis mõte et ees ka kasutada.Mõeldud tehtud aga nende vahel tekkis"konflikt" tulemuseks põlesid mõlemas pirnis läbi plokid ja ühel ka LED.Siiani ei mõista mis põhustas konflikti??? Üks selline LED süsteemis ja kõik on ok.[/align]
kui kellegil on vaja 12V ja kuni 12.5A toiteplokki siis mul on neid umbes 50 tk olemas , testisin ka autoraadioga , mängis selle pealt toites päris kenasti, mingeid vilinaid-urinaid ei põhjustanud

hind koos 220V toitekaabliga 10 eurorubla tk

http://postimg.org/gallery/2oozg68h0/820bc8b8/
Siin juba mitu kurtjat, kellel led prozektor kiiresti pimedaks jäänud. Kas keegi on laipa lahanud ka? Huvitaks, mis seal nii nõrguke on et kohe lusika nurka viskab? Kas on toiteosa fekaal või ledi jahutus nigel? Ise olen jahutust vajavatel hiina asjadel teinekord täheldanud jahutuspasta puudumist detaili ja radika vahel. Veel sandimal juhul on detail veel radikast eemal kah. Vahetad kärsanud vidina ära, sätid selle korralikult radikale, paned kõvasti jahutuspastat vahele ja ennäe imet - töötab nagu miilenki! Teine nõrk koht on mõnede lampide liiga universaalseks disainitud toiteplokk, mis peaks teoreetiliselt töötama nii Ämeericka 110V kui meie 230-240V-ga. Ja seda viimast kipub ikka liiga palju olema, kärssab läbi. Espetsiaalselt 230V jaoks disainitud lambid üldiselt peavad vastu.
juba mitu kasutajat on nõudnud toiteplokkide pilte et ma paneks siia teemasse

http://postimg.org/gallery/2oozg68h0/820bc8b8/

võimsamad 12,5A on eespool, lahjemad (5A, 1A) tagapool

5A maksavad 5 eurubla

1 A -3 EuR[/align]

(05-01-2014, 21:25 PM)Basilio Kirjutas: [ -> ]Siin juba mitu kurtjat, kellel led prozektor kiiresti pimedaks jäänud. Kas keegi on laipa lahanud ka? Huvitaks, mis seal nii nõrguke on et kohe lusika nurka viskab? Kas on toiteosa fekaal või ledi jahutus nigel? Ise olen jahutust vajavatel hiina asjadel teinekord täheldanud jahutuspasta puudumist detaili ja radika vahel. Veel sandimal juhul on detail veel radikast eemal kah. Vahetad kärsanud vidina ära, sätid selle korralikult radikale, paned kõvasti jahutuspastat vahele ja ennäe imet - töötab nagu miilenki! Teine nõrk koht on mõnede lampide liiga universaalseks disainitud toiteplokk, mis peaks teoreetiliselt töötama nii Ämeericka 110V kui meie 230-240V-ga. Ja seda viimast kipub ikka liiga palju olema, kärssab läbi. Espetsiaalselt 230V jaoks disainitud lambid üldiselt peavad vastu.

hiinlastel pidid ju olema ka nn. tehased kus telkides lapsed kausitäie riisi eest terve päeva mingeid asju kokku tinutavad ja et siin tahetavatel asjadel on väga tähtis hind siis satuvadki pahatihti just siia sellised eriti jubeda koostega tooted , hiina lapsed ju ei tea ju jahutusest jm midagi, peasi et oma riisinorm käes oleks - kas see toode on õieti kokku monteeritud või ei see neid ei huvita

eks seal muidugi ole firmasid kes teevad väga kvaliteetset tööd aga nende toode maksab kordi rohkem ja võetakse ikka odavama asju omi

üks tuttav hongkonglane väitis et Suures Rahvavabariigis pakutav kraam on 85% praaktoode
(05-01-2014, 21:25 PM)Basilio Kirjutas: [ -> ]Siin juba mitu kurtjat, kellel led prozektor kiiresti pimedaks jäänud. Kas keegi on laipa lahanud ka? Huvitaks, mis seal nii nõrguke on et kohe lusika nurka viskab? Kas on toiteosa fekaal või ledi jahutus nigel? Ise olen jahutust vajavatel hiina asjadel teinekord täheldanud jahutuspasta puudumist detaili ja radika vahel. Veel sandimal juhul on detail veel radikast eemal kah. Vahetad kärsanud vidina ära, sätid selle korralikult radikale, paned kõvasti jahutuspastat vahele ja ennäe imet - töötab nagu miilenki! Teine nõrk koht on mõnede lampide liiga universaalseks disainitud toiteplokk, mis peaks teoreetiliselt töötama nii Ämeericka 110V kui meie 230-240V-ga. Ja seda viimast kipub ikka liiga palju olema, kärssab läbi. Espetsiaalselt 230V jaoks disainitud lambid üldiselt peavad vastu.

Minu lamp põles läbi ust kinni tõmmates,kuna ta oli kinnitatud ukse kohale seina külge,siis arvan et sellest ukse"paugust" tekkinud põrutusest, juhtus miskit.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32