automoto.ee foorumid

Täisversioon: Nõukogude Buick
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
(04-02-2021, 00:08 AM)spitfire Kirjutas: [ -> ]Arvutame näppudel kui palju neid oli ? Partei tellis katsepartii 10. Kui vaadata kaudseid ja vähem kaudseid andmeid, siis 6-te autot me näeme sellel kõikse levinumal pildil. Usa inforuumist on pärit, et venelased said 2 autot. Legendi järgi kingiti 4tk mongooliasse. Ju nad teadsid, millised neli anda ja miks just neli.
 
43-ndal aastal mongolid "kinkisid" venelastele 300kg kulda +veel tugrikud pääle, mille eest nad said au istutada mongolid hobuste seljast tanki selga ja sõita enda ostetud (vist oli lausa mingi 120tk) T-34-jadega Berliini. Kas need L1-d vahetasid omanikku selle diili käigus?

Kust see info, et neli L-1-te mongolitele anti ?
 Seda ma kuskilt lugesin ja Peterburi mehed ka kinnitasid seda asja. Kui ma seda postitust tegema hakkasin, püüdsin seda artiklit uuesti üles leida, seni pole õnnestunud. Kui leian panen siia üles.
(04-02-2021, 00:08 AM)spitfire Kirjutas: [ -> ]Arvutame näppudel kui palju neid oli ? Partei tellis katsepartii 10. Kui vaadata kaudseid ja vähem kaudseid andmeid, siis 6-te autot me näeme sellel kõikse levinumal pildil. Usa inforuumist on pärit, et venelased said 2 autot. Legendi järgi kingiti 4tk mongooliasse. Ju nad teadsid, millised neli anda ja miks just neli.
 
43-ndal aastal mongolid "kinkisid" venelastele 300kg kulda +veel tugrikud pääle, mille eest nad said au istutada mongolid hobuste seljast tanki selga ja sõita enda ostetud (vist oli lausa mingi 120tk) T-34-jadega Berliini. Kas need L1-d vahetasid omanikku selle diili käigus?

Kust see info, et neli L-1-te mongolitele anti ?
Leidsin info üles, oli Vene Wikipedias

Так или иначе, но уже через две недели после завершения пробега вся конструкторская документация, два экземпляра Л-1 и разобранные «Бьюики» были переданы на ЗИС, инженеры которого, снова взяв «Бьюик» за отправную точку, создали на его основе свою, достаточно оригинальную конструкцию — ЗИС-101. Для того, чтобы оправдать минимальные экономически оправданные масштабы выпуска больших легковушек, было также принято решение изготавливать на их основе модификации, предназначенные для работы в службах «Скорой помощи» и такси.

Остальные экземпляры Л-1 были переданы в различные учреждения Ленинграда, а осенью 1933 года четыре экземпляра были направлены в Монгольскую народную республику в качестве трудового подарка.
(04-02-2021, 00:06 AM)kass Kirjutas: [ -> ]Ma siin kirjutasin ühte teist vastuseks, aga üllatuseks kirjutatu kadus ära ja jäi ainult tsiteeritu. Mingi tehniline jama, millele siin foorumis ka teised on justkui viidatud. Uuesti kirjutada ei viitsi, seega - Formika, Sul on õigus, aga saada mulle 100.- € ja ma ei hakka teemat edasi reostama!

Härra kassi ja  hr. Formika postitusi loeme me meeleldi tundide viisi, (kui tsiteerida klassikuid) : ) , seega seda sotti palun tungivalt kassile mitte saata ! aga vanakooli suuremeelsust, pisemat sorti Buik koos eelarveliste vahenditega elegantselt tagasi lükata ei saa mitte märkamata jääda. Väga kena.

Aga kui tõsiselt rääkida siis Красный Путиловец traktoritehases töötas 6000 töölist, aga nn "autodivisjonis" umbes 600.
(04-02-2021, 00:26 AM)spitfire Kirjutas: [ -> ]1. Võrdle seda fotot maaliga. Märkide osas on selge erinevus. Postituses 120 on mõlemad pildid.
...
3.Mis puudutab velgi siis see Kelly raamatu inff minu meelest on tõene. See on 1920 plakat, parema puudumisel.
4. see vene foorumi vend räägib ka kus need joonised asuvad : ) jutt käib automudeli 1:43 joonistest. L1 mudeleid, teeb vähemalt 3 eri tootjat.
5. vähemalt ühel autol on rool madalamal. Pilt postituses 123

Vaatasin ja mina seda seal ei näe.
Pigem ma ütleks, et selle vana foto müraväli selle koha peal kus peaks olema märk, on ululiselt suurem, kui Buicki märgist võiks eeldada.
[attachment=86072]
[Pilt: scale_600]
Plakatil olev velg on minuarust sootuks erinev. AMO-15 velg oli ka vist 5 kinnitusauguga ja midagi oli venelastel vist veel, aga need ka ei sobi kuju poolest.

Vene foorumit lugedes jäi mul mulje, et vend tegi mudeldamiseks joonise, mille aluseks olid ikkagi tehase joonised. Seal oli ka juttu sellest ekslikult mudelijoonisele sattunud teljevahest, aga ka mingitest muudest detailidest mida justkui tehase jooniselt kontrollis.

Rooli jutu juures pidasil teravamaks vaatamiseks silmas seda pilti: https://a.d-cd.net/1IAAAgPVouA-1920.jpg
Vasakult teise ja kuuenda auto roolid on silmnähtavalt kõrgemal kui ülejäänutel.
(04-02-2021, 01:16 AM)Marko Kirjutas: [ -> ]Vasakult teise ja kuuenda auto roolid on silmnähtavalt kõrgemal kui ülejäänutel.

Selle vasakult teise ja kuuenda auto värv ja läige tundub ka parem olevat. Samuti on nad mõlemad 2 kojamehega.

Esimese auto esimesed rehvid on kõigist teistest erinevad. Teistel justkui oleks kõigil samad, mis on esimese auto varu ja tagumine. Aga kas need on samad rehvid mis sellel pildil kus auto on kolmnurkse numbriga?
Vasakult esimese auto esirehvide muster on ka teistest erinev. Vene mudeliehitaja minu arusaamise järgi väidab, et tal on kas juurdepääs joonistele või siis joonised mis on tehtud Buick-i  mõõdistanud Ленгипровато -s. Selle kohta selle teema postis 123 viide vene foorumi postitus 255. Huvitava tulemuse andis ka Ленгипровато google pildiotsing. Tundub, et venes muuseumis 32-90 olemas.   https://www.nakanune.ru/news/2016/10/13/22450046/
(04-02-2021, 01:34 AM)Brrr Kirjutas: [ -> ]Vasakult esimese auto esirehvide muster on ka teistest erinev. Vene mudeliehitaja minu arusaamise järgi väidab, et tal on kas juurdepääs joonistele või siis joonised mis on tehtud Buick-i  mõõdistanud Ленгипровато -s. Selle kohta selle teema postis 123 viide vene foorumi postitus 255. Huvitava tulemuse andis ka Ленгипровато google pildiotsing. Tundub, et venes muuseumis 32-90 olemas.   https://www.nakanune.ru/news/2016/10/13/22450046/
See ei ole Buick 32-90, vaid 5 kohaline Buick 32-97. Tagumine salongi aken peab sama pikk olema, kui tagumise ukse aken. Samuti pika Buicki tagavara rattad asuvad esi poritiibadel, mitte taga ja seoses sellega on ka tagumine kaitseraud teistsugune.
See jooniste jutt tuleb sellest allpool olevast tekstist. Ma ei mäleta allikat aga see jutt on osaliselt kopi-paste, selle lause jooniste osa on pärit 1933-nda aasta artiklist, loe 33-nda aasta pilguga ja lugu saab hoopis teise tähenduse. See on huvitav leid, aga tüüpiline vene värk, see ilmselt Buik seal ei ole 32-90 kuna vaata kus varuratas asub.

Выполнение чертежей по натурному образцу поручили ленинградскому институту "ЛенГипроВАТО", входившему в систему Всесоюзного автотракторного объединения. Эта работа проводилась совместно с инженерами завода "Красный Путиловец". Проектные работы шли ударными темпами - в духе эпохи. К работе над чертежами приступили в конце октября 1932 года, а уже в марте 1933 года началась сборка первой партии из шести машин, получивших название "Л-1" ("Ленинград-1" или "Легковой первый").
Kas siin ka miskit tarka kirjutatakse?(Minule võõras keel kahjuks)

Igatahes ma kahtlustan et kogu internetis tiirlev info L1 kohta on just za ruljomist pärit... Oleks mingeid teisi allikaid vaja leida. Aga neid võib vabalt mitte ollagi. Parim variant oleks Ameerika poolelt mingid dokumendid leida selle kohta et mida täpselt Venemaale saadeti....

[Pilt: L1.png]
[Pilt: L12.png]

General motors Export Company esindused olid ka Eestis, Lätis ja Soomes. Millegi pärast kahtlustan et ühest nendest need autod hangiti. Ja kohandati Venemaal kasutamiseks.

Mina isiklikult olen 99% kindel et nad ei teinud 6 kuuga ise Buicki koopiat. See oleks olnud idiootsus. Keegi pole nii rumal et midagi sellist ise teha. Ma imestan keegi isegi korraks mõtleb et see nii võis olla. Teha valuvormid et valada ukselingid, akna vändad jnejnejne. Venelased just püüdsid vältida sellist arutut raiskamist. Oleks asi seeriatootmisse läinud, siis oleks nad kindlasti hakkama saanud sellega.
Tundub, et kahest L-1 st said siiski zis doonorid.

 When the development of the Soviet representative car was entrusted to the ZIS plant, the designers took the American Buick as a model, preserving only its spar frame with an X-shaped cross member, an overhead valve motor and a three-speed gearbox. The car body was designed by the American company Ambi-Budd. The first two prototypes of the car, called ZiS-101were ready in March 1936. On April 29, 1936, cars, one painted black and the other cherry, were presented in the Kremlin to Stalin and the country's top leadership.
https://globusks.ru/en/kak-vyglyadit-zis...vleniya-i/ 
 Teljevahet saab muuta ka esisilla nihutamisega. Nende kuupäevadega on vist erinevate kalendrite teema.
Olen nüüd paar õhtut tegelenud selle L1 saagaga. Midagi suurt juurde leidnud ei ole. Informatsioon on äärmiselt täis vasturääkivusi ja vassimisi. Siin siis väljavõte ühest kirjutisest.

Время для освоения машины было вроде бы удачное: в начале 1930-х на «Красном Путиловце» с производства был снят трактор Fordson, в результате чего освободились площади. Однако мощностей запуска новой модели автомобиля завод не имел, как и квалифицированных рабочих для сборки столь сложной техники – часть из собранных автомобилей на обратном пути пробега Ленинград-Москва-Ленинград вышла из строя. Из уже изготовленных машинокомплектов были собраны ещё четыре машины, доведя общее количество прототипов до десяти, но в итоге ленинградский завод не стали модернизировать под выпуск новой легковушки.

Nüüd tuleb välja, et kvalifitseeritud töötajaid polnud aga kuhu jäid need, kes autod kuue kuuga nullist valmis ehitasid, saadeti Siberisse.
Samuti on kirjas, et kogu dokumentatsioon anti edasi ZIS tehasele (kus see on, miks neid jooniseid keegi leidnud ei ole) Teisal on kirjas, et joonised jäid Leningradi ja hävisid sõja ajal, kuna tehased olid Saksa raskesuurtükiväe tule all. Vasturääkivusi on veel. Jutt on kahest Putilovi tehasesse saabunud Buickist. Ühed allikad märgivad, et üks Buick lammutati laiali, et teha kõikidest detailidest joonised ja neid kiiresti tootma hakata aga teine jäeti komplektseks ja kasutati näidisena autode kokkupanekul. Mujal mainitakse, et Moskvasse saadeti kaks lammutatud Buicki ja 2 L1-te.
 Välja on ilmunud kunagi ammustel aegadel tehtud fänni märk. Proovin seda endale saada. Momendi hind Ukraina oksjonil 0.25€
[attachment=86076]
[attachment=86075]
Töö käib.
[attachment=86077]
Vene vanatehnika foorumis Retro  Magic  arutati juba mõned aastad tagasi ,et varem või hiljem hakkab keegi ka taastama L-1 russifitseerides mõne Buicki .Auto ehitamisest keerulisemaks peeti aga legendi loomist auto päritolust . Antud juhul on legend isegi olemas, kuidas Harkovist leiti kunagi sinna saadetud L-1 originaal sillad ja kardaan ning jäi üle veel ainult mõned puuduvad detailid nagu mootor ja kere muretseda. 
Üks Eesti teedel sõitnud 1931 aasta Buick
Tuuletunnelist.

Kalilinini nimelise Leningradi polütehnilise instituudi professor Leonid Klimenko oli üks L-1 konstruktoritest, kes lisaks Buicki kopeerimisele tegeles ka erinevate sõlmede ja osade täiustamisega, vene oludesse ja tootmisse sobitamiseks.
Instituudil oli tuuletunnel, milles katsetati näidist ja ka Klimenko poolt muudetud kere kujusid - siit siis jutt vene inseneeride saavutatud oluliselt väiksemast tuuletakistusest. Lihtsalt need teised kerekujud oli 1/10 maketid, mis kunagi ei realiseerunud. Allpool üks joonis, mis peaks andma aimu.

Oli see siis poliitiline otsus vms. "kola saadeti" ZIS tehasesse. ZiS aga võttis väidetavalt aluseks järgmise aasta mudeli Buick 33-90, ilmselt kombineerides seda L-1 kallal tehtuga.

[attachment=86080]

allikas
Tagapool on tabel, kus L-1 rehvimõõduks väidetakse 7,00 x 18.
Siin on päris hea artikkel, mida varem pole trehvanud. Üks lõik selles räägib jälle sellest kuulsast aerodünaamilisest torust:

Группа специалистов ленинградского института «ЛенгипроВАТО» под руководством профессора Л.В.Клименко в авральном порядке выполнила все необходимые чертежи. В этом помощь оказывали также и инженеры завода «Красный путиловец». Клименко усовершенствовал отдельные узлы и элементы конструкции с учетом специфики производства и эксплуатации в  условиях страны тех лет. В частности, его изыскания  позволили повысить качество автомобильных амортизаторов и рессор. Опытная модель автомобиля была подвергнута испытаниям в лаборатории аэродинамики ЛПИ им.М.И. Калинина в аэродинамической трубе, после чего в форму кузова были внесены усовершенствования. Проектные работы были начаты в конце октября 1932 года, а уже в марте 1933 года рабочие смогли приступить к сборке машин. Все детали были отечественного производства, часть была изготовлен на «Красном путиловце», остальные на других предприятиях страны. Первое шасси, ещё без кузова, сборщики сдали 24 апреля.
Minu eelmise postituse allikal mööndakse, et elektrivarustus ja mõned mõõteriistad olid välismaised, kuna omad ei saanud valmis - nii et kas L-1 näitab km või miile ? Cool 

Ups ... tagatuled
[attachment=86081]
(04-02-2021, 19:38 PM)Raivo Kirjutas: [ -> ]Minu eelmise postituse allikal mööndakse, et elektrivarustus ja mõned mõõteriistad olid välismaised, kuna omad ei saanud valmis - nii et kas L-1 näitab km või miile ? Cool 

Ups ... tagatuled
 Noh ütleme nii, et 95% juppe tuli Ameerikast. Kopsikud, veljed, embleemid tegid ise. Istmete ja salongi õmblemisega said ka tõenäoliselt ise hakkama. Ja väga tõenäoline, sest Nõukogude inimese uhkus ei lubanud mõõteriistadel inglise keelseid tabloosid olla ja seltsimeestel oli selleks küllalt aega, et sinna uued taustad teha. Keerulisem on lugu käsigaasi ja õhu klapi hoobadega. Seal on umbes 1 € suurused kroomitud nupud, millele on sisse pressitud ingliskeelsed sõnad CHOKE ja GAS (selles osas pole 100% kindel, ei viitsi kastidesse tuhlama ka minna). Kas nad tegid need nupud ise või kasutati ameeriklasi. See muidugi raske probleem ja tõenäolisel MISSION IMPOSSIBLE. Vene PODSOS on sinna ka raske ära mahutada. Käsigaasil ei tule isegi pähe, mis sinna võidi kirjutada.
(04-02-2021, 19:38 PM)Raivo Kirjutas: [ -> ]Ups ... tagatuled

See ei ole mitte ups.. tagatuled, vaid siin tuleb püstitada ikkagi küsimus puht proffessionaalsest vaatenurgast, kui täpne peab taastamisel olema järgides originaali ? Ja siin meil on olemas allikas, ja meil on foto tehaseõuel. See on alus ! seltsimehed.

Nende piltide detailne studeerimine annab huvitavat ja vahest ka vajalikku. Üks tähelepanek veel varuratta katte kohta. Minu meelest on see täiesti totakas suure L1 kirjaga rattakate ainult ÜHEL autol. Sellel 6 autoga pildil siis vasakult esimesel. Teistel on rattakate võib isegi öelda elegantse kirjaga "Punane Putilovlane", nagu on sellel maalil väga hästi näha.

Mida rohkem selle teemaga süvitsi minna seda enam... ühes lõigus seltsimees räägib, et tuuletunnelis viidi sisse vajalikud muudatused ja tootmisse juurutati muudetud kere. Teises lõigus, et väliselt on L1 eristatav Buigist ainult velgede poolest. Et venelasi valetamises mitte süüdistada, siis võtame teadmiseks, et tunnelis testitud tulemuste põhjal peeti vajalikuks muuta VELGI. Siit meenuvad trekiratturite ilma kodarateta rattad. Seltsimehed ei blufi mitte.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25