LJUNGBYTRUCK LT 12 - 761 1VB 1974
#41

Eks sa pead selle torustiku läbi käima. Mõnel masinal ongi reguleeritavad piirajad kuskil voolikul vahel.
Vasta
#42

(20-11-2023, 12:50 PM)isandpauk Kirjutas:  Nädalavahetusel leidsin mõne tunni vaba valget aega ja tudeerisin jagajat ning seal küljes olevaid stutse.
Üheski liitmikus ei olnud piirajat, ava suurused olid silma järgi vähemalt 7mm. ... 
Tõstsin prooviks voolikud ringi - kopa hammustus läks seni kasutamata sektsiooni külge ning kopa kallutus läks masti kallutuse sektsiooni külge.
Tulemus oli täpselt sama nagu enne - hammustus ja kallutus olid väga rasked ning masti kallutus toimis vabalt varasemalt nö. "piiratud" sektsiooni küljes.
Kuna voolikute ringitõstmine sektsioonide vahel ei muutnud midagi, siis kaldun arvama, et viga võib asuda jagajast kaugemal.
Ei tundu loogiline, et piirajad on pandud kaugemale aga mine tea....
...

Et Sul seal poleks voolikute sisekihid lahti ja puseriti...

Loodetavasti leiad kalibreeriva stutsi kuskilt vahelt ikka. 

Veel tuli meelde: ühel aparaadil oli vooliku kinnitusklambri alla ajaga sedapalju prahti ja roostet tekkinud, et surus voolik kokku.
Vasta
#43

Pole ma spets aga... kui peaks seda tõstukit projekteerima, siis mingil juhul ei piiraks õli jagaja juures. Õige koht oleks töösilindri ja vooliku vahel. Tööohutuse pärast, vooliku lõhkemisel.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#44

Ega kui ava on 7 mm siis ongi suhteliselt aeglane ju see töökäik. Pudel on suur ja selle täitmiseks tuleb hea mitu liitrit läbi avause suruda. Need voolikud mis sul sinna ette kallutussilindrile lähevad võiks vähemalt pool tolli olla seest. Ilmad on ka juba külmad, töösoe vedelik on küll nagu vesi aga hoovinarril kas üldse hüdroõli töötemperatuuri saavutab?
Kõige lihtsam on sul hankida paar jämedamat voolikut prooviks, mulle tundub ka, et kallutus silindritel on suuremad kasutusel. Üleliigsed stutsid vahelt ära ja peab liikuma.
Vasta
#45

Nädalavahetusel ajasin kahvlid mulda ja lasin mootorist koid välja. Kopa kallutusel on nüüd kasutusel jämedamad voolikud-liitmikud jagajast alates ning kallutus toimib normaalselt. Kopa hammustus on veel vanade voolikute ja ühendustega ning seetõttu veel uimane ja suurt koormust tekitav. Eks selle käib järgmisena üle.
Üldiselt võib masina jõudlusega rahule jääda. 400-se Avantiga kokkuveetud pinnase lükkas vabalt torni kokku. Hunniku kõrgus sai vabalt 3+ meetrit ja oleks saanud rohkemgi. Iselõigatud kalasaba muster rehvidel toimib normaalselt. Kui mast ja kopp on vastu põrandat lastud, siis kaabib üsna lihtsalt aga see mure laheneb kohe, kui veidi masti kergitades mass vedavatele ratastele paigutada.

Vabandan ette niru helikvaliteedi pärast. Kaameramees hoidis vist näppu mikrofoni ees.


video link: https://youtu.be/RiKM6BCEKU0

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#46

       
Loodan, et ei risusta seda teemat, aga endal just tööl käsil sama firma tõstuki remont Smile
Vasta
#47

See ju igati tore, kui need vanakesed saavad edasi teenida. See masin ju veel aasta vanem, kui minu oma. Kui tüli ei tee, pane siia üles infot, mida remondite ja miks?

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#48

Masin ise igati tubli, käivitub, sõidab ja tõstab hästi. Ainult vedelike sees hoidmisega oli vanakesel probleeme. Mootor lekkis ikka korralikult, sama oli ka käigukastiga. Töö eesmärk oligi kõrvaldada suured lekked ja teha hooldus. Enamus lekkeid oli püütud kõrvaldada suure koguse hermeetikuga. Mootori õliks oli vene M10G, asemele läks 15W-40 ja k.kasti dextron. Peal on küll volvo mootor, aga kõik poldid ja mutrid on tollkeermega ja kiireks asendamiseks pole midagi riiulist kohe võtta. LJUNGBYTRUCK on äge masin, selline suur ja rahulik. Olen seda masina remonti isegi nautinud, hea vaheldus moodsatele masinatele. Vaatasin, et veosild on vist sillalukustiga, aga sinna ei läinud ühtegi õhuvoolikut, milline sild kollasel on? Kui masin valmis ja puhtaks saab panen siia tutvustavad pildid, siis ei lähe kaotsi.
Vasta
#49

(14-06-2024, 21:22 PM)moscito Kirjutas:  ...
Mootor lekkis ikka korralikult, sama oli ka käigukastiga. Töö eesmärk oligi kõrvaldada suured lekked ja teha hooldus. Enamus lekkeid oli püütud kõrvaldada suure koguse hermeetikuga. Mootori õliks oli vene M10G, asemele läks 15W-40 ja k.kasti dextron.
...
Eesmärk lekkeid vähendada, võib pöörduda lekete lisandumiseks(ja see on pigem positiivne). Omast kogemusest õppisin. Esimene suurem diisel oli 8l Scania, mis oli aastaid vist sõitnud sellega mis vähegi õli moodi oli. Vahetuse kohta öeldi, et kunagi vist oli jah. BP oli sel ajal kõva sõna ja maksis $$$, aga sisse läks. Esimese vahetuse ajal sai puhastatud ka õli tsentrifuug, uus filter jms. mõne tuhande km järel kadus ära tsentrifuugi kidin peale mootori seiskumist... Pott oli seestpoolt tuimalt sütt täis, nii et näpuga sai napilt keerata. Puhastasime tsentrifuugi, uus filter ja 10k km. hiljem uus õlivahetus. Mootor oli kui k--ekurn, kõikvõimalikud tihendid lekkisid, sai terve ringi üle käia. BP pesi mootori seest saasta välja, veel paari õlivahetuse jagu. aastaid hiljem käis mootor lauale laiali ja seest ilus, nagu uus...


Vasta
#50

Minu kollasel kolekahveltõstukil, mis on algselt sama punane olnud nagu viimasel pildil, tuleks ka käigukasti õli mingi hetk ära vahetada. Kui saad mõne sõnaga kirjeldada, kus on punn, mis õli mark peab olema, kuidas taset kontrollida ja kk õli kogus, siis oleks igati abiks.
Minu masinal lekivad veel paar rooli hüdrosilindrit, mis vajavad uusi tihendeid. Mootor ja kk üllataval kombel ei leki.
Silla kohta ei tea, ei ole sinna sisse vaadanud. Isegi, kui seal on lukk, siis mis põhjusel seda peaks kasutama tõstukil mille parim omadus on überväike pöörderaadius? Sild on ka ju volvolt, kui seal mingi lukk on, siis lihtsalt silla päritolust tulenevalt?
Mingi hetk peaksin ka pidurid üle käima, üks pool ainult hetkel pidurdab ja sellise raske masinaga on see vahel ohtlik.
Tollkeermete probleem on jah. Midagi ära ei tohi visata. Hankisin isegi tollkeermega puuride/lõikurute komplekti. Kohtadest, kus polt käib läbi ja mutter ette, saab laenata tollkeermega polte neid meetermõõdus olevatega asendades.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#51

Kollase kolekahveltõstuki viimased õlilekked said parandatud silindrite remondiga.
Kopa hammustamist teostav silinder sai uued tihendid ning roolisilindrid lisaks ka uued varred ja munakad.
Mingi värv läheb selga ja siis külge.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#52

Kevad algas paljulubavalt. Äsja remonditud ja ülevõõbatud silindrid said külge ja testitud.
Kõik toimib nagu peab. Sellega on lekkivate silindritega jutt all ning järgmiseks tuleb üle vaadata pidurid ja käigukasti õli.
Sillindrite remondi eest tänan ksf. M.R. -i, kes vahetas mõlemal roolisilindril ära varred, keermestas varre otsad ja vahetas ka silindri otsas olevad liigendid/munakad. Kõik oli täpne ja null probleemi külgepanekul.
   

Külge sai ka ksf. M.R. poolt remonditud kopa hammustamise silinder. Teise poole silinder oli juba varem remonditud ksf. M.R. poolt.
   

Peale seda sai koppa pisut määritud ja otsustasin, et kopa alumised sõrmed tuleb ka teha määritavaks.
Võtsin sõrmed ükshaaval välja, enne toestasin tungrauaga kopa - tõstsin, kuni sõrm vabanes. Puurisin ava läbi, keermestasin otsa, sõrmele tõmbasin relakaga määrde parema jaotuse jaoks relakaga kerge triibu. Ei ole just kõige pädevam lahendus, kuid see masin ei pea õnneks iga päev 8 tundi tööd tegema.
   

Sain ära testida ka sügisel vahetatud plokisoojenduse, mille ksf. Linnuke aitas svenssonist ära tuua. Üks juhe läheb veel salong kah, kus on tavaline autodelt tuttav defa puhur.
   
Puhuri kasutamiseks oli täna lihtsalt liiga soe, kuid plokisoendus toimis kenasti. Mõnikümmend minutit hiljem termokaameraga tehtud pilt .
   

Kuskil pool tundi kulus veel radiaatori suruõhuga puhastamisele. Tolmupilv lihtsalt püsis ja püsis ja....no ilmselt 50 aasta jagu oli seal mustust. Muidu ei olekski see teema mainimist väärt, kuid radikas on tänapäeva ****ga võrreldes tummine tükk, korraliku paksu lamelliga. Kannatas rahulikult puhastuspüstolit mööda lamelle libistada, ilma et oleks olnud mingitki ohtu neid vigastada.
'

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#53

Eile oli vaja taas masinat kasutada ning peale mõnda minutit tööd ummistus taas eelfilter, mis asub etteandepumba juures. On teine selline klaaskopsikus väikse näpu suurune jublakas. 
See oli sellesse karikasse viimane piisk ning natuke hiljem oli ehituspoest toodud 13 euro eest abivahend, mida toitis trelli otsa käiv pump.
Lisaks sai kasutatud suruõhku, et paagi põhjast paremini sodi kätte saada
   

Pool tundi ja kaks ummistunud filtrit hiljem...
   

Tõenäoliselt tuleb protsessi veel mingi hetk korrata, eks lähitulevik näitab, kaua eelfilter puhas püsib.
Tähelepanelik foorumilugeja kindlasti imestab, et miks ma paaki lihtsalt tühjaks ei lase ja nõnda sodi ei väljuta?
Olen seda juba teinud, kuid põhjapunni juuures on paak mölki sõidetud nii, et tühjenduse koht asub ülejäänud paagi põhjaga võrreldes tiba kõrgemal ja seetõttu ei taha sodi väljuda.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#54

Peale viimast paagi puhastust olen pidanud eelfiltrit puhastama "ainult" ühe korra. Märgatavalt parem aga üks puhastus tuleb kindlasti veel ette võtta.
   

Järgmiseks sai alt võetud papud, mis on plaanis vahetada ja lahti võetud pidrunid, sest üks pool ei toiminud. Masinal on kokku 3 piduripedaali, mis kõik toimisid justkui samamoodi.
   

Mittepidurdava ratta rullikud siis sellisel moel viltu sees nagu oleks pesa ära kulutanud
   

Nüüd ka abipalve teistele rasketehnika huvilistele - andke palun nõu, kuskohast saada selliseid piduriklotse või õigemini kingi 4 tk koos rullidega? Tapid, millega klotsid masina külge kinnituvad on korras.
Klotsid on malmvalu, peal kiri VOLVO ja number mis on vist 362414

   
   
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#55

Skuba, ÜA varuosad.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne