(06-10-2015, 19:09 PM)hundu615 Kirjutas: Mind huvitab ainult see kas eksperdid teavad siis vapsee iga pilli kohta iga mutri ja poldi kuju,asetust jne jne.Näiteks kui tahan 40 aasta vanusele mingi Jaapani vähetoodetud mudelile eestis musta nr. kas siis on nad nii pädevad seda hindama? Jutt mõeldud küsimusena mitte mölinana.
Hundu, Sa võib-olla ei kujuta seda ette aga olles ise näinud-kuulnud täpselt sellisel tasemel teadmisi vägagi erineva tehnika kohta, siis ei imestaks üldse
Jah, Jaapani asjadega on lood keerulised ja nagu eelpool öeldud, restauraator/omanik on tavaliselt ise need kõige suuremad spetsid. Siinse foorumi klubiliikmete projektide teemast peab välja tooma kohe raudselt KKK-klubi tegelinskid mistahes ilmanurga tehnikaga. Juba nende kajastus teeb meid kõik itargemaks aga nad ISE on ju selle kõik välja uurinud.
Täpselt Sinu küsimuse auto oleks ju see
1964 aasta Daihatsu Hi-Jet, milelst ei tea varsti isegi Jaapanis palju keegi midagi. Kui Mehed plaanivad selle näiteks Musta Numbrisse taastada, on ainus "eksperthinanng" võimalik anda teostusele ja visuaalsusele, asjast ENDAST ja originaalsusest oskavad vaid ja ainult Tegijad ise rääkida. Aga peamine probleem oli, siis kui mina veel allkirjasid võisin panna, justnimelt teostus ja veel enam visuaalne pool. Peamiselt mootoriruumis, kus no ei olnud roostet, õlilaike jne, kui auto oli "tuliuus". OK, teatud maalt võib olla "õige küünlajuhtme materjali" nõudmine vms ülepingutatud normine - absoluutselt nõus - aga siis ei tohi ikkagi see "vale" ka silma karjuda a'la violetsed või läbipaistvad juhtmed 50 aastat vanal autol.
Näiteks selle
Mach-1'e saatsime sügisel "tagasi", tegelikult tahtsidki tegijad teada, mis tuleks teha, justnimelt mootoriruumi tuntavate puudujääkidega, mis siis ära parandati aga nagu Märkustest lugeda, siis mõned asja dikak jäid.
Päris algusaegadel oli minu "nõue" veel ka see, et liiklusohutust tõstvad ja visuaalselt märkamatud lahendused võiks olla ka lubatud, eelkõige pidurite kaasajastamine. Aga öiripedenduses ei tohi ju niisamagi pidureid "ehitada", sestap vist seegi pole "lubatud"...aga kui mahub vanuselise originaalsusprotsendi piiresse, siis miks mitte? Ja ma pole kuulnud ka, et oleks noritud, kui veermikus on sittade kummipukside asemel mingeid ise heast materjalist treitud pukse kasutatud etc.
Aga kui Tõnis Pappel õmbles oma Dodgele ise ja kodus õigest nahast tolmukatted rooliotstele jms, siis Tema võib ju ka norida teiste kallal analoogsetes asjades???
Aga täiesti suvaline näide mootoriruumist, milline sellisena, kuigi on 100% originaal, eksperdi juures kohe "läbi ei lähe" aga peale kerget ja kiiret põhjalikku puhastamist, võib-olla kummiosade töötlemist mingi ainega, mis "värskuse" annab, mõne asja võib-olla kerget värviparandust (kasvõi roostes luugi tugipulk ja kojameeste mutrid, isegi +klemmi juurest paistab midagi!) ei tekitaks mingit probleemi. Tavaolukorras suisa ideaalsena tunduv mootoriruum EI OLE Musta Numbri eksperdi ette minnes seda teps mitte... samas eks ta kergelt sarnaseks muutub ju kasutamisega aga 3 aasta pärast ülevaatusel tolmu ja mõne kerge õlise kohakese pärast enam ei norita!
EDIT: Paneme kõrvale 345 000 läbisõitnud tiisel-kolhvi kapotialuse pildi ja see näebki välja "peaaegu nagu uus"!!! Isegi tsingitud metalljublakad säravad vastu! Orion on väidetavalt 80 000 läbisõiduga...