must nr
#21

Mõttekam oleks selline sõiduk konserveerida - tegevus mis ei piira sõiduki sihipärast kasutamist kuid säilitab ta sellisena nagu ta on. Teemat käsitleti ka viimasel Restaureerimisseminaril. Oskusteavet paraku napib ning nõuded on kõrged et asja õieti teha.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#22

(07-10-2015, 10:50 AM)Qunts Kirjutas:  Ksf. olevtoom minul ja mõnedel foorumlastel tekkis küsimus milline osa lausest oli suvaline "iba" ? ...
Ma tahaksin vastu küsida, missugust lauset ksf! Qunts (vabandust nime valesti kirjutamise ärast, aga ma mõtlesin, et kuna seal niikuinii üks "u" juba ülearu on, siis küll küllale liiga ei tee) mõtleb, sest tema esimene kirjutis selles teemas sisaldas vähemalt 3 lauset. Kuid eks vaatame need kõik läbi.

1. "Eestis peab arvestama, et sõiduk/asi peab välja nägema kui uus !!!"
2. "Ja mida suurem on originaalsus % seda parem."
3. "Sul võib olla 100% originaal, aga kui see ei näe välja selline, nagu tehasest tulles siis pole lootustki !"

Lause nr. 2 vastu ei ole mul midagi, see on igati õige, kuigi triviaalne.
Laused nr. 1 ja nr. 3 kattuvad suures osas sisuliselt, ja nende peale reageeriski ksf! Aspelund ja mina. Miks?
Toome vaid ühe väljavõtte Vanasõiduki hindamise protseduurist (http://www.vanatehnika.ee/foorum/viewtopic.php?f=7&t=19&sid=2229abc8fd271c505a4604077358f3ae):

"Sõiduki pinnakate (värvkate) võib olla säilinud originaalsena (tehasevärv) või taastatud originaalile sarnaselt. Originaalkattega säilinud sõidukitel võib pinnaroostet esineda, kuid kindlasti ei tohi olla roostepesi (sh mullid värvkattes) ning läbivaid roosteauke keredetailides või kandevkonstruktsioonides. Pinnakattekahjustused ei või olla visuaalselt häirivad."

Kus siin sisaldub nõue, et " Eestis peab arvestama, et sõiduk/asi peab välja nägema kui uus"?
(07-10-2015, 10:50 AM)Qunts Kirjutas:  Igal foorumlasel on õigus oma küsimusi esitada (kas teadmatusest või lollusest) ja sammuti oma arvamust välja öelda.
Kahtlemata. Ma ainult leian, et oma arvamust ei maksa esitada kõiketeadva lahmimisena. Mine tea, mõni hakkabki uskuma.
(07-10-2015, 10:50 AM)Qunts Kirjutas:  Lugedes sinu teksti siis võhikuna, sa ei tohiks küll teisi kritiseerida.
Jah, see on küll hirmus lugu; aga eks ma püüan oma võhikutasemelt vähemasti olemasolevaid fakte arvesse võtta, enne kui kobisema hakkan.

P.S. Venelastel on kena ütlemine: "мы с Вами на брудершафт не пили".
Vasta
#23

jääme siin teemas edaspidi musta numbri juttude juurde. Nn mina ja maailm teemadeks sobib paremini nt see:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=53285

kusjuures vana masina puhul ei ole olemas absoluutset tõde. Ma ei plaani küll oma '65a põrnikale musta numbrit, aga püüdsin teha nii, et see oleks suures plaanis kere vaates hiljem siiski tehtav. Värvitooni osas on aga asi küll selline, et ma ei tea siiani, milline on õige Smile

VW "Sea Blue" (ehk L360) toonid on netis piltidel ikka päris erinevad:
https://www.google.se/search?q=beetle+sea+blue&biw=1366&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMInNvWpP2vyAIVgmkUCh3jGgkV

kindlasti sõltuvad kaamerast ja valgusest ja millest iganes. Masina pealt võib ju mõne näidislapi leida, aga kes ütleb, et see 50a tagasi samas toonis oli? Smile

Spies&Heckerilt koodi järgi pinnavärvi ei saanudki (metallikut saab). Katsetuseks segatud toon oli aga masina küljest pärinevast näidistoonist väga erinev. Heckeri värvikaardil ei olnud sobivat valmistooni. Tegingi lõpuks elu lihtsaks ja masin läks DeBeeri alla - see andis koodi järgi värvi ning kuigi polnud näidistooniga päris sama, siis olid need vähemasti samast ooperist.

Ehk siis ainuüksi värvitooni valguses ei saa hindamisel olla absoluutset tõde ja see ei saa olla nn koolipingi tüüpi õpetaja-õpilane lähenemine, kus nn õpetaja on kõigest kõike teadev. See protsess on kindlasti (ma ei ole läbi käinud) dialoog ja ühine püüdlus autentsuse poole. Intelligentsed ja sobivat tausta omavad inimesed leiavad selles protsessis usutavaima lahendi, aga see ei saa puhttehniliselt olla absoluutne tõde.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#24

(07-10-2015, 11:36 AM)olevtoom Kirjutas:  Qunts
Ma tahaksin vastu küsida, missugust lauset ksf! Qunts (vabandust nime valesti kirjutamise ärast, aga ma mõtlesin, et kuna seal niikuinii üks "u" juba ülearu on, siis küll küllale liiga ei tee) 
1. Õppi kirjutama olevtoom või kutsuda sind "olevloom"
2. Tundub, et mõtlemine ei pruugi sellisel juhul su kõige tugevam külg olla.
Tore on vaadata, kuidas kustutakse postitused või tõstetakse mujale kes julgevad avaldada oma arvamust mis veel parem saab kohe keelu, ainult valitud seltskond võib teha mis tahab.
Siinkohal on minul täiesti ükskõik sellest mustast nr. aga ei saanud jätta mainimatta mida võib ees oodata uut foorumlast kes raiskab oma resursse (aeg/raha) ja siis peab pettuma, et ta auto ei kõlba musta nr. kandidaadiks. 
Vasta
#25

(06-10-2015, 19:09 PM)hundu615 Kirjutas:  Mind huvitab ainult see kas eksperdid teavad siis vapsee iga pilli kohta iga mutri ja poldi kuju,asetust jne jne.Näiteks kui tahan 40 aasta vanusele mingi Jaapani vähetoodetud mudelile eestis musta nr. kas siis on nad nii pädevad seda hindama? Jutt mõeldud küsimusena mitte mölinana.

Hundu, Sa võib-olla ei kujuta seda ette aga olles ise näinud-kuulnud täpselt sellisel tasemel teadmisi vägagi erineva tehnika kohta, siis ei imestaks üldse Smile 
Jah, Jaapani asjadega on lood keerulised ja nagu eelpool öeldud, restauraator/omanik on tavaliselt ise need kõige suuremad spetsid. Siinse foorumi klubiliikmete projektide teemast peab välja tooma kohe raudselt KKK-klubi tegelinskid mistahes ilmanurga tehnikaga. Juba nende kajastus teeb meid kõik itargemaks aga nad ISE on ju selle kõik välja uurinud. 
Täpselt Sinu küsimuse auto oleks ju see 1964 aasta Daihatsu Hi-Jet, milelst ei tea varsti isegi Jaapanis palju keegi midagi. Kui Mehed plaanivad selle näiteks Musta Numbrisse taastada, on ainus "eksperthinanng" võimalik anda teostusele ja visuaalsusele, asjast ENDAST ja originaalsusest oskavad vaid ja ainult Tegijad ise rääkida. Aga peamine probleem oli, siis kui mina veel allkirjasid võisin panna, justnimelt teostus ja veel enam visuaalne pool. Peamiselt mootoriruumis, kus no ei olnud roostet, õlilaike jne, kui auto oli "tuliuus". OK, teatud maalt võib olla "õige küünlajuhtme materjali" nõudmine vms ülepingutatud normine - absoluutselt nõus - aga siis ei tohi ikkagi see "vale" ka silma karjuda a'la violetsed või läbipaistvad juhtmed 50 aastat vanal autol. 
Näiteks selle Mach-1'e saatsime sügisel "tagasi", tegelikult tahtsidki tegijad teada, mis tuleks teha, justnimelt mootoriruumi tuntavate puudujääkidega, mis siis ära parandati aga nagu Märkustest lugeda, siis mõned asja dikak jäid. 

Päris algusaegadel oli minu "nõue" veel ka see, et liiklusohutust tõstvad ja visuaalselt märkamatud lahendused võiks olla ka lubatud, eelkõige pidurite kaasajastamine. Aga öiripedenduses ei tohi ju niisamagi pidureid "ehitada", sestap vist seegi pole "lubatud"...aga kui mahub vanuselise originaalsusprotsendi piiresse, siis miks mitte? Ja ma pole kuulnud ka, et oleks noritud, kui veermikus on sittade kummipukside asemel mingeid ise heast materjalist treitud pukse kasutatud etc. 

Aga kui Tõnis Pappel õmbles oma Dodgele ise ja kodus õigest nahast tolmukatted rooliotstele jms, siis Tema võib ju ka norida teiste kallal analoogsetes asjades??? 

Aga täiesti suvaline näide mootoriruumist, milline sellisena, kuigi on 100% originaal, eksperdi juures kohe "läbi ei lähe" aga peale kerget ja kiiret põhjalikku puhastamist, võib-olla kummiosade töötlemist mingi ainega, mis "värskuse" annab, mõne asja võib-olla kerget värviparandust (kasvõi roostes luugi tugipulk ja kojameeste mutrid, isegi +klemmi juurest paistab midagi!) ei tekitaks mingit probleemi. Tavaolukorras suisa ideaalsena tunduv mootoriruum EI OLE Musta Numbri eksperdi ette minnes seda teps mitte... samas eks ta kergelt sarnaseks muutub ju kasutamisega aga 3 aasta pärast ülevaatusel tolmu ja mõne kerge õlise kohakese pärast enam ei norita!

[Pilt: 71853879.jpg]
EDIT: Paneme kõrvale 345 000 läbisõitnud tiisel-kolhvi kapotialuse pildi ja see näebki välja "peaaegu nagu uus"!!! Isegi tsingitud metalljublakad säravad vastu! Orion on väidetavalt 80 000 läbisõiduga...
[Pilt: 74668079.jpg]
Vasta
#26

(05-10-2015, 22:02 PM)Qunts Kirjutas:  Sellest ajast kui proovisin enda ühele sõidukile musta nr saada. (loobusin) !!!


Ok, loobusid. Aga ette ikka näitasid? Või loobusid kohe...? Vblla ilmaasjata loobusid, sellepärast küsin.
Ja kas äkki viitsid sellel kõnealusel autol kapotialuse puhtaks pesta (kui tegu pole autoga, siis mõne muu olulise sõlme) ja paar pilti siia üles visata?
Näeks oma silmaga, millega tegu...mis siin niisama ikka kakelda.

P.S. Ma neid päris mitu taastanud ja 3, mis musta numbrit soovisid, seda ka said.
P.S.2. Neile Plyval`i autodele ma ei annaks kumbalegi. Kulunud ja vanad autud ju....Smile Kolfil isegi numbrimärki vildikaga pisut parandatud, no mida....
Vasta
#27

(07-10-2015, 15:55 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(06-10-2015, 19:09 PM)hundu615 Kirjutas:  Mind huvitab ainult see kas eksperdid teavad siis vapsee iga pilli kohta iga mutri ja poldi kuju,asetust jne jne.Näiteks kui tahan 40 aasta vanusele mingi Jaapani vähetoodetud mudelile eestis musta nr. kas siis on nad nii pädevad seda hindama? Jutt mõeldud küsimusena mitte mölinana.

Hundu, Sa võib-olla ei kujuta seda ette aga olles ise näinud-kuulnud täpselt sellisel tasemel teadmisi vägagi erineva tehnika kohta, siis ei imestaks üldse Smile 
Jah, Jaapani asjadega on lood keerulised ja nagu eelpool öeldud, restauraator/omanik on tavaliselt ise need kõige suuremad spetsid. Siinse foorumi klubiliikmete projektide teemast peab välja tooma kohe raudselt KKK-klubi tegelinskid mistahes ilmanurga tehnikaga. Juba nende kajastus teeb meid kõik itargemaks aga nad ISE on ju selle kõik välja uurinud. 
Täpselt Sinu küsimuse auto oleks ju see 1964 aasta Daihatsu Hi-Jet, milelst ei tea varsti isegi Jaapanis palju keegi midagi. Kui Mehed plaanivad selle näiteks Musta Numbrisse taastada, on ainus "eksperthinanng" võimalik anda teostusele ja visuaalsusele, asjast ENDAST ja originaalsusest oskavad vaid ja ainult Tegijad ise rääkida. Aga peamine probleem oli, siis kui mina veel allkirjasid võisin panna, justnimelt teostus ja veel enam visuaalne pool. Peamiselt mootoriruumis, kus no ei olnud roostet, õlilaike jne, kui auto oli "tuliuus". OK, teatud maalt võib olla "õige küünlajuhtme materjali" nõudmine vms ülepingutatud normine - absoluutselt nõus - aga siis ei tohi ikkagi see "vale" ka silma karjuda a'la violetsed või läbipaistvad juhtmed 50 aastat vanal autol. 
Näiteks selle Mach-1'e saatsime sügisel "tagasi", tegelikult tahtsidki tegijad teada, mis tuleks teha, justnimelt mootoriruumi tuntavate puudujääkidega, mis siis ära parandati aga nagu Märkustest lugeda, siis mõned asja dikak jäid. 

Päris algusaegadel oli minu "nõue" veel ka see, et liiklusohutust tõstvad ja visuaalselt märkamatud lahendused võiks olla ka lubatud, eelkõige pidurite kaasajastamine. Aga öiripedenduses ei tohi ju niisamagi pidureid "ehitada", sestap vist seegi pole "lubatud"...aga kui mahub vanuselise originaalsusprotsendi piiresse, siis miks mitte? Ja ma pole kuulnud ka, et oleks noritud, kui veermikus on sittade kummipukside asemel mingeid ise heast materjalist treitud pukse kasutatud etc. 

Aga kui Tõnis Pappel õmbles oma Dodgele ise ja kodus õigest nahast tolmukatted rooliotstele jms, siis Tema võib ju ka norida teiste kallal analoogsetes asjades??? 

Aga täiesti suvaline näide mootoriruumist, milline sellisena, kuigi on 100% originaal, eksperdi juures kohe "läbi ei lähe" aga peale kerget ja kiiret põhjalikku puhastamist, võib-olla kummiosade töötlemist mingi ainega, mis "värskuse" annab, mõne asja võib-olla kerget värviparandust (kasvõi roostes luugi tugipulk ja kojameeste mutrid, isegi +klemmi juurest paistab midagi!) ei tekitaks mingit probleemi. Tavaolukorras suisa ideaalsena tunduv mootoriruum EI OLE Musta Numbri eksperdi ette minnes seda teps mitte... samas eks ta kergelt sarnaseks muutub ju kasutamisega aga 3 aasta pärast ülevaatusel tolmu ja mõne kerge õlise kohakese pärast enam ei norita!

[Pilt: 71853879.jpg]
EDIT: Paneme kõrvale 345 000 läbisõitnud tiisel-kolhvi kapotialuse pildi ja see näebki välja "peaaegu nagu uus"!!! Isegi tsingitud metalljublakad säravad vastu! Orion on väidetavalt 80 000 läbisõiduga...
[Pilt: 74668079.jpg]

Põhimõtteliselt sain küsimusele vastuse.Tänud

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#28

(07-10-2015, 17:18 PM)stihl Kirjutas:  
(05-10-2015, 22:02 PM)Qunts Kirjutas:  Sellest ajast kui proovisin enda ühele sõidukile musta nr saada. (loobusin) !!!


Ok, loobusid. Aga ette ikka näitasid? Või loobusid kohe...? Vblla ilmaasjata loobusid, sellepärast küsin.
Ja kas äkki viitsid sellel kõnealusel autol kapotialuse puhtaks pesta (kui tegu pole autoga, siis mõne muu olulise sõlme) ja paar pilti siia üles visata?
Näeks oma silmaga, millega tegu...mis siin niisama ikka kakelda.

P.S. Ma neid päris mitu taastanud ja 3, mis musta numbrit soovisid, seda ka said.
P.S.2. Neile Plyval`i autodele ma ei annaks kumbalegi. Kulunud ja vanad autud ju....Smile Kolfil isegi numbrimärki vildikaga pisut parandatud, no mida....

Ette polnud mõttet näitama minna kui olin konsulteerinud telefoni teel.
Ajalugu meenutama ei hakka ja midagi tõestama.
mõned head aastat tagasi müüsin auto soome ja usun, et seal võimalik teda kuskil kindlasti vaadata (siinkohal jättan õiguse auto marki mitte komenteerida). Kes teab see teab !
Vasta
#29

Ma siin mõned aastad tagasi restaureerisin/taastasin ühe oskaja mehe (Aivar Michelson) abiga mootorratta Horex T6SV. Oli ka plaan esitada musta numbri kandidaadiks. Tööde teostaja on suure kogemusega ja paar tema taastatud tsiklit on saanud musta numbri. Horexi eripära on see, et tegu ei ole eriti levinud margiga. Lisaks on mudeleid väga palju ja mudelite juures tehti pidevalt täiendusi. Korralikku kataloogi-materjali säilinud ei ole. Hollandis on üks mees, Albert Eringfeld, kes peab ennast parimaks selle alal eksperdiks maailmas. Ja see võibki nii olla, kui asi puudutab peale 1945.a. toodetud mudeleid. Vanemate mudelitega ei ole ta eriti kursis. Aga ta on ka ainuke , kes üldse midagi nende kohta öelda oskab. Saatsin talle oma tsikli pildid hindamiseks. No tulid sealt ainult kiidusõnad. Samas ta tõdes, et selline mudel on tema teada ainus restaureeritud kujul olemasolev tsikkel maailmas, kõik lahendused tunduvad olema originaalsed ja väljanägemine samuti, kuid 100% garantiid ei suuda mitte keegi anda, et kõik ikkagi on õige. Horexil on ka oma muuseum, võtsin nendega ühendust, küsisin nende arvamust originaalsuse kohta. No tuli sealt kuhjaga kiitust ja ka ostusoov, kuid ei mingeid kommentaare originaalsuse kohta. Ka nemad on sunnitud tõdema, et iga mudeli tootmisarv oli üsna tagasihoidlik ja mudelil puudus kindel tootmis-standard, kasutati erinevaid komplektsusi , võis esineda erinevaid variante alates valgustusseadmetest lõpetades mootoriga (eriti palju lahendusi oli mootori õlitusega seotud). See muuseum on üldse üsna pealiskaudse suhtumisega asutus ja erilist informatsiooni sealt ei saa. Olles kõik eelneva kokku kogunud , sai siis teostatud restaureerimine. Peale konsulteerimist kohalike asjatundjatega (Märt Karu, Urmas Teearu, Jaan Sild ) sain aru, et ei ole mõtet seda projekti musta numbri taotlemiseks esitada. Nii ta mul seisab garaažis, aeg-ajalt panen käima ja sõidan natuke. Tegin ka foorumisse teema selle tsikli taastamisest ( http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=45719 ) , ilmselt on see nii ebahuvitav või siis liiga keeruline, et mingit erilist tagasisidet ei tulnud.
https://www.youtube.com/watch?v=xLngeF_hVLA
Vasta
#30

(08-10-2015, 07:52 AM)Raudpats Kirjutas:  Peale konsulteerimist kohalike asjatundjatega (Märt Karu, Urmas Teearu, Jaan Sild ) sain aru, et ei ole mõtet seda projekti musta numbri taotlemiseks esitada. 

Mis see põhiline argument oli, et pole mõtet?
Ma saan nii aru, et ta tuli juba tehasest suures osas juhuslikult hangitud osade/sõlmedega...


P.S. Tagasisidet Sa ei saanud sellepärast, et kaks postitust, mis tegid, olid mõlemad sama kuupäevaga ja sisaldasid kahte pilti: toorik ja valmisasi. Protsessi kohta ei saanud ju keegi enam targutada...Smile Aga seda teha meile ju meeldib.
V.a. see, et noh, tore siis.
Vasta
#31

Põhiline argument oli see, et tegu ei ole taastatud sõiduki, vaid replicaga. Jah, tuleb nõustuda. Alustades esimesest otsast: Velg on uus, kodarad samuti, õhukumm ja mantel ka uued. Järgnevalt veel uued detailid: spidomeeter, esituli, juhtraud, kõik kummidetailid, uus kolb ja läbipuuritud silinder, kepsutapp ja alumised nõelad, karburaator, tagavelg ja kodarad, rehv ja õhukumm, värvkate ja kleebised täielikult uued, paljud pidurihoovastiku detailid. Originaalid seega üksnes mootori plokk ja silindri kest, käigukasti korpus koos sisuga (enamuses, paar laagrit on uued), raam ja kahvli korpus, porilauad koos kinnitustega, õlipaak .... äkki veel midagi? Originaalsuse protsent karmimate hinnangute kohaselt umbes 20. Replicana ka hinnata ei saa, sest liiga palju originaalseid osi (umbes 20%)
Vasta
#32

(08-10-2015, 09:08 AM)Raudpats Kirjutas:  Põhiline argument oli see, et tegu ei ole taastatud sõiduki, vaid replicaga. Jah, tuleb nõustuda. Alustades esimesest otsast: Velg on uus, kodarad samuti, õhukumm ja mantel ka uued. Järgnevalt veel uued detailid: spidomeeter, esituli, juhtraud, kõik kummidetailid, uus kolb ja läbipuuritud silinder, kepsutapp ja alumised nõelad, karburaator, tagavelg ja kodarad, rehv ja õhukumm, värvkate ja kleebised täielikult uued, paljud pidurihoovastiku detailid. Originaalid seega üksnes mootori plokk ja silindri kest, käigukasti korpus koos sisuga (enamuses, paar laagrit on uued), raam ja kahvli korpus, porilauad koos kinnitustega, õlipaak .... äkki veel midagi? Originaalsuse protsent karmimate hinnangute kohaselt umbes 20. Replicana ka hinnata ei saa, sest liiga palju originaalseid osi (umbes 20%)

No kurat, kui Märt ja Urmas sellist möga kavatsevad ajada, siis tuleb neid küll päris jõuliselt noomida! Kahe video baasilt peaks nad juba PRAEGU sertifikaati välja kirjutama...
Aga ma miskipärast ei usu seda, et need mehed oleks öelnud selle kohta replica...  Olles just nende Meestega just ka Musta Numbri asju algusest peale ajanud-arutlenud, niisama päris suurel hulgal koos istunud, k.a. viinaklaasi taga ja just mistahes vanatehnikast arutanud, siis ma arvan ennast teadvat, kuidas Nad suhtuvad. Siin PEAB olema mingi kommunikeerumise häire ja mitte Märdi/Urmase poolt. Äkki oled midagi rääkimata jätnud (meile siin)??? 
Vasta
#33

Vaat asjad on nii,et õhk on meil teine,teised inimesed ja teine aeg. Vanu aegu teadupärast ei saa kunagi tagasi. Ka noorusega on samad lood,ütleb laulusalm. Aga siiski,me võime seda vanat aega natukenegi tagasi saada,kui taastame mõne vana masina või tsikli ära. Kui teeme seda nii,et teised aru ei saa,et midagi viltu on,järelikult oleme seda teinud hästi. Kui aga keegi tuleb ja kukub targutama....siis läks midagi viltu. Big Grin  Et seda ei juhtuks,tuleb kõvasti vaeva näha.
Mis puutub seda Horexit siis oma silmaga pole näinud kahjuks. Kui piltide ja video pealt vaadata siis väga nagu silma ei riiva. See,et seal on osad jupid pandud uued,ei tähenda et see väga hull asi oleks. Selge on see,et ega mullast päris asju välja ei tee ja midagi tuleb ikka välja vahetada. Kui eksperdid ei suuda kindlaks teha võõrkehade olemasolu tsikli küljes siis peaks asjad olema nii,et seda loetakse originaaliks,mis sest et asi paistab uus. Taastatud asi paistab ka uus välja,kui hästi tehtud on. Kui omanik teab,et mis jupid on võõrad siis saab ka seda hinnata. Ja üldse tuleks see ratas lasta hindajatel üle vaadata. Ma arvan,et sa ei kaota midagi. Pärast saab ju targutada edasi. Wink
Vasta
#34

(08-10-2015, 10:47 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  ...
Taastatud asi paistab ka uus välja,kui hästi tehtud on. Kui omanik teab,et mis jupid on võõrad siis saab ka seda hinnata. Ja üldse tuleks see ratas lasta hindajatel üle vaadata. Ma arvan,et sa ei kaota midagi. Pärast saab ju targutada edasi. Wink

Tsiklitest tean vähe. Aga hästi tehtud töö tunnen ära Cool . Toetan, las eksperdid eksperteerivad ära.
Vasta
#35

(08-10-2015, 11:19 AM)v6sa Kirjutas:  
(08-10-2015, 10:47 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  ...
Taastatud asi paistab ka uus välja,kui hästi tehtud on. Kui omanik teab,et mis jupid on võõrad siis saab ka seda hinnata. Ja üldse tuleks see ratas lasta hindajatel üle vaadata. Ma arvan,et sa ei kaota midagi. Pärast saab ju targutada edasi. Wink

Tsiklitest tean vähe. Aga hästi tehtud töö tunnen ära Cool . Toetan, las eksperdid eksperteerivad ära.

Just. Pärlid tuleb visata kohe ekspertide ette!  Smile
Vasta
#36

Tere mehed.
Pikalt mõtlesin,et kas mul on siia teemasse midagi lisada,aga kuna minu nimi on ka siit läbi käinud,siis pean.
Kõigepealt lgp.Raudpatsi Horexsi teemal ei mäleta mina,et oleksin avaldanud arvamust,justkui seda pole mõtet hindamiseks esitada.Ausalt öelda pole ma teda valmis kujul näinudki,nägin teda lõppjärgus Aivari töötoas ja alati olen ma soovitanud lasta ratas ära hinnata ,saab endal ka pilt selgemaks.
Teiseks tahan teid rahustada ja mitte kartma oma tehtud tööd ekspertidele hindamiseks esitada,ja minu kogemuste alusel võin ma väita,et need inimesed kes selle hindamisega tegelevad on vastutulelikud ja oma asja hästi tundvad inimesed.
Katsuge olla.
Jaan Tsiklitallist
Minu musta numbriga rattad on IZH 350,Moskva M1A,K125,BMW R35,Zündapp K800,MB 750 M ja hindamist ootab Maico MP 100.

Katsuge olla...
Vasta
#37

(08-10-2015, 09:08 AM)Raudpats Kirjutas:  Põhiline argument oli see, et tegu ei ole taastatud sõiduki, vaid replicaga. Jah, tuleb nõustuda. 

Mitte midagi ei saanud aru.

Sellel autol on replika veljed, summuti, esitiivad, karbid, ukseplekid, istmenahad, armatuurlaud, vaibad, laepolster, kõik veermikudetailid, kõik ukse- ja aknatihendid, veepump jne jne jne. kuni uksetihvtideni välja.

Kas need osad, mis rattale uued ostsid, siis kuskilt otsast isegi mitte ei meenutanud neid osi, mida tehas paigaldas???
Vasta
#38

Lp Sander Sabolotnõi!
 
 Urmas Teearu ja mina ei ole Sinuga mootorratta Horex 'T6SV restaureerimisest ja selle vanasõidukiks tunnustamise tingimustest kunagi vestelnud. Veel absurdsem on väide, et ei ole lubatud restaureerimisel kasutada reblica detaile, mis on orginaalile vastavad, puurida silindrit, kasutada sobiva mustriga, mõõtudega uusi rehve, uusi laagreid käigukastis jne. Miks mehed mõtlete  lugusid välja ja ise pärast usute, et asjad ongi nii. Sinu mootorrattal vajalik originaalsuse miinimum protsent, et saada nn "musta" numbrit on 75%.  Aivar Michelsoni poolt restaureeritud viimased tsiklid on väga kõrge kvaliteediga ja ajastu kohased olnud. 2014.a. EVMK "Unic-Moto" restaureerimiskonkursi klassis "1945 ja uuemad"  võitis esikoha tema restaureeritud CZ 475 (1962). Eeldan, et ka Sinu mootorratas  on sama hästi restaureeritud, kuid lõplik otsus kujuneb välja alati konkreetsel hindamisel. Meie praktikas on vaid mõned juhused olnud, kus oleme sunnitud olnud keelduma vanasõidukiks tunnustamisest ja seda tehnilistel põhjustel (puudusid pidurid ja esihark ei olnud korras). Eesmärk ei ole restauraatorit kunagi nähtud vaeva eest sarjata vaid juhtida tähelepanu vahel mõnele restaureerimise veale, puudusele. Vanasõidukiks tunnustamise protsess ei ole restaureerimiskonkurss, kus vahel tuleb parima selgitamiseks juuksekarv ka lõhki ajada.

Tervitades Märt Karu
Vasta
#39

Jah, huvitavalt selektiivne mälu on nii Märdil , kui ka Jaanil. Konkreetselt minu tsiklist ei ole meil tõesti mitte kordagi juttu olnud, külla aga replica detailide kasutamisest restaureerimise käigus. Urmas ütles selge sõnaga, et see on lati alt läbi jooksmine (tookord oli jutt ühest vanast Indianist,  ilmselt Urmase omast). Jutu iva oli, et replica detailidega tsikkel ei saa olla restaureeritud uunikum. Sellel ajal ei olnud veel Tšehhi ja Poola koopiadetailid nii levinud , kui praegu. See oli põhimõtteline küsimus, mitte jutt konkreetsest tsiklist. Tegelikult olen ma selle põhimõttega igati nõus ja seetõttu ei olegi esitanud oma tsiklit hindamiseks. Poola ja Tšehhi koopiameistrite toodangut on selle küljes liiga palju ja hinnata sellist komplektsust kõrvuti näiteks Märt Kiriku Fordiga ei ole aus. Kas roostepurust uuesti täiskeevitatud ja mahalihvitud detail on rohkem originaal , kui koopia - eks võib-olla on küll. Kas selline detail ka parem ja "õigem" on , ei tea. Ei ole mõtet tühjast tüli teha, musta numbri omamine ei ole kellelegi kohustuslik ja vähemalt minu jaoks ei ole see ka mingi eesmärk. Olen oma mootoreid ja tsikleid taastanud hobina, vastavalt oma võimalustele. Võib-olla tuleb kunagi aeg, kui mõni rikkam saab nendest hea algmaterjali seibi , poldi ja keerme täpsusega restaureerimiseks. Selgusetust nende reeglite tõlgendamisel on minu arvates liiga palju. Kas Jaani käes olnud "Hildebrand & Wolfmüller" oleks saanud musta numbri? Ilmselt mitte, sest see on ju replica otsast lõpuni. Või siiski oleks saanud? Kust jookseb piir, kui palju replica detaile võib kasutada?
Vasta
#40

Väga põnev,ma ütlen ausalt ,et mul jäi kodanik Raudpatsi teema kuidagi kahe silma vahele siis kui ta selle avaldas. Aga see pole oluline.
Küsimus replika detailidega on selles,et kui Harley ja Indiani on toodetud üsna palju. Siis mida teha auto, mootorratta või mis tahes muu liikuriga,mida toodetigi vaid 10 või 2 tk? Üks kõige lihtsam näide on Tuckeri autod,mida tehti 47 tk ja millele detailide saamine ongi vaid kas replica osad või siis mõnelt "hullult kollektsionäärilt" saada originaal tükk kätte, peale aastaid läbirääkimisi.
Aga sarnaseid väiketootjaid,kelle toodangust pole eriti järel midagi on mitmeid üle maailma. Küsimus ongi sellest,et kas saame lugeda originaaliks ka asja,millel on vaid 2% alg osad ja ülejäänud replika detailid? Või peaks selliste puhul olema eraldi peatükk,mööndus vms?


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne